Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1887
Spør for en venn. Hvis man er "utsatt for psykose" er det slik at man skal holde seg unna LSD/sopp osv?

Selv har jeg aldri opplevd noe psykosetilstand av psykedelikabruk men det kommer relativt fort hvis jeg begynner å røke hasj daglig eller tar et par dager på røkecola for eksempel. Selv føler jeg meg bare mer jordnær og "tilstede" i hverdagen min i periodene etter en syretur

Takker for alle svar og innspill
Sist endret av Brynwev; 15. oktober 2020 kl. 14:44.
Ja, psykedelikabruk kan trigge psykoser hos de som er disponert for dette.
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er man sårbar for psykoser kan alle rusmidler trigge langvarige, korte eller kroniske psykoser. Derfor best å holde seg helt unna.
Svaret er i utgangspunktet ja, men hva betyr utsatt for psykose i denne sammenhengen? Schizofreni / bipolar lidelse i nær familie?
Sist endret av Bær; 15. oktober 2020 kl. 20:51.
Klimafiendtlig troll
Veldig usikker på hva man legger i "utsatt for psykose". Det kan jo være alt fra litt nevrotiske tendenser til sterkt behov for tung medisinering.

Tåler vedkommende andre rusmidler, f.eks cannabis? Hvis ikke, er det kanskje lurt å la være å ta LSD.

Er det sånn at dere allerede har bestemt dere for å kjøre på uansett, så vær så snill å ta forholdsregler. Sørg for veldig trygge omgivelser, ikke bland inn noen dere ikke kjenner osv (massevis av slik info på forumet og internett forøvrig).

Vil på generelt grunnlag anbefale å ha noe medikamenter i tilfelle det skulle bli for mye. Kan heller ikke skade å ha litt mat i skapet
Psykedelika skaper et kortvarig kaos i hjernen.
Det kan være bra for mange, spesielt for de som er litt «satt» og som kan ha behov for å ta inn noen nye impulser, og nye måter å se ting på i hverdagen.
Men en psykotisk hjerne er på mange måter en hjerne der det allerede er mer enn nok kaos. Å fylle på med mer kaos da er mot sin hensikt. Litt uklart hva som ligger i «utsatt for psykose», men jeg har vanskelig for å se at det kan komme noe godt ut av det der.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fra SNL: Psykose er den vanligste brukte betegnelsen for alvorlige psykiske lidelser hvor det foreligger realitetsbrist. Den manglende realitetsinnsikten (sviktende dømmekraft, feiltolkning av sosiale signaler, sviktende kontaktevne) gjør også at de fleste personer med psykose fungerer dårlig i samspill med andre mennesker. Med visse unntak (paranoia), vil også de fleste personer som er psykotiske, virke påfallende i sin væremåte i andres øyne.

Har opplevd psykose på weed før, det var ikke spesielt ubehagelig, bare rart.
Opplevde det som heter depersonalisering. Var fullt og helt klar over at jeg var psykotisk men jeg hadde full kontroll. Var bare litt ubehagelig å se seg selv i speilet og ikke kjenne igjen speilbildet sitt.

https://sml.snl.no/derealisasjonsfenomen
Brynwev's Avatar
Trådstarter
27 8
Vedkommende tåler cannabis XTC og litt diverse helt fint. vedkommende har aldri opplevd psykose.

Såvidt jeg har skjønt gjelder dette arv. Typ schizo i familien eller lignende.

Men egentlig alle mine venner som er utsatt kan fint røke en gang i blandt virker det som. Kan se for meg at det handler mer om daglig røking evt tung rusbruk som amf.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Brynwev Vis innlegg
Vedkommende tåler cannabis XTC og litt diverse helt fint. vedkommende har aldri opplevd psykose.

Såvidt jeg har skjønt gjelder dette arv. Typ schizo i familien eller lignende.

