Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 26479
Ok, er helt klart i mot flatearth. Men vi kan ikke komme unna at alle bilete fra nasa er fakebilder, GDI. Herre gud jeg tror ikke på en flat jord. finns så¨mange beviser på at den er rund-ish. Sfærisk. til en hvis grad.

Vi har de biledda fra siste måne landing, men vi har ingen nye? Btw

Jeg er globalist her , bare lurer. Så klart er jorda rund , tatt alle beregningene til de store og de nyere.

Det finns kankje et 10 tals billeta. Ikke missforstå¨meg her. Det er teite greier , såklart er jorda rund, der kan man bevise med enkle matematiske formler og ekstrimenter.
Sist endret av A-tillah; 1. april 2017 kl. 00:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Ok, er helt klart i mot flatearth. Men vi kan ikke komme unna at alle bilete fra nasa er fakebilder, GDI. Herre gud jeg tror ikke på en flat jord. finns så¨mange beviser på at den er rund-ish. Sfærisk. til en hvis grad.
Vis hele sitatet...
Verkeleg?

https://www.nasa.gov/feature/top-15-...mages-of-2015/
https://www.nasa.gov/content/blue-ma...rom-apollo-17/
https://en.wikipedia.org/wiki/Pale_Blue_Dot
https://www.nasa.gov/topics/earth/images/

Så vidt eg kan sjå er ingen av dei eg har lenka over fake - det er bilder, og enkelte av dei, som dei frå ISS, er tatt med heilt alminnelege kamera, av den typen du kan kjøpe i ein velutstyrt fotoforretning.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Vi har de biledda fra siste måne landing, men vi har ingen nye? Btw
Vis hele sitatet...
Åjoda. Vi harxlivestream frå ISS om du vil. Vi har rett nok ikkje vore spesielt mykje på månen etter Apollo - rett og slett fordi vi etter Apollo fekk solid kunnskap om månen, og fokuserte på t.d. Mars som vi veit mindre om. Dei siste par åra har du fått t.d. LRO som har tatt ein del bilete av månen, frå bane.

Så om du påstår at det ikkje finst bilete så har du ikkje prøvd å leite.
Bilder av stjernehimmelen tatt ved forskjellige breddegrader gir deg også ganske sterk bevisførsel for at vi lever på overflaten av en roterende ellipsoide: https://www.google.no/search?q=stars...=lnms&tbm=isch Det er også mulig å forhåndsberegne/forutsi hvilket bevegelsesmønster stjernene har for en gitt breddegrad. De mønstrene man får stemmer ikke med en flat jord.
Sitat av Door145 Vis innlegg
Jeg har ikke gått igjennom alle svar, men jeg vil starte med å si at jeg virkelig føler med deg. Hvis dette er ei dame du digger, fy faen min mann. Jeg føler med deg.
Vis hele sitatet...
Der har du problemet mitt Etter noen diskusjoner ble det helt tydelig at hun ikke er interiser i å høre, alt blir feid bort med nye spørsmål og tåpelige antagelser.
Men når det mangler grunnleggende kunskap over 7 klasse er det kanskje ikke så unormalt? Det mest grunnlegende innenfor vitenskap og matematikk mangler (droppet ut av skolen tidlig).
Så vi ble vel enige om å ikke diskutere det mer og la det helt på hyllen.
Men når det begynner å renne inn på Facebook med innlegg om flath earth blir jeg litt oppgitt.

Jeg har lest mye rundt på forskjellige forum for flath earthere, det er tydelig at mange føler seg spesielle og opplyste, de er med i en spesiel klubb, de indoktrinerte hjernevaskede massene klarer ikke ta til seg at de er blitt lurt, de har hor høy tro på myndighetene.

Der er en del "mobbing", det er tydelig de føler seg litt ovenpå.
Og de er absolutt ikke interisert i å høre på argumenter, litt slik: "Tyngdekraften eksisterer ikke fordi det hørest for dumt ut og jeg er overbevist om at min teori er riktig, men jeg er ikke interisert i å bruke matematikk fordi det skjønner jeg ikke godt nokk og er mest sansynlig tull det også."

