Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  278 36024
Leste netopp artikkelen til dagbladet der en frp politikker ble tatt for sexkjøp, det er noe jeg reagerer på her.

Hvorfor blir det i det hele tatt tatt opp i mediene, jeg mener da at om han har kjøpt sex fra en prostituert i utlandet så har det vel ingenting med politikken her til lands og gjøre?
Bare for å få det avklart er jeg for all del ingen Frp tilhenger, heller tvert imot, men det jeg skal frem til her er at de kommer jo sikkert til å tape en hel del stemmer på det her og hvis man ser helt i bunn av saken så har det jo ingenting med politikken partiet fremmer her ?

For å sette ting helt på spissen her : Hvis en mann har sex med en prostituert i utlandet så har det ingenting å gjøre med den Skolen som enten skal bygges eller rives!!

Starter politikken å bare bli POP eller hva skjer ? innspill please!
jeg mener da at om han har kjøpt sex fra en prostituert i utlandet så har det vel ingenting med politikken her til lands og gjøre?
Vis hele sitatet...
Det er FORBUDT å kjøpe sex i utlandet. Så jo, det at han bryter norsk lov har vel en del med politikken her til lands å gjøre.

Starter politikken å bare bli POP eller hva skjer ? innspill please!
Vis hele sitatet...
Den "starter" nok ikke å bli POP, Slik har den nemlig vært i lange tider allerede.
Sist endret av Warz; 21. september 2011 kl. 22:54.
aaaah stemmer det. Headnews! back too the topic!
Sist endret av lollern; 21. september 2011 kl. 22:53.
Ja fy faen. På grunn av tv2, blodrøde sosialsitmedia som de er, så kan man ikke få betale noen søte damer til å tafse litt på underlivet sitt uten at det blir noen stor sak om det. Stem FRP, for horekunder... eh folk flest!
Sist endret av Mith; 21. september 2011 kl. 22:55.
Tja, den norske journaliststanden er vel ikke videre kjent for å være politisk orientert i andre retninger enn venstre...
Sitat av Warz Vis innlegg
Det er FORBUDT å kjøpe sex i utlandet.
Vis hele sitatet...
I amsterdam også?
Sitat av Haagens Vis innlegg
I amsterdam også?
Vis hele sitatet...
Ja. Det er forbudt overalt i hele verden i følge norsk lov.
Sitat av Mith Vis innlegg
Ja fy faen. På grunn av tv2, blodrøde sosialsitmedia som de er, så kan man ikke få betale noen søte damer til å tafse litt på underlivet sitt uten at det blir noen stor sak om det. Stem FRP, for folk flest.
Vis hele sitatet...
Saklig og ikke minst veldig givende til denne debatten.

Slik som innlegget mitt forøvrig.
Bordellet het «Brilliant Gentlemens Club», Carl Ivar sier "Jeg er veldig, veldig, veldig forbauset." og mannen selv sier "Vi skulle bare ha det gøy og hyggelig, og så skjer dette her". Morsom nyhetssak - eller morsomste nyhetssak?
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Jeg bryr meg ikke noe serlig om politikk men det er alltid FRP som gjør noe galt i følge media og det har med hvem som eier store deler av vg og dagbladet.

Synes han skal få kjøpe sex om han vil det.
Kunne like greit stått "politiker støttet dame fra latvia".
Uansett som det kommer frem i artikkelen så er det noen som har "tystet" å sagt han kommer til gjøre noe dumt. Å da har media fulgt etter stakkaren å tatt bilder å konfrontert han.
Vil også si att han var veldig udmyk å handlet på riktig måte i saken.
Ble overasket over hvor mye tid TV2 brukte på denne saken. Tenker da på journalisten og innslaget. Ikke store greiene spør du meg, men så er jo jeg i mot forbudet også.
Sitat av Warz Vis innlegg
Ja. Det er forbudt overalt i hele verden i følge norsk lov.
Vis hele sitatet...
Så Norges regler går utover landets grenser?
Ja jeg syntes det er litt rått at det får så mye mediadekning, ser bortifra hvilket parti det omhandler det jeg tenker mest på er at det fins en del mennesker som bare sluker det de leser i db/vg og former meningene sine deretter uten noe videre research.

