Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 5752
Nå har det vært razzia på skoler farlig nær der jeg bor, og jeg er redd vår skole står på listen over skoler som BURDE bli besøkt, for å si det sånn.

Nå går ikke jeg rundt med weed hver dag, men jeg har hatt en del weed i jakken min, og det er liksom.. den jakken jeg bruker.
Lufter den en del nå, spammer med forskjellige deodoranter osv.

Men hva burde jeg si hvis det blir razzia og jeg blir merket?
De har ingen rett til å gjøre noe med meg siden det bare var lukt?
det er grunnlag nok til urinprøve da.
Det er ikke noe problem, mtp at det ikke er ulovlig å lukte weed. Så lenge du lar være og ta med deg weed på skolen, og ikke innrømmer at du har røyka til politiet når de har razzia, skal nok dette gå helt fint
Sist endret av hammondB3; 26. november 2011 kl. 22:34.
Hvis du absolutt skal røyke dritten, så la det ligge hjemme, ikke forsøple skole/offentlige steder med narkotiske stoffer. Om politiet gjør et razzia og finner spor av hasj på deg så blir det kanskje en mindre hyggelig samtale med dem.
Vreng og vask lommene.
Som personen over nevner. Kjør jakka i en vaskemaskin. Ikke bruk den jakka på skolen flere ganger om du absolutt må ha weed i den. Problem solved. Vask den i kveld så har du en fin og nyvasket jakke på mandag.

Onkel Blå kan ikke straffe deg om du lukter weed, men er du svak et lite øyeblikk å innrømmer bruk så sitter du der med en fin liten bot.
Hadde en klump med hasj i jakka i noen dager, som sagt, det er ikke ulovlig å lukte hasj. Pengesedler har nok sporer av dop på seg, så det kan du si hvis hundene markerer på deg.
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Hadde en klump med hasj i jakka i noen dager, som sagt, det er ikke ulovlig å lukte hasj. Pengesedler har nok sporer av dop på seg, så det kan du si hvis hundene markerer på deg.
Vis hele sitatet...
Hehe, det blir jo passe dumt å svare: "det må være pengesedlene jeg har i lomma som lukter narkotika", når politiet spør om hvorfor bikkja markerte på deg.

Det beste er nok å holde kjeft. Du er jo ikke rusa på skolen ikke sant? Og hvis de ikke finner noe på deg, så burde det jo ikke være noe problem? Men det er klart at de kan jo insistere på å ta en urinprøve, men da nekter du. Politiet må da konsultere med en jurist, og dersom du verken har noe narkotika på deg eller har dommer på deg fra før, så vil de sannsynligvis ikke få tillatelse til å tvinge deg til å ta en rustest.
Biever Fever Forever
ZayCuBez's Avatar
Sitat av caperno Vis innlegg
Hehe, det blir jo passe dumt å svare: "det må være pengesedlene jeg har i lomma som lukter narkotika", når politiet spør om hvorfor bikkja markerte på deg.

Det beste er nok å holde kjeft. Du er jo ikke rusa på skolen ikke sant? Og hvis de ikke finner noe på deg, så burde det jo ikke være noe problem? Men det er klart at de kan jo insistere på å ta en urinprøve, men da nekter du. Politiet må da konsultere med en jurist, og dersom du verken har noe narkotika på deg eller har dommer på deg fra før, så vil de sannsynligvis ikke få tillatelse til å tvinge deg til å ta en rustest.
Vis hele sitatet...
Men hvis man ikke er myndig kan man ha foreldre som lurer på hva du har å skjule....

Men hvis jeg blir markert, kan jeg si jeg har vært på Snoop Dogg- og Skrillex konsert? Var jo en del som røyka på Snoop?

Og hvis jeg tar urinprøve og jeg blir tatt positiv, vil jeg da kunne si jeg har blitt utsatt for passiv røyking? Blir den litt slapp, eller er det og ulovlig det og?
Legg fra deg hasjen din hjemme - problem løst.
Sitat av ZayCuBez Vis innlegg
Men hvis man ikke er myndig kan man ha foreldre som lurer på hva du har å skjule....

