Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 21405
Hei

Jeg har vært interessert å drive egen butikk/nettbutikk en stund. Og lurer litt på hva det faktisk krever for og komme i gang med egen bedrift/nettbutikk. Og hva lønner seg mest? Ha et eget lager med varer man selger eller drive med Dropp shipping. Det er jo alltids en risiko og sitte på et varelager men vil gjerne vite hva som er fordelene og bak delene med begge deler. Vet det ikke er gjort på 123 men liker alltid nye utfordringer og har aldri helt likt det å ha en vanlig A4 jobb. Har lest mange forskjellige tråder rundt på nettet,men har ikke funnet svar på alt jeg faktisk lurer på. Så det jeg lurer på hva kreves det å ha i egenkapital for og starte i det små i første om gang. Hvordan får man avtaler med leverandører med produkter man kan kjøpe til en nettbutikk. Og hva slags papirer og avtaler man må gjøre med staten for og opprette et AS. Og hva som må til for og få lov til og drive en bedrift i det hele tatt. Dette blir bare et forsøk på å starte for seg selv. Kommer til og drive ved siden av en annen jobb for vil ikke ta sjansen på å gå personlig konkurs. Så i begynnelsen blir dette bare et tiltak for ekstra inntekt som kan utvikle seg til noe jeg faktisk kan leve greit av. Og i forhold til regnskap må man ha en egen regnskapsfører/firma som tar seg av regnskapet eller kan man gjøre det selv? Er det noen nettsider som tilbyr et ferdigoppsett på nettside der man kan bare legge inn produktene man skal selge. Som holder styr på varer som kommer inn og ut av lager og som holder en oversikt over regnskapet. Og levering blir via posten da jeg regner med at det ikke er for vanskelig å få en avtale med Posten. Men iforhold til betalingsmåter lurer jeg på hvor må man ta kontakt for og få avtale for betalings løsninger som med visa/mastercard og hva koster eventuelt sånne betalingstjenester. Har en del ider på hva slags produkter jeg kan selge. Men det er ikke det viktigste spørsmålet i dette stadiet. Så vist noen ville tatt seg tid til og forklare hva som faktisk må være på plass før jeg kan starte med salg fra egen nettside så hadde det vært fint å vite før jeg i det hele tatt begynner å hive meg inn på dette hær.

Håper på seriøse svar. Og takk på forhånd til de som vil ta seg tid til og svare på mine spørsmål.
Sitat av Lars93 Vis innlegg
Hei

Jeg har vært interessert å drive egen butikk/nettbutikk en stund. Og lurer litt på hva det faktisk krever for og komme i gang med egen bedrift/nettbutikk. Og hva lønner seg mest? Ha et eget lager med varer man selger eller drive med Dropp shipping. Det er jo alltids en risiko og sitte på et varelager men vil gjerne vite hva som er fordelene og bak delene med begge deler. Vet det ikke er gjort på 123 men liker alltid nye utfordringer og har aldri helt likt det å ha en vanlig A4 jobb. Har lest mange forskjellige tråder rundt på nettet,men har ikke funnet svar på alt jeg faktisk lurer på. Så det jeg lurer på hva kreves det å ha i egenkapital for og starte i det små i første om gang. Hvordan får man avtaler med leverandører med produkter man kan kjøpe til en nettbutikk. Og hva slags papirer og avtaler man må gjøre med staten for og opprette et AS. Og hva som må til for og få lov til og drive en bedrift i det hele tatt. Dette blir bare et forsøk på å starte for seg selv. Kommer til og drive ved siden av en annen jobb for vil ikke ta sjansen på å gå personlig konkurs. Så i begynnelsen blir dette bare et tiltak for ekstra inntekt som kan utvikle seg til noe jeg faktisk kan leve greit av. Og i forhold til regnskap må man ha en egen regnskapsfører/firma som tar seg av regnskapet eller kan man gjøre det selv? Er det noen nettsider som tilbyr et ferdigoppsett på nettside der man kan bare legge inn produktene man skal selge. Som holder styr på varer som kommer inn og ut av lager og som holder en oversikt over regnskapet. Og levering blir via posten da jeg regner med at det ikke er for vanskelig å få en avtale med Posten. Men iforhold til betalingsmåter lurer jeg på hvor må man ta kontakt for og få avtale for betalings løsninger som med visa/mastercard og hva koster eventuelt sånne betalingstjenester. Har en del ider på hva slags produkter jeg kan selge. Men det er ikke det viktigste spørsmålet i dette stadiet. Så vist noen ville tatt seg tid til og forklare hva som faktisk må være på plass før jeg kan starte med salg fra egen nettside så hadde det vært fint å vite før jeg i det hele tatt begynner å hive meg inn på dette hær.