Ergo det partiet, uheldigvis/heldigvis Frp mister mange stemmer nå grunnet dette!
Sitat av gitarhenrik Vis innlegg
Så Norges regler går utover landets grenser?
Vis hele sitatet...
Hvis du er norsk ja, da må du følge norske lover i utlandet. Tragisk, men sant.

"Torsdag vedtar Odelstinget en endring i straffeloven som gjør det straffbart for nordmenn å kjøpe sex, det være seg i Norge eller i utlandet. Lovendringen blir vedtatt med de rødgrønnes stemmer. Frp og Høyre vil stemme imot."

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2781471.ece
Bombe at det var en Frp-politiker!
Sitat av Warz Vis innlegg
Hvis du er norsk ja, da må du følge norske lover i utlandet. Tragisk, men sant.

"Torsdag vedtar Odelstinget en endring i straffeloven som gjør det straffbart for nordmenn å kjøpe sex, det være seg i Norge eller i utlandet. Lovendringen blir vedtatt med de rødgrønnes stemmer. Frp og Høyre vil stemme imot."

http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2781471.ece
Vis hele sitatet...
Er det slik med andre land? Hvilken lov er det som sier dette?
http://www.dagbladet.no/2011/09/21/n...sjon/18239412/ link til saken det gjelder.

Ts: hadde du lest artikkelen litt bedre hadde du hatt svar på dine spørsmål før du spurte om det her.

I 2008 ble det forbudt i Norge og utlandet for nordmenn å kjøpe sex.


Edit: media fokuserer alt for mye på frps "utskeielser" men nå begynner kaka å bli litt vel stor.

Nei stemmer ikke frp.
Sist endret av stagg; 21. september 2011 kl. 23:04.
*Facepalm*

Av og til lurer jeg på om Ap og de andre sosialist-partiene sender inn trojanske hester inn i Frp bare for å sverte ryktet dems.. Men uheldigvis må jeg nok støtte meg til at det er en del råtne og uinnteligente egg i FRP. Det er vemodig som FRP`er å erkjenne det, men herregud..
Skal ærlig innrømme at jeg ikke leste hele artikkelen men bedre med objektive meninger fra freaks anyways, skal lese hele nå.

Takk for at du slang ut linken btw
Sist endret av lollern; 21. september 2011 kl. 23:05.
Sitat av Warz Vis innlegg
Ja. Det er forbudt overalt i hele verden i følge norsk lov.
Vis hele sitatet...
ka du har røkt? norsk lov gjelder jo fan ikke i nederland
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Saklig og ikke minst veldig givende til denne debatten.

Slik som innlegget mitt forøvrig.
Vis hele sitatet...
Det vil jeg si. Det bruker satire for å påpeke at det kommer til å komme en del "seriøse" innlegg av den typen. Historisk sett så er FRPs strategi i slike saker en eller flere av følgende, dyss det ned og kall all kritikk for overformynderi eller sosialistpolitikk og ikke minst vær overrasket over at slik kan skje i FRP.
Sist endret av Mith; 21. september 2011 kl. 23:09.
Men lag en tråd om sexkjøp i utlandet, absolutt ikke dit jeg ville med denne tråden.
Sitat av lollern Vis innlegg
Skal ærlig innrømme at jeg ikke leste hele artikkelen men bedre med objektive meninger fra freaks anyways, skal lese hele nå.

Takk for at du slang ut linken btw
Vis hele sitatet...
Måtte jo TA deg på den Skumleser ofte selv. Men så det ble diskutert så da gikk det utover deg.

Please forgive me.
Når TV2-journalister får tips om at en FRPer skal kjøpe sex i Latvia, pakker de ned kameraene og hopper på første fly. FRP-bashing selger vel godt.

