Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 7688
"Er Freakforum helsefarlig"

https://www.diskusjon.no/topic/18770...rlig/#comments

Leste første side, og tenker at jeg er glad for at det finnes et forum her ute med NOEN krav. For dette blei faenmeg et meningsløst hylekor jævlig fort.

For det første, kjenner dere dere igjen? Siden når var dop eneste løsningen på alle problemer her på forumet? Når satt det leger her og sa akkurat det samme? Hvordan i hælvette kan den idioten som påstår dette vite at den som svarer er lege. Alle påstander kan være "helsefarlig" om man er for dum til å tenke litt selv, spørre om kilder, spørre om kvalifikasjoner. Men dette ser ut til å være et ikke-tema.

Når blei crew en gjeng med dophuer? Tittelen er spørrende men allerede i fleste post ser du jo "fasit svaret". Så slenger det seg på masse folk som furter over at deres "tips" og "råd" ble moderert.


De leder andre mennesker inn i et narkohelvete ved å anbefale dem å begynne som pilleknaskere og av den grunn mener jeg at Freakforum ikke har livets rett..
Vis hele sitatet...
En annen ting som hevdes er at sarkasme og ironi blandet med livsveiledning ikke blir tatt godt imot.

Det er jo denne diskusjonen som ikke inneholder kilder og ikke burde hatt livets rett. Her får jo folk lov til å rett og slett vri på sannheten. Folk blir ikke utestengt for at de kommer et råd, men utifra hva jeg leser tenker jeg hersketeknikker. Og når de selv ikke er interessert i å se lengere enn det mens de påstår at moderatorer har null selvinnsikt sier det sitt. Alle her har visst bare fått råd om å ruse seg her, uansett type spørsmål. Alle har blitt utestengt på grunn av råd, ironi, sarkasme osv osv.

Burde diskusjon.no ha livets rett? Det er jo en gjeng suppehuer som får lov til å påstå hva enn i kor, det er heller tydeligvis ingen der inne som bryr seg om kilder, spør etter kilder, eller har hørt om kilder. Så hva er hensikten? Bare slenge dritt i kor fordi de ikke takler motforestillinger og voksenoppdragelse som åpenbart trengs.

Hvis jeg vil lese blogger og twtter fra folk som ikke tåler motsigelser så veit dere i hvert fall hvor dere kan finne det. Sikkert jævlig givende å lese 10 sider om at folk drar til et annet forum for å pynte på sannheten, krisemaksimere ALT og rope til høyere makter om at livet hadde vært bedre om stat eller politi gikk inn og kontrollerte hele internett og la inn restriksjoner.

Drit i alle henlagte saker, og etterforskning, bruk heller tiden på å "legge ned" og "sperre" freak fordi fakta er usunt.

Tenker mods borte på diskusjon.no at det ikke spiller noen rolle om noe av det som blir sagt der er sant? At det er veldig interessant med et hylekor som ikke har noen ting konkret. Skal man f.ens syte så jævlig over å bli permabanna burde man i det minste forsøke å være konkret rundt hva som blir sagt, og hvilken grunn man ble utestengt for. Når det ikke nevnes noe konkret av NOEN så lukter det mugg fra melet de bruker i egen kake, rett og slett. Smake?

Slang inn denne "Er dere helt ubrukelige, eller? En runkering av uante proporsjoner... Nå sitter dere plutselig å påstår at dette er en diskusjon om legemidler.

Tittelen på tråden og innholdet i første post tyder på noe helt annet. Her ser vi hva som skjer når et forum ikke stiller krav til kilder, og aksepterer bruk av usaklige hersketeknikker.

Dere fremstår som en gjeng amøber, hvorfor? Fordi dere har 9 sider med ANEKDOTER! Dere har ikke ett jævla konkret eksempel på hva dere gjorde og hva som var reaksjonen. Dere skriver kun at dere kom med "tips og råd" og det er ingen som blir permabanna for noe sånt på freak uten at de har forkludret det med MØL og hersketeknikker som denne tråden er stapp full av.

Dette fremstår rett og slett som en gjeng grøthuer som driver med konspirasjonsteorier om et annet forum ruten EN konkret hendelse hvor dere sier ordrett hva dere sa, eller EN kilde på noe av dette. Det er tråder som DETTE som skulle vært ulovlig og blitt sperra. Dessuten, pleier dere ikke holde dere til trådens tittel og emne? Det handler for faen ikke om medisiner som dere plutselig hevder på siste side, det handler om spørsmålet om freak er helsefarlig.