Håper på seriøse svar. Og takk på forhånd til de som vil ta seg tid til og svare på mine spørsmål.
Vis hele sitatet...
Du skal være ganske råtass for å starte en nettbutikk i dag. Har ikke tall på dette men jeg tror det er kun tre rene selvstendige nettbutikker innenfor elektronikkbransjen som faktisk tjener penger i Norge. Jeg anbefaler deg noen år på Bi eller markedshøyskolen først for det er små marginer å en vanskelig bransje. Når det er over er det ikke sikkert at du kommer til å satse på en nettbutikk i det heletatt.

Hvordan produkter skal du selge?
Trådstarter
6 1
Vet det er en stor utfordring. Og at det vil kreve mye arbeid og kreativitet. Jeg har alltid vært den personen som liker og prøve nye ting og tenke litt utenfor boksen. Jeg er en som kan virkelig stå på for og oppnå det jeg vil. Og har alltid vært den kreative typen. Og for og overleve i denne bransjen vet jeg fra før at man må være kreativ og smart når det gjelder markedsføring. Dette blir mere et hobby prosjekt i begynnelsen for og se om jeg faktisk kan greie og oppnå noe. Regner ikke med å tjene fett på dette i begynnelsen. Men jeg kan ikke la være å prøve. Derfor vil jeg prøve å starte noe som ikke er en for stor økonomisk risiko. Skal ikke prøve å konkurrere med de store elektro kjedene. For det er en konkurranse som blir for stor. Det jeg tenker som et konsept er å finne produkter som veldig få selger i norge men som det fortsatt kan være et stort nok marked til og faktisk greie og selge litt. en ting jeg har lært hær i livet er at uten å prøve kommer man vært fall ikke langt. Jeg er kanskje optimistisk men dette er noe jeg vil prøve, får jeg det ikke til så kan jeg heller legge planene på hylla. Men uten å ha prøvd vil jeg aldri få vite hva jeg eventuelt kunne oppnådd. I I forhold til produkter jeg vil selge er i begynnelsen litt billigere hobby relatere ting og nyskapende ting som kan forenkle hverdagen til folk. Men som du sikkert skjønner er jeg bare i planleggings fasen.
Sist endret av Lars93; 8. august 2013 kl. 16:21.
Først av alt så burde du starte ENK- enkeltpersonsforetak. mtp at det koster veldig mye mer å starte et AS. det er ikke noe problem og oppgradere til AS om nettbutikken din skulle gå veldig bra.

http://www.24nettbutikk.no/ og http://www.mystore.no/ leverer ferdig nettbutikker med betalingsløsninger og alt du trenger. (anbefaler mystore ovenfor 24nettbutikk)

Her kan du lese litt om regnskap og bokføring.
http://regnskapsweb.no/

Noe som også er viktig når du driver nettbutikk er SEO (<---- google det)

Jeg anbefaler deg å lage en bruker på dette forumet http://www.webforumet.no/forum/
det er et forum for webgrundere, det er fler på forumet der som lever av netbutikken sin så det er ikke helt umulig som Joakim sier.

Det står veldig mye lærerikt på forumet, følg med der i et par mnd tid så vil du lære ganske mye.

