Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1617
Har funnet ut at jeg skal ha meg ny pc... funnet deler og greier...

Hovedkort:
AOPEN MK7A DDR board
The first DDR motherboard of AOpen is MK7A based on the AMD 761 Chipset. It should be available at the end of Sept 2000.
Aopen sine sider

kasse:
Lian-Li pc-30 micro ATX

DDR-RAM

UV-lys og vindu


div. bilder
Sist endret av Chickxsy; 20. august 2001 kl. 00:08.
Er du på jakt etter en chick pc eller? ^^

Bilder interesserer svært lite , få heller litt fakta informasjon. Ser ut som du har bestilt mye kult, lurer bare på hva det brukes til

Btw, snygg kasse =)
Chickxsy's Avatar
Trådstarter
60 0
det var kjapt svart det....

La med spesifikasjoner på kortet da... (link)

skal brukes til :
(hysj!) AVSPILLING av divX
spilling
ripping
irc
duh... grafikk

prosessor: t-bird ca. 1Ghz
Tenkte mere på hw specs, men du skal kanskje ikke ha ny hd, ram, gfxkort, lydkort o.l etc ?
Chickxsy's Avatar
Trådstarter
60 0
hd:
ikke ny med det første... blir en ATA 100 something

Ram:
som nevnt: DDR ram ca. 2x256Mb tror jeg

gfx kort:
bruker det gode 3dfx Voodoo 3 3000 kortet mitt da dette ikke fører til noen problemer enda... kommer til å skaffe dual view skjermkort etter hvert

lydkort:
er integrert, mulig jeg kjøper live platinum med optisk inn ut, men ikke sikker enda. Har begrenset med pci-plasser.....

noe mer? =D
Nei var egentlig ikke det, tar isåfall resten på IRC Uansett, lykke til med ny pc!
Hvorfor det hovedkorte ? jeg foreslår Abit KG7-raid, mye bedre http://www.hardocp.com/reviews/mainboards/abit/kg7/
du finner sikkert en nyere review enn denne.
Chickxsy's Avatar
Trådstarter
60 0
Fordi jeg skal ha micro-ATX , og det det aopen kortet er det eneste som har micro-ATX med støtte for DDR-ram og AMD 266MHz buss....
det er jo et skikklig dårlig hovedkort er ikke beregna til å spille engang, som du sier du skal bruke pcen til. bort kasta penger. jaja du som skal ha det

cute å paste litt da :
Micro ATX boards are a little hard to judge- they're not targeted towards the power uses that we're so used to. That is probably why we were not very impressed with the MK7A. But we're sure that system integrators and budget conscious people who don't play games or overclock their systems would be satisfied. http://www.tbreak.com/
Chickxsy's Avatar
Trådstarter
60 0
Definer spilling. Jeg spiller nå på en pIII-450 med 256Mb SDRAM, med et Voodoo 3 3000 kort. Jeg har ikke problemer med noen av spillene jeg spiller. (UT, NSF-porsche, ect)

Jeg skjønner at et lite micro-ATX kort ikke nødvendigvis er like bra som et stort et, men mange av testene disse sidene tar er på heftig grafikk/ 3d som man faktisk ikke trenger, eller som ikke utnyttes bortsett fra i avanserte programmer for det (som jeg ikke bruker).

Derfor synes jeg det blir litt feil å si at når jeg da oppgraderer til ca. 512Mb DDR-RAM og ca. 1GHz T-bird 266MHz-buss ikke går opp i ytelse...


Men det er seff bra med innspill!

(jeg er ikke en overklokkings-frenetiker)

btw: det utsnittet ditt var rimelig selektivt.... Den generelle artikkelen var vel egentlig ganske positiv, med masse positive resultater. Deriblandt stabilitet og høy ytelse. Det at den ikke er like bra som alt mulig annet i q3... vel... UT går bra med oppsettet jeg har NÅ, og jeg spiller aldri sånne spill i full oppløsning uansett... så

(sitat)
Pros
Good Sandra Performance
Quite Stable
Onboard Audio Amplifier

Cons
No Overclocking
Bad Quake3 Performance
(sitat slutt)

Sist endret av Chickxsy; 22. august 2001 kl. 19:19.
Bare kommenterte veit du
Chickxsy's Avatar
Trådstarter
60 0
Bare å kommentere i vei det vettø... vil ha mest mulig innput før jeg ev. kjøper det... men jeg må jo mot-argumentere