Hvordan kan dere "vite" at det var leger som svarte på et forum? Er dere helt ukritiske og tafatte eller? Eller er det et ønske om å SMØRE PÅ? Det er deres egen jobb å bruke hodet og være LITT kritiske. "Jeg er psykiater, og du burde spise en kapsel med cyanid". Er det så lett å lure dere?

Her er det et 8 timer gammelt eksempel på hva som skjer når det kommer medisinske spørsmål på freak.

Quote
Vi tillater ikke diskusjonen rundt selvmedisinering, nettopp fordi det er et så avansert og omfattende tema, Leger er faktisk utdannet for å svare deg på dette. Ikke tilfeldige folk som ruser seg her på freak.



-Dette står det klart om i reglene og.

https://freak.no/forum/showthread.php?t=326199

Så det er vel faktisk HER vi mangler moderering og retningslinjer. Dere sitter ikke å diskuterer, dere blogger og synser. Dere ljuger hardt!

Anekdotisk hylekor med null kilder, og ingen ting konkret å komme med. Det dere driver med er i beste fall spekulativt og i værste fall konspiratorisk. Evner dere ikke å se dette selv?"

Det trengs vel etter 9 sider med runkering, så skal vi se hva som skjer.
Sist endret av knert1; 26. juni 2021 kl. 10:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Takk for at du delte, jeg var ikke klar over at Freak var så hatet. Men å bruke tid på å overtale dem blir som å "slå en død hest".
Ja det er jo kun gærninger her inne så slikt må en jo bare regne med. Rus løser alt for alle, ferdig snakka. Og nåde den som forsøker å si noe annet, da krever vi livslang banning.

Seriøst? Folk virket temmelig ensporet i på det andre forumet. Orket ikke lese gjennom hele tråden så bare på litt random poster. Virker ikke som om folk engang har forsøkt å ta en egen vurdering på saken men at de fleste tar påstandene i post#1 som en sannhet også er sirkuset igang.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ja det er jo kun gærninger her inne så slikt må en jo bare regne med. Rus løser alt for alle, ferdig snakka. Og nåde den som forsøker å si noe annet, da krever vi livslang banning.

Seriøst? Folk virket temmelig ensporet i på det andre forumet. Orket ikke lese gjennom hele tråden så bare på litt random poster. Virker ikke som om folk engang har forsøkt å ta en egen vurdering på saken men at de fleste tar påstandene i post#1 som en sannhet også er sirkuset igang.
Vis hele sitatet...
Eksperiment: Lag en tilsvarende tråd på Diskusjon om "noe som er farlig med Diskusjon".
Se hvor mange som biter på.
Minst én av deltagerne i den diskusjonen har vel vært medlemmer her før og er permanent bannet så det forklarer nok noe av hatet.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Minst én av deltagerne i den diskusjonen har vel vært medlemmer her før og er permanent bannet så det forklarer nok noe av hatet.
Vis hele sitatet...
minst en av deltagerene i den tråden diskuterer på en måte som ville blitt slettet og vært bann-grunn her på freak. Så det gir mening.
Tror ikke dere forandrer på inntrykket de har av freakforum ved å lage lange innlegg stappfulle av personangrep og sinne.
Liker Freak bedre en Diskusjon.no.Prøv å si noe imot(tja,hva som helst)da er du konspi idiot eller vaksinemotstander,troll etc..Lavmålforum.
Sitat av knert1 Vis innlegg
For dette blei faenmeg et meningsløst hylekor jævlig fort.
Vis hele sitatet...
Trådstarter der blir sagt rett imot om du leser mer enn første side. Så noe hylekor ser jeg ikke helt. Noen der liker freak, andre ikke, noen har ingen formening, sånn som det pleier å være.

Sitat av knert1 Vis innlegg
For det første, kjenner dere dere igjen?
Vis hele sitatet...
Nei.

Sitat av knert1 Vis innlegg
Når blei crew en gjeng med dophuer?
Vis hele sitatet...
Akkurat sånne anklagelser finner jeg smått kostelige. Det blir bare for dumt.

Sitat av knert1 Vis innlegg
Burde diskusjon.no ha livets rett?
Vis hele sitatet...
Ja. Det er ikke et forum for min smak, men de skal da få dure på som de vil.

Sitat av knert1 Vis innlegg
Tenker mods borte på diskusjon.no at det ikke spiller noen rolle om noe av det som blir sagt der er sant?
Vis hele sitatet...
Vil da tro de bryr seg om at det som skrives skal være sant, men inntil videre er jeg kun på introkurset i tankelesing, så tør ikke spekulere for mye i hva de tenker.