Men egentlig alle mine venner som er utsatt kan fint røke en gang i blandt virker det som. Kan se for meg at det handler mer om daglig røking evt tung rusbruk som amf.
Vis hele sitatet...
handler egentlig om flaks. større misbruk øker sjansen selvfølgelig, men til slutt handler det rett og slett om flaks når man er predisponert.
hei!
Jeg har diagonisert schizofreni og personlig fungerer psykedelia psilocybin sopper utmerket for meg.
Føler det nesten har motsatt effekt av paranoia og forvirring, og gjør meg på en måte
klarere i hodet flere dager etter turen. Men jeg tar det aldri når jeg opplever dårlige episoder.
Cannabis derimot gjør meg som regel sinnsykt paranoid og er en dårlig trigger for meg.
Men uansett, tror helt ærlig dette varierer veldig fra person til person. Også genetisk men mange andre faktorer spiller inn som selvtilliten, setting
hvor du er i livet, erfaringer osv.
En liste over noen av tingene som kan utløse psykose samlet fra https://en.wikipedia.org/wiki/Psychosis :
- Alkohol
- Cannabis
- Kokain
- Amfetamin / Methamfetamin / MDMA / ADHD-medisiner
- Koffein
- Psykedelika
- Kortikosteroid
- Søvnmangel
- Narkolepsi
- Sorg
- Traumer
- Mensen
- Alzheimers
- Fødsel
- Parkinsons
- Slag
- Vitamin-b12-mangel og andre ernæringsunderskudd
- Hjernesvulst
- Narkolepsi
- Kosttilskudd
- Stress
- Parasitisk infeksjon

Psykose er ofte første ankepunkt mot bruken av psykedelika, og det er ikke helt unaturlig, om det faktisk er slik at en rusutløst psykose gjør deg mer disponert for å utvikle en langvarig psykoselidelse, som schizofreni, schizotypal personlighetsforstyrrelse, delirium, bipolar lidelse osv. Det er ikke nødvendigvis tilfellet, men det er et godt råd.

Denne norske studien fra de infamøse og forskerne bak EmmaSofia-stiftelsen så på 130 000 voksne amerikaner og fant ingen sammenheng mellom bruk av psykedelika og mentale lidelser når man kontrollerte for sosiodemografiske faktorer, annen narkotikabruk og depresjon som barn. Det betyr ikke at psykedelikabrukere ikke får mentale lidelser, men at de får det like mye som alle andre. Psykedelika øker ikke forekomsten av mentale lidelser i befolkningen, i følge denne studien.

Ser man bort fra psykedelika, men holder seg i rusutløst-psykoseland, peker to stoffer i to forskjellige retninger her. (Jeg er ikke kvalifisert til å gi medisinske råd, jeg er bare veldig interessert i fenomenet psykose)

Dersom man ser på koblingen cannabis og psykose, har man ikke sett økt forekomst av psykose i befolkningen, til tross for at bruken av cannabis har økt svært mye i løpet av de siste tiårene. Det betyr ikke at cannabis ikke kan spille en rolle i utviklingen av psykoselidelser, f.eks ved å fremskynde de, men det er det mye som kan, og gjør.

Metamfetamin er rusmiddelet som konsekvent trigger psykose hos flest (26-46 % av tunge brukere). Og man kan med amfetamin-stoffer pålitelig utløse psykoser også hos de som ikke er disponert for å utvikle langvarige psykoselidelser. Psykose er antagelig noe de aller fleste kan få, dersom hjernen presses hardt nok. Noen personer som opplever en kortvarig methamfetaminutløst psykose, kan gå flere år uten psykose før tilbakefall inn i psykose utløst av en stressende hendelse (eller langvarig alkoholmisbruk) uten å ha gjenopptatt bruken av methamfetamin. Dersom methamfetamin var det foretrukne rusmiddelet i Norge, hadde vi hatt en god del mer psykose i befolkningen, men kanskje ikke flere diagnostisert med langvarige psykoselidelser, som schizofreni (prøvde å finne ut om risikoen for å utvikle disse etter rusutløst psykose her, og det er komplisert, men første psykoses varighet og langsom utvikling av negative psykose symptomer er det som plasserer deg mest i faresonen).

Det kan virke som psykoser på denne måten ligner på PTSD i at det danner et spor i hjernen som tanketoget senere av og til kjører i. Kanskje er psykosen i seg selv et traume, og at det man faktisk ser i disse tilfellene er PTSD-flashbacks med psykosesmak.

Stress er nok stikkordet, prøv å unngå dét generelt. Jeg kan garantere noe stress i forbindelse med psykedelika, det er stort sett ikke den definerende følelsen i en trip, men stress kan også være et for svakt ord for noen tipper.

Om det faktisk ligger i kortene for deg å få en psykoselidelse, e.g schizofreni, er den antagelig på vei. Du kan da bestemme om du vil at det skal være mer sannsynlig at første psykose kommer i dag ved å presse hjernen med rus, eller vente til f.eks første samlivsbrudd, dødsfall i nær familie, eller den muntlige presentasjonen for kollegaene du er stresset for.

