Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1156
Hei, trenger nytt hovedkort som passer til i5 3570k. Trenger ikke noe super kort, vil ikke at det skal "hemme" meg bare. Har ikke behov for thunderbolt og den slags liksom.

-Takk
ASUS P8H61-M PRO, Socket-1155
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=631267 til 579,- kr, billigste jeg fant med rating

Ellers så passer alle disse:
http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=...A03202.K312115.

Litt vanskelig å svare på siden du ikke var så spesifikk.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hva har du per idag da ? Hvorfor føler du deg hemmet ?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hva har du per idag da ? Hvorfor føler du deg hemmet ?
Vis hele sitatet...
Trenger bare et med støtte for min nye prossesor. Føler meg jo ikke hemmet i den forstand. Mente bare at det jeg kjøper ikke skal hemme meg på noen måte.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Så du har kjøpt en ny prosessor og ingenting annet ?

Er du sikker på at du har tilkoblinger for strøm tilgjengelig på din nåværende PSU ? er du sikker på at minnet du har passer til prosessoren ?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Så du har kjøpt en ny prosessor og ingenting annet ?

Er du sikker på at du har tilkoblinger for strøm tilgjengelig på din nåværende PSU ? er du sikker på at minnet du har passer til prosessoren ?
Vis hele sitatet...
Ja, er sikker. Poenget er at jeg vil ha et nytt hovedkort.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=748566
1800kr, men er verdt pengene.

Nå skriver du heller ikke hva du har av annet hardware, eller om du skal klokke eller ikke, om du hadde gjort det så hadde det vært lettere å hjelpe deg.
Sist endret av Skyfx; 19. august 2012 kl. 18:17.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Burde tatt med det ja. Vurderer hovedkortet over. Litt usikker med tanke på prisen. Men kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg nok til å gå for det.
Sitat av Paradise Jonas Vis innlegg
Tusen takk! Burde tatt med det ja. Vurderer hovedkortet over. Litt usikker med tanke på prisen. Men kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg nok til å gå for det.
Vis hele sitatet...
Det er meget gunstig hvis du skal klokke, jeg skrudde bare på autovoltage og satte multiplieren på 47x, og vips dønn stabil i5 3570k på 4.7ghz.

Ligger på 20-25c idle og 55c under vanlig gaming, 70c under 100% load i prime95. Bruker H100 cpu-kjøler.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Paradise Jonas Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Nei, det ene er AMD og det andre er Intel.
Da var kortet bestilt, regner med at det blir bra
Regner med at du ikke vil merke noen forskjell ettersom at du ikke klarte å begrunne hvorfor du ikke liker det gamle.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Regner med at du ikke vil merke noen forskjell ettersom at du ikke klarte å begrunne hvorfor du ikke liker det gamle.
Vis hele sitatet...
Var vel det at det gamle ikke passet?