Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 4672
Hei!

Jeg har lenge hatt tanker om å sette opp en nettbutikk. Det er jo alltids en drøm å kunne tjene noen kroner på dette, men hoved motivasjonen min er læring. Jeg ønsker å lære mer om oppretting og drift av et selskap.

Nettsiden er på plass og noen varer er allerede klar til levering. Jeg har ikke markedsført siden på noen måter enda.

Jeg håper at noen av dere kan komme med tilbakemeldinger på siden min. Alle kommentarer mottas med takk, både positive og negative

Her er linken til nettsiden: www.PreRolled.no
Førsteinntryktt: bra. Ryddig og fint. Likte det.
Rent og pent design. Likte den
Pent design, og lett å navigere seg rundt!
Liker også produktene
Sist endret av Schapz; 15. desember 2010 kl. 14:26.
hadde denna shopen vært full av paintball utstyr så hadde jeg handla tvert, for den var innbydende og oversiktlig
Vekter kan vell mistolkes som treningsvekter.

Likte siden, ikke mye jallabling bling
Enig. Erstatt "vekter" med "kjøkkenvekter"
Sist endret av nikons; 15. desember 2010 kl. 14:30.
Når de andre produktene er clear eyes og cones, så skjønner man jo hva vekter betyr. Synes siden så oversiktlig og fin ut.
Pent og ryddig, behagelig å se på. Tanken på at det kunne vært treningsvekter streifet aldri meg ihvertfall.
Synes som de fleste andre her at det var en veldig oversiktlig og grei side.

Pirk:
Ting som gjør at jeg unngår sider jeg vet lite om er skrivefeil. Spesielt på forsiden.
Nasjonalitet skriver vi jo med liten bokstav på norsk, så første setningen burde ha liten "n" i seg. Kanskje også vurdere et komma der.
"Vi er en ny, norsk nettbutikk som fokuserer på lave priser og god service."
"Flere produkter vil bli lagt til, så følg med!"
Sist endret av Wilibald; 15. desember 2010 kl. 14:51.
Sitat av Wilibald Vis innlegg
"Vi er en ny, norsk nettbutikk som fokuserer på lave priser og god service."
Vis hele sitatet...
Uh, what? Om han skal bruke komma her, vil det være før som.
Hva selger du egentlig ?
Ganske ryddig og fint.
Sitat av prenix Vis innlegg
Uh, what? Om han skal bruke komma her, vil det være før som.
Vis hele sitatet...
nei (titegn)
Takker for alle tilbakemeldinger!

Når det gjelder vekter, så må jeg neste si meg enig med mentalmelt.
Kanskje jeg kan endre fra "Vekter" til "Digitalvekter"?
Jeg tror ikke "Kjøkkenvekter" er en god idè med tanke på SEO. Det er nok ikke så mange i min kundegruppe som søker etter "Kjøkkenvekt" Men takker for innspillet!


@Wilibald. Jeg tar i mot pirk også jeg! Rettskriving er noe jeg er svært pirkete på selv når jeg skal handle, så enig at det er svært viktig for å virke seriøs.
siden var fin, men jeg syntes du bør skrive noe om hva butikken selger og hva dere driver med i velkommen vinduet
Sitat av t_ben Vis innlegg
Hva selger du egentlig ?
Ganske ryddig og fint.
Vis hele sitatet...
Takk for tilbakemelding.

Jeg selger ferdig rulla cones for røykere, samt annet røyke-relatert utstyr.
Jeg er i kontakt med flere forhandlere for å få et større utvalg av produkter.

Sitat av Ampier Vis innlegg
siden var fin, men jeg syntes du bør skrive noe om hva butikken selger og hva dere driver med i velkommen vinduet
Vis hele sitatet...
Svært god idè! Jeg har vært veldig usikker på hva jeg skulle ha på fremsiden.
More pirk.
Leste kjøpsbetingelsene og var bare irriterende med forskjellige størrelse på skriften, som forsåvidt var veldig liten på første del.
Savnet litt mer info om siden/hvem som driver den, men du har hvertfall lagt ut navn og org.no så kudos for det.
Siden var veldig fin, liker det du selger også
Kunne kanskje titta på banneren slik at den passet bedre til fargene på siden.