Sitat av knert1 Vis innlegg
Dere fremstår som en gjeng amøber, hvorfor? Fordi dere har 9 sider med ANEKDOTER! Dere har ikke ett jævla konkret eksempel på hva dere gjorde og hva som var reaksjonen. Dere skriver kun at dere kom med "tips og råd" og det er ingen som blir permabanna for noe sånt på freak uten at de har forkludret det med MØL og hersketeknikker som denne tråden er stapp full av.
Vis hele sitatet...
Litt usikker på om freak er rett sted å klage på diskusjon.no. Om du misliker stedet, er det jo bare å ignorere det.
Man kan ikke drive å #cancel andre forum fordi noen på forumet konsekvent uttrykker seg som om de hadde sett langt med et nærsyn.

Det flyter jo over av rus-råd her inne, det er kanskje ikke til å stikke under en stol, samtidig er det jo flust med brukere her inne som er fitness freaks, datafreaks, radiofreaks etc. etc. Det bare drukner litt i alt maset om hvordan man best skyller heroin opp i rassen.. Det er ikke slik at et hvert problem her inne kan løses med piller, ikke med rørtape heller for den saks skyld.

Det er forøvrig 3-4 tråder til i samme stilen som omtaler Freak i lignende ordelag, det er ikke noe annet enn en irritert bruker, det er lov å være irritert og uenig. Det er ikke forbudt å være navlebeskuende og man kan ikke og bør ikke kansellere meningsmotstandere i øst og vest.

Ja freak _kan_ være helsefarlig, det kan jammen VG også, nei jeg kjenner meg ellers ikke igjen i oppgulpet og ja, diskusjon.no har livets rett. Kan ikke slette et helt forum pga. noen brukere som ikke evner å sette ting i sammenheng.
Hvorfor bryr man seg om hva de på Diskusjon skriver om oss? Ta dere en joint og lev videre
Jeg tenker at noen har hatt for mye fritid under corona-perioden. Ser de omtaler noen innpå her som dophuer og det er vell negativt ment. Å omtale noen som dophuer på den måten de gjør sier en del om dem, og etter det var jeg lest ferdig iallfall.
Det finnes idioter på diskusjon og freak som vi uansett råd vi gir ikke kan skjerme fra å skade seg selv.
Sist endret av NokErNok; 26. juni 2021 kl. 13:07.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Bruker Brukesen Vis innlegg
Liker Freak bedre en Diskusjon.no.Prøv å si noe imot(tja,hva som helst)da er du konspi idiot eller vaksinemotstander,troll etc..Lavmålforum.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke alt for stor takhøyde for konspirasjonsteorier (inkludert antivaxxere) her heller - for ordens skyld ser jeg det som et absolutt pluss.

Man kan i hvert fall vente seg motstand i ordnede former, men det er å forvente når man tar konsekvent feil på alle områder.
Sist endret av robhol; 26. juni 2021 kl. 13:13.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Jeg med mine 7 år på forumet mener jeg kjenner igjen stilen til to av brukerne som bitcher mest om freak. Det er akkurat den samme kverulerende stilen om omtrent absolutt alt som ikke er likt det de mener. Det er bitterhet, ikke noe annet. Komisk er det og. Jeg mener også at hvertfall en av de som er aktive i klagetrådene på diskusjon.no fortsatt er aktiv her og under annet brukernavn.
Vi har veldig høy aksept for meninger, innhold og oppfatninger. Vi har veldig lav aksept for uredelig debattstil, dårlig oppførsel og bullshit. Dette skaper en del forvirring. Brukermassen her inneholder mange fargerike personer med avvikende oppfatninger om det meste, men den stilen vi ønsker minner mer om den dorky debattklubben til et britisk universitet.

Det kan synes paradoksalt, men egentlig er det fullstendig opplagt at det har blitt slik: Dersom man ikke stiller krav til formatet på en debatt, så er det kun volum som avgjør utfallet. Det funker knall i en homogen gruppe som bare er ute etter å få sin egen gruppeidentitet enda mer ensretta. Det funker veldig dårlig hvis man har interesse av å bli opplyst eller å få sine egne meninger utfordret, korrigert og raffinert. Sistnevnte er et ganske sært use case, for det er langt mer behagelig å bare runke videre til bestående oppfatninger enn å faktisk måtte tenke gjennom de meninger man har.