Sitat av finnenymening Vis innlegg
Jeg syntes absolutt du skal respektere din venninne. Respekt betyr å se etter en gang til, med et åpent og nysgjerrig sinn, for å forsøke å forstå. Ved å kalle hennes betraktninger for ignorante og uvitende viser du at du ikke har respekt som intensjon.
Vis hele sitatet...
Jeg har full respekt for henne, men det er ikke alle hennes meninger jeg kan respektere. Det er klart jeg har sett etter både to og ti ganger, det er ikke noe jeg heller vil en å se ett eneste bevis på at jorden er flat. Jeg er åpen, nyskjerrig og skeptisk til veldig mye, jeg kan godt diskutere religion eller konspirasjonsteorier, men da er det en fordel at begge parter holder seg til fakta og ikke antydninger.


Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Kan også bare spørre om, hvorfor er måneformørkelsene runde? Hvis jorden hadde vært flat, så hadde skyggen lagd en mørk firkant på månen ved formørkelse. Jammen meg rart det der...
Vis hele sitatet...
Nå mener de vel at solen sirkulerer over disken og ikke rundt og under (https://www.theflatearthsociety.org/...?topic=65715.0) så da er det ikke solen og jorden som skaper skyggen på månen. Månen er vel sin egen lyskilde, som ikke er varm siden den er så langt borte. Så er det de som mener månen bare er 15 km opp i luften.

Sitat av Marori Vis innlegg
Mitt råd er å ikke diskutere så mye, kanskje henge litt mindre med venninna di om hun går deg så på nervene, og la folk være som de er.
Vis hele sitatet...
Er vel det beste rådet jeg kan ta med meg videre

Man får luftet kreativiteten men slike diskusjoner om ikke annet, føler jeg kan sette meg ned og skrive fanfictoin i Discworld universett, måtte blitt en historie i nåtiden

EDIT:
Spør igjen, er det noen som vet om en god plass nær Bergen, der det er båttrafikk ut mot horisonten? Slik at jeg kan ta med kamera og kikkert.
Sist endret av utepaanordnes; 2. april 2017 kl. 17:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du (og hun) er seriøst interesserte i å "løse" dette her, foreslår jeg at dere sender opp et videokamera opp i rommet med en ballong. Her er en familie som har gjort det samme - om ikke annet så kan dere kanskje se på videoen sammen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
EDIT:
Spør igjen, er det noen som vet om en god plass nær Bergen, der det er båttrafikk ut mot horisonten? Slik at jeg kan ta med kamera og kikkert.
Vis hele sitatet...
https://www.marinetraffic.com/

Dreg du litt utover og opp i høgda bør du kunne sjå faklane på platformer i nordsjøen.
Sitat av steili Vis innlegg
Hvis du (og hun) er seriøst interesserte i å "løse" dette her, foreslår jeg at dere sender opp et videokamera opp i rommet med en ballong. Her er en familie som har gjort det samme - om ikke annet så kan dere kanskje se på videoen sammen.
Vis hele sitatet...
bra kurve av jorda i den videoen din, hva har skjedd?
http://i.imgur.com/bLz2Gbo.jpg
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Sitat av julen1ssen Vis innlegg
bra kurve av jorda i den videoen din, hva har skjedd?
http://i.imgur.com/bLz2Gbo.jpg
Vis hele sitatet...
Det som har skjedd er vel gjerne vidvinkel.
Sist endret av m0b; 2. april 2017 kl. 19:13.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Takk

Sitat av steili Vis innlegg
Hvis du (og hun) er seriøst interesserte i å "løse" dette her, foreslår jeg at dere sender opp et videokamera opp i rommet med en ballong. Her er en familie som har gjort det samme - om ikke annet så kan dere kanskje se på videoen sammen.
Vis hele sitatet...
Ja en værbalong med kamera, GPS, og modem hadde vert kult å teste. Har vist videoer fra værbalonger som privatpersoner har sendt opp, men det blir bare fnyst av, siden det "åpenlyst" er brukt fisheye linse på kamera.

