Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5761 1364778
Sitat av pyth0n Vis innlegg
ok, skal ikke ringe. har ikke tv her, hvor kan jeg finne et nummer å ringe til når politiet har tatt jævelen? vente og se? :S
Vis hele sitatet...
Pårørende bes ringe Sindre Kvil tlf. 41 20 44 02 eller Ingrid Aune tlf. 98 05 97 11
Vis hele sitatet...
Fra arbeiderpartiet.no
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Håper virkelig regjeringa tar ett hint nå og får "visse" folk ut av landet !
Vis hele sitatet...
Og hvem er disse folkene da? Er jo ikke sikkert det er innvandrere som står bak?
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Håper virkelig regjeringa tar ett hint nå og får "visse" folk ut av landet !
Vis hele sitatet...

Fint at du vet akkurat hvem som står bak da, og ikke trekker forhastede konklusjoner!
en som har parkert bil med kunsgjødsel i byen får så å dra videre med pistol til utøya tro ?
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Håper virkelig regjeringa tar ett hint nå og får "visse" folk ut av landet !
Vis hele sitatet...

Jeg håper du tar et hint og slutter å diskriminere en hel religion fordi en promille av de som følger religionen er ekstremister.
Det blir spennende å høre hvordan de forskjellige partiene kommenterer dette. Og ikke minst, hvordan det vil bli håndtert, fremover.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Håper virkelig regjeringa tar ett hint nå og får "visse" folk ut av landet !
Vis hele sitatet...
Jeg går utifra at du også er pro fangeleir for muslimer i Afrika?
Det er ikke umulig at 20 eller 30 muslimer står bak, det betyr ikke at man skal kaste hver jævla innvandrer ut av Norge.
Triste greier.

Her er en avis som skriver om mulige motiver til dagens hendelser:

http://www.businessinsider.com/oslo-...motives-2011-7
Et politisk motivert terrorangrep, grunnet deltagelse i krig i utlandet, samt vi generelt er kjent som et meget ressursrikt land har veldig bra våpen som er brukt i krig.
Jens Stoltenberg og regjeringen virker som de var målet, men bomben gikk av om sommeren i ferien? Skyting på utøya er vel muligens bare en pyskopat som har utnyttet situasjonen.

Hva skjer nå? mer krig? Kan hende alt drittet med de fattige landende og terrorgruppene der blir så ille at de til slutta alle møter skjebnen til hiroshima.
Sitat av Wolfenheart Vis innlegg
Jaja, nå blir nok det en økning i politiet og studentene får jobb faktisk...
Vis hele sitatet...
På grunn av skyting på Utøya av mann iført politiuniform blir det sikkert også mere skepsis til politi, som jo er en bra ting.

Skal ikke høre blindt på hva andre sier, selv om de har på seg uniform. Politiet kan "bende" regler for å ta kriminelle, som da gjør de til kriminelle selv.
litt offtopic
Muslimene har vel funnet ut at det enkleste stedet og utføre terror er Norge..er redd for at dette bare er begynnelsen.
Hvis ikke Krekar blir sendt ut nå, så er nok Stoltenberg skutt og lemlesta før vi veit ordet av det. Flere angrep vil komme. På tide å legge vekk politikk, regler og grunnlov. Drit i regler som strider med andre regler og regler og den siste regelen i kapittel 4, nå må man gjøre det som er best for Norge, og det er å sende ut folk som ikke har noe som helst her og gjøre, koste hva det koste vil!
Og stemmene renner inn til FRP. Siv kommer garantert til å melke dette for alt det er verdt.
Sitat av Kirsebær Vis innlegg
Jeg håper du tar et hint og slutter å diskriminere en hel religion fordi en promille av de som følger religionen er ekstremister.
Vis hele sitatet...
fy faen så enig. Hat avler bare mer hat. Ekstreme aksjoner, skaper ekstreme reaksjoner. Det er noe ALLE kan lære seg. Ekstreme muslimer, som redde etniske nordmenn.
Sist endret av random42099; 22. juli 2011 kl. 20:00.
"Islamic fundamentalism is not an American issue, its a global humanitarian crisis."
Jeg tipper de som står bak dette terrorangrepet er ekstremister enten politisk, religiøst eller begge deler.