Sitat av Mith Vis innlegg
Det vil jeg si. Det bruker satire for å påpeke at det kommer til å komme en del "seriøse" innlegg av den typen. Historisk sett så er FRPs strategi i slike saker en eller flere av følgende, dyss det ned og kall all kritikk for overformynderi eller sosialistpolitikk og ikke minst vær overrasket over at slik kan skje i FRP.
Vis hele sitatet...
Nå tror jeg at det ikke bare er FRPere som mener at det er litt overformynderi når en skal straffes for å hygge seg litt på bordell i Riga.
Sist endret av Stratops; 21. september 2011 kl. 23:10.
Sitat av Staggere Vis innlegg
media fokuserer alt for mye på frps "utskeielser" men nå begynner kaka å bli litt vel stor.
Vis hele sitatet...
Er vel ikke media sin feil at FRP ikke klarer å holde styr på sine egne medlemmer og at noen ikke tenker som normale mennesker gjør?
Ikke nok med at det er ulovlig. En ordfører skal lede byen ved å gå foran med et godt eksempel!
Sitat av gitarhenrik Vis innlegg
Hvilken lov er det som sier dette?
Vis hele sitatet...
I følge:
http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-003.html#12
står det:
i utlandet av norsk statsborger eller noen i Norge hjemmehørende person når handlingen
a) hører blant de som omhandles i denne lov kapittel 8, 9, 10, 11, 12, 14, 17, 18, 20, 23, 24, 25, 26 eller 33, eller §§ 135, 141, 142, 144, 145 annet ledd, 145 b, 147 a, 147 b, 162 c, 169, 192 til 199, 202, 202 a, 203, 204 a, 222 til 225, 227 til 235, 238, 239, 242 til 245, 291, 292, 294 nr. 2, 317, 326 til 328, 330 siste ledd, 338, 342, 367 til 370, eller 423, og i hvert fall når den


Videre har vi loven 202 her:
§ 202a. Med bøter eller fengsel inntil 6 måneder eller begge deler straffes den som
a) skaffer seg eller andre seksuell omgang eller handling ved å yte eller avtale vederlag,
b) oppnår seksuell omgang eller handling ved at slikt vederlag er avtalt eller ytet av en annen, eller
c) på den måten som beskrevet i bokstav a eller b får noen til å utføre med seg selv handlinger som svarer til seksuell omgang.

Er den seksuelle omgang eller handling skjedd på en særlig krenkende måte, uten at forholdet straffes etter andre bestemmelser, er straffen fengsel inntil 1 år.


Er det slik med andre land?
Vis hele sitatet...
Har bare hørt at vi i blodrøde Norge har innført noe sånn som dette så jeg vet ikke med andre land.
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2814101.ece
Det finnest idioter i alle parti. Selv om en person i et parti gjør noe dumt, representerer ikke det partiet. Ingen grunn til å flame FRP pga dette.
Sist endret av RosaElefant; 21. september 2011 kl. 23:12.
Jeg håper han koste seg, og hadde en fin opplevelse.
Sitat av xavi0n Vis innlegg
ka du har røkt? norsk lov gjelder jo fan ikke i nederland
Vis hele sitatet...
Har en følelse av at jeg er den eneste her inne som ikke røyker. Jo, norsk lov gjelder i Nederland. (dvs prostitusjonsloven)
Sist endret av Warz; 21. september 2011 kl. 23:12.
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Det var vel neppe frps ide med disse anti sexkjøps-reglene så jeg synes ikke det er så fryktelig dobbeltmoralsk. Verre når sv'ere sniker på toget.
Overraskende at en FRP-politiker står bak. *sarkasme*
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Er vel ikke media sin feil at FRP ikke klarer å holde styr på sine egne medlemmer og at noen ikke tenker som normale mennesker gjør?
Vis hele sitatet...
Siden frp er norges skalndaleparti, så blir de ofte trekt fram i media pga filleting.