Det er HELT klart best og ha ett lager, dropshipping er ikke til å anbefale. det er som regel lang leveringstid og mye krøll.

Men lag deg heller en bruker på webforumet, er mye hjelp å få¨der fra folk som kan sakene sine.

Fordeler og ulemper med dropshipping

Fordeler

-Ingen lager til å bekymre seg om: Du trenger ikke å sette av plass til varer, eller sikre lageret plass til å lagre det. Dette er en stor fordel for alle å starte opp eller drive en bedrift ut av deres hjem.

-No shipping bekymringer: Siden drop avsender er ansvarlig for frakt av varer til kjøperen, trenger du ikke å bry Dem med logistikken med å få varen pakket og forberedt på å sende og få det ut i posten. Dette er spesielt viktig hvis elementene du ønsker å selge er store, like store TV-skjermer.

-Ingen inventar kostnader: Siden du bare betaler for varene når du har solgt den, trenger du ikke har noen beholdning utgifter og det er mindre risiko for å tape penger fordi du ikke klarer å selge aksjer som du har kjøpt.

-Sak bilder gitt: Du trenger ikke å fikle med å ta bilder av elementene du selger siden drop shipping selskapet vil ha bilder av elementene i sin katalog som du kan bruke på eBay eller din web-butikken.

Ulemper

-Det kan være vanskelig å gjøre en fortjeneste: Mens prisen du betaler det miste avsender er engros-prisen på varen, er det ofte høyere enn om du kjøpte varelageret OUTRIGHT. Dette er fordi du kjøper ett element om gangen, og derfor ikke har den fordelen at mesteparten diskonteringsrenten. Som sådan kan fortjenestemarginer bli slank, og i noen tilfeller, ingen, spesielt når factoring de andre kostnadene ved å slippe frakt for eksempel eventuelle avgifter eller månedlig medlemskap avgifter.

-Ikke på lager / back-order problemer: Siden du ikke har noen kontroll over varene, varen du selger kan vise seg å være på ryggen-order, noe som gjør det umulig for deg å fylle kundens bestilling innen rimelig tid måte. Dette kan dempet noe ved å finne en dråpe rederiet som er bra med kommuniserer noe ut av lager situasjoner på forhånd.

-Drop Ship-svindel: Det er noen svindel selskaper der ute som hevder å være engros slippe skipere når i virkeligheten er de bare mellommenn, anskaffe produktet fra sanne slipp skipere eller grossister, og selge den til deg på en markert opp pris, alle mens hevder å være å belaste deg engros.

Hvis du skal starte en slippe frakt bedrift, må du ta hensyn til fordeler og ulemper listet her, samt å gjøre videre forskning på slippe frakt. Som alltid, vet det selskapet du arbeider med, og sørge for at de er anerkjente.
Sist endret av freakimsdal; 8. august 2013 kl. 16:30.
Trådstarter
6 1
Takk for et seriøst svar. Skal ta å følge med på det forumet. Dette er noe jeg må planlegge over god periode så har mere nok av tid til og lese på forumer om andres erfaringer og lære av de. Så takk for hjelpen.
Er selv i oppstartfasen til å starte en egen nettbutikk.

det jeg har gjort.

-Kjøpt bok > http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=6556238
-Oppretta ENK
-Opretta bedriftskonto (veldig viktig og skille "bedriftens" økonimi fra din egen.
-Kjøpt domene navn og webhotell fra domeneshop.no
-Starta og "bygge" nettbutikken.

det er fortsatt veldig mye jeg mangler, regner med at jeg åpner nettbutikken om ca 1 år og regner med at jeg ikke får noe fortjenste på det før 2-3 år, så det tar litt tid.

Her kan du lese litt om ENK og kravene for oprette

Enkeltpersonforetak er en organisasjonsform hvor en fysisk person, står ansvarlig for en næringsvirksomhet. Det betyr at han eller hun har fullt økonomisk ansvar for virksomhetens gjeld og forpliktelser.

