Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4022
Hei,

Så vidt jeg har forstått, er en statisk webside en side der en kun bruker html og xhtml. Innebærer dette at jeg ikke kan bruke javascript på nettsiden, for jeg mener at jeg ikke kan bruke php?

Og om du lurer, ja - jeg vet hva en dynamisk webside er hvor en bruker kodespråk, men jeg skal nå lage en STATISK.

Takk!
Sist endret av Images; 26. januar 2013 kl. 14:45. Grunn: spørsmålstegn:)
Trodde statisk webside var at de brukte Ajax eller noen form for Javascript jeg..
En statisk web side ser lik ut samme hva brukeren gjør på siden, mens en dynamisk webside endrer seg ut fra brukerinteraksjonen.
En statisk webside er en side der man kun presenterer informasjon, mens på en dynamisk webside, har brukeren mulighet til å påvirke innholdet.
Kort forklart (som nevnt ovenfor) er en statisk nettside en side som er "clientside" dvs. kun html/css/javascript.

Det eneste serveren vil gjøre i det tilfellet er ådele ut filene til klienter som besøker siden.

En dynamisk nettside er en side der det skjer ting på serversiden også. Et eksempel på dette er f.eks forumet vi snakker på. Innholdet forandrer seg hele tiden og på serveren er det en database som tar vare på alle postene :-).
Sist endret av flexd; 26. januar 2013 kl. 14:51.