(Noe denne saken selvfølgelig ikke er)
Sitat av Stratops Vis innlegg
Nå tror jeg at det ikke bare er FRPere som mener at det er litt overformynderi når en skal straffes for å hygge seg litt på bordell i Riga.
Vis hele sitatet...
Nei, det er klart. Partiet er helt sikkert tjent med å ha sex-forbrytere som representanter og det er vel derfor han, Terje Søviknes og Trond Birkedal valgte å fortsette i sin rolle i partiet etter at det ble kjent at de "hygget seg" litt sammen med FpU.
Eller hvordan var det nå igjen?
Sist endret av Mith; 21. september 2011 kl. 23:16.
Jeg skjønner ikke hvordan han klarte å pule noe som helst med den svære magan.

Kipt at han er gift med to barn.
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Er vel ikke media sin feil at FRP ikke klarer å holde styr på sine egne medlemmer og at noen ikke tenker som normale mennesker gjør?
Vis hele sitatet...
Er ikke det som er poenget, lovbrudd begås nok ganske jevnt utover i partiene. men venstrevridde media søker aktivt etter frp. Er ikke lenge siden at det sto noe så lattelig som at "frp deler ut valgbrosjyrer ulovlig i rundkjøring"
En del som kommer med utsagn som "overraskende at FRP står bak" eller "FRP ja, bombe". Jeg synes det er litt merkelig siden det er veldig mange i FRP (flesteparten?) som ønsker å legalisere prostitusjon. Det burde være helt naturlig at noen som i mot loven kan finne på å bryte den.

Sier dere det samme når noen har hatt homofil omgang og skal henges i Iran?

"En homofil skal henges for homofili ja, bombe!". Nei? Selvsagt er det ingen bombe, duh?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Er ikke det som er poenget, lovbrudd begås nok ganske jevnt utover i partiene. men venstrevridde media søker aktivt etter frp. Er ikke lenge siden at det sto noe så lattelig som at "frp deler ut valgbrosjyrer ulovlig i rundkjøring"
Vis hele sitatet...
Kan du vere så venleg å underbygge påstanden litt? Den er gjentatt til det kjedsommelege, men om du les litt aviser får jo samtlige partier pes om dei begår lovbrot. Er FRP i ein unik posisjon når det gjeld å få kritikk i media?
Hva har de fleste politikere til felles?
- Rykter om kjøp av sex.

Anyway , Latterlig at Norsk Presse skal legge seg opp i dette.
Synd at FRP skal få gjennomgå på grunn av at en politiker hadde behov for å lufte pølsen.
Sitat av Warz Vis innlegg
En del som kommer med utsagn som "overraskende at FRP står bak" eller "FRP ja, bombe". Jeg synes det er litt merkelig siden det er veldig mange i FRP (flesteparten?) som ønsker å legalisere prostitusjon. Det burde være helt naturlig at noen som i mot loven kan finne på å bryte den.

Sier dere det samme når noen har hatt homofil omgang og skal henges i Iran?

"En homofil skal henges for homofili ja, bombe!". Nei? Selvsagt er det ingen bombe, duh?
Vis hele sitatet...
Han sier jo selv at han har gjort noe galt. Han forsvarer seg ikke.
Sitat av nissenisse Vis innlegg
Synd at FRP skal få gjennomgå på grunn av at en politiker hadde behov for å lufte pølsen.
Vis hele sitatet...
Det er vel ingen som har sagt at alle i FRP er horekunder, TV2 har bare sagt at alle stortingsrepresentanter som blir tatt for sexkjøp i Riga er fra FRP.
Sitat av bajjaz Vis innlegg
Kipt at han er gift med to barn.
Vis hele sitatet...
Hadde han vært gift med to barn hadde en liten tur på horehuset vært hans minste problem.