Eieren bestemmer alt i foretaket. Det er ikke gitt særskilte regler eller egen lov om enkeltpersonforetak. Hvis selskapet har mer enn 30 ansatte, gjelder noen egne krav.

Eieren må være myndig (18 år), men behøver ikke å være bosatt i riket. Foretaket må imidlertid ha adresse i Norge. Eieren av et enkeltpersonforetak plikter ikke å sette til side penger (skyte inn kapital) spesielt for selskapet, siden han uansett står personlig ansvarlig.

Unntak: mindreåriges adgang til å drive næringsvirksomhet:
Vergen kan med samtykke fra Fylkesmannen gi tillatelse til at en mindreårig som har fylt 15 år, kan drive en bestemt næringsvirksomhet. Den mindreårige kan bare drive virksomheten i et enkeltpersonforetak.

Skattemessig liknes virksomhet i enkeltpersonforetak sammen med eieren personlig. Dette betyr at nettooverskuddet er skattepliktig ammen med eierens andre inntekter, for eksempel lønnsinntekter. På samme måte vil nettotapet være fradragsberettiget.

Alle enkeltpersonforetak kan registrere seg gratis i Enhetsregisteret, og får da et organisasjonsnummer. Enkeltpersonforetak har også rett til å registrere seg i Foretaksregisteret. Det koster penger. Hvis enkeltpersonforetaket har minst fem ansatte eller driver varehandel, har det registreringsplikt i Foretaksregisteret. Ved registrering i Foretaksregisteret vil foretaket få tilsendt en firmaattest.
Vis hele sitatet...
- https://www.altinn.no/no/Starte-og-d...personforetak/
Sist endret av freakimsdal; 8. august 2013 kl. 16:42.
Det første må nå være, hva skal det selges?

Elektronikk? Hvorfor skal noen benytte seg av din nettbutikk istedenfor etablerte aktører?
Tenkte å gi noen oppmuntrende ord å jeg da til dine planer og ønsker

Jeg har selv klundret og herjet med nettbutikk, og fant til slutt ut at jeg ville prøve med dropshipping selv om jeg var veldig skeptisk, men etter å ha letet en god stund etter godt etablerte bedrifter i Norge\Utland så ble det slik.

Nå har jeg flere leverandører som leverer på 3-7 dager og er pålitelige.

Jeg testet hver enkelt ut i starten, med å bestille anonymt, å se hvordan pakken kom, hvor lang tid og kvalitet.


Jeg bruker 24nettbutikk og de er å anbefale, de leverer godt og har god kundeservice.

Jeg har ingen spesiel utdanning innen dette, utenom webdesign og gode datakunnskaper.
Men, problemet jeg har møtt er rett og slett å få personer innom siden min ( utenom Adwords, facebook mm). Reklame er kjempe dyrt på en godt traffikert side så det er noe du burde tenke på.


Ang å få betalingsløsninger på siden er det en prosess som koster litt, men enkelt med 24nettbutikk ( og sikkert andre leverandører av ferdige nettbutikker)

Klarna er det de fleste handler med og er å anbefale!
3000,. for å få det på siden samt 299,. per mnd.

Men det er mye jobb og klundring, men kan være verdt det.

Lykke til og spørr gjerne!


Butikkbingen.no
Trådstarter
6 1
Takk for et bra og seriøst svar. fint å høre andres erfaringer. I forhold til hva jeg skal selge er jeg i tankeboksen fortsatt. Holder på og undersøker hva som det faktisk det er et behov for og som ikke så mange andre tilbyr hær i Norge. Jeg kommer til og satse på det norske markedet. Det jeg ser etter er produkter som kan være praktiske og som folk har bruk for hær i Norge. Så hva jeg vil selge er ikke fastsatt enda. Jeg har kun tatt det første steget med undersøke hva som skal til for å lykkes i denne bransjen. Så det jeg ser etter er nyskapende produkter som folk har bruk for og som folk kan se nytten av. Sånn som jeg har skjønt det så må man finne produktene kunden trenger, til en pris de fleste har rå til og betale. For har man for dyre produkter blir markedet veldig begrenset. Det jeg vil satse på er billigere produkter som heller selger mere enn at man selger noen få dyre produkter. Det er min tanke gang vertfall.
Klarer man å finne noe som folket trenger og ønsker er det en utrolig god start og vil lønne seg i det lange løp. Ett godt navn som fenger er også viktig.

