Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 5012
vil politiet blande seg inn om man tar seg en tjall i hasjmarsjen?

så nettopp en video fra ifjor å da så det ut til at politiet ikke brydde seg i det hele tatt.


husk marsjen 2012 kl.3 imorgen på Youngstorget.
Sikkert ikke, men for sakens skyld foreslår jeg du lar være.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Det er ikke lovlig bare fordi du "demonstrerer". Det kommer til å være politi der, prøv.
Sist endret av PerPerPerPer; 4. mai 2012 kl. 18:33.
Sitat av fritzmeister Vis innlegg
vil politiet blande seg inn om man tar seg en tjall i hasjmarsjen?
så nettopp en video fra ifjor å da så det ut til at politiet ikke brydde seg i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet du heller burde stille deg er om det vil være hensiktsmessig å te seg som en stridig søppelstoner under en slik aksjon.
Personlig tror jeg ikke at du/dere er tjent med dette.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Ikke røyk i Marihuanamarsjen. Det er barnslig og setter hasj i et dårlig lys.
Poenget med marsjen er å demonstrere mot forbudet, ikke leke klassisk stoner som er pissfjern.
Det er respektløst og dumt. Blir det noe tog i Trondheim? Kl 15 på Torget?
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Ikke røyk i Marihuanamarsjen. Det er barnslig og setter hasj i et dårlig lys.
Poenget med marsjen er å demonstrere mot forbudet, ikke leke klassisk stoner som er pissfjern.
Vis hele sitatet...
Ikke? Trodde at omtrent alle som gikk toget var fjerne, jeg. Noen som kan bekrefte/avkrefte?
Sitat av Skateward Vis innlegg
Ikke? Trodde at omtrent alle som gikk toget var fjerne, jeg. Noen som kan bekrefte/avkrefte?
Vis hele sitatet...
Jeg kan bekrefte at alle eller ivertfall veldig mange av de som går i marihuana marsjen er fjerne, toget er fullt av pot heads som ødelegger for hele saken.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Det er respektløst og dumt.
Vis hele sitatet...
Det er jeg enig i.
Jeg kan ihvertfall prate for meg selv og si det at jeg kommer til å avstå fra å delta på slike arrangementer så lenge stereotypiske stonere og annet rask kun deltar fordi det plutselig "blir lov å røyke i gatene for en dag".
Marihuanamarsjen burde vært arrangert og gjennomført av hvermansen, ikke av av disse stereotypene av ymse slag som dukker opp under slike arrangementer, ofte med holdninger og oppsyn som jeg overhode ikke ønsker å assosieres med.
Etter at flere arrestasjoner det første året førte til gatekamper med brosteinkasting osv. har politiet holdt seg unna de som røyker. Men som flere andre sier, å gjøre det åpenlyst virker bare mot marsjens hensikt. Ikke at jeg tror marsjen tjener til noe som helst i utgangspunktet.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Ikke røyk i Marihuanamarsjen. Det er barnslig og setter hasj i et dårlig lys.
Poenget med marsjen er å demonstrere mot forbudet, ikke leke klassisk stoner som er pissfjern.
Vis hele sitatet...
Etter å ha tenkt meg om er jeg 100% enig. Skal be venner om også å la være .
Dere kan røyke før, eller helst etter Knask: joda, men det hjelper heller ikke særlig mye at de presentable folka holder seg hjemme
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Jeg skal fyre meg en splaff hjemme til ære for dere