Å kaste ut "ISLAMISTER" før man har sett bilder fra overvåkningskameraer eller hørt vitneutsagt fra ungdommene på utøya er teit, kan være hvem som helst...
Nevermind. Tok vekk quote av sletta innlegg.
Sist endret av Nerdefruen; 22. juli 2011 kl. 20:01.
Hadde tenkt meg på kino i kveld, noen formening om det er trygt eller ikke?
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Dere kan holde dere oppdatert på CNN.
Sitat av nikons Vis innlegg
Og stemmene renner inn til FRP. Siv kommer garantert til å melke dette for alt det er verdt.
Vis hele sitatet...
Det er ikke sikkert. Kan være AP høster mye sympati ettersom det tydeligvis er de som er målet for angrepene.
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
"Islamic fundamentalism is not an American issue, its a global humanitarian crisis."
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at dette er muslimer? Idiot.
Sitat av Zusna Vis innlegg
Hadde tenkt meg på kino i kveld, noen formening om det er trygt eller ikke?
Vis hele sitatet...
Joda bare dra. trygt og greit.
tviler på mer i dag. kansje noe i morgen.
Kan ikke folk slappe av. Det er en grunn til at slikt skjer med oss og det er ikke fordi at vi er for demokrati og menneskerettigheter. En ting som hvertfall ikke hjelper er å gjøre en stor del av vår befolkning til syndebukker for en aksjon som de ikke har noe mer med enn deg og meg.
Hørte et jævlig smell akkurat nå , bor ved ullevåll! ut å sjekke
Uansett hvem som har gjort dette, har vi dag passert et vendepungt. Terroren har inntatt Norge og det er lite vi kan gjøre med det.
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Hørte et jævlig smell akkurat nå , bor ved ullevåll! ut å sjekke
Vis hele sitatet...
Mere bomber`?
Sitat av grandiz Vis innlegg
Hvis ikke Krekar blir sendt ut nå, så er nok Stoltenberg skutt og lemlesta før vi veit ordet av det. Flere angrep vil komme. På tide å legge vekk politikk, regler og grunnlov. Drit i regler som strider med andre regler og regler og den siste regelen i kapittel 4, nå må man gjøre det som er best for Norge, og det er å sende ut folk som ikke har noe som helst her og gjøre, koste hva det koste vil!
Vis hele sitatet...
Bra du holder hodet kaldt. Du reagerer sannsynligvis akkurat slik gjernings-mennene/gruppen ønsker du skal reagere. Kul ned.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Hørte et jævlig smell akkurat nå , bor ved ullevåll! ut å sjekke
Vis hele sitatet...
kom tilbake og oppdater!
Det er vel ikke akkurat en overraskelse at det er et terrorangrep i Norge, jeg er egentlig overrasket over at det har gått såpass lang tid før noe skjedde og at færre har blitt drept.

Heldigvis har jo datalagringsdirektivet (DLD) fungert akkurat som det skulle og avverget et terrorangrep. Oh wait...
Sitat av Kunitsyn Vis innlegg
Hørte et jævlig smell akkurat nå , bor ved ullevåll! ut å sjekke
Vis hele sitatet...
Hm... Jeg hørte ingen ting, men nå har jeg hatt på tv-en ganske høyt da! Når hørte du det?
Longboarder
zitare's Avatar
Sitat av drittunge Vis innlegg
Det er vel ikke akkurat en overraskelse at det er et terrorangrep i Norge, jeg er egentlig overrasket over at det har gått såpass lang tid før noe skjedde og at færre har blitt drept.

Heldigvis har jo datalagringsdirektivet (DLD) fungert akkurat som det skulle og avverget et terrorangrep. Oh wait...
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke innført enda... *facepalm*
Syyyykt.. skjer jo alle andre plasser i verden, men - I NORGE?
Har noen vurdert å tatt å rense opp i facebook vennene sine?