Og hvis jeg tar urinprøve og jeg blir tatt positiv, vil jeg da kunne si jeg har blitt utsatt for passiv røyking? Blir den litt slapp, eller er det og ulovlig det og?
Vis hele sitatet...
Er du ikke myndig så vil de uansett ta kontakt med foreldrene dine. Det er vel bedre å stå over urinprøven, fremfor å ta den for å ikke virke mistenkelig?

Ang. passiv røyking så er det iallefall en som har blitt frikjent pga. dette i Sverige. Da Norsk rett ofte ser mot domsavsigelser i våre naboland, så kan man ikke se bort i fra at man kan få lignende saker også her i Norge.
Sist endret av caperno; 27. november 2011 kl. 00:35.
1) Kjøp en ny jakke.
2) Bruk den.
Sitat av Kyrios Vis innlegg
1) Kjøp en ny jakke.
2) Bruk den.
Vis hele sitatet...
1. Bortkasta penger. Er ikke verre enn at han vasker jakka han bruker til vanlig.
2. Igjen, bortkasta penger da han fint kan bruke en nyvaska jakke uten at det lukter weed.
La jakken din ligge hjemme.
Bedre det enn å gamble på at bikkjene ikke lukter stæsjet.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Legg fra deg hasjen din hjemme - problem løst.
Vis hele sitatet...
Takk for sist. Les tråden før du kommer irrelevante innlegg...

Selv har jeg alltid tenkt å si "var på byen i helga og jeg stod med noen jeg tror røyka hasj ved et utested" hvis jeg skulle havne i den situasjonen
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Selv har jeg alltid tenkt å si "var på byen i helga og jeg stod med noen jeg tror røyka hasj ved et utested" hvis jeg skulle havne i den situasjonen
Vis hele sitatet...
Har alltid tenkt det virker mindre troverdig hvis du kommer opp med en teori med en gang de lukter noe på deg. Aldri svar på noe de ikke spør om. Vil tro det beste er å svare at du vet ikke. Blånekt om de spør om du har røyka, du 'driver ikke med sånt', og hold deg til den historien. Finnes en million grunner til at det kan lukte weed av deg, og det er politiets jobb å bevise at du er skyldig i bruk/besittelse, ikke din jobb å bevise uskyld. Om lukten tilfeldigvis havner på jakken din kan de umulig kreve at du skal ha en vanntett forklaring på dette.
Sitat av Bonziamo Vis innlegg
Har alltid tenkt det virker mindre troverdig hvis du kommer opp med en teori med en gang de lukter noe på deg. Aldri svar på noe de ikke spør om. Vil tro det beste er å svare at du vet ikke. Blånekt om de spør om du har røyka, du 'driver ikke med sånt', og hold deg til den historien. Finnes en million grunner til at det kan lukte weed av deg, og det er politiets jobb å bevise at du er skyldig i bruk/besittelse, ikke din jobb å bevise uskyld. Om lukten tilfeldigvis havner på jakken din kan de umulig kreve at du skal ha en vanntett forklaring på dette.
Vis hele sitatet...
Godt poeng. Jeg har en veninne som røyker og da hun testet positivt på pisseprøve, forklarte hun for politiet at hun festrøyket mye, og ofte fikk bommet røyk/ferdings av andre på byen. Hun fikk gå etter mye snakk og mas.

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Takk for sist. Les tråden før du kommer irrelevante innlegg...

Selv har jeg alltid tenkt å si "var på byen i helga og jeg stod med noen jeg tror røyka hasj ved et utested" hvis jeg skulle havne i den situasjonen
Vis hele sitatet...
Jeg har lest tråden. Tydligvis at du ikke skjønte svaret, som du har vist tidligere..
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Trådstarter
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Legg fra deg hasjen din hjemme - problem løst.
Vis hele sitatet...
Nå har jeg jo sagt at jeg ikke har weed i jakken, bare når vi røyker den, for å gå til et sted.
Sitat av ZayCuBez Vis innlegg
Men hvis man ikke er myndig kan man ha foreldre som lurer på hva du har å skjule....

Men hvis jeg blir markert, kan jeg si jeg har vært på Snoop Dogg- og Skrillex konsert? Var jo en del som røyka på Snoop?