Dersom vennen din aldri har opplevd psykose, men allikevel tror at det ligger i kortene for han/henne å utvikle en psykoselidelse, vil bruk av psykedelika kunne fremskynde dette ved å utløse en psykose, via overstimulering - stress eller traume, som da kan gjøre han/hun disponert for å oppleve det samme senere. Det er det svært mange ting som kan. Det er ikke en bagetellisering av psykedelikas potensielle rolle i å utløse psykoser, men en understreking av at du som predisponert må ta disse andre faktorene på alvor også.

Jeg håper noen vet mer om dette og kan rette meg på det jeg tar feil på. Kanskje hadde en den store psykosetråden vært på sin plass.
Sist endret av Bær; 16. oktober 2020 kl. 01:24.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå vil jeg bare nevne det at svært mange som bruker feks weed, LSD, sopp osv har pr definisjon psykoser når de er påvirket.

Som nevnt over så er psykoser det at det skjer en realitetsbrist og jeg har opptil flere ganger opplevd at det feks "ringer på" selv etter bare 1 joint. Det at tid og rom som en direkte konsekvens av rusbruk oppfattes annerledes er jo egentlig psykose.

Må psykosen egentlig være det at du har lyst til å kaste deg ut av vinduet eller det å tro at du er valgt av gud for at det skal telles? Kan det ikke være at det bare skjer noen småting som det jeg opplevde?
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå vil jeg bare nevne det at svært mange som bruker feks weed, LSD, sopp osv har pr definisjon psykoser når de er påvirket.

Som nevnt over så er psykoser det at det skjer en realitetsbrist og jeg har opptil flere ganger opplevd at det feks "ringer på" selv etter bare 1 joint. Det at tid og rom som en direkte konsekvens av rusbruk oppfattes annerledes er jo egentlig psykose.
Vis hele sitatet...
Vet ikke helt om det blir riktig å si at det er psykoser..
Det du egentlig sier da er jo at alle som tar rusmidler, drikker alkohol, snuser/sigger, tar medikasjoner osv er i psykoser hele tiden da, noe som i bunn og grunn vil si at absolutt alle mennesker på jorden er i konstant psykose.
Det å innbille seg en lyd eller se noe som ikke er der er ikke nødvendigvis en psykose, vrangforestilling eller noe galt.
Det kan være du hørte noe som lignet, så noe/noen du savner.

Søvnmangel kan føre til hallusinasjoner, får man psykoser da også?
Er man psykotisk om man er blind og får hallusinasjoner eller når man er døv eller har problemer med synet?
Har du psykose om du har aids, nyre eller leverfeil?
Er bestefaren min i psykose fordi han fortsatt prater med sin døde kone fra tid til annen?
Er alle tenåringer som er på fest i full ultra super psykosemodus?
Er jeg psykotisk fordi jeg dreper folk på tvspill eller ser serier/filmer hvor folk blir skutt, stabba, eksplodert?
Nei, nei, nei, nei, nei, nei, nei og mer nei.

Hallusinasjoner kommer ikke nødvendigvis av psykoser, endret tidsperspektiv, endret smak, endret hørsel eller syn, det er også hallusinasjoner, ikke psykoser i veldig mange tilfeller når det er psykedelisk innblandet. Å si at å trippe er å være psykotisk blir bare helt feil og veldig teit.
"altered state of consciousness" som tripping så fint kalles kan bli brukt på så utrolig mange positive måter så hvorfor stemple alle som bruker rusmidler, eller egentlig hele verdens befolkning for psykotiske?

Ja, rusmidler kan gi psykoser, men det kan veldig mye annet også.
Det er vel først når det også dukker opp Schizofreni, Paranoide psykoser, Akutte og forbigående psykoser, Schizoaffektive psykoser, Bipolare lidelser, Depressive psykoser og eller Organiske psykoser du skal tenkte at det er en snakk om psykose.