Jeg har sett så mange dumme statuser om å sende ut utlendinger, å om at innvandringspolitikker failer!

uansett, dette er helt forventet spør du meg!
"Hvis du kjenner noen som er på Utøya - VENT MED Å TA KONTAKT! Folk gjemmer seg og en ringetone som går av hjelper ikke. Ikke belast mobilnettet og hold deg unna Oslo sentrum. Tlf-nr for pårørende: 815 02 800 / Tlfnr for vitner: 22 66 99 66"

fin status om noen ønsker å benytte sosiale nettverk til noe nyttig
Sitat av Hellblazer Vis innlegg
Syyyykt.. skjer jo alle andre plasser i verden, men - I NORGE?
Vis hele sitatet...
Hvorfor er folk så sjokkert? Var jo bare ett tidsspørsmål før terroren nådde hit og.
Sitat av RandomNatural Vis innlegg
Har noen vurdert å tatt å rense opp i facebook vennene sine?

Jeg har sett så mange dumme statuser om å sende ut utlendinger, å om at innvandringspolitikker failer!

uansett, dette er helt forventet spør du meg!
Vis hele sitatet...
Jepp. har fjernet flere "kamerater". Forbanna rasister har jeg ingen forhold til.
Sitat av drittunge Vis innlegg
Det er vel ikke akkurat en overraskelse at det er et terrorangrep i Norge, jeg er egentlig overrasket over at det har gått såpass lang tid før noe skjedde og at færre har blitt drept.

Heldigvis har jo datalagringsdirektivet (DLD) fungert akkurat som det skulle og avverget et terrorangrep. Oh wait...
Vis hele sitatet...
Nå er nå ikke DLD trådd i kraft enda så den der va vel litt tynn. Men ja, DLD er jo en uting. Men med slike argumenter blir det jo litt..... teit.
21. Juli;
2005 – Four terrorist bombings, occurring exactly two weeks after the similar July 7 bombings, target London's public transportation system. All four bombs fail to detonate and all four suspected suicide bombers are captured and later convicted and imprisoned for long terms.

22. juli;
2002 – Israel kills Salah Shahade, the Commander-in-Chief of Hamas's military arm, the Izz ad-Din al-Qassam Brigades.
2003 – Members of 101st Airborne of the United States, aided by Special Forces, attack a compound in Iraq, killing Saddam Hussein's sons Uday and Qusay, along with Mustapha Hussein, Qusay's 14-year old son, and a bodyguard.
2005 – Jean Charles de Menezes is killed by police as the hunt begins for the London Bombers responsible for the 7 July 2005 London bombings and the 21 July 2005 London bombings.

23. Juli;
2005 – Three bombs explode in the Naama Bay area of Sharm el-Sheikh, Egypt, killing 88 people.



Posta dagen før og dagen etter pga. tidsforskjell... Thoughts?
Sist endret av QuePasa; 22. juli 2011 kl. 20:10.
Skuffende hvor mange som foreslår aksjon mot hele den muslimske befolkningen. Jihadister ønsker krig mellom muslimer og ikke-muslimer, selv om så godt som ingen muslimer støtter dem. Vi gjør oss selv ingen tjenester ved å angripe muslimer og utlendinger generelt.

Det er sykt å tenke på at dette vil huskes som Norges 9/11. Håper paranoiaen ikke tar av helt, selv om jeg så klart håper de skyldige straffes.

edit:

Ifølge Nyhetskanalen er skyteren på Utøya lys i huden og håret, i hvert fall sier vitner dette.
Sist endret av Rorschach; 22. juli 2011 kl. 20:13.
NRK kan melde at gjerningsmannen på Utøya har et nordisk utseende.
Ser for meg at gjerningsmannen/gjerningsmennene blir fengsla, får en dom på små 21 år og slipper så ut igjen i friheten...
Sist endret av KevinNice; 22. juli 2011 kl. 20:12.
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
NRK kan melde at gjerningsmannen på Utøya har et nordisk utseende.
Vis hele sitatet...
Der kan dere se. Ikke vær for kjapp med å dømme.
Vitner sier til NRK at mellom fem og til personer skal være drept, men dette er ikke bekreftet.
Sitat av Rorschach Vis innlegg
Skuffende hvor mange som foreslår aksjon mot hele den muslimske befolkningen. Jihadister ønsker krig mellom muslimer og ikke-muslimer, selv om så godt som ingen muslimer støtter dem. Vi gjør oss selv ingen tjenester ved å angripe muslimer og utlendinger generelt.

