Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1767
Hallo

Jeg har nå bygget en pc satt sammen av

250W tower (in-win)
Athlon T-bird 1200 MHz
256MB RAM
Geforce 2 GTS
dvd/cd-rw og floppy
30GB HD
Asus ett eller annet HK


vifter:

kabinettvifte (fastmontert fra før av)
CPU vifte (billig 109kroners sak)
kabinettvifte (i fronten)
+ HK/skjermkort viftene

....det som skjer er at når jeg spiller...så kan pc'en gå helt opp i 60grader (uten noen BSODer eller lignende though), men OFTE så mister overvåkingsprogrammet (PC probe) kontakten med viftene! SPESIELT CPUvifta er utsatt..det skjer nærmest hvert minutt..men det kan variere helt opp til en halvtime...så piper det i 5/6 sekund så kjører den igjen ..MEN..når jeg ser inni kabinettet når alarmen går så går viftene normalt...denne meldingen skjer også med kabinettvifte..og POWER fan har ikke pc probe noe kontakt med i det hele tatt!

Er det for lite strøm jeg har eller no?
(vil helst ikke bygge pc'en på nytt ass..)
Du kan jo sjekke #hardware.no @ efnet for tips...

Du kunne jo kansje oppgitt hvor mye PSU (strømforsyningen) er på?
Så kan jeg bedømme om du har strømproblemer.
Ta med alt du har, hvor mnage cdrommer, hd, floppy og evt. annet...
Better than thou.
En kammerat av meg har en Athlon 500 mhz, og på boxen sto det at det var anbefalt et minimum 300w powersuply.. når du har over dobbelt så mange mhz ville jeg tro at du burde skaffe deg et powersupply på min. 300-350 w..
Feil carlo, min. er ca 275w.
Du kan kjøre på 250w, men da kan du kun ha en harddisk og floppy og thats it...



web0, hvilken psu og styrke er den på....
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
hmm ja, jeg kjøpte en Globalwin 6800RPM vifte, dyr som f*** og den bråker noe alldeles grusomt, men den kjøler effektivt, temperaturen ligger nærmest stabilt på rundt 40 grader nå, men jeg får fortsatt ikke noe signal fra monitor proggsa jeg prøver om at den har kontakt med power vifta, selvom den går...menne..overlever jo det.
viss du har lyst på kjølig, skaff deg et vannkjølingsett

min 1.2 kjøre fint på 1.44 feks

www.3dfxcool.no

asuspcprobe, er veldig dårlig.... fjern det er mitt råd
den kan finne på og vise 52 c ... når den egentlig er 30 c
osv osv osv
Trådstarter
Originally posted by zadaz
asuspcprobe, er veldig dårlig.... fjern det er mitt råd
den kan finne på og vise 52 c ... når den egentlig er 30 c
osv osv osv [/b]
Vis hele sitatet...
Ja jeg fant det ut...temp. fra BIOS i forhold til temp i PC Probe er det stor forskjell mellom. Prøvde Hardware Monitor istedet, et veldig enkelt og greit progg..anbefales..