Og hvis jeg tar urinprøve og jeg blir tatt positiv, vil jeg da kunne si jeg har blitt utsatt for passiv røyking? Blir den litt slapp, eller er det og ulovlig det og?
Vis hele sitatet...

er ikke ulovlig å lukte narkotika det kan komme fra mange steder som penger, ting man tråkker i fr.eks spytt
finner de spor av narkotika som smuler av hasj etc... er du fuck't

å komme med avanserte unskyldninger å løsninger er bare mistenkelig beste er å spille litt dum og uteforstående

ang passiv røyking så kan man vell bli frikjent av det men siden man regner at passiv røyking ikke sitter lengre en 24 timer mener jeg å ha hørt det var
skal du ha rimelig god forklaring av hva du har gjort de siste 24 timene

om så gå heller for en unskyldning som at du å 1 kompis var i køben eller amster forgje uke eller noe så vidt jeg vet (er ikke 100% sikker) blir man ikke straffet for slik om man gjorde det i et annet land hvertfall ikke om du går for amster der det ikke er strafbart i noen form å røyke weed

men som oftest om man blir markert av bikja å de ikke finner noe på deg å du ser oppegående ut så lar de deg gå uten noe videre spørsmål
ClaesGreve: jaaaaaja. ^


Sitat av Bonziamo Vis innlegg
Har alltid tenkt det virker mindre troverdig hvis du kommer opp med en teori med en gang de lukter noe på deg. Aldri svar på noe de ikke spør om. Vil tro det beste er å svare at du vet ikke. Blånekt om de spør om du har røyka, du 'driver ikke med sånt', og hold deg til den historien. Finnes en million grunner til at det kan lukte weed av deg, og det er politiets jobb å bevise at du er skyldig i bruk/besittelse, ikke din jobb å bevise uskyld. Om lukten tilfeldigvis havner på jakken din kan de umulig kreve at du skal ha en vanntett forklaring på dette.
Vis hele sitatet...
Er enig i det. Hadde ikke "planlagt" å si det sånn med en gang, hadde åpna med vet ikke og sagt det hvis de pusha meg mer. Men da ville det jo virka som at jeg fant på en unnskyldning mens jeg snakka med dem.. Nei du har nok rett
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Nå går ikke jeg rundt med weed hver dag, men jeg har hatt en del weed i jakken min, og det er liksom.. den jakken jeg bruker.
Lufter den en del nå, spammer med forskjellige deodoranter osv.
Vis hele sitatet...
Beklager, trodde du mente at du mente på skolen, selv om det ikke var hver dag.
Sist endret av ClaesGreve; 27. november 2011 kl. 02:17.
Sitat av ZayCuBez Vis innlegg
Men hvis man ikke er myndig kan man ha foreldre som lurer på hva du har å skjule....

Men hvis jeg blir markert, kan jeg si jeg har vært på Snoop Dogg- og Skrillex konsert? Var jo en del som røyka på Snoop?

Og hvis jeg tar urinprøve og jeg blir tatt positiv, vil jeg da kunne si jeg har blitt utsatt for passiv røyking? Blir den litt slapp, eller er det og ulovlig det og?
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg vet kan ikke politiet kreve noe annet enn navn,adresse,fødselsdato og tlf nummer.
Og jeg tror neppe at om du ikke har shit på deg så kan de ikke ta deg for noe, er som han nevner oppi her,mener å huske at 4/5 dollar sedler i usa er det knark på. Tror det hadde blitt en del folk som hadde blitt tatt hehe^^
Sist endret av Cookiem0nstar; 27. november 2011 kl. 05:03.
vil de kunne ta seg en tur innom huset ditt om man skulle blitt markert på skolen?
om man har blitt tatt før men gått på urinprøver over en periode, vil det bli større sjangse for at de får ta en test?
Sitat av Zspade Vis innlegg
vil de kunne ta seg en tur innom huset ditt om man skulle blitt markert på skolen?
om man har blitt tatt før men gått på urinprøver over en periode, vil det bli større sjangse for at de får ta en test?
Vis hele sitatet...
Ja, de kan komme til huset ditt. Politiet kan strengt tatt gjøre veldig mye dersom de har mistanke om at du bryter loven på noen som helst måte.
Sist endret av pappagutt; 27. november 2011 kl. 15:52.
Det beste er kansje å prate med klassen på forhånd, og få dem med på at alle forlater klasserommet, om politiet kommer. Det er vel stor tvil til at disse aksjonene er lovlige, så det burde kunne bruke som begrunnelse for at hele klassen forlater rommet.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.7860219

Selv riksadvokaten mener dette er ulovlige aksjoner.
http://www.f-b.no/nyheter/ulovlig-razzia-1.6591861
blir nok urinprøve og hvis du blir tatt for å være positiv så blir det bot.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Nå har det vært razzia på skoler farlig nær der jeg bor, og jeg er redd vår skole står på listen over skoler som BURDE bli besøkt, for å si det sånn.

