Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 5270
Leier en leilighet og har fått noen riper i parketten. Noen måte å fikse\dekke over dette?

Det er enda større skade fra tidligere leietager som også går dypere som det ser ut som utleier har klart å dekke over ganske bra før jeg flyttet inn. Legger ved begge bilder



Du kjøper dette settet og gnir voksen inn.. Funker veldig bra

https://www.megaflis.no/gulv/laminat...eperasjonsvoks
Har "fiksa" en heltre benkeplate ved å gri en valnøtt i ripene, mulig det funker her også.
Hei.
Butikker som selger parkett pleier å låne bort tilsvarende sett som gekko4u linker til gratis.
Har selv brukt noe tilsvarende med helt OK resultat.
Lykke til!
parkett eller laminat?
fremgangsmåten vil bero på svaret.
jeg er sinna, men ikke snekker.
Bilde av den gamle skaden ser ut som hakk/bulk og ikke ripe fyi.
Dvs sannsylig ikke dekket over/reparert.
Sist endret av Yohoja; 18. september 2021 kl. 22:53.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
parkett eller laminat?
fremgangsmåten vil bero på svaret.
jeg er sinna, men ikke snekker.
Vis hele sitatet...
Aner ikke. Når jeg googler begge ser det relativt likt ut. Hvordan finner jeg ut forskjellen?

Legger ved et bilde til med den verste skaden (grunnet avrevet teip fra gulvet). Tester med det som har blitt linket til hvis ingen har noen bedre ideer.

Jeg tør å vedde en tier på at det der er laminatgulv.
Det der er laminatgulv. Kjøp deg reparasjonsvoks for gulv hos din nærmeste maling/gulv-forretning.

Se etter Pergo eller Liberon.
Er billig laminat. Så hadde ikke slitt ræven av meg for å få det perfekt igjen. Gulv er slitasje vare.
Om det er "kompresjons skade" av at noe hardt har falt i gulvet kan du prøve en våt klut og strykejern før du gjør andre tiltak.
Ellers får du kjøpt voksstift i forskjellige farger, som man varmer og fyller sprekken med. Kan lett gjøres slett med en sparkelspade i plast, eventuelt et gammelt minibank kort.
nederste bilde kan du kanskje få hevet opp igjen med vann.
Hvis det bare er fordypninger i gulv så kan man som regel ta godt med vann på så hever fordypninger seg igjen.
Hvis det er et hak kan man ikke.
Det er ingen fordypninger, fingeren glir over som om det skulle være gulvet(bare ikke like glatt der skaden en). Som om teipen rev at et tynt belegg. Får prøve meg frem med pergo.

Men hvis jeg ikke klarer å ordne det skikkelig, hva kan utleier kreve? Og kan de virkelige kreve at jeg skal betale for å legge om hele gulvet for disse skadene? Stort gulv og kun de skadene jeg har vist.

--------------------------------------------------------------------------
Det samme gjelder kjøpeskapet, klarte å knekke nederste hylle når jeg presset melka ned når det var dårlig plass. Det er er slitt(derfor denne biten jeg knakk av var såpass skjør) og hadde skader fra før,(de jeg legger ved) må jeg kjøpe nytt for dette eller burde det være nok å betale 200-500kr?

Dette er skaden jeg forårsaket(øverst til venstre), så man ikke kan feste nederste hylle.


Eksisterende skade, også noen bulker her og der
:
Har du fortsatt biten du rev av på kjøleskapet? Da ville jeg bare limt den på! Når de gjennomfører kontrollen er jo kjøleskapet tumt uansett, så det er ikke noe vekt på det og da bør det holde til du er in the clear i det minste!!
Jeg har biten og har vurdet dette. Spørsmålet er om de kan komme i ettertid å kreve penger.
Når man leier en bolig så må utleier regne med en viss slitasje. Gulv slites og må byttes med relativt jevne mellomrom. Så blir det jobb finne ut av hvordan de skadene du viser frem og skriver om har oppstått.

Superlim på plastbiten i kjøleskapet virker nok utmerket. Bare prøv å gjøre det ordentlig, som om det var ditt eget. Ingen som krever noe penger i ettertid da.