Men jeg liker det!
@Nath

Helt enig.
Kjøpsbetingelser ble litt copy/paste fra andre nettsider.

Skulle jeg hatt en egen seksjon med "Om oss" kanskje?


EDIT: var litt sen, dette var svar til Nath
Sist endret av Jailbait; 15. desember 2010 kl. 15:19.
Synes at siden ser fint og veldig oversiktlig ut. Det er enkelt å navigere for øyeblikket, men vi får se hvordan det blir når sortimentet blir oppdatert med flere varer.

Litt pirk:
  • Kjøpsbetingelser: Her tror jeg du med fordel kan benytte samme skriftstørrelse og skrifttype, ellers ser det litt rotete ut.
  • Når jeg ser på siden med engelsk språk, står det fortsatt "vekter" i menyen.
  • Clear Eyes-produktet dere har på siden, selges på veldig mange andre nettsteder, men likevel har dere skrevet at dere er produsenten. Stemmer dette?
  • "Flere produkter vil bli lagt til så, følg med!" Her kan dere flytte kommaet foran "så".

Edit: Litt sen ute når det gjelder kjøpsbetingelsene. =)
Sist endret av Amitabha; 15. desember 2010 kl. 15:27.
Takker for tilbakemeldingen, Amitabha

Har endra til "Scales" i den engelske versjonen. Den engelske biten er generelt sett litt ufullstendig enda.

Det var i forbindelse med eksperimentering med SEO jeg la inn produsent. Dette hadde jeg helt glemt, bra du la merke til det
Sitat av Amitabha Vis innlegg
[*]Clear Eyes-produktet dere har på siden, selges på veldig mange andre nettsteder, men likevel har dere skrevet at dere er produsenten. Stemmer dette?[/list]
Vis hele sitatet...
Det var en link på slutten som viste til en annen side, vis du trykker på ordet her

Men det er en liten ting som burde kommet bedre fram, kanskje en ide med understrek under linken eller ha den i en annen farge.

Ellers var siden fin og oversiktlig. Det som trengs å rises og roses er allerede blitt sagt av andre freaks
Hvorfor bruker du ikke samme drop-down meny på "alle kategorier" som på "Norsk" og "Norske kroner"? Liker forresten at drop-down menyen på "Norsk" forsvinner når du tar musen bort.
Minipirk: "Større bestillinger levres som pakkepost."

Ser bedre ut nå
Fin reklame for sjappa di dette.
Ser bra ut dette, men "Tilbud, Bokmerke, Kontakt, Sidekart" linja burde være flyttet litt ned...
Sitat av Spesiellgnom Vis innlegg
Fin reklame for sjappa di dette.
Vis hele sitatet...
Ja, men jeg har satt prisene mye høyere enn hva som er planen.
ClearEyes til 250,- er jo sykt
Planen/målet er å være norges billigst, og best, på prerolled cones.

Planlegger å bruke følgende priser:

  • 3pk KingSize - NOK 19,- u/frakt
  • 12pk KingSize - NOK 29,- u/frakt
  • 32pk KingSize - NOK 39,- u/frakt
  • 60pk KingSize - NOK69,- u/frakt
  • 100pk KingSize - NOK 99,- u/frakt
  • 16pk PartySize - NOK 59,- u/frakt


Sitat av RubiksRune Vis innlegg
Hvorfor bruker du ikke samme drop-down meny på "alle kategorier" som på "Norsk" og "Norske kroner"? Liker forresten at drop-down menyen på "Norsk" forsvinner når du tar musen bort.
Vis hele sitatet...
Hvilke andre menyer?
Du har tre drop-down menyer på siden. En ved siden av søkefeltet med default verdi "Alle kategorier" Dette er en helt vanlig drop-down meny. Så har du to stk til høyre hvor du kan velge språk og valutta. De to sistnevnte er mer dynamiske og nærmest fader inn når du trykker på dem, og fader ut når du tar musen bort. Så jeg ville bare byttet ut den første vanlige drop-down menyen med en slik som du har på de to andre så du får likt på alle tre
¨Clear Eyes skal ikke brukes sammen med linser.