Er det noen som har informasjon om hvordan man skulle rigget noe slikt? Den kan jo fly så langt at jeg får problemer med å finne den igjen, så den må vel overleve fallet, for så å koble seg til internett og automatisk laste opp videoen?

EDIT:
Har helt gid opp å overbevise om noe som helst, bare så det er sagt Men det er jo greit å ha håndfaste bevis jeg kan vise frem vist jeg møter flere tvilere i framtiden.
Sist endret av utepaanordnes; 2. april 2017 kl. 19:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Takk

Ja en værbalong med kamera, GPS, og modem hadde vert kult å teste. Har vist videoer fra værbalonger som privatpersoner har sendt opp, men det blir bare fnyst av, siden det "åpenlyst" er brukt fisheye linse på kamera.

Er det noen som har informasjon om hvordan man skulle rigget noe slikt? Den kan jo fly så langt at jeg får problemer med å finne den igjen, så den må vel overleve fallet, for så å koble seg til internett og automatisk laste opp videoen?

Har helt gid opp å overbevise om noe som helst, bare så det er sagt
Vis hele sitatet...
121000 fot uten fisheye her tror jeg
Sist endret av julen1ssen; 2. april 2017 kl. 19:26.
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Så er det de som mener månen bare er 15 km opp i luften.
Vis hele sitatet...
Hadde dette vært tilfelle ville
  • man fra riktig posisjon kunne observere en nokså stor endring i vinkelen til månen ved å bevege seg kun noen få kilometer (horisontalt eller vertikalt). Har noen gjort det? I så fall ville vi ha lest om det.
  • tilsynelatende størrelse av månen vært forskjellig fra forskjellige steder på jorda (størst rett under). Er dette tilfelle? Nei.
Måneformørkelse.. skyggen som vises på månen er rund, hvis jorden hadde vært flat ville skyggen også vært flat. Vet ikke hva det er med folk som tror jorden er flat, noen ganger lurer jeg på om dem troller noe sykt eller om dem bare er fullstendig tette i pappen.
I see you...
NAPse's Avatar
Sitat av Solarfields Vis innlegg
Måneformørkelse.. skyggen som vises på månen er rund, hvis jorden hadde vært flat ville skyggen også vært flat. Vet ikke hva det er med folk som tror jorden er flat, noen ganger lurer jeg på om dem troller noe sykt eller om dem bare er fullstendig tette i pappen.
Vis hele sitatet...
Nåja, nå tror vel disse "Flat earth"-erne at jorda er rund som en disk, men ikke rund som ei kule?
Sist endret av NAPse; 3. april 2017 kl. 16:38.
Sitat av Solarfields Vis innlegg
Vet ikke hva det er med folk som tror jorden er flat, noen ganger lurer jeg på om dem troller noe sykt eller om dem bare er fullstendig tette i pappen.
Vis hele sitatet...
De troller ikke, desverre. Det er noe med at de føler seg spesielle fordi de "har-forstått" noe alle andre er blind for, eller er for indoktrinert av systemet til å klare å fatte at de har ullen dradd over øynene.

Jeg har sett mange av videoene til "flah earh" informantene, vil ikke si jeg er flink til å analysere filmer, men, de er ofte satt opp for å lede publikum, ikke for at folk skal kunne komme fram til egne meninger etter objektiv informasjon.
Det første jeg merker det på er musikken som ofte setter en dyster stemning, at de gjør narr av "globetards", forvirrer inforrmasjonen rundt/om globeterorien med å stille spørsmål som er umulig å svare på når de selv ikke aksepterer vitenskap på 7kl nivå og så kommer med forklaringer du bare kan akseptere vist du ikke forstår vitenskap over 7kl nivå.
Jeg har en jeg er glad i, som jeg ikke var klar over trodde på slikt nonsens før lang tid etter vi ble kjent. Jeg har helt gid opp. Vet ikke om jeg er en dritsekk for ikke å akseptere slike meninger, men jeg klarer ikke å la det bli en del av livet mitt.
Sist endret av utepaanordnes; 3. april 2017 kl. 21:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av NAPse Vis innlegg
Nåja, nå tror vel disse "Flat earth"-erne at jorda er rund som en disk, men ikke rund som ei kule?
Vis hele sitatet...
Flat som en tallerken og en tallerken er rund som ei kule.