Det er sykt å tenke på at dette vil huskes som Norges 9/11. Håper paranoiaen ikke tar av helt, selv om jeg så klart håper de skyldige straffes.
Vis hele sitatet...
Hadde du hatt en bolle med drops stående på bordet og du viste at noen av dropsene var giftige. Hadde du spist og satset på at du ikke spiste noen av dem giftige eller hadde du kaster helle bollen?
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Ser for meg at gjerningsmannen blir fengsla, får en dom på små 21 år og slipper så ut igjen i friheten...
Vis hele sitatet...
utilregnelig i gjerningsøyeblikket er nok heller trolig.
Ingen tilregnelig person kan gjøre noe sånt.
Sitat av Sinister Vis innlegg
Kan ikke folk slappe av. Det er en grunn til at slikt skjer med oss og det er ikke fordi at vi er for demokrati og menneskerettigheter. En ting som hvertfall ikke hjelper er å gjøre en stor del av vår befolkning til syndebukker for en aksjon som de ikke har noe mer med enn deg og meg.
Vis hele sitatet...
Enig.

For alt vi vet kan dette bare være enda en gærning som tenkte å gjøre noe mer orginalt enn å "bare" skyte ned en skole, og heller sette igjen en bil med anfo(?) midt i sentrum og deretter plaffe ned noen ungdommer på en øy.

Mennesker er syke ting, noen er voldtekstmenn, noen er seriemordere og noen er sucidale og egoistiske PR kåte ekstremister.
Slike gærninger vil det desverre alltid være, og så lenge de har nok IQ til å lese en kjemibok på bibiloteket kan de lage bomber.

Nuvel, kan meget godt hende at gjerningsmannen eller mennene i tilegg til kjemiboka har lest en eller annen religiøs eller politisk bok, som brukes for å "rettferdiggjøre" en slik grusom handling, men jeg vil ikke utelukke en happytrigger loonie med leiebil, fylt opp med varer fra felleskjøpet og iført stjålne politiklær...
Mannen på Utøya er lys i hår og hud
samfunnsukritisk
JunkieXL's Avatar
Sitat av KevinNice Vis innlegg
Ser for meg at gjerningsmannen blir fengsla, får en dom på små 21 år og slipper så ut igjen i friheten...
Vis hele sitatet...
Man sitter vel ikke inne i man sitter vel sjelden inne like lenge som man blir dømt til?
Lurer på hva logikken til de som driver med terrorisme faktisk er, hvor lavmål og dum går det egentlig an å bli?
Kjenner jeg blir irritert og frustrert, det var ille nok i USA.

Vet at det er en all deles hypokretisk og umoden ting å si, men hva med å ta i igjen med samme mynt for en gang skyld å bare sprenge hele jevla afghanistan og libya til helvette?
Krig motherfucka. I win.
Informasjon om denne tråden: Vi har valgt å kjøre en mer passiv modereringsstil når det gjelder denne hendelsen, men nå begynner ting å gå litt over styr. Vi varsler at denne tråden kommer til å bli stengt om en dag eller to ettersom den har syltet ned i "chatting" og et evig sammensurium av ulike emner. Dere som har emner dere fortsatt ønsker å diskutere som er relatert til dette kan lage dere en egen tråd som er litt mer avgrenset til ett emne.

"Internett-detektiver": Vær snill å tenk dere om et par ganger før dere legger ut informasjon om mennesker som dere "tror" kan ha noe med denne saken å gjøre. Tro kan dere gjøre i kirken, som de sier. Dere hadde ikke likt det hvis andre la ut deres navn og på syltynnt grunnlag insinuerte at dere hadde noe med denne saken å gjøre...
Tråden er nå stengt. Dette er på ingen måte for å stoppe diskusjon om emnet eller å bedrive sensur, men for å føre til en ryddigere og mer strukturert debatt. Dere som ønsker å diskutere videre kan lage nye tråder som er mer avgrenset til et konkret emne per tråd.