Sitat av skukketrure Vis innlegg
Er ikke det som er poenget, lovbrudd begås nok ganske jevnt utover i partiene. men venstrevridde media søker aktivt etter frp. Er ikke lenge siden at det sto noe så lattelig som at "frp deler ut valgbrosjyrer ulovlig i rundkjøring"
Vis hele sitatet...
Altså, jeg ser igjen og igjen utsagnet om at den venstrevridde media alltid er ute etter frp. Nå ligger jeg ganske midt i sentrum selv, men jeg ser ikke det samme som du ser...

Og i saken med frp og valgbrosjyrene. Se saken her.
Alle med litt gangsyn skjønner jo at de de holder på med er idiotisk og utrolig farlig!
Sitat av xavi0n Vis innlegg
ka du har røkt? norsk lov gjelder jo fan ikke i nederland
Vis hele sitatet...
Jo. Du lever i en søt liten kommunist stat der staten bestmmer alt. cy@


Jeg knuller hvem faen jeg vil å legger hvor mye penger jeg vil på bordet. fuck det norske samfunnet

Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Er vel ikke media sin feil at FRP ikke klarer å holde styr på sine egne medlemmer og at noen ikke tenker som normale mennesker gjør?
Vis hele sitatet...

Sorry kompis, seksuelt driv kommer foran politikk. Vi er bare dyr når alt kommer til alt.
Sier meg enig med artikkelen om at det egentlig ikke burde finnes så stor grunn til å bry seg. Hadde det vært en representant for KrF, så hadde det vært litt småmorsomt, men FrP? Tss, folk er blitt vant til såpass. Forsåvidt enig med at forbudet er feil måte å takle problemet, men loven er loven uansett hvor uenig man måtte være. Noe som sikkert alle på forumet som har blitt tatt med hasj kan si seg enig i.
Sitat av lollern Vis innlegg
Hvorfor blir det i det hele tatt tatt opp i mediene, jeg mener da at om han har kjøpt sex fra en prostituert i utlandet så har det vel ingenting med politikken her til lands og gjøre?
Vis hele sitatet...
han er jo helt patetisk, jeg synes ikke vi har råd til å avgi samfunnstyring til noen som ikke er kompetent engang til å skjule det faktum at han kjøper sex. og dette er FRP's egen feil.
Sitat av Mith Vis innlegg
Nei, det er klart. Partiet er helt sikkert tjent med å ha sex-forbrytere som representanter og det er vel derfor han, Terje Søviknes og Trond Birkedal valgte å fortsette i sin rolle i partiet etter at det ble kjent at de "hygget seg" litt sammen med FpU.
Eller hvordan var det nå igjen?
Vis hele sitatet...
Det er jo helt klart at partiet ikke er tjent med det. Overgrep er ikke bra, men å besøke et bordell der begge har sex frivillig, kaller ikke jeg et overgrep.

Det jeg kaller overgrep, er selve sexkjøploven, som forhindrer voksne mennesker å gjøre frivillige ting med hverandre, uten at staten skal blande seg inn.

At denne FRP politikeren tok seg et bordellbesøk, synes jeg er helt greit. At TV2 spaner på mannen for å "ta" ham, synes jeg er lavmål, og direkte uetisk. De har sitt på det tørre pga norsk lov, men hvordan ville folk reagert om NRK hadde spanet på politikere, når homofili var forbudt?

At det er norsk lov, betyr ikke at loven er moralsk riktig.
Jeg har gitt opp norsk politikk. Jeg er uenig i mangt, men ser at det krever sin mann å skulle kjempe mot eliten som i mange viktige saker ikke lenger representerer folket på en ærlig måte. Her er det bare om å gjøre å sørge for seg selv og sine, og forberede seg på et mer turbulent samfunnsklima i fremtiden. Denne saken viser jo bare medias vilje til å gjøre nesten hva som helst for å grave opp skandaler om Frp. Vet ikke i hvilken grad dette er en skandale heller da prostitusjon faktisk er lovlig i mange oppegående Europeiske land. Til og med bordeller er lovlig! Hva er det som er så spesielt med oss i Norge som gjør at vi er nødt til å forby dette både innenlands og utenlands? Kom over dette kartet over hvilke land i Europa som forbyr prostitusjon. Noen andre her som synes forskjellen på Norge / Sverige og resten av Vest-Europa er ganske slående?