For mer informasjon, sjekk ut produsenten sin egen nettside her.¨

Kanskje endre til fet skrift på linken? -> her
Det blir litt lettere for folk å navigere seg fram.
Utenom det, flott side med fine produkter
Visst jeg absolutt må pirke, og det må jeg, da jeg er ett perfeksjonistisk svin!

Personlig så vi jeg mene at fanene "konto" og "kassen" ikke trenger å være på førstesiden, men heller komme opp når man faktisk har logget inn. Da disse fanene ikke brukes av andre enn de som allerede har logget inn.

Samtidig ville jeg flyttet på linjen der "tilbud" "bokmerke" "kontakt" og "sidekart" står, litt lengre ned. Da måten de står på nå er litt merkelig!

Men alt i alt en meget ryddig og pen side! kredz!
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Den så enkel ut og navigere i og det er ganske viktig.
designet var rent men så ikke så profesjonelt ut, litt sånn freewebs stil.
men jeg blir sikkert å stikke innom sjappa når du har fått flere varer
WOW, imponert!

Synes siden var veldig ryddig og fin, og likte spesielt den funksjonen med at produktet liksom ble "dratt" mot handlekurven når du trykket "legg i handlekurv".
Et spørsmål, har du/dere designet siden selv, eller har dere fått folk til å gjøre det for dere?
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
Den så enkel ut og navigere i og det er ganske viktig.
designet var rent men så ikke så profesjonelt ut, litt sånn freewebs stil.
men jeg blir sikkert å stikke innom sjappa når du har fått flere varer
Vis hele sitatet...
Planlegger å oppgradere designet litt etterhvert, men i starten så tror jeg funksjonalitet er viktigst. Bare sjekk innom, flere varer kommer

Sitat av Euforia Vis innlegg
WOW, imponert!

Synes siden var veldig ryddig og fin, og likte spesielt den funksjonen med at produktet liksom ble "dratt" mot handlekurven når du trykket "legg i handlekurv".
Et spørsmål, har du/dere designet siden selv, eller har dere fått folk til å gjøre det for dere?
Vis hele sitatet...
Takker! Siden er bygget med opencart.
"En liten og hendig vekt som er meget nøyaktig. Passer perfekt til oppmåling av kosttilskudd, urter og lignende."
jeg lo. lenge. savner beskrivelse på noen produkter, lit skrivefeil, men ellers fin og enkel side.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ganske profft spør du meg. Alle funksjoner med visa og det som store nettbutikker har. Men litt dyrt kanskje? jeg bruker denne til clear eyes og sånt. www.crime-shop.net
Stå på, prerolled er jo et bra navn å kuppe da.
▼ ... over en uke senere ... ▼
@Unique: Jeg synes det er litt morsomt å blande litt humor inn, alt med måte så klart


@Mrselfdestruct: Takker for positiv feedback! Prisene er satt i forhold til relevante konkurrenter, men de vil bli regulert så snart vi ser behov for det. Vi er fortsatt en svært ung butikk, og kommer til å utvikle oss mye utover 2011


Den siste uken har vi gjort store endringer på nettsiden, det er mer informasjon både om oss og produktene våre. Kom gjerne med kommentarer til det nye innholdet!
Akkurat nå jobber vi med reklame, vi har satt opp en del bra key-words hos google og planlegger å bruke noen andre aktører også.

Som sagt tidligere er dette noe jeg (og nå min partner) gjør for læringen sin skyld. Vi ønsker å få et større perspektiv på business, og spesielt nettbasert business.

