Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 8846
Hei, jeg ser etter en slags nyhetsoppdatering på engelsk som ikke er så lang. Noe alla CNN student news men for et voksent publikum. Noen som kjenner til noe sånt?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nei fy faen, The Young Turks er en gjeng raddiser som plukker ut nyheter fra div. kilder og kommenterer dem. De siste par-tre årene har TYT for det meste handlet om verdisignalisering og krampeaktig politisk korrekthet, ikke objektiv nyhetsformidling. De er simpelthen ikke etterrettelige, da deres politiske agenda stadig kommer i veien for nyansene. Et lite eksempel er løgnene de kom med etter intervjuet med Sam Harris for et par år siden.

Selv sverger jeg for det meste til skrevne nyheter, så kan ikke hjelpe trådstarter med TV-news, men vil IGJEN rope til alle som vil høre, med høy utestemme: IKKE kast bort tiden din på The Young Turks.
Jeg veit om hva du prater om osv. Det er mange som sier dette om TYT. Jeg for min del synes de er bra nok for korte nyhetsoppdateringer og underholdning. Jeg gidder ikke å ha en ny diskusjon om TYT. Det jeg kan si er at programlederne kan være litt slitsomme og overveldende noen ganger. Men det er en helt ok nyhets organisasjon som holder deg oppdatert på utenriks, og da spesielt USA.
Jeg er ganske fornøyd med https://qz.com/daily-brief/. Det er et daglig nyhetsbrev med en del nyheter + litt interessante artikler. Er ganske fokusert på politikk og økonomi i usa/eu da
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg veit om hva du prater om osv. Det er mange som sier dette om TYT. Jeg for min del synes de er bra nok for korte nyhetsoppdateringer og underholdning. Jeg gidder ikke å ha en ny diskusjon om TYT. Det jeg kan si er at programlederne kan være litt slitsomme og overveldende noen ganger. Men det er en helt ok nyhets organisasjon som holder deg oppdatert på utenriks, og da spesielt USA.
Vis hele sitatet...
Du.. vekker en tråd til live med en enkel youtubelenke to uker etter at spørsmålet ble stilt for å foreslå en nyhetskilde du selv innrømmer at er problematisk for så å informere om at du ikke gidder å diskutere den? Har jeg oppfattet dette korrekt?

Min personlige oppfatning av TYT er at de er, som du også skriver, tidvis slitsomme. Jeg vil også legge til at de er unyanserte. Rent politisk er jeg ofte enig med de, men jeg synes ikke de gir korte og greie oppsummeringer av nyhetssaker - tvert bruker de evigheter på å snakke om ingenting. Å se en ti minutters youtubevideo der disse pralhansene misforstår ingressen i en artikkel du kunne ha lest i sin helhet på to er i alle fall ikke hensiktsmessig tdsbruk i min bok.
Sist endret av Myoxocephalus; 2. mars 2017 kl. 10:52.
Jeg foreslo de fordi jeg selv tar nytte av dem. Ja jeg nevner at de kan være slitsomme etc, men jeg synes fortsatt de er best på akkurat dette området. Det er min personlige mening og jeg har vært igjennom hundrevis av disse diskusjonene rundt TYT slik at jeg rett og slett ikke orker å bruke mer tid på det.

Det var et forslag. Jeg har likt dem i alle år, derfor jeg forslo de. En enkel link, han kan se et par snutter, interesserer ikke det han kan han se bort ifra tipset mitt. Enkelt og greit det vel?
http://www.dailypnut.com/

"A daily email on world affairs that will brighten your mornings and make you sound marginally more intelligent."
Dersom du ønsker video-oppdateringer, så kommer Phillip DeFranco ut med en video hver ukedag. Jeg skal ikke påstå at dette er totalt upartiske videoer, men jeg føler ikke at de er laget med en spesifikk vinkling fra verken høyre eller venstresiden. Casey Neistat jobber også med noe lignende sammen med CNN, så jeg ser frem til hvordan det vil bli når det kommer ut.
http://drudgereport.com/ alt du trenger... sunn fornuft nyheter som ikke er eid av stat eller interessegrupper. Alt fra vanlige folk til wall street cia (haha) osv bruker denne daglig