Selv om mange sier det meste er på markedet her i Norge, finnes det alltids noe som ingen har tenkt på!
Noen lykkes og andre ikke.

Selv vurderer jeg kanskje å samle noen engasjerte personer med ett ønske om å gjøre det bra, å starte en nettbutikk sammen for så og dele jobben.
Lønn blir ettersom hvordan butikken går. Så får man se hva det blir til
Trådstarter
6 1
Muligens bli det militæret et år først. Så tenkte å kunne bruke den tiden jeg har fri der til noe fornuftig. Så da blir det nok en del planlegging og lese og lære seg mere for og kunne lykkes. For uten Kunnskap kommer man ikke langt. Ja er jo ingen dum ide og gå sammen med andre. For da blir det jo mindre jobb og flere hoder til og kunne komme fram til gode løsninger og ider.
Sitat av Aisti83 Vis innlegg

Lykke til og spørr gjerne!


Butikkbingen.no
Vis hele sitatet...
Hvorfor vidrefører du Butikkbingen.no til Butikkbingen.COM ?

når det står

http://puu.sh/3WTXL.jpg

Selnger også med en "fun fact" komplett.no gikk opp med 30% i omsetningen over natten da dem skiftet farge på "Kjøp nå" knappen sin til gul
Sist endret av freakimsdal; 8. august 2013 kl. 17:35.
Webhotellet ligger på .com og hva så om det går fra .no til .com?
Det har forsåvidt veldig lite å si i forhold til nettsiden

Ang knappen er nok det veldig tilfeldig og synes det så penest ut på siden

Kan slenge med noe "fun fact" tilbake . Vi gikk ikke opp med 30% i omsetning over natten etter at vi valgte fargen "Kjøp nå" til gul
Slenger også med en "fun fact" folk kjøper ikke Tom Ford solbriller, løsbarter og pc-høyttalere i samme butikk.
Sitat av Aisti83 Vis innlegg
Webhotellet ligger på .com og hva så om det går fra .no til .com?
Det har forsåvidt veldig lite å si i forhold til nettsiden

Ang knappen er nok det veldig tilfeldig og synes det så penest ut på siden

Kan slenge med noe "fun fact" tilbake . Vi gikk ikke opp med 30% i omsetning over natten etter at vi valgte fargen "Kjøp nå" til gul
Vis hele sitatet...
jeg tror faktisk det har mye å si.

http://puu.sh/3WV9U.jpg

Den gule ser mye mer fristendes ut og trykke på.

Sitat av danseku Vis innlegg
Slenger også med en "fun fact" folk kjøper ikke Tom Ford solbriller, løsbarter og pc-høyttalere i samme butikk.
Vis hele sitatet...
Helt enig, er mye bedre med en nisje side..
Sist endret av freakimsdal; 8. august 2013 kl. 18:11.
Der tar du tydeligvis feil, for det har skjedd ofte.

Jeg er ikke ute etter å diskutere nettbutikken min, det fungerer for meg og er mer enn fornøyd.

Butikkbingen skal ha mye av diverse varer, det var meningen med hele ideen.

Men, såklart.. det er smak og behag og alle har lov å ha sine egne meninger

Det har forsåvidt veldig lite å si i forhold til nettsiden <-- om det endres til .com


Og ja, salgs knappen har utrolig mye å si

Jeg er enig i at en nisje side har mye mere sjangs for å klare seg om varene når frem til kundene og det er noe de fleste trenger eller vil ha.

Men, dette var min første side og jeg hadde en ide og har fulgt den for å se.
Sitat av Aisti83 Vis innlegg
Der tar du tydeligvis feil, for det har skjedd ofte.