En dum argumentasjon jeg kom med, for det spørs jo hvilken rotasjon vår flate jord har på det tidspunktet.

"Flat Earthers is a Global problem"
Usaklig digresjon: tallerkener trenger da verken være flate eller runde?

https://www.google.no/search?q=firka...=lnms&tbm=isch
Sitat av Tommel Totter Vis innlegg
Usaklig digresjon: tallerkener trenger da verken være flate eller runde?

https://www.google.no/search?q=firka...=lnms&tbm=isch
Vis hele sitatet...
Hehe, sant

Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
De troller ikke, desverre. Det er noe med at de føler seg spesielle fordi de "har-forstått" noe alle andre er blind for, eller er for indoktrinert av systemet til å klare å fatte at de har ullen dradd over øynene.

Jeg har sett mange av videoene til "flah earh" informantene, vil ikke si jeg er flink til å analysere filmer, men, de er ofte satt opp for å lede publikum, ikke for at folk skal kunne komme fram til egne meninger etter objektiv informasjon.
Det første jeg merker det på er musikken som ofte setter en dyster stemning, at de gjør narr av "globetards", forvirrer inforrmasjonen rundt/om globeterorien med å stille spørsmål som er umulig å svare på når de selv ikke aksepterer vitenskap på 7kl nivå og så kommer med forklaringer du bare kan akseptere vist du ikke forstår vitenskap over 7kl nivå.
Jeg har en jeg er glad i, som jeg ikke var klar over trodde på slikt nonsens før lang tid etter vi ble kjent. Jeg har helt gid opp. Vet ikke om jeg er en dritsekk for ikke å akseptere slike meninger, men jeg klarer ikke å la det bli en del av livet mitt.
Vis hele sitatet...
Uff.. Det er som å diskutere med Religiøse, dem finner stadig på påstander som er vanskelig å finne svaret på som du kanskje kan se ifra mine poster.

Men at du er drittsekk fordi du ikke aksepterer dems meninger er helt på jordet, fakta versus idioti/ignoranse ? Hvorfor skal man akseptere noe slikt ? Istedenfor å bare akseptere synes jeg en først å fremst skal prøve å lære dem fakta, forklare hvorfor og forsøke å få dem til å forstå. Jeg er i denne fasen selv og prøver å lære meg hvordan debattere bedre med religiøse.. er jammen ikke lett og jeg kan bli oppgitt og sinna men alikevel da er det bedre å ta seg tid til å finne bedre måter og også finne frem fakta enn å eksponere sinne, da kommer man ingen vei.

Men så spør jeg; Hva om man ikke kommer noen vei selv om man har prøvd alt dette? Kan man da konkludere med idioti og total ignoranse og si dette til personen man har prøvd å forklare dette til ?
Sist endret av Solarfields; 3. april 2017 kl. 22:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Solarfields Vis innlegg
Men så spør jeg; Hva om man ikke kommer noen vei selv om man har prøvd alt dette? Kan man da konkludere med idioti og total ignoranse og si dette til personen man har prøvd å forklare dette til ?
Vis hele sitatet...
Jeg har gjort dette, jeg har sagt: "Du er rablende sprø, dine meninger blir oppfattet som sinnsyke, du kan ikke forvente at noen skal støtte deg i galskapen din, gi meg ett bevis for at jorden er flat og jeg skal legge meg, flat" og fått som respons: "Jeg vet jeg blir oppfattet som sprø, jeg forventer ikke at noen skal støtte meg i dette, jeg kan ikke overbevise deg om noe, du må stole på deg selv"

Det er vel ett bedre svar en jeg ville fått av mange andre
Sist endret av utepaanordnes; 3. april 2017 kl. 23:04.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Jeg har gjort dette, jeg har sagt: "Du er rablende sprø, dine meninger blir oppfattet som sinnsyke, du kan ikke forvente at noen skal støtte deg i galskapen din, gi meg ett bevis for at jorden er flat og jeg skal legge meg, flat" og fått som respons: "Jeg vet jeg blir oppfattet som sprø, jeg forventer ikke at noen skal støtte meg i dette, jeg kan ikke overbevise deg om noe, du må stole på deg selv"