Nå går ikke jeg rundt med weed hver dag, men jeg har hatt en del weed i jakken min, og det er liksom.. den jakken jeg bruker.
Lufter den en del nå, spammer med forskjellige deodoranter osv.

Men hva burde jeg si hvis det blir razzia og jeg blir merket?
De har ingen rett til å gjøre noe med meg siden det bare var lukt?
Vis hele sitatet...
Er det virkelig det verste å bli tatt for her i livet? en bot?
den er nesten like høy som når du kjører uten bilbelte, hvis du er under 18 så får foreldrene dine vite det, hvis det er verdens undergang så slutt å røyk. Alle ulovelige valg du tar her i livet kan du få kosekvenser for, klarer du ikke stå for det du gjør, så ikke gjør det.
Sitat av magic molecules Vis innlegg
Er det virkelig det verste å bli tatt for her i livet? en bot?
den er nesten like høy som når du kjører uten bilbelte, hvis du er under 18 så får foreldrene dine vite det, hvis det er verdens undergang så slutt å røyk. Alle ulovelige valg du tar her i livet kan du få kosekvenser for, klarer du ikke stå for det du gjør, så ikke gjør det.
Vis hele sitatet...
Selve boten er stort sett bare et problem for de som har blitt tatt før. Røykings på rullebladet kan gi deg problemer med lappen, noen jobber, rettsvesen(lettere å bli dømt i fremtidige saker) og det er generelt bare en kjip ting å ha på seg.

Å stå for det man gjør? Dummeste jeg har hørt på lenge.. Fyren spør om råd til å unngå å bli markert i razzia, han sitter ikke og sutrer fordi han ble tatt.
Sist endret av bloodshotEyes; 27. november 2011 kl. 22:55.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Selve boten er stort sett bare et problem for de som har blitt tatt før. Røykings på rullebladet kan gi deg problemer med lappen, noen jobber, rettsvesen(lettere å bli dømt i fremtidige saker) og det er generelt bare en kjip ting å ha på seg.

Å stå for det man gjør? Dummeste jeg har hørt på lenge.. Fyren spør om råd til å unngå å bli markert i razzia, han sitter ikke og sutrer fordi han ble tatt.
Vis hele sitatet...
Med andre ord, ta konsekvenser for det man gjør. skal du røyke hasj, så får du ta de konsekvensene det innebærer.
Sitat av magic molecules Vis innlegg
Med andre ord, ta konsekvenser for det man gjør. skal du røyke hasj, så får du ta de konsekvensene det innebærer.
Vis hele sitatet...
Hva med å holde kjeft om du ikke har noe som er relevant til tråden å komme med?
Sitat av caperno Vis innlegg
Hva med å holde kjeft om du ikke har noe som er relevant til tråden å komme med?
Vis hele sitatet...
Er ikke det relevant nok?
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av magic molecules Vis innlegg
Med andre ord, ta konsekvenser for det man gjør. skal du røyke hasj, så får du ta de konsekvensene det innebærer.
Vis hele sitatet...
Ikke viss man klarer å unngå at man blir tatt in the first place som er målet til TS.
Alle vil vel kunne røyke uten å bli tatt, men det er ikke slik det fungerer. En eller annen dag blir man tatt.
Sitat av magic molecules Vis innlegg
Alle vil vel kunne røyke uten å bli tatt, men det er ikke slik det fungerer. En eller annen dag blir man tatt.
Vis hele sitatet...
Heh, nei? De fleste vennene mine som har røyket store deler av livet sitt er aldri tatt for noe kriminelt. Jeg har heller ikke noe rulleblad. Så lenge man oppfører seg greit og tar sine forholdsregler, så går det som regel bra.
fort gjort, pass på.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av magic molecules Vis innlegg
Alle vil vel kunne røyke uten å bli tatt, men det er ikke slik det fungerer. En eller annen dag blir man tatt.
Vis hele sitatet...
Er desverre ikke enig med deg der, hvorfor skulle det være slik?
f.eks. Du skal inn i en leilighet for og kjøpe, så kommer onkel for og ha razzia. Eller tilfeldig stoppet på gata osv.
Sist endret av magic molecules; 27. november 2011 kl. 23:40.
Sitat av magic molecules Vis innlegg
f.eks. Du skal inn i en leilighet for og kjøpe, så kommer onkel for og ha razzia. Eller tilfeldig stoppet på gata osv.
Vis hele sitatet...
Hva er problemet ditt egentlig?