Det er her rusforumet kommer inn og har formet freak.no. Rusmidler er vanskelig å diskutere: Man må navigere gjennom et ganske brokete farvann fullt av feilinformasjon fra alle kanter, myndighetene inklusive. I tillegg har man alle fordommene fra foreldre, lærere, politiet og jevnaldrende. Den vanligste "løsningen" på et slikt utgangspunkt for debatt er å helt enkelt ignorere fakta og bare slå hverandre i hodet med retoriske stumpe gjenstander. Problemet er bare at rusmidler er noe folk a) ønsker å bruke, og b) ønsker å overleve. Da tvinger saklig meningsutveksling seg frem, for da ender folk faktisk opp med å høre på den personen som hugger seg vei gjennom krattet av misforståelser og feiloppfatninger med machete. En kultur for å verdsette fakta, også når de forteller deg at du tar feil tvinger seg uvilkårlig frem når livet står på spill. Dette skapte en kultur i brukermassen og det smitta over på andre emner. Sleng inn en haug med teknologifrelste nerder som er vant med å diskutere kompleks ingeniørkunst og vitenskap i små grupper av likesinnede, og du får et forum som oppfører seg litt annerledes enn kommentarfelter og facebook.

De som ikke forstår dette skillet mellom oppførsel og innhold blir gjerne sparka ut herfra, for vi gidder ikke å diskutere med folk som ikke diskuterer. Problemet er selvsagt at fordi de ikke skjønner dette skillet og derfor blir pælma ut, så forstår de heller ikke begrunnelsen de blir gitt. Dermed tror de at de blir kasta ut på grunn av meningene sine, og så hyler de videre om hvor jævlig dette ekkokammeret vårt er på plasser som tillater slikt piss. Dette er selvsagt gjerne det inntrykket som blir stående igjen av oss på nettet siden plasser med en tilsvarende profil som vår rydder vekk innholdsløs ranting om hvor fælt et annet forum er.

Dette er også grunnen til at vi generelt er lite fan av tråder som dette her. Hvis diskusjon.no har lyst til å kaste bort lagringsplass på dårlig begrunna kritikk av et annet forum, så er det deres valg. Åpningsposten legger opp til diskusjon, så jeg skriver dette innlegget i et forsøk på å oppklare spørsmål folk ser ut til å ha. Jevnt over er metadiskusjoner om ulike fora imidlertid hverken givende eller konstruktive. Jeg foreslår at man bare ignorerer idioti på nettet i øvrighet, og så kan man heller ta kampen opp mot feiloppfatninger en plass hvor det verdsettes.
Så som her.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
De som ikke forstår dette skillet mellom oppførsel og innhold blir gjerne sparka ut herfra, for vi gidder ikke å diskutere med folk som ikke diskuterer.
Vis hele sitatet...
«Jaha??????!!!!! Såååå tøff du er da???? Tror du at du er noe du eller? Kompisen min er tøffere enn deg, og toget.»

->

Det er nøyaktig den slags oppførsel man blir sparket ut for, og som jeg synes at administrasjonen i Freakforum gjør rett i å håndheve. Se på kvinneguiden for eksempel, der er det absolutt ikke moderering av like høy kvalitet som her på Freakforum, det er umulig å få plukke opp hva som er relevant å lese, og hva som bare er skrevet i ren frustrasjon eller som forsøk på hersketeknikk. Det er rett og slett umulig å lese på det forumet!

Jeg har ingen formening om hvor godt Diskusjon moderer forumet sitt, jeg gidder ikke engang sjekke linken som trådstarter har lagt ut, mest pga. themet de bruker, det er så slitsomt for øynene mine, men jeg tipper det er lett å være tøffere enn toget der.

Nei sorry, stikker og tenner meg en joint jeg, så tøff som jeg er. Jeg driter i hva Diskusjon har å si om oss, og det burde dere andre også gjøre. Det er ikke noe vi er nødt til å underkaste oss i det hele tatt.

#enjointforfreakforum
Sist endret av Tysteren; 26. juni 2021 kl. 13:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
*snip*
Vis hele sitatet...
Dette er grunnen til at freak er det eneste norske forumet jeg frekventerer. Ta et hvilket som helst emne, og man kan nesten alltid finne velformulerte og informative innlegg. Ikke nødvendigvis i alle tråder, men der det passer seg eller er nødvendig finner man alltid noe bra. Det hender ofte at jeg bare leser igjennom tråder for en gjennongang av argumenter fra begge sider, fordi det som oftest er flere innlegg som er verdt å lese.
Freakforumet var årsaken at jeg prøvde benzodiazepine som valium, xanax også videre.
Men forumet er også årskan jeg ikke bruker dette lenger, hvorfor?

Søker du på hvilken som helst medisin finner du personlige opplevelser, sorg, drama også videre. Det ga meg en oppvekker og forståelse hva disse djevelske pillene kan gjøre med en person.
Mine første piller jeg fikk var tramadol hos legen, men freak som lærte meg at tramadol er også gateway. Det var noe jeg aldri kunne forestille meg at et lovelig legemiddel fra LEGEN er gateway? Fikk pillene som en 17 åring, gudene vet hva som hadde skjedd om jeg ikke undersøkte dem.