Jeg er ikke ute etter å diskutere nettbutikken min, det fungerer for meg og er mer enn fornøyd.

Butikkbingen skal ha mye av diverse varer, det var meningen med hele ideen.

Men, såklart.. det er smak og behag og alle har lov å ha sine egne meninger

Det har forsåvidt veldig lite å si i forhold til nettsiden <-- om det endres til .com


Og ja, salgs knappen har utrolig mye å si

Jeg er enig i at en nisje side har mye mere sjangs for å klare seg om varene når frem til kundene og det er noe de fleste trenger eller vil ha.

Men, dette var min første side og jeg hadde en ide og har fulgt den for å se.
Vis hele sitatet...
Hvor lenge har du drevet butikken? hvor mye har du hatt i omsetning hittil i år??
Har du regnskapsfører? eller gjør du det selv?
Annen ting.

Jeg var ikke ute etter å snakke om siden min var bra nok eller hva andre mener.
Jeg svarte på innlegget på toppen for å hjelpe, ferdig med det.


Da var jeg ferdig

Tror du virkelig jeg legger ut omsetning hittil i år på ett forum som er for alle?
Men denne siden er 4 mnder gammel og viktigste for meg er å ha fremgang.


(Nå var jeg ferdig, tror jeg)
Trådstarter
6 1
Vill gjerne holde denne tråden seriøs så å diskutere om andres nettsider er bra eller ikke kan diskuteres i en annen tråd. Håper på flere seriøse og nyttige innlegg, som kan hjelpe meg og andre som har tanken om å starte egen nettbutikk. Og takk til alle som har bidratt med gode svar og opplysninger til oppstart av egen nettbutikk.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
freakimsdal: Er dette deg? Har sett du har skrevet om posytron før I så fall, godt gjort

http://e24.no/digital/selger-datauts...eller/22612073
Sitat av Obster Vis innlegg
freakimsdal: Er dette deg? Har sett du har skrevet om posytron før I så fall, godt gjort

http://e24.no/digital/selger-datauts...eller/22612073
Vis hele sitatet...
http://freak.no/forum/archive/index.php/t-251115.html
Sitat av Obster Vis innlegg
freakimsdal: Er dette deg? Har sett du har skrevet om posytron før I så fall, godt gjort

http://e24.no/digital/selger-datauts...eller/22612073
Vis hele sitatet...
Seriøst? Er det agurktid på høsten også nå?
Ikke missforstå, all mulig creds til du som driver nettbutikken. Men å lage en sak om en person som selger varer for 20 000 pr mnd blir vel litt svakt?

Med en litt annen vinkling blir overskriften slik; " tjener 7000,- pr mnd på netthandel"
Ser ikke helt nyhetsverdien her.

Beklager at jeg ødelegger, jeg vet det er ett tøft marked men artikelen ble vinklet mot at dette var noe stort.

Uansett så får du ha lykke til videre.

Noe jeg stusser litt på er hvordan salget kan være på 20000, noe som gir en omsetning på ca. 30000 bare forrige mnd. Plusser du på innkjøpte varer og flere måneders drift så burde jo 50 000 kroners grensa til mva plikten være oversteget. Men foretaket er ikke mva registrert.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Seriøst? Er det agurktid på høsten også nå?
Ikke missforstå, all mulig creds til du som driver nettbutikken. Men å lage en sak om en person som selger varer for 20 000 pr mnd blir vel litt svakt?
Vis hele sitatet...
Jeg ser poenget ditt, men jeg tror de har valgt å fokusere på at unge starter opp for seg selv og som lykkes i den grad. Komplett.no sin komersielle direktør er jo også ute med lovord, så det er jo ikke slik at dette er en fillesak i den forstand. Saken er jo vinklet litt slik at tørr du satse så kan det gi gode muligheter for fremtiden. Kanskje vi trenger flere grundere/unge mennesker som selvstendig næringsdrivende fremover og at de fokusere på dette.