Er jo heller ikke særlig rart folk på meth er de som får mest psykoser, oppe flere dager i strekk, veldig lite mat, næring generelt.
Her er det også viktig å tenke på at søvnmangel kan forårsake så mangt.
24 timer uten søvn er som å ha 1 i promille og 35 timer uten søvn gjør ofte folk psykisk ustabile. Når du da har en methhead som tweaker på 40-50t så er det ikke rart personen fort kan ende opp med å bli psykotisk.
Sitat av Bær Vis innlegg
En liste over noen av tingene som kan utløse psykose samlet fra https://en.wikipedia.org/wiki/Psychosis :
- Alkohol
- Cannabis
- Kokain
- Amfetamin / Methamfetamin / MDMA / ADHD-medisiner
- Koffein
- Psykedelika
- Kortikosteroid
- Søvnmangel
- Narkolepsi
- Sorg
- Traumer
- Mensen
- Alzheimers
- Fødsel
- Parkinsons
- Slag
- Vitamin-b12-mangel og andre ernæringsunderskudd
- Hjernesvulst
- Narkolepsi
- Kosttilskudd
- Stress
- Parasitisk infeksjon

Psykose er ofte første ankepunkt mot bruken av psykedelika, og det er ikke helt unaturlig, om det faktisk er slik at en rusutløst psykose gjør deg mer disponert for å utvikle en langvarig psykoselidelse, som schizofreni, schizotypal personlighetsforstyrrelse, delirium, bipolar lidelse osv. Det er ikke nødvendigvis tilfellet, men det er et godt råd.

Denne norske studien fra de infamøse og forskerne bak EmmaSofia-stiftelsen så på 130 000 voksne amerikaner og fant ingen sammenheng mellom bruk av psykedelika og mentale lidelser når man kontrollerte for sosiodemografiske faktorer, annen narkotikabruk og depresjon som barn. Det betyr ikke at psykedelikabrukere ikke får mentale lidelser, men at de får det like mye som alle andre. Psykedelika øker ikke forekomsten av mentale lidelser i befolkningen, i følge denne studien.

Ser man bort fra psykedelika, men holder seg i rusutløst-psykoseland, peker to stoffer i to forskjellige retninger her. (Jeg er ikke kvalifisert til å gi medisinske råd, jeg er bare veldig interessert i fenomenet psykose)

Dersom man ser på koblingen cannabis og psykose, har man ikke sett økt forekomst av psykose i befolkningen, til tross for at bruken av cannabis har økt svært mye i løpet av de siste tiårene. Det betyr ikke at cannabis ikke kan spille en rolle i utviklingen av psykoselidelser, f.eks ved å fremskynde de, men det er det mye som kan, og gjør.

Metamfetamin er rusmiddelet som konsekvent trigger psykose hos flest (26-46 % av tunge brukere). Og man kan med amfetamin-stoffer pålitelig utløse psykoser også hos de som ikke er disponert for å utvikle langvarige psykoselidelser. Psykose er antagelig noe de aller fleste kan få, dersom hjernen presses hardt nok. Noen personer som opplever en kortvarig methamfetaminutløst psykose, kan gå flere år uten psykose før tilbakefall inn i psykose utløst av en stressende hendelse (eller langvarig alkoholmisbruk) uten å ha gjenopptatt bruken av methamfetamin. Dersom methamfetamin var det foretrukne rusmiddelet i Norge, hadde vi hatt en god del mer psykose i befolkningen, men kanskje ikke flere diagnostisert med langvarige psykoselidelser, som schizofreni (prøvde å finne ut om risikoen for å utvikle disse etter rusutløst psykose her, og det er komplisert, men første psykoses varighet og langsom utvikling av negative psykose symptomer er det som plasserer deg mest i faresonen).

Det kan virke som psykoser på denne måten ligner på PTSD i at det danner et spor i hjernen som tanketoget senere av og til kjører i. Kanskje er psykosen i seg selv et traume, og at det man faktisk ser i disse tilfellene er PTSD-flashbacks med psykosesmak.

Stress er nok stikkordet, prøv å unngå dét generelt. Jeg kan garantere noe stress i forbindelse med psykedelika, det er stort sett ikke den definerende følelsen i en trip, men stress kan også være et for svakt ord for noen tipper.

Om det faktisk ligger i kortene for deg å få en psykoselidelse, e.g schizofreni, er den antagelig på vei. Du kan da bestemme om du vil at det skal være mer sannsynlig at første psykose kommer i dag ved å presse hjernen med rus, eller vente til f.eks første samlivsbrudd, dødsfall i nær familie, eller den muntlige presentasjonen for kollegaene du er stresset for.

Dersom vennen din aldri har opplevd psykose, men allikevel tror at det ligger i kortene for han/henne å utvikle en psykoselidelse, vil bruk av psykedelika kunne fremskynde dette ved å utløse en psykose, via overstimulering - stress eller traume, som da kan gjøre han/hun disponert for å oppleve det samme senere. Det er det svært mange ting som kan. Det er ikke en bagetellisering av psykedelikas potensielle rolle i å utløse psykoser, men en understreking av at du som predisponert må ta disse andre faktorene på alvor også.

