Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 4974
Hei!

Er det noen som har en genial måte å bestille ting online uten at foreldre får vite om det :P?
Dra på narvesen og kjøp spendon.
www.spendOn.no
Hent posten før de henter den.

edit: Ninja Ruudi
Sist endret av Erlendman; 28. august 2011 kl. 20:03.
tenker du på og bestille en pakke eller bare kjøpe noe som eks spotify?
Trådstarter
Tenkte på å bestille en pakke. Kan ikke hente før hun henter posten, fordi noen ganger jobber hun nattevakt, noen ganger dagvagt, morgenvakt osv.. Hun er sykepleier x(
Tror han mener, når de kommer i posten etc
Ellers spendon som alle andre sier..
Hvis du ikke vil sitte som en Hauk på postkassa, kan du jo bare kjøpe postboks på ditt lokale posthus. Koster 610kr/året for en liten boks.
Bestill med spendon.
Vist det ikke er super secret, dra til en kompis som bor nærme posten, få han med deg til posten, si dere skal møte noen

åja, jeg tenkte på post kontoret

My bad..
tii
1. Bestill varen til noen annen sin adresse
2. Camp
Få hentelapp på SMS?
Bestill til en kompis sin adresse?
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Bestill den med postoppkrav. Da får du en SMS som forteller deg når pakken er framme, og du betaler for pakken nede på posthuset når den utleveres.
Snusk!! Som sagt over, Spendon, men det koster faen meg 60 kroner for kortet!
Sitat av Peeinmyurin Vis innlegg
Snusk!! Som sagt over, Spendon, men det koster faen meg 60 kroner for kortet!
Vis hele sitatet...
Er det ikke 39 kr for kortet da?

Edit: Jo, det er visst det.

Sitat av SpendOn.no
Hvor mye koster gavekortet?
Kortet koster 39 kroner i innskuddsgebyr som kommer i tillegg til ladebeløpet. Da får du også med et elegant gavekortomslag med tilhørende konvolutt gratis.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dimergon; 28. august 2011 kl. 21:53.
Sitat av Peeinmyurin Vis innlegg
Snusk!! Som sagt over, Spendon, men det koster faen meg 60 kroner for kortet!
Vis hele sitatet...
Nei? Koster 40kr og det er faktisk ikke veldig dyrt. Det er bare å kjøpe litt store kort (500-1000kr).
Sitat av moret Vis innlegg
Få hentelapp på SMS?
Vis hele sitatet...
Hvordan gjør man det??
Sitat av Settoz Vis innlegg
Hvordan gjør man det??
Vis hele sitatet...
Det er bare å bestille postoppkrav det.
Sitat av Skateward Vis innlegg
Det er bare å bestille postoppkrav det.
Vis hele sitatet...
Ja, men må man være over 18 for og kunne sette det nummeret mitt?
Sitat av Settoz Vis innlegg
Ja, men må man være over 18 for og kunne sette det nummeret mitt?
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke skrive kontonummeret ditt, men selger må skrive sitt.
Sist endret av Kruppy; 28. august 2011 kl. 22:59.
Evt. kan du bare skrive ut hentelappen på nett.
Trådstarter
Hentelappen er ikke problemet.. Problemet er at jeg vil bestille pakker som kommer direkte i postkasten x(
Betyr dette at man kan bestille med oppkrav for å så kun få hentelapp på sms? (Altså ikke i postkassa)
Da får du slå opp telt ved postkassen. Man kan ikke alltid få det som man vill
Er visst forskjellige priser på postbokser. Her jeg bor koster det 365 kr. altså 1 kr dagen.

Så du kan jo undersøke hvor mye det koster hos deg, da det egentlig må være den mest sikre måten å få tak i pakker på uten at foreldrene dine skal finne det ut.
..Jeg mener å ha kjøpt kortet for 60 kroner!
Spiller ingen rolle i mitt tilfelle lenger, har kredittkort nå!
Sitat av Peeinmyurin Vis innlegg
..Jeg mener å ha kjøpt kortet for 60 kroner!
Spiller ingen rolle i mitt tilfelle lenger, har kredittkort nå!
Vis hele sitatet...
SpendOn ER kredittkort.
Ikke for å være pirkete altså
Sitat av KevinNice Vis innlegg
SpendOn ER kredittkort.
Ikke for å være pirkete altså
Vis hele sitatet...
Ikke for å være pirkete, men det er det da ikke. Dette kortet setter du selv inn penger på, og er ment som ett gavekort.

Man får ingen kreditt av dette kortet.
Sist endret av Fuzzybossen; 29. august 2011 kl. 00:07.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Ikke for å være pirkete, men det er det da ikke. Dette kortet setter du selv inn penger på, og er ment som ett gavekort.