Det er vel ett bedre svar en jeg ville fått av mange andre
Vis hele sitatet...
Det er ikkje eit bra svar. Det er eit ufatteleg arrogant svar. Det antyder at vedkommande ser på seg sjølv som langt meir intelligent og opplyst enn deg.
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Jeg har gjort dette, jeg har sagt: "Du er rablende sprø, dine meninger blir oppfattet som sinnsyke, du kan ikke forvente at noen skal støtte deg i galskapen din, gi meg ett bevis for at jorden er flat og jeg skal legge meg, flat" og fått som respons: "Jeg vet jeg blir oppfattet som sprø, jeg forventer ikke at noen skal støtte meg i dette, jeg kan ikke overbevise deg om noe, du må stole på deg selv"
Vis hele sitatet...
Det å føle seg uglesett og idiotforklart er jo det (eneste) som bekrefter vrangforestillingene deres. Det handler ikke om hvilken form jorda har, men om å føle seg spesiell og inkludelt i en eksklusiv gjeng - kanskje som kompensasjon for en eller annen manglende kopetanse i virkelighetens verden, utdanningsmessig eller sosialt.

Det er ikke så ulikt disse høyrepopulistiske fake news/alternativ sannhet-folkene. Det at flertallet aka eliten er imot dem er det som bekrefter tilhørigheten til denne gruppen. Det er sånn sett ganske meningsløst å diskutere, det bare forer dem.
Ja, det var litt små¨trolling i fylla. På lavt nivå fra min side. Ville bare ta et av argumentene til flateartherne og sette det på prøve. Jeg er for all del ikke en av dem. Tvert imot.
Sist endret av A-tillah; 4. april 2017 kl. 18:34.
Sitat av entropi Vis innlegg
Det å føle seg uglesett og idiotforklart er jo det (eneste) som bekrefter vrangforestillingene deres. Det handler ikke om hvilken form jorda har, men om å føle seg spesiell og inkludelt i en eksklusiv gjeng - kanskje som kompensasjon for en eller annen manglende kopetanse i virkelighetens verden, utdanningsmessig eller sosialt.
Vis hele sitatet...
Sant. Litt som de som mener moderne kunst (av typen som ikke krever ferdigheter eller innsats) er verdt noe. Det handler om å være med i en eksklusiv klubb og skjønne ting andre ikke skjønner, men egentlig er det hele bare selvbedrag på høyt nivå.
Sist endret av kallisti; 4. april 2017 kl. 18:44.
Sitat av kallisti Vis innlegg
Sant. Litt som de som mener moderne kunst (av typen som ikke krever ferdigheter eller innsats) er verdt noe. Det handler om å være med i en eksklusiv klubb og skjønne ting andre ikke skjønner, men egentlig er det hele bare selvbedrag på høyt nivå.
Vis hele sitatet...
Øh... Kunst trenger verken ferdighet eller innsats for å være verdt noe. Moderne kunst er elitistisk, men det betyr ikke at det er selvbedrag. Kunst er mer subjektivt enn vitenskapelige fakta.
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Jeg har gjort dette, jeg har sagt: "Du er rablende sprø, dine meninger blir oppfattet som sinnsyke, du kan ikke forvente at noen skal støtte deg i galskapen din, gi meg ett bevis for at jorden er flat og jeg skal legge meg, flat" og fått som respons: "Jeg vet jeg blir oppfattet som sprø, jeg forventer ikke at noen skal støtte meg i dette, jeg kan ikke overbevise deg om noe, du må stole på deg selv"

Det er vel ett bedre svar en jeg ville fått av mange andre
Vis hele sitatet...


Vil du argumentere mot ham så finnes det nok av argumenter, problemet er å orke å engasjere seg og finne disse argumentasjonene og lære seg faktaene.

Legger ved en lenke slikt at du kan kikke på det om du vil.. jeg mener du skal stå på ditt men om du ikke orker ta debatten så lar du være

http://www.smarterthanthat.com/astro...h-is-not-flat/