Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 847
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøpte noe weed for første gang av en ny fyr.

Han sa det var "lemon haze"

Problemet er at når vi røyka det så ble 4/5 av de ve var med ganske stressa og fikk angst.


Nå sitter jeg igjen med 4g med weed som jeg mest sannsynlig får angst av.

Er det noen tips for å unngå angst?

Har aldri fått det før nå.

Finnes det faktisk strains som gir deg så lett angst? Eller sitter det i hodet.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Weed kan lett gi angst. Sannsynlig er det veldig potent weed, og dere røyket alt for mye. Har dere toleranse?

Dagens weed er så potent at om jeg selv skal røyke, så holder det med ekstremt lite, rundt 0.05g, for å bli merkbart ruset i flere timer. Da jeg røyket hver dag gikk det litt mer. Du kan forsøke å røyke mye mindre, eller legge weed på hyllen for en god stund.
Informasjon om Lemon Haze-strainen
Hvis det stemmer at dere fikk Lemon Haze, så er det ikke overraskende om dere fikk angst om dere er uerfarne eller har lav toleranse. Lemon Haze er en strain med høyt thc-innhold og lavt cbd-innhold, som vil si den er svært psykoaktiv.
Noen digger det, andre er sensitive på det og blir fort stressa/urolig, meg selv inkludert.
Cbd har angstdempende effekt og balanserer rusopplevelsen av thc, men i lemon haze er det svært lite cbd. Derfor er det en svært potent strain som fort kan gjøre deg veldig høy.
Enten må dere røyke mindre av den, eller finne en annen strain. Stikkordet her er sativa vs indica. Høres ut som en hybrid eller indica-variant er bedre egnet for dere. Tror ikke det er så mye du kan gjøre med den for å endre opplevelsen, annet enn å innta mindre doser.

Så ja, det finnes faktisk strains som gir så lett angst, om man er disponert for det. Ikke alle liker alle typer cannabis, litt som at noen ikke takler å drikke sprit/vin, og foretrekker øl hele kvelden. Egentlig en rar sammenligning, men du skjønner tegninga.

Røyk mindre neste gang, eller skaff noe hasj isteden. Det er som oftest mer cbd i hasj (men ikke alltid!).
Cluet er uansett å røyke mindre om gangen og heller ta mer senere.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å tygge svarte pepperkorn skal visst hjelpe på "weed-angst" når en blir skækk.

"Black pepper relieves cannabis anxiety"
Spiritual Gangster
Witold's Avatar
17 6
Prøv weed med cbd/thc 1:1 ratio.Da får du balanse og slipper noia/angst.