Nei, freak har lært meg så mye om rusmiddler, kan ikke si at freak er helsefarlig på noen måter. Se bloodeye sin tråd, ingen som oppfordre han til å begynne med herorin på noen måter.

Spør jeg min mor eller far om tramadol sier dem; Det er trygt, du fikk dem tross alt hos legen....

Spør jeg freak, får jeg faktisk informasjon hva slags piller det er, og den personlige advarsel rundt hva jeg spør om.
Grei nok
knert1's Avatar
Trådstarter
Kommer selvsagt tilbake med noen innsigelser i kveld(skal prøve å ta det ordentlig og ikke rante, faen og). Men syntes det er bra at tråden fikk stå. Hadde også forstått om den blei slettet. Spesielt mtp stilen min. I korte trekk, ja jeg kan angripe og kanskje representere dårig, men prøver likevel å være saklig. Jeg er av en oppfatning om at man kan være ganske krass, og samtidig saklig. Om det er lurt og overbevisende er ikke sikkert, men det der er vel dødfødt hvis ikke man fillerister tråden litt. Det er grunnen til at jeg blir irritert jeg vil ha frem.

Det kan kanskje sies å være personangrep som ID-brikke kommenterte, men for meg ligger forskjellen i at jeg ikke bare kaller de idioter, uten å forklare hvorfor. Det er også for min del en enorm forskjell på å mobbe en som sliter, eller har hemninger og å kritisere stilen til en gruppe på et forum som. De har jo allerede 9 sider med sirkelrunking, følte de trengte noe heftig motvekt for å veie opp for alt.

Tenker at diskusjonen rundt myten om at freak er farlig kan være viktig å ta i blant.

Kjeft i vei om det føles riktig. Bare man har en form for budskap.
Men kommer tilbake i kveld som sagt
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av knert1 Vis innlegg
Kommer selvsagt tilbake med noen innsigelser i kveld(skal prøve å ta det ordentlig og ikke rante, faen og). Men syntes det er bra at tråden fikk stå. Hadde også forstått om den blei slettet. Spesielt mtp stilen min. I korte trekk, ja jeg kan angripe og kanskje representere dårig, men prøver likevel å være saklig. Jeg er av en oppfatning om at man kan være ganske krass, og samtidig saklig. Om det er lurt og overbevisende er ikke sikkert, men det der er vel dødfødt hvis ikke man fillerister tråden litt. Det er grunnen til at jeg blir irritert jeg vil ha frem.

Kjeft i vei om det føles riktig. Bare man har en form for budskap.
Men kommer tilbake i kveld som sagt
Vis hele sitatet...
Hei igjen. Jeg er i mot at du med ditt innlegg nå representerer freakforum på diskusjon.no. Det er altfor følelsesladet. Jeg ser en håpløshet i ditt innlegg; og det er noe de kan bruke mot deg. Jeg er enig i at du har rett, men de har også rett, og de er på hjemmebane. Jeg tror det hadde vært mer effektivt om du hadde holdt deg saklig og inkludert mer fakta enn å skjelle dem ut. Altså vært mer fokusert på opplysning enn motangrep.

Jeg sammenfatter innlegget ditt slik: "Nei, det er dere (diskusjon.no) som er helsefarlig!"
Sist endret av Mekkern; 26. juni 2021 kl. 17:02.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Vær snill å ikke sette igang en flame-war. Det enkleste er å la dem ha sine egne holdninger og meninger der borte og så har vi våre i fred her. Oppsummert: hvorfor bry seg?
Sist endret av nso; 26. juni 2021 kl. 17:26.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Leste hele tråden på diskusjon.no. Kan ikke anbefales. Veldig lite å hente der bortsett fra hersketeknikker og nedlatende holdninger.
Det ser ut som det er der folk havner når de blir kasta ut fra freak fordi de ikke klarer å argumentere. Kjenner godt igjen navnene og stilen, savner de ikke. Ok kanskje litt da, det var underholdende å se korthuset deres falle sammen gang på gang når det ble stilt krav til debattskikk osv.

min konklusjon er at diskusjon.no er farlig for ditt gode humør
Sist endret av Bothrops; 26. juni 2021 kl. 18:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg leste gjennom hele tråden. Nesten ingen av innleggene handlet om Freakforum, snakk om avsporing. Hadde diskusjon.no hatt like god moderering som her inne hadde den tråden der vært en side i stedet for ni.
Sist endret av Ed Is A Portal; 26. juni 2021 kl. 20:26.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Det er komisk som jeg nevnte. Noen mennesker bare ser ikke ut til å ha evnen til å kunne innrømme at de ikke vet alt. De ønsker bekreftelser på det de allerede har bestemt seg for er riktig.

