Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5690
Er det noen som vet om det er mulig for en privat person å få beholde et organ som fjernes under operasjon? Sitt eget altså. Vet folk har fått lov å ha med seg mindre ting, som små bein, og har hørt om folk som spiser morkaken sin (har forresten IKKE planer om å ete noe), men hva med et faktisk organ? Som feks en livmor, blindtarm, gammelt hjerte ved transplantasjon og slike ting som er relativt vanlig å ta ut? Tenker om det kan bevares flytende i formalin eller noe lignende?
Det er neppe ulovlig, men du kan nok heller ikke kreve at kirurgen jobber ekstra for å sørge for at du får tildelt organ på en fraktbar måte. Dette må du nok høre med den aktuelle kirurgen om.
Trådstarter
3 0
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det er neppe ulovlig, men du kan nok heller ikke kreve at kirurgen jobber ekstra for å sørge for at du får tildelt organ på en fraktbar måte. Dette må du nok høre med den aktuelle kirurgen om.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, blir nok kanskje best å spørre direkte ja.
Spise eget hjerte, ført opp på bucketlista ��

Må være en hidden achivement det ��
Hvis du har med egnet beholder og kjemikalier til å oppbevare det, så ser jeg ikke problemet. Med mindre det er smittet med med en eller annen bisarr prionsykdom, men det er neppe aktuelt å ta med hjernen sin på et glass uansett.

Forresten: Morkaken er vel strengt tatt ikke ditt eget organ, men barnets, så det er en del av barnet sitt man spiser hvis man spiser den. Dette til informasjon.
Ved de operasjonene jeg har hatt har jeg alltid spurt, bare for å få tilfredsstilt min morbide kuriositet. De eneste bekymringene har vært rundt trygg oppbevaring så ingen blir dårlige ved et uhell, så hvis man stiller med en egnet beholder var det meget mulig.

Det beste vil være å spørre der du skal operere vil jeg si.
Jeg har en gallestein som ser ut som et drage-egg. Galleblæra dog, ble kastet... Seriøse smerter ass, menne var ikke ofte de hadde sett en gallestein som er 2,5x1,2cm så antar det var grunnen til at jeg fikk den med meg uten å ha spesifisert det
Jeg har en liten samling av diverse titanhardware jeg har fått beholde etter de hadde gjort sin nytte, men det er rimelig enkelt å sterilisere og dermed ikke biohazard som organer/knokler ville falt under.. Du kan spør, men selv hvis operasjonen er i privat regi så tviler jeg på at du lykkes
Trådstarter
3 0
Sitat av *pi Vis innlegg
Forresten: Morkaken er vel strengt tatt ikke ditt eget organ, men barnets, så det er en del av barnet sitt man spiser hvis man spiser den. Dette til informasjon.
Vis hele sitatet...
Interessant, takk!

Takk for svar folkens, skal møte kirurgen relativt snart, skal hva de sier.
Sist endret av Dagtor; 29. september 2021 kl. 07:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.