http://www.youtube.com/watch?v=dR9GRK9vrlU
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Dere kan røyke før, eller helst etter Knask: joda, men det hjelper heller ikke særlig mye at de presentable folka holder seg hjemme
Vis hele sitatet...
Sitat av Knask Vis innlegg
[...] ofte med holdninger og oppsyn som jeg overhode ikke ønsker å assosieres med.
Vis hele sitatet...
Derfor deltar vi ikke, helt enig der Knask. Angående røyking hadde det vært et stort fremskritt om dere røyket skjult etter marsjen.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Knask: joda, men det hjelper heller ikke særlig mye at de presentable folka holder seg hjemme
Vis hele sitatet...
Nei, det er nettopp dette som er poenget mitt.
At man ikke får frem budskapet om at det ikke bare er folk som stapper bongen inn i alle mulige kroppsåpninger så fort trygden kommer, men at hvem som helst kan ta seg en blås nå og da.
Korrekt. Aldri deltatt i marsjen. Men sett litt video, og fått med meg hvem som vanligvis drar... men mener jeg har sett to-tre presentable fyrer også. Nils Christie var jo på markering for Blitz her om dagen, kanskje han kommer? Hvis man legger ryktet sitt og hva man assosieres med til side, så tror jeg kun det er positivt at man stiller opp. Enig i at marsjen på mange måter er katastrofal, men selve ideen om en marsj er god, og vil ikke at den skal dø ut, men heller ta et steg opp.
Sist endret av Chronic420; 4. mai 2012 kl. 19:59.
Lurer bare på, ca hvor mange kommer til å møte opp på dette lille utspringet deres?

lurer spesielt på dette siden jeg vet om veldig mange som er "høye"() på kunnskap og såkalt STOLTE brukere. Men for guds skyld kan jeg ikke fortelle foreldrene deres. For da blir det bråk fra mamma og pappa

Så hvor mange her kommer til å stå for ordet deres uten å ha en liten frykt i bakhode om at noen kjentfolk kommer til å se dere og sjemmes over hva "du" driver med.
Jeg skjemmes ikke over det jeg driver med, men har for mye å tape på og bli sett i den marsjen. Men støtter den, for prinsippet sin del.
Syntes noen her plaserer alle under en kappe eller putter folk i bås. Marihuana marsjen handler først og fremst om å feire cannabis kultur og da vil man selvfølgelig ha med alle som nyter cannabis inkludert de litt mer alternative.

Denne nedlatende tonen ovenfor stonere syntes jeg er fordomsfull.

Kan heller ikke fatte hvorfor dere syntes det er så forferdelig å fyre en rev offentlig, hvis det skulle vært lovlig som det protesteres for skulle jo det vært ganske OK.
Har egentlig bare lest om Marihuana Marsjen. Søkte opp en video på youtube http://www.youtube.com/watch?v=cYrjGrmU0O8 Etter og ha sett folka som deltar der skjønner jeg at dere ikke vill delta på dette.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Syntes noen her plaserer alle under en kappe eller putter folk i bås. Marihuana marsjen handler først og fremst om å feire cannabis kultur og da vil man selvfølgelig ha med alle som nyter cannabis inkludert de litt mer alternative.

Denne nedlatende tonen ovenfor stonere syntes jeg er fordomsfull.

Kan heller ikke fatte hvorfor dere syntes det er så forferdelig å fyre en rev offentlig, hvis det skulle vært lovlig som det protesteres for skulle jo det vært ganske OK.
Vis hele sitatet...
Greia er at vi vil oppnå noe.

Inntrykket til forbipasserende og TV-seere blir ihvertfall ikke bedre når de ser hundrevis av stereotypiske stonere som røyker hasj (aka bryter loven) offentlig! 90% av de som er der er enten blitzere med hanekam eller stereotypen med dreads og skitne hippieklær ola normann misliker, så man må faktisk "spille på fordommer" og virke seriøse for å oppnå noe og ikke bare virke som en dum minoritet. Plakatene deres er også dritt, cannabisblader med tekster som "gi oss friheten vår XP", "weed er naturlig og sunt", "hasj er bra for helsen gi oss lov!!"