Tror vi alle kjenner noen eller har kjent noen som har en tendens til å være veldig påståelige. Det er lissom «sånn er det og ferdig med det». Og hvis man spør hvorfor har de sjelden noe godt svar, og blir kanskje i tillegg irriterte. Jeg synes det er fascinerende. Altså hvis du påstår en ting og får spørsmål om hvordan du vet, og du får svar som «det vet jo alle», eller enda bedre «x sa det til meg». Så sjekker man det opp og det viser seg at personen tok feil. Hvorfor oppfører de seg så sikre i utgangspunktet. Det de var så sikre på var jo feil. Det er veldig rart.

Det finnes et ordtak om dette tror jeg som jeg ikke kommer på nå. Men kombinert med litt dårlige sosiale antenner, pluss det som tydeligvis er forakt for folk som velger andre rusmidler enn alkohol så blir det vel full krasj med freaks ånd da.
Det er jo ikke få ganger brukere og spesielt ledelsen blir omtalt som dophuer.

Jeg har lagt merke til spesielt to brukere. Skakke navngi her men jeg er nok ikke alene om å kjenne det igjen når vedkommende skriver innlegg her.

Jeg er glad i det forumet her jeg. Ville ikke endret en ting. Eller en ting da.

Kunne jeg fått en unik tittel som Erkefreak feks? Takk for meg
Ja ja er det diskusjon.no som blir greia da.. Nei Har alderi funnet stor innsikt der.. Men Kan ikke utelukke at en å annen har blitt litt høy på seg selv her inne. ingen har veto på hverken innsikt eller intelegens.

Om man ikke kan erkjenne at man selv er en idiot eller freak må andre fortelle det ubehahelige...
Sist endret av Qjonit; 26. juni 2021 kl. 22:55. Grunn: Leif...
ER vel kanskje like greit å la skrotet faret som de gamle sier. Dette med dophuer er en billig unnamanøver for å komme seg bort fra det faktum at de selv lever og ånder for mr. dönning-Krüger og bærer symptomene av effekten med stolthet. Ta med litt mangel på selvinnsikt og sånn og et forum som modereres dårlig så får du den suppa der. De får nå vase rundt i sagmuggen der, tenker jeg. Nå skal det sies at Freaks syn på rus har endra seg litt de siste 10 åra men dette er utenfor hva disse menneskene kan fange opp uansett.
Sitat av nso Vis innlegg
Vær snill å ikke sette igang en flame-war. Det enkleste er å la dem ha sine egne holdninger og meninger der borte og så har vi våre i fred her. Oppsummert: hvorfor bry seg?
Vis hele sitatet...
Dette er den holdningen jeg har til f.eks nettforumer jeg ikke frekventerer, som eksempelvis Diskusjon.no.

Eneste tingen fra diskusjon.no jeg bet meg noenlunde merke i er at jeg kjenner jeg blir smått irritert når folk mener at "mEn FrEaKfOrUm Er BaRe RuSmIdLer" og alt det der, spesielt siden jeg selv ikke er nevneverdig innom disse underforumene. Faktum er at det finnes et sinnsykt bredt spekter av ting og tang som blir diskutert her inne, og det er en av de fine tingene med dette forumet. Det jeg liker best med denne gjengen misfits, nerder og alt imellom er at man finner gode diskusjoner innenfor de fleste felt, og at det sjeldent (I alle fall som jeg ser) forekommer personangrep eller usakligheter uten at det blir ryddet opp i.

Argumentet med at mods er maktsyke og ikke tåler kritikk og lignende er jo også sånn sett litt på trynet, for det hører man om alle fora der ting blir diskutert. Det går ikke mange dagene mellom gangene jeg leser om maktsyke mods på Reddit som vil ta over verden, ei heller andre nettforumer, for eksempel.

Alt i alt, så liker jeg Freakforum fordi jeg finner mye jeg synes er interessant, og jeg ofrer ikke steder jeg ikke frekventerer noen kalorier, for det hadde bare vært bortkastet energi.

EDIT: Forumer er litt som fotballag: "Mitt er bedre enn ditt fordi x = y" og så videre, eller f.eks hvordan Playstation er bedre enn Xbox og vice versa. Man kommer ikke langt med sammenligninger etter min erfaring.
Sist endret av Deadlock Radium; 27. juni 2021 kl. 02:13.
Er ikke noe å bry seg om egentlig, det beste er å holde diskusjonen der saklig, få de til å prøve å ha forståelse for noe de ikke har erfaring med. Det er jo bare noen A4 folk som aldri har vært borti illegal rus enn kun alkohol og nikotin.

