Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1946
Jeg ser etter et rask og rimelig webhotell. Er det noen her med erfaringer?
Skal brukes til lagring av bilder av gjenstander som skal selges på f.eks ebay..
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Host1.no - Webhotell fra 29,-, virtuell server fra 249,-. 15% rabatt med rabattkode "nFF". Besøk oss på Host1.no!
Sitat av Mekkern Vis innlegg
Host1.no - Webhotell fra 29,-, virtuell server fra 249,-. 15% rabatt med rabattkode "nFF". Besøk oss på Host1.no!
Vis hele sitatet...
Host1 må ha landets tregeste servere.
Jeg har det største webhotell abonnementet og gikk fra ca 45 i score på Google pagespeed til over 80 bare ved å bytte til proisp. Det koster litt mer men er verdt hver krone for nettsider hvertfall.

TS: Når det kommer til bilder for bruk på ebay så kommer det veldig an på hvor i verden kundene dine befinner seg.
Om majoriteten feks er asiatere så burde du se på hoster som har servere i det området.
Trådstarter
Sitat av Rosander Vis innlegg
Host1 må ha landets tregeste servere.
Jeg har det største webhotell abonnementet og gikk fra ca 45 i score på Google pagespeed til over 80 bare ved å bytte til proisp. Det koster litt mer men er verdt hver krone for nettsider hvertfall.

TS: Når det kommer til bilder for bruk på ebay så kommer det veldig an på hvor i verden kundene dine befinner seg.
Om majoriteten feks er asiatere så burde du se på hoster som har servere i det området.
Vis hele sitatet...
De fleste som kjøper er folk fra USA. En serie med bildefiler kan muligens komme opp mot 20 - 30MB tilsammen. Vil gjerne at det skal lastes ned i løpet av 4 - 5 sekunder.
Hei!
Anbefaler proisp.no. Profesjonell og kunnskapsrik support. Har tjenester som fyller de fleste behov.
Styr unna host1 ! Dem heng etter, treg, elendig support. Bruker webhuset, er kjempe fornøyd med kundeservice og tjenesten
Trådstarter
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
Styr unna host1 ! Dem heng etter, treg, elendig support. Bruker webhuset, er kjempe fornøyd med kundeservice og tjenesten
Vis hele sitatet...
Ikke alle er fornøyde ser det ut ssom her:
https://www.google.com/search?client...4ab73ddaa542,1,,,
Ikke betal premiumpriser for en norsk webhost hvis du vil ha store bilder som skal vises til folk over hele verden.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Lauritz Vis innlegg
De fleste som kjøper er folk fra USA. En serie med bildefiler kan muligens komme opp mot 20 - 30MB tilsammen. Vil gjerne at det skal lastes ned i løpet av 4 - 5 sekunder.
Vis hele sitatet...
Reduser bildestørrelse. Det er ingen sakleg grunn til å ha 20-30MB bilder på ei ebayannonse.

Om markedet ditt er i USA bør du gå for amerikansk host, evt. bare smelle det opp i blobstorage på azure, aws, gcp eller liknande. . Det er billig og enkelt, og dei har rimeleg bra cdn som sørger for at det er cacha rundt om i verden.
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Reduser bildestørrelse. Det er ingen sakleg grunn til å ha 20-30MB bilder på ei ebayannonse.