De fleste som røyker er oppegående og vil ikke assosieres med den type mennesker (jada, de er sikkert hyggelige men gir dårlig inntrykk).
Sist endret av Spirituell; 4. mai 2012 kl. 22:25.
Sitat av hypernuke Vis innlegg
Har egentlig bare lest om Marihuana Marsjen. Søkte opp en video på youtube http://www.youtube.com/watch?v=cYrjGrmU0O8 Etter og ha sett folka som deltar der skjønner jeg at dere ikke vill delta på dette.
Vis hele sitatet...
Ja folkens... Dette er vell folk mamma og pappa blir stolte av å se deg henge rundt med!

Fy faen, åpne opp øya deres og sprekk den lille vestlig velferdbobla dere lever i og gjør noe produktivt.
Sitat av Shantibaba Vis innlegg
Syntes noen her plaserer alle under en kappe eller putter folk i bås. Marihuana marsjen handler først og fremst om å feire cannabis kultur og da vil man selvfølgelig ha med alle som nyter cannabis inkludert de litt mer alternative.

Denne nedlatende tonen ovenfor stonere syntes jeg er fordomsfull.

Kan heller ikke fatte hvorfor dere syntes det er så forferdelig å fyre en rev offentlig, hvis det skulle vært lovlig som det protesteres for skulle jo det vært ganske OK.
Vis hele sitatet...
Som spirituell sier så er det taktisk smart å ikke røyke. Man må protestere smart, ikke etter hjerte. Cannabis blir ikke livlig før de "streite" også synes det er en god ide. Det gjelder å vise at man kan gå i tog for noe uten å måtte være ruset. De aller fleste som røyker er intelligente folk med jobb. Det er dette vi må vise!
Pøh de gangene jeg var med for et par år siden røkte vel 80 % av demonstrantene og svina stod bare å så på. Røyk ivei, dette er dagen du slipper unna med det!!!
Sitat av OttoSonetto Vis innlegg
Pøh de gangene jeg var med for et par år siden røkte vel 80 % av demonstrantene og svina stod bare å så på. Røyk ivei, dette er dagen du slipper unna med det!!!
Vis hele sitatet...
Argumentene nevnt tidligere i tråden går ikke på hvorvidt man slipper unna med røyking, men om å presentere temaet legalisering på en saklig måte.
Sitat av OttoSonetto Vis innlegg
Pøh de gangene jeg var med for et par år siden røkte vel 80 % av demonstrantene og svina stod bare å så på. Røyk ivei, dette er dagen du slipper unna med det!!!
Vis hele sitatet...
Takk. du er med på å ødelege for alle stonere.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Takk. du er med på å ødelege for alle stonere.
Vis hele sitatet...
Husk at det er en markant forskjell på det å være stoner og det å nyte cannabis nå og da.
noen som har vært der i dag/er der?
Jeg og en kompis tenker oss ned dit, er det verdt det?
Sitat av Knask Vis innlegg
Husk at det er en markant forskjell på det å være stoner og det å nyte cannabis nå og da.
Vis hele sitatet...
Jada, er ingen stoner jeg heller, men brukte det bare som et generelt utrykk for alle som nyter cannabis
Sitat av hypernuke Vis innlegg
Har egentlig bare lest om Marihuana Marsjen. Søkte opp en video på youtube http://www.youtube.com/watch?v=cYrjGrmU0O8 Etter og ha sett folka som deltar der skjønner jeg at dere ikke vill delta på dette.
Vis hele sitatet...
Fy faen, blir flau over å røyke når jeg ser tapere som det der. Hva er galt med folk.

De kleine ungene på slutten som bare "VI JIVEJ NED FJAGGEH!!", hvorfor?!
Sitat av Pisspreik Vis innlegg
Fy faen, blir flau over å røyke når jeg ser tapere som det der. Hva er galt med folk.

De kleine ungene på slutten som bare "VI JIVEJ NED FJAGGEH!!", hvorfor?!
Vis hele sitatet...
Jeg reagerte mest på hu jenta som kjefta opp fyren, at han klarte og forrholde seg rolig skal han få creds for!