Er ikke bare rus kategorier her engang, så de er nok dømmende fordi de finner så mye "sjokkerende" tråder her inne at de skriver i ren frykt.
Syns synd på de som fordømmer oss spesielt vi som sliter eller foretrekker andre rusmidler, selv om det er ulovlig betyr det ikke at alt er livsfarlig, heller det at det er ulovlig som gjør stoffene farlige, som nettopp stigmatisering er jo ett tydelig eksempel...
Men altså, når det kommer til fotballag. Det er bare ett fotballag som er best. Det kan man ikke diskutere seg bort fra.
Dagens hovedsak: Ikke-freakere liker ikke Freakfoum.
Senere i sendingen: Opp er opp, ned er ned og vann er fremdeles vått.
Grei nok
knert1's Avatar
Trådstarter
Haha! Fulmen... du har et poeng.

Målet var ikke flame-war. Så jeg burde absolutt holdt meg Mindre aggressiv. Ok, ser den. Men må få si jeg hadde litt flere og bedre argumenter enn den oppsummeringen "Nei, det er dere (diskusjon.no) som er helsefarlig!" Som mekkern kom med, og hvis argumentene oversees totalt og kokes ned til dette blir det ikke noe poeng i å diskutere. Men likevel en helt ok oppsummering for det er jo hovedbudskapet kinda... Det er farligere å uimotsagt kunne rante om at alle og en hver kan være helt uavhengig av medisiner uansett diagnose, enn at noen deler info og erfaringer om medisiner på en saklig måte, og evt blir moderert når de begynner med 9 sider feilinformasjon.

Men over til "saken".

Burde sett tidligere at dette var dødfødt. Ganske tidlig i diskusjonen ber TS om eksempler på når det er mere skadelig av å droppe medisiner enn å bruke de. Folk ramset opp eksempler som insomnia og psykoser. Men TS fortsetter med at han "har sett psykotiske folk bli friske av å leve sunt" i korte trekk...

Kan legge det inn for de som ikke vil leite.

Sitat av Nidar2
Det som er farlig er de som tror kost, mosjon og naturlegemidler kan kurere alt. Man får ofte et langt bedre resultat med bruk av skikkelige medisiner ved siden av, enten for en kortere eller lengre periode.

Det kan også være smart å høre på folk som har brukt enkelte legemidler og vet hvordan de virker. Det står mye feil i legebøkene, og rådene som fastleger er pliktig å følge kan rett og slett være farlige for folk. Som et eksempel kan nevnes at man ofte å begynne på de dårligste og billigste medisinene for å se om de har effekt. Etter flere måneder uten virkning får man en ny type som knapt er noe bedre enn den forrige. På denne måneden kan det måneder og år før man får en medisin med effekt, og uopprettelig skade har skjedd i mellomtiden.
Vis hele sitatet...
Sitat av TS
Jeg har aldri hørt om at man kan skade seg ved å f.eks velge å stimulere seg med endogene agonister istedenfor exogene, men dersom du kan henvise til noen studier på dette og hvilken skade i nervesystemet som da kan oppstå, så synes du bør legge det frem før du påstår at dette kan føre til uopprettelig skade.
Vis hele sitatet...
Sitat av Nidar2
Uopprettelig skade kan skje om man ikke får ned blodtrykket raskt nok. Først måneder med vanndrivende som ikke hjelper før man får noe bedre medisiner. Det samme kan sies ved feks. insomnia hvor man tar livet av seg fordi man bare får tullemedisiner eller gode råd om å gå tur og spise sunt.
Vis hele sitatet...
Sitat av TS
Det finne ingen konkrete bevis på at selvmordsratene er høyere for dem som velger sunn livstil istedenfor pilleknasking, snarere tvert imot. Dersom piller var et selvmordsforebyggende tiltak, så hadde ikke legene toppet selvmordsstatistikken. De kan jo selv velge fra øverste hylle og knaske i seg så mye de vil.

Jeg kan også nevne at bare i 2017 var det registrert 50 000 overdosedødsfall bare i USA relatert til bruk av smertestillende medisiner. Da moraliserte legene slik bruk med ordlyden: "Det er en menneskerett å være smertefri".
Vis hele sitatet...
Sitat av Nidar2
Det er opp til hver og en av oss å ha et forsvarlig bruk. Det blir litt som alkohol, man trenger ikke drikke seg sørpe full hver dag selv om deg selges reseptfritt.
Vis hele sitatet...
Sitat av TS
Egentlig trenger man ikke å drikke i det hele tatt eller for den slags skyld bruke legenes dop. I et nyhetsinnslag for en del år siden uttalte en del fanger på Bastøya at det var mye bedre å bli trett av arbeid enn av dop.
Vis hele sitatet...
Og et annet kortere eksempel:
Sitat av Gouldfan
Jeg får ikke lov av legen å slutte med psykofarmaka, jeg spør hver gang, de andre medisinene jeg nevnte tar jeg sjelden jeg også.