Nei, ikke alle som røyker blir tatt en dag. Tipper maaange aldri blir tatt.
Skal man være totalt sikker kan man jo bare møte dealeren ute, og så stikke hjem/venn og fyre. Er også flere spots som anser værtfall 99,9% safe. Greier man å holde et så tight schedual på hasjen tror jeg man fint kan leve hele livet uten å bli tatt.

Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Hva er problemet ditt egentlig?
Vis hele sitatet...
Tipper det er at han har blitt tatt for allslags lumske greier, og bare vil slenge ut dritt-bitterhet til oss.
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Hva er problemet ditt egentlig?

Nei, ikke alle som røyker blir tatt en dag. Tipper maaange aldri blir tatt.
Vis hele sitatet...
Problemet mitt er at jeg er så lei av å se en haug med folk som skal sutre over at de har noia for å bli tatt. Er det noe big deal? sjansen er lik null om du ikke røyker, da har man jo et valg. Du velger selv om du vil utsette deg selv for å bli tatt. Fakta F...
jepp, har er i samme situasjon og har noia selv, men etter en del tenking har jeg kommet frem til at jeg står for det jeg gjør.
1500kr i bot... OK!
Hvis en bot og litt sutring er det jeg må ofre for Mary Jane, så greit nok.
Er ikke ulovelig og lukte weed. Det er ikke nok for at svina kan ringe foreldra dine engang. Don't worry
Sitat av ZayCuBez Vis innlegg
Men hvis man ikke er myndig kan man ha foreldre som lurer på hva du har å skjule....

Men hvis jeg blir markert, kan jeg si jeg har vært på Snoop Dogg- og Skrillex konsert? Var jo en del som røyka på Snoop?

Og hvis jeg tar urinprøve og jeg blir tatt positiv, vil jeg da kunne si jeg har blitt utsatt for passiv røyking? Blir den litt slapp, eller er det og ulovlig det og?
Vis hele sitatet...
Passiv røyking synes ikke på en urinprøve.. Hvis det synes så må du ha ment å inhalere.
Sitat av iSayHey Vis innlegg
Passiv røyking synes ikke på en urinprøve.. Hvis det synes så må du ha ment å inhalere.
Vis hele sitatet...
Det finnes eksempler i internasjonal rett at mennesker har blitt frifunnet pga. passiv røyking, selv om man ikke får gjennomslag for dette særlig ofte.

Det er naturlig å se for seg at et rusmiddel som inhaleres i røyk i noen grad kan inhaleres av personer som sitter ved siden av røykere. Den store forskjellen mellom aktiv og passiv røyking ligger i mengden THC som inntas. Mens en aktiv røyker inhalerer konsentrert cannabisrøyk, vil den passivt eksponerte inhalere røyk der THC-mengden er betydelig fortynnet. Konsentrasjonen i luften vil være avhengig av blant annet mengden som røykes, romstørrelse og ventilasjon. Når man i eksperimentelle forsøk har gjort luftvolumet ekstremt lite og THC-mengden som røykes urealistisk høy, er det ikke uventet at man kan demonstrere høye konsentrasjoner av cannabinoider i urin også hos de passivt eksponerte.
Vis hele sitatet...
Kilde
Ble anmeldt for narkobruk etter pisseprøve, fortalte i avhør at det var passiv røyking. Noen måneder gikk og saken ble henlagt på grunn av bevisets stilling. Veit ikke om akkurat det med passiv røyking var veldig avgjørende, men veldig mye billigere enn om jeg skulle innrømt bruk ihvertfall.
Skyt meg hvis jeg tar feil, men kom ikke mr løpemann Ndure seg unna med samme forklaringa?
Sist endret av Bothrops; 28. november 2011 kl. 11:54.