Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1327
Jeg har 2 harddisker, 1 cdrom og en 1 cdbrenner. For å koble til dette slik at jeg kan kopiere cd'er (uten at dem må innom harddisken først), så må jeg vel ha 1 hd og 1 cd* på hver IDE kabel? Hva skal jeg isåfall sette jumperene til for de forskjellige ting osv? Hvordan anbefaler dere at jeg setter det opp?
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
du bør sette harddiskene på idekabel nr. 1 og cd rom/brenneren på idekabel nr. 2.

jumpere:
idekabel 1 (hdd):
c: -> master
d: -> slave

idekavel 2 (cd):
e: -> master
f: -> slave

og hvis du lurer på hvordan jumperne skal stå på de forskjellige diskene/leser/brenner, står det på en lapp klistret på oppå de.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
har fortalt ham i detalj, men jeg antar han rett og slett bare er født innkompetent..
nesjda.. er alltid endel tweaking som må til..
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Originalt postet av zeth
Jeg har 2 harddisker, 1 cdrom og en 1 cdbrenner. For å koble til dette slik at jeg kan kopiere cd'er (uten at dem må innom harddisken først),
Vis hele sitatet...
Hum.. Er det bare meg, eller høres dette rart ut?
Hmm.. etter hva jeg har hørt/erfart er det ikke bra å ha brennern og cd-rommen på samme ide kabel hvis du planlegger å brenne 'on the fly'

Hvis du har raid på hk'et ditt anbefaler jeg at du bruker det, sett harddiskene på en ide, cd rommen på en, og brennern på en tredje, så går det fint å brenne 'on the fly'
zeth's Avatar
Trådstarter
nso: så sant så sant, men jeg fant en annen løsning som funker fint, men tror det er på tide å "fikse" litt på det