(3 min uti videoen)

skjønner ikke hvorfor hu ble sur... alle må da få ha sine egene meninger og kjempe for noe de tror på.
Sist endret av StålSkuff; 5. mai 2012 kl. 17:46.
Sitat av SirAugustus Vis innlegg
noen som har vært der i dag/er der?
Jeg og en kompis tenker oss ned dit, er det verdt det?
Vis hele sitatet...
Med tanke på at den startet klokken 15:00 vet jeg ikke hvor mye til tog du finner nå..
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Jeg reagerte mest på hu jenta som kjefta opp fyren, at han klarte og forrholde seg rolig skal han få creds for!
Vis hele sitatet...
Hva skulle han ellers ha gjort? Gått til angrep?
Jeg røyket ikke på marsjen i fjor, og jeg gjør det ikke i år heller hvis jeg får tid til å stikke innom. Man er der for å tilkjennegi sin mening ved å delta. Ikke for å oppføre seg som en opprørsk og oppmerksomhetssyk tenåring som har fått sexnekt av mamma.

Jenta i videoen brukte opp ordet "taper", forresten. Tror vi kan legge det fra oss nå.
Vi samler et par hundre litt mer seriøse folk, alle iført pene mørke dresser og plakater med teksten:
"Selv de i dress røyker gress"
Litt som "Ikke alle narkomane har boblejakke"-konseptet, altså. Bare man får det klart at det ikke er forfengelighet man representerer, da. Det er tross alt ikke det ytre vi bør fokusere på her. Man finner tullinger i både dress, boblejakke og kjole. Over alt, med andre ord.
Sitat av Walter White Vis innlegg
Vi samler et par hundre litt mer seriøse folk, alle iført pene mørke dresser og plakater med teksten:
"Selv de i dress røyker gress"
Vis hele sitatet...
Nice one. jeg er med
Folk koser seg og tar en joint mens de marsjerer. Ser ikke noe galt i at man tok en joint mens man demonstrerte og flott vær. Tror det er få av de som har kommentert her som faktisk har vært med på marsjen før, siden dere mener man bør være nyktern. Stonere er stonere uansett og jeg er glad jeg er ferdig med den perioden i livet mitt-
Hva skjer i Oslo nå da? Var marsjen en suksess? Noen som har videoer/bilder?
Kom nettopp hjem fra marsjen. Det ble til slutt digg vær og alle røyka i toget. Litt synd med dårlig oppmøte.
Sitat av cam100 Vis innlegg
Hva skulle han ellers ha gjort? Gått til angrep?
Vis hele sitatet...
Såklart ikke, men de fleste blir mektig irritert over slike personer. ''Du er en jævla taper fordi du har andre meninger enn meg!'' kan virke litt provoserende for de fleste.

Sitat av Walter White Vis innlegg
Vi samler et par hundre litt mer seriøse folk, alle iført pene mørke dresser og plakater med teksten:
"Selv de i dress røyker gress"
Vis hele sitatet...
Jeg er med!
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Ja folkens... Dette er vell folk mamma og pappa blir stolte av å se deg henge rundt med!

Fy faen, åpne opp øya deres og sprekk den lille vestlig velferdbobla dere lever i og gjør noe produktivt.
Vis hele sitatet...
Nå er det vel sånn at man støtter kriminelle organisasjoner ved forbud, som igjen terroriserer og dreper/utfører vold for kontroll over markedet/primærnæring av cannabis og skaper videre kriminalitet internationalt. Men dette er du villig til å støtte? Vet ikke hvorfor så mange hater på en så legetim sak, når fakta'n er at det eneste positive med kriminalisering er en naiv prinsipp sak. Blir litt barnslig i lengden. Adapt and evolve, er en grunn til at mange kriminelle er et par skritt foran. Når er ikke jeg en røyker lenger av personlige årsaker, men jeg har sett og opplevd min del..
Sist endret av Tafattt; 7. mai 2012 kl. 11:44.
Når jeg er en høyt profilert person i samfunnet skal jeg stille opp, ikke før.