http://en.wikipedia.org/wiki/Prostitution_in_Europe
Sitat av slashdot Vis innlegg
Kan du vere så venleg å underbygge påstanden litt? Den er gjentatt til det kjedsommelege, men om du les litt aviser får jo samtlige partier pes om dei begår lovbrot. Er FRP i ein unik posisjon når det gjeld å få kritikk i media?
Vis hele sitatet...
Jeg leser veldig mye aviser å registrerer at det skrives lang flere oppslag om frp ere som begår lovbrudd en fra andre partier.terskelen for oppslag ligger også på et helt annet nivå. Først det skrekklige saken med utdeling av brosjyrer i rundkjøring http://www.vg.no/nyheter/innenriks/v...artid=10090404

da den artikkelen har begynt å kjølne har de i mellomtiden klart å fiske frem at Trygg Trafikk også synes dette var fryktelig,. å trykker det samme skvipet på nytt http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10090446

Ditto artikler finner du ikke fra venstrefløy, selv om det neppe står på tilgangen
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Jeg leser veldig mye aviser å registrerer at det skrives lang flere oppslag om frp ere som begår lovbrudd en fra andre partier.terskelen for oppslag ligger også på et helt annet nivå. Først det skrekklige saken med utdeling av brosjyrer i rundkjøring http://www.vg.no/nyheter/innenriks/v...artid=10090404

da den artikkelen har begynt å kjølne har de i mellomtiden klart å fiske frem at Trygg Trafikk også synes dette var fryktelig,. å trykker det samme skvipet på nytt http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10090446

Ditto artikler finner du ikke fra venstrefløy, selv om det neppe står på tilgangen
Vis hele sitatet...
Det er netopp dette med tilgangen du må vise kilder til. Utsagnet om at FRP-politikere lettere havner i avisene er meningsløs med mindre du vet noe om tilgangen på skandalene.
Sist endret av Bothrops; 21. september 2011 kl. 23:55.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Jeg leser veldig mye aviser å registrerer at det skrives lang flere oppslag om frp ere som begår lovbrudd en fra andre partier.terskelen for oppslag ligger også på et helt annet nivå. Først det skrekklige saken med utdeling av brosjyrer i rundkjøring http://www.vg.no/nyheter/innenriks/v...artid=10090404

da den artikkelen har begynt å kjølne har de i mellomtiden klart å fiske frem at Trygg Trafikk også synes dette var fryktelig,. å trykker det samme skvipet på nytt http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10090446

Ditto artikler finner du ikke fra venstrefløy, selv om det neppe står på tilgangen
Vis hele sitatet...
Hah! iTromsø hadde 1 dag før valget en sak om SV-bussen som kjørte for fort i en midlertidig 50-sone her i Tromsø. Journalisten fulgte etter bussen med egen bil og holdt følge med den og leste av speedometeret samtidig som han knipset bilder fra mobil. Det er bullshit fra en ende til en annen at media i Norge kun prøver å sverte FrP.

Ninjaedit:
Sitat av uaexed Vis innlegg
skukketrure, jeg hadde faktisk en artikkel om media i norges land der vi diskuterte det, alle som nevnte det du nevner fikk beskjed at vi var en gjeng med uvitende frp-idiotiske-lavmålte-velgere-uten-et-snev-av-intelligens..... Men ja, jeg er helt enig med deg, høyresiden får utrolig mye kritikk i norske medier, det er såvidt jeg har hørt kritikk retta mot den vesntre siden av politikken.
Vis hele sitatet...
Dobbel-hah!
Sist endret av Elemental; 21. september 2011 kl. 23:58.