Om markedet ditt er i USA bør du gå for amerikansk host, evt. bare smelle det opp i blobstorage på azure, aws, gcp eller liknande. . Det er billig og enkelt, og dei har rimeleg bra cdn som sørger for at det er cacha rundt om i verden.
Vis hele sitatet...
Jeg legger mange bilder under hverandre og den samlede filen blir da mange MB.
Er blobstorage det samme som et webhotell, og tillater de at man bruker det til salg av gjenstander? De godtar ikke det på Imgur. Der ble kontoen min sperret etter at jeg la noe ut på ebay.
Sist endret av Lauritz; 16. mai 2021 kl. 19:54.
Blob (binary large object) storage er en tjeneste der man kan lagre store filer og eksponere dem på internett. Så ikke helt det samme som et webhotell. Men burde gjøre nytten i ditt tilfelle.
Jeg har gratis webhotell med php og database på altervista. Måtte vente en dag før alt fungerte, men det er det jo verdt.
Kaizen
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Jeg har gratis webhotell med php og database på altervista. Måtte vente en dag før alt fungerte, men det er det jo verdt.
Kaizen
Vis hele sitatet...
Har du lest tråden? Har du lest TOS på tenesta du bruker?
Var kansje litt rask der, men tokk en ekstra sjekk nå. Står blog eller website. De sier heller ikke, spesifisitet at der ikke er lov å selge varer fra siden. Selv om det ikke er det det er tenkt som i utganspunktet. De baserer seg på at du har annonser du tjener på på websider. De står også klart at om du ikke ønsker annonser er det fortsatt gratis.
Igjen, har jeg ikke lest langversjon, men kortversjon ligger her.

Når det kommer til lagring av bilder, har jeg ikke sjekket hvor mye lagring du får.

Skulle jeg satt i gang med en lignende tjeneste som trådstarter, og siden erfaring med alteriista er god, hadde jeg valgt altervista. Det er jo ikke noe big deal å flytte det til en annen leverandør når bedriften viste seg liv laga.
Ser det er litt på kanten, men fuck da. Hva er det værste som kan skje og hvor sannsynlig er det?
Sist endret av Kaizen; 17. mai 2021 kl. 21:38.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Når det kommer til lagring av bilder, har jeg ikke sjekket hvor mye lagring du får.
Vis hele sitatet...
Irrelevant.
Sitat av https://en.altervista.org/terms.php
4.11 The User cannot adopte the Hosting Service as a simple storage space for files to download, dynamic elements or other material used by external sites, and create multiple accounts for a single hosted site (so-called "mirroring"), or to host a part of it. Furthermore, it is not allowed to use the service to host robots and bots.
Vis hele sitatet...
Ser ikke noe i teksten som sier at han ikke kan ha bilder. Det er jo ikke meninga brukeren skal laste ned bilder.
Dynamic elements ? Litt i tvil om hva de mener, men dynamic elements legger du jo stort sett der du hoster siden. Ikke på external sites.
Robots & Bots... Det er vel heller ikke meninga.
Og stort sett gjelder disse reglene samme hvor du hoster.

Ser ikke helt problemet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Ser ikke noe i teksten som sier at han ikke kan ha bilder. Det er jo ikke meninga brukeren skal laste ned bilder.
Dynamic elements ? Litt i tvil om hva de mener, men dynamic elements legger du jo stort sett der du hoster siden. Ikke på external sites.
Robots & Bots... Det er vel heller ikke meninga.
Og stort sett gjelder disse reglene samme hvor du hoster.

Ser ikke helt problemet.
Vis hele sitatet...
Han skal vise bilete på ebay. [...]or other material used by external sites[...] dekker det området ganske greit, og det er altså eksplisitt ikkje lov.

Og nei, dei reglane der er typisk for gratishosts. Betaler du så driter stortsett levrandør i kva du bruker BW og diskplass på.
Trådstarter
Hva er forskjellen på blob og rimelige webhotell når det gjelder pris og hastighet på nedlastning.
Sitat av Lauritz Vis innlegg
Hva er forskjellen på blob og rimelige webhotell når det gjelder pris og hastighet på nedlastning.
Vis hele sitatet...
med blob storage-tjenester fra AWS/Azure så betaler du for hvor mye plass du bruker og det skalerer finfint uten at du slipper tenke noe særlig på hvor mye ledig plass du har tilgjengelig, med et webhotell betaler du for en gitt quota

For hastighet så varierer det uansett hva man velger, men jeg har mer tiltro til AWS eller Azure sitt backbone enn random ShitVendor™ som selger overprovisjonerte webhotell.

Trenger man PoPs i flere lokasjoner er det uansett både enkelt og billig å slenge noe caching foran lagringen

Om man ikke trenger noe serverside prosessering så ser jeg ingen som helst grunn til å velge et eller annet webhotell fremfor AWS/Azure