Man får ingen kreditt av dette kortet.
Vis hele sitatet...
Det er et kontant-kredittkort.

Ok, du vet best. Jeg aner nemlig ikke definisjonen av "kreditt"..
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Det er et kontant-kredittkort.

Ok, du vet best. Jeg aner nemlig ikke definisjonen av "kreditt"..
Vis hele sitatet...
Så lenge vi er enig om at jeg vet best så er jeg fornøyd.
Når du bestiller pakken, så skriver du postnummeret der du vil hente pakken, og så skriver du Poste Restante som adresse. Da skal pakken i teorien leveres på postkontoret/post i butikk og ikke i postkassa di.
Spendon er et debet-kort.
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Sitat av veltins Vis innlegg
Hentelappen er ikke problemet.. Problemet er at jeg vil bestille pakker som kommer direkte i postkasten x(
Vis hele sitatet...
"You can call me captain obvious", men da har du et problem.
Kjøp deg en egen postkasse og sett den opp ved et postkassestativ i nærheten av der du bor. Så skriver du ditt navn og en adresse som stemmer overens med plasseringen til den nye postkassen. Så er det bare å bestille bestiller varer og få de tilsendt ditt navn og "nye adresse".
Du kan vente til du blir gammel nok. Helt gratis.
Sitat av STOREida Vis innlegg
Når du bestiller pakken, så skriver du postnummeret der du vil hente pakken, og så skriver du Poste Restante som adresse. Da skal pakken i teorien leveres på postkontoret/post i butikk og ikke i postkassa di.
Vis hele sitatet...
Har du noe mer info om dette blir praksisert her til lands?
Sitat av Froosh Vis innlegg
Har du noe mer info om dette blir praksisert her til lands?
Vis hele sitatet...
Kan ikke garantere at alle postansatte vet om dette, men det skal i teorien bli praktisert over hele landet. Jeg jobber i posten og har lagt av massevis av post i sommer som er adressert poste restante. Det er altså veldig vanlig å bruke det som adresse, spesielt i ferietider (:

På posten.no står det at "Man kan ikke bestille ettersending til eller benytte seg av "Poste Restante" på stedet hvor man har fast bopel-/ postadresse.". Så om man bor på bygda bør man kanskje bestille pakke til nabokommunen, og om man bor i by bør man bestille til et annet postnummer.

Forresten. Om man bestiller postoppkrav, så blir pakken levert på postkontor, men man får jo uansett hentelappe i postkassen der det står mottaker og avsender.
Sitat av kribw Vis innlegg
Bestill den med postoppkrav. Da får du en SMS som forteller deg når pakken er framme, og du betaler for pakken nede på posthuset når den utleveres.
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke bestille i oppkrav for å få SMS med når pakken er framme.
Har gjort det flere ganger når jeg har forhåndsbetalt.
Bestilte en gang en litt tvilsom pakke så jeg skulle få hentelapp på SMS så jeg slapp at foreldrene så det. Litt flaut når postmann står på døra med en svær jævla pakke
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Jeg kjøpte syntetisk weed insence på nettet med spendon. Moren min fortalte meg at jeg hadde fått post og gav meg pakka. No questions asked.
Sitat av Froosh Vis innlegg
Har du noe mer info om dette blir praksisert her til lands?
Vis hele sitatet...
Du må melde inn til postkontoret, en slags adresseendring, hvor du skriver poste restante, så samler de opp posten for deg.
det ble iallefall praktisert på slutten av 90 tallet.
Sitat av Ella Vis innlegg
Du kan vente til du blir gammel nok. Helt gratis.
Vis hele sitatet...
Tror nok ikke det var moralpreken han var ute etter her.


Kan du ikke bestille det til en venns adresse elns?
Trådstarter
Takk for alle innlegg. Kom fram til at det beste for meg var å bare sende en mail til posten og spørr om "Poste Restante".
det med å få hente kode på sms fungerer ikke alltid, bestiller masse varer fra nette og har bare fått hentekode på sms 3 av kanskje 50 ganger
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
@zevz

Funker alltid på meg, eneste minuset er at de drøyer det VELDIG med å sende sms, om du har pakkesporing, så ser du den har ankommet mange timer før du får sms.

Før vi fikk post i butikk her, så fikk jeg alltid hente-sms 5 min før posten stengte, unntagen av et par ganger
Trådstarter
Sitat av Fleff Vis innlegg
@zevz

Funker alltid på meg, eneste minuset er at de drøyer det VELDIG med å sende sms, om du har pakkesporing, så ser du den har ankommet mange timer før du får sms.

Før vi fikk post i butikk her, så fikk jeg alltid hente-sms 5 min før posten stengte, unntagen av et par ganger
Vis hele sitatet...
Bare å spurte ned med en gang du får den da :P