Man skal helst bruke så lite medisin som mulig, jeg er enig i det. Og helst vil jeg gå av psykofarmaka, men jeg liker å være den som lytter til legens råd. Om du klarer å følge legens råd, så tror jeg det går bra.

Men det er de som spiser piller hver dag, eller spiser så mye de kan, og det er jo ikke å følge legens råd..

Men om legen sier du skal spise noe hver dag,så skal du det. Når jeg var syk, rundt tiden etter vi emigrerte til Sverige så var jeg på fast medisin og Stesolid og sovetablett hver dag, men da var jeg syk og det var legens råd.

Idag er legens råd annerledes, fordi jeg er greit friskere.
Vis hele sitatet...
Som får til svar at:

Sitat av TS(konspirerer ivei for å få rett)
Selvfølgelig vil ikke legen at du skal slutte med det siden det å ha folk gående på en pillekontrakt gir penger i kassa, mens en såkalt "grønn resept" ikke gir noenting. Jeg brukte pille mot uro og søvnløshet, muligens hadde det vert annerledes dersom jeg i tillegg hadde vert psykotisk, men jeg har sett tv-programmer der også psykotiske mennesker har blitt frisk av å endre livsstil.
Vis hele sitatet...
Rart at noen vil bruk serverplass på dette, som Myoxo var inne på. Jeg bare greide ikke å la de påstandene om freak stå uimotsagt, noe jeg ser nå at kanskje hadde vært like greit. Ikke at det er noe krise å si ifra litt heller vel?

Jeg fikk ikke et svar på noen av spørsmålene eller argumentene, men ser at han som var 12 og slang seg på og bokstavelig talt sa "bææææ bæææ" tydeligvis var verdt tilsvar fra TS. Så da kan man konkludere med at det var litt lettere match, eller generelt god tindermatch for TS. Og at TS ikke overhode er interessert i å diskutere noen ting med folk som er uenige. Da forklarer det egentlig hvorfor han er på et forum som tillater hva som helst av argumentasjon og uthenging. Så ja, jeg skal ikke en gang prøve å fortsette diskusjonen der inne, og det var aldri planen, så om det blir flame-war der så blir det vel mellom TS og han 12-åringen.

Når jeg ser hva TS skriver så skjønner jeg jo AKKURAT hvorfor TS på diskusjon blei bannlyst her. Nettopp det å fortelle psykotiske folk at medisiner er tull er noe som ikke hører hjemme i skadereduksjon, og skadereduksjon det er en av de tingene som tillates her og som jeg er mest opptatt av.

Den skadereduksjonen som foregår her på forumet er GULL, men stigmaet det er å prate om rus gjør det omtrent umulig på alle andre arenaer, for det vil bli oppfattet som kriminelt tema/i gråsonen bare fordi det omhandler rus. Det jeg ønsker å få frem er litt mere nyanserte historier som f.eks fågelwrap. Rundt det tenker jeg at freak kan brukes til både godt og ondt, akkurat som er verktøy, eller våpen. Hvis man ønsker å finne "beste rus kombo" som det finnes enkelte tråder av her inne så får de det til enten direkte, eller litt mere diskret, sånn er jo Internet men freak tillater i hvert fall de viktige diskusjonene og innsigelsene rundt skadereduksjon, og det kan man ikke si om alle. Kudos for det, og det er vel derfor jeg blei så jævlig forbanna. Folk som ikke skjønner at det de driver med er det omvendte av skadereduksjon, og samtidig klager over freakforums eksistens og livets rett.... Da ser jeg litt rødt og begynner å lure på om denne personen burde hatt livets rett.

Så i bunn og grunn er det vel kanskje flere poenger, om både kilder, troverdighet, såkalte "leger", kritisk tenking og sunn fornuft på forum men det bunner ut i skadereduksjon. Derfor syntes jeg det er veldig kritikkverdig at slike idiotiske råd får stå uten en gang så mye som en idiot-advarsel.
Ikke bedriv gjørmebryting med en gris: Begge blir sølete og grisen liker det. La disse utestengte idiotene få ture i fred borte i grisebingen sin. De er ikke vårt problem lenger. Det er ingen vits å forsøke å overbevise de med rasjonelle argumenter, for det er deres manglende evne til å diskutere saklig som fikk de utestengt. Live and et live.
Jeg tror ikke det er så mye mer å si om denne saken.