All feedback taes imot med takk!
Spørsmål:
Har dere postoppkrav-betaling? Tror mange og særlig unge folk vil kjøpe om dere har det.
Nei, det har vi ikke. Om pakkene ikke blir hentet så vil jo vi sitte igjen med et tap?
Dette ser bra ut!
Ingen tvil om hvor jeg kommer til å handle ClearEyes og prerolls fra i fremtiden.
Veldig fin og oversiktlig side!

Det eneste jeg kan pirke på er at på PRE ROLLED CONES siden så står det under bildene "Stor", "Større" og "OMFG" mens lengre ned brukes størrelsene "King size", "Party size", "Super size" og "Mega size". Kan være litt forvirrende kanskje? Ble jo bedre når jeg fant ut at jeg kunne klikke på bildene, men hva er størst av "Party size" og "Super size"?

Vet dette er kjempe-pirk, men henger meg ofte opp i bagateller og du ønsket pirk.

Lykke til med butikken!
usertitle import
bleh's Avatar
Veldig kjapp service, kjappere enn de fleste andre nettbutikker jeg har vært borti de siste årene.

Pakken var i postkassa etter 2 dager, hva mer kan man forlange!?

edit: Nå har jeg ikke sett så grundig på siden egentlig, men et tips er å legge opp oversikten over de forskjellige størrelsene (samme som er bakpå selve cones-pakkene) så er det lett for folk å se de forskjellige størrelsene med mm mål osv.
Sist endret av bleh; 27. januar 2011 kl. 18:51.
Ville ikke lage en ny tråd, så jeg skriver her (sorry om jeg "stjeler" tråden nå).

Jeg har selv startet en nettbutikk, som jeg gjerne kunne tenkte meg at freak folket kunne gitt meg en vurdering på.

Siden finner du her.
Dingseboms.no heter denne, og jeg selger gadgets.

Takk for evt. svar
Lag din egen tråd du
Sist endret av fulloggal; 2. februar 2011 kl. 10:28.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Ville ikke lage en ny tråd, så jeg skriver her (sorry om jeg "stjeler" tråden nå).

Jeg har selv startet en nettbutikk, som jeg gjerne kunne tenkte meg at freak folket kunne gitt meg en vurdering på.

Siden finner du her.
Dingseboms.no heter denne, og jeg selger gadgets.

Takk for evt. svar
Vis hele sitatet...
Likte hvertfall godt at Koss Porta Pro kun koster 199 kr! Synes prisene var lave, noe som er et godt konkurransemiddel. Ellers så siden fin og ryddig ut, bortsett fra noen få orddelingsfeil. Lykke til!
Sitat av Jailbait Vis innlegg
Nei, det har vi ikke. Om pakkene ikke blir hentet så vil jo vi sitte igjen med et tap?
Vis hele sitatet...
Postoppkrav har åpenbart sine ulemper, men og sine fordeler. Dere/du vil kunne nå ut til et større antall kunder(yngre publikum) som ikke kan betale med kort. Spørsmålet da blir om dette er en kundegruppe dere ønsker/får og om det er verdt ulempen ved den ekstra kostnaden dersom de ikke henter pakkene.
"Som et introduksjons tilbud"

Ord delings feil flere steder på nett siden. Kan gjøre det ganske så vanske lig å opp tre som seriøse.
Rent og ryddig, ikke mye jalla tull som ikke passer inn på siden.
Likte spesielt godt blandingen av mørke farger og logoen i blått.
Likte den småfrekke cannabisplanten i logoen

Ingen tvil om hva butikken egentlig handler om, selv om du ikke nevner det noe sted
Sitat av Grix Vis innlegg
Likte den småfrekke cannabisplanten i logoen

Ingen tvil om hva butikken egentlig handler om, selv om du ikke nevner det noe sted
Vis hele sitatet...
ser ikke noen cannabisplante i logoen, jeg?
Pen, ryddig og enkel. Kommer garantert til å kjøpe noe herfra!