Jeg håper noen vet mer om dette og kan rette meg på det jeg tar feil på. Kanskje hadde en den store psykosetråden vært på sin plass.
Vis hele sitatet...
Den listen du skrev der om ting som kan utløse psykose kan ikke cannabis hjelpe mot stress å traumer og søvnmangel. Hadde en diskusjon med politiet en gang i et møte for jeg var sur fordi de hadde tatt ti gram hasj av meg, diskusjonen gikk ut på legalisering, hun fortalte meg om Halloween natten om han som drepte kompisen sin i psykose men var det hasj som utløste den psykosen? Eller var det han som hadde en psykoselidelse fra før? Han hadde drukket alkohol i tilleg kanskje det var årsaken til psykosen?


Vet dette har ingen ting med tråden å gjøre ,
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fra SNL: Psykose er den vanligste brukte betegnelsen for alvorlige psykiske lidelser hvor det foreligger realitetsbrist. Den manglende realitetsinnsikten (sviktende dømmekraft, feiltolkning av sosiale signaler, sviktende kontaktevne) gjør også at de fleste personer med psykose fungerer dårlig i samspill med andre mennesker. Med visse unntak (paranoia), vil også de fleste personer som er psykotiske, virke påfallende i sin væremåte i andres øyne.

Har opplevd psykose på weed før, det var ikke spesielt ubehagelig, bare rart.
Opplevde det som heter depersonalisering. Var fullt og helt klar over at jeg var psykotisk men jeg hadde full kontroll. Var bare litt ubehagelig å se seg selv i speilet og ikke kjenne igjen speilbildet sitt.

https://sml.snl.no/derealisasjonsfenomen
Vis hele sitatet...
Forskjellen på psykose og for eksempel paranoia eller depersonalisering, begge kan være psykosesymptom men man kan ha det uten å være i psykose. Er man i en psykose skjønner man ikke at man er det og ut fra alle psykosene jeg har hatt og kjenner til hos andre så er ubehagelig et meget svakt ord. Om du bare følte deg rar så vil jeg påstå at det ikke var psykose du opplevde. Psykose er full av alvorlige vrangforestillinger man ikke skjønner at ikke er virkelig, ala at russisk mafia eller Jesus kommer inn i stua di for å ta deg og hallusinasjoner i form av lyd og skikkelser. Paranoia alene kan også gi lyd hallusinasjoner og vrangforestillinger men med ene beinet fortsatt i denne virkeligheten.
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Den listen du skrev der om ting som kan utløse psykose kan ikke cannabis hjelpe mot stress å traumer og søvnmangel. Hadde en diskusjon med politiet en gang i et møte for jeg var sur fordi de hadde tatt ti gram hasj av meg, diskusjonen gikk ut på legalisering, hun fortalte meg om Halloween natten om han som drepte kompisen sin i psykose men var det hasj som utløste den psykosen? Eller var det han som hadde en psykoselidelse fra før? Han hadde drukket alkohol i tilleg kanskje det var årsaken til psykosen?


Vet dette har ingen ting med tråden å gjøre ,
Vis hele sitatet...
Hva som utløste den psykosen er det jo ingen som vet med 100% sikkerhet, men at alkohol og weed spilte en faktor der er absolutt mulig. Vedkommende var ikke frisk fra før av og blanding av rus gjorde det ikke bedre. Dette var uansett en person med alvorlige problemer som ingen rundt kjente til. Rusen alene var nok ikke det som fikk han til å gjøre det, da det er de mest brukte rusmidlene vi har i landet. Og vi ser ikke dette så ofte i forhold til antall brukere. Det er nok også en del som kanskje gjemmer seg bak dette med psykose for å få behandling i stedet for straff, men også fordi det blir lettere for deg selv å leve med det. I den "tro" om at du var syk under handlingen og ikke kan klandres. Blir på en måte en slags ansvarsfraskrivelse... Dette gjelder absolutt ikke alle tilfeller,
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå vil jeg bare nevne det at svært mange som bruker feks weed, LSD, sopp osv har pr definisjon psykoser når de er påvirket.

Som nevnt over så er psykoser det at det skjer en realitetsbrist og jeg har opptil flere ganger opplevd at det feks "ringer på" selv etter bare 1 joint. Det at tid og rom som en direkte konsekvens av rusbruk oppfattes annerledes er jo egentlig psykose.