Jeg klikket meg i hvert fall inn på artikkelen, og likte det jeg leste. Så en verdi hadde jo denne "agurknyheten". Tror også den kan gi verdi for flere unge her i landet.
Det er klart, og som sagt så unner jeg eieren all heder og håper han når målene sine. Men det finnes jo mange andre å ta av så jeg stusset bare litt på hvorfor valget fallt på akkurat dette foretaket da det i mine øyne ikke er noe unikt.
Kan anbefale Aliexpress.com
Sitat av Aisti83 Vis innlegg
Kan slenge med noe "fun fact" tilbake . Vi gikk ikke opp med 30% i omsetning over natten etter at vi valgte fargen "Kjøp nå" til gul
Vis hele sitatet...
Kanskje fordi knappen med "Kasse" forsatt er blå? Ha gule knapper som geleider igjennom hele prosessen til du har pengene.
Ser at du bare tenker mye på dette. Jeg har selv startet opp to bedrifter selv. Begge to har vært grûnder bedrifter. For å starte opp et AS selskap trenger du å registrere deg i Brønnøysundregisteret samt ha en kapital på 5000 kr og mulighet for å anskaffe aksjonærer som vil ha en andel av selskapet ditt som også utgjør en generalforsamling. Dette krever en grundig forretningsplan. For å spare en stor sum penger på markedsføring burde du kurse deg selv for å kunne kartlegge markedet. Du burde komme opp med en forretningidè for at det skal virke lovende for eventuelle investorer og aksjonærer i selskapet ditt.
Jeg anbefaler deg å heller starte opp et enkeltmannsforetak selvom dette får risikoer for deg (privat) rent økonomisk, men siden du har en jobb på siden av dette prosjektet, så skal nok det gå bra.
Det å starte opp en bedrift er krevende og mye arbeid.
Regnskapet kan du holde selv, men det er anbefalt å ha en revisor som ser gjennom alt av det økonomiske. Det er ikke lenger påbudt at en reviser skal se gjennom regnskapet ditt. Så dette kan du gjøre selv, men ikke reng med at du skal i overskudd på noen år, med mindre du har en mye å dra inn med egenkapital.
Sitat av Obster Vis innlegg
freakimsdal: Er dette deg? Har sett du har skrevet om posytron før I så fall, godt gjort

http://e24.no/digital/selger-datauts...eller/22612073
Vis hele sitatet...
Dette er ikke meg, men vet hvem gutten er.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Aisti83 Vis innlegg
Tenkte å gi noen oppmuntrende ord å jeg da til dine planer og ønsker

Jeg har selv klundret og herjet med nettbutikk, og fant til slutt ut at jeg ville prøve med dropshipping selv om jeg var veldig skeptisk, men etter å ha letet en god stund etter godt etablerte bedrifter i Norge\Utland så ble det slik.

Nå har jeg flere leverandører som leverer på 3-7 dager og er pålitelige.

Jeg testet hver enkelt ut i starten, med å bestille anonymt, å se hvordan pakken kom, hvor lang tid og kvalitet.


Jeg bruker 24nettbutikk og de er å anbefale, de leverer godt og har god kundeservice.

Jeg har ingen spesiel utdanning innen dette, utenom webdesign og gode datakunnskaper.
Men, problemet jeg har møtt er rett og slett å få personer innom siden min ( utenom Adwords, facebook mm). Reklame er kjempe dyrt på en godt traffikert side så det er noe du burde tenke på.


Ang å få betalingsløsninger på siden er det en prosess som koster litt, men enkelt med 24nettbutikk ( og sikkert andre leverandører av ferdige nettbutikker)

Klarna er det de fleste handler med og er å anbefale!
3000,. for å få det på siden samt 299,. per mnd.

Men det er mye jobb og klundring, men kan være verdt det.

Lykke til og spørr gjerne!


Butikkbingen.no
Vis hele sitatet...
>Hei. Jeg prøver også å åpne en netthandel. Kan du gi meg noen utgang punkter for lette etter noen gode leverandører