Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1981
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Ser det er en som selger lilla weed med strainen «purple haze» er dette legit? Eller er det blandingsstoffer/kjemikalier som gjør den lilla. Noen som har fått det i det siste? Takk for svar!
Denne har jeg lenge hatt lyst til å prøve... Purple Haze er en egen strain ja.
https://www.leafly.com/strains/purple-haze
Faktisk finnes det mange strains med cannabis som blir lilla.
https://www.leafly.com/news/strains-...ake-you-sleepy
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er meg bekjent aldri vært noen kjemikalier inn i bildet, Purple haze har jo eksistert i langt over 20 år, og så vidt jeg vet kan man provosere frem lillafargen ved å gi plantene et kuldesjokk på et visst punkt i blomstringen.

Bildet til knert1 er litt misvisende da fargen kommer fra LED lampen som er over planten.
Sist endret av Dodecha; 8. august 2021 kl. 19:36.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det er meg bekjent aldri vært noen kjemikalier inn i bildet, Purple haze har jo eksistert i langt over 20 år, og så vidt jeg vet kan man provosere frem lillafargen ved å gi plantene et kuldesjokk på et visst punkt i blomstringen.

Bildet til knert1 er litt misvisende da fargen kommer fra LED lampen som er over planten.
Vis hele sitatet...
Ja, hadde en mistanke om det.
Men dette er ikke misvisende vel?


Det er vel ikke noe tvil om at dette ikke er noe nytt?

Men en ting jeg da lurer på Dodecha er om enhver strain kan bli lilla ved å fremprovosere fargen gjennom kuldesjokk? Er det ikke slik at det er genetikken som bestemmer dette?
Sist endret av knert1; 8. august 2021 kl. 19:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av knert1 Vis innlegg
Ja, hadde en mistanke om det.
Men dette er ikke misvisende vel?


Det er vel ikke noe tvil om at dette ikke er noe nytt?
Vis hele sitatet...
Det der ser ut som et skikkelig bilde av Purple haze ja.
Formuleringen til trådstarter får det til å høres ut som om det er noe helt nytt og ukjent, så jeg følte for å nevne at den har eksistert lenge, jeg røkte det selv når jeg var i Amsterdam i 2005? Og til og med da hadde strainen eksistert i endel år.

Jeg aner ikke helt hvor legitimt dette med kuldesjokk er, da jeg bare har lest det på et eller annet forum. Men du kan ha rett i at det er en kombinasjon av genetikk og kuldetrikset som må til
Sist endret av Dodecha; 8. august 2021 kl. 20:26.
Anonym bruker
"Forferdet Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har vært borti lilla weed som har blitt det pga kulde. Den smaker ofte bittert, så om du liker smaken av weed vil jeg anbefale deg å teste litt først for den bitre smaken river i halsen på meg og sørget for at jeg måtte kaste resten til slutt da jeg ikke fikset å røyke det. Om det er ekte Purple Haze skal den være mer mix av søtt og litt jordaktig smak.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har vært borti lilla weed som har blitt det pga kulde. Den smaker ofte bittert, så om du liker smaken av weed vil jeg anbefale deg å teste litt først for den bitre smaken river i halsen på meg og sørget for at jeg måtte kaste resten til slutt da jeg ikke fikset å røyke det. Om det er ekte Purple Haze skal den være mer mix av søtt og litt jordaktig smak.
Vis hele sitatet...
Har også inntrykk av at mye "purple" som blir solgt er kuldeskade og ikke genetisk ja. Har kun opplevd skikkelig genetisk lilla weed én gang.
Lilla buds kan fremprovoseres ved flere måter. Feks temperatur som er nevnt, men også ved å "sulte" planten for enkelte næringsstoffer. Man kan faktisk få flere farger enn bare lilla også. Rosa/rødskjær er også en variant. Farge trenger ikke henge sammen med navnet. Det skal sies at purple haze strainen har trekk som gjør at det ofte skal mindre fremprovosering til før man får lilla buds.