Må psykosen egentlig være det at du har lyst til å kaste deg ut av vinduet eller det å tro at du er valgt av gud for at det skal telles? Kan det ikke være at det bare skjer noen småting som det jeg opplevde?
Vis hele sitatet...
Det du opplevde er ikke psykose. At du tror det ringer på døra, tror man har pissa på seg fordi man blir varm i setet eller får noia for en bil utafor er noe helt annet, thc er et psykoaktivt stoff og kan derfor gi sånne effekter men det er mere virkning enn psykose.
For å oppklare litt: Visse drugs har effekter som i sin egen natur kan defineres som psykotiske symptomer, men det er i realiteten rusens symtpomer. Den psykiatriske diagnosen kan først stilles når du er ute av rusen og vrangstillingene du har er produsert edru.
Sist endret av Relevant; 16. oktober 2020 kl. 15:23.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enig i nesten alt som sies i chatten her men når jeg har hatt depersonalisering (edru) så trenger jeg ikke å tro på vrangforestillinger for at det skal skje. Det at jeg opplever å se meg selv i 3. person holder for å si at man er psykotisk.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det at jeg opplever å se meg selv i 3. person holder for å si at man er psykotisk.
Vis hele sitatet...
Åja, har du kilder?
Anonym bruker
"Øm Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Relevant Vis innlegg
For å oppklare litt: Visse drugs har effekter som i sin egen natur kan defineres som psykotiske symptomer, men det er i realiteten rusens symtpomer. Den psykiatriske diagnosen kan først stilles når du er ute av rusen og vrangstillingene du har er produsert edru.
Vis hele sitatet...
TAKK!
Anonym bruker
"Reflektert Mare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Enig i nesten alt som sies i chatten her men når jeg har hatt depersonalisering (edru) så trenger jeg ikke å tro på vrangforestillinger for at det skal skje. Det at jeg opplever å se meg selv i 3. person holder for å si at man er psykotisk.
Vis hele sitatet...
Nei det gjør ikke det... Depersonalisering alene er ikke psykose og i psykose er man veldig tilstede i seg selv (enten som seg selv eller som Putin som skal redde verden, eller en utvalgt som demoner eller russisk mafia skal ta og alle på gata og alle skygger i øysynet blir agenter fra russisk mafia ) bare med en annen vrangforestilt virkelighet rundt seg som hodet / psykosen skaper.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei det gjør ikke det... Depersonalisering alene er ikke psykose og i psykose er man veldig tilstede i seg selv (enten som seg selv eller som Putin som skal redde verden, eller en utvalgt som demoner eller russisk mafia skal ta og alle på gata og alle skygger i øysynet blir agenter fra russisk mafia ) bare med en annen vrangforestilt virkelighet rundt seg som hodet / psykosen skaper.
Vis hele sitatet...
Depersonalisering betyr bare at du er litt sjenert.
Psykose det er ett smittsomt virus, som Trump fant opp fordi han ønsker verdenskrig... Alle veit jo at Putin blei født ut av Mao's fjerde rasshøl og at sola er blå.
Utløst to maniske psykoser som var langvarige av LSD, ca 2-3 måneder hver av de. Vil beskrive det som at jeg utløste en mani, som så ble mer og mer psykotisk i mangel på søvn. Så vil ikke si det LSD er helt uten farer akkurat. Jeg tror sopp har mindre sjanse for å utløse en manisk psykose, pga det er mindre stimulerende. Har mange tripper bak meg etter min siste maniske psykose, men det er også nå år siden. Jeg er for glad i LSD/sopp til å slutte med det, men etter min siste maniske psykose, så har jeg aldri lyst å havne der igjen, pga det er veldig veldig destruktivt, spesielt finanser og det å drite seg ut og ødelegge alt av rykte, men også ikke noe bra å ha en skremmende oppførsel, som man kan ha når man er manisk. Jeg vil si, ikke å tro på det man opplever når man tripper, det er perspektiver og muligheter, og vil si at sjansen for at det er NÅ universet plutselig skulle endre seg, nok er så mikroskopisk, at det nok er en større sjanse for at man er i en psykose. Det andre jeg vil si er å passe på dette med søvn, tror det kan være farligere å ta LSD om man har vært våken lenge. Ville også unngått å blande LSD/sopp med større mengder av andre rusmidler. Ville også vært påpasselig med at man også sover ordentlig i etterkant.