Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1689
Noen som vet om en Norsk Guide til og dyrke Cannabis best mulig og åssen jeg skal behandle den osv ??
Patient zero
iblis's Avatar
står noe om dette i nFF-Ezine..
Oki, takker og bukker.
Patient zero
iblis's Avatar
sorry, glemte link: http://www.bpvcentral.net/nffzine/nff002/index.html

men det viste du sikkert
Hvor på siden er det det står a?
"Dyrke Cannabis" kanskje?
Master debater
Dekilaz's Avatar
http://www.hightimes.com har egen (SVÆR) faq på hvordan du gjør det. Den er riktignok ikke norsk, men definitivt verdt et besøk.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
En ting er hvordan man planter den..
En annen ting er, hva gjør man når planten er ferdig utvokst?

Jeg har prøvd å plante et par planter,uten hell..
Det jeg lurer på er hva man skal gjøre når man "høster" planten?
hvordan tørker man budds'a? finnes det noe spesiell metode?
Hvilke andre kjennetegn kan man legge merke til om det er en hannplante? forskjellen mellom han og hun plant?(tenker ikke på effekten, men på utsene)
Hvor lang tid vil det ta fra man putter frøet i jorden og til man har en fin plante,klar til å "høstes"?

En kamerat av meg hadde en stående ute på terassen i hele sommer inkl. litt av høsten.. Den ble sånn ca. 2 m høy og ca.1-1,5 m i diameter.. på slutten sto den inne på rommet hans med en eller annen hobby mekket lampe/lys...

Det funka greit nok å røyke..ettersom det var home made.. men det luktet og smakte gress.. som i ordets betydning gress...
det luktet fjøs,høy,bonde,ku.. altså.. en slags gress lukt..

har egnetlig aldri tatt meg tid til å stresse med det der.. men ettersom jeg vil få mye tid fremover, tenkte jeg det kunne være greit å forsøke igjen...med et litt mer velykket resultat..
Når man høster planten kan man alltids ta og knekke av den, henge den mørkt i rom temp.. Eller så kan du ta av budsa, tørke disse ved og legge de på en rist, slenge resten av bladene i søppla.

Hannplanter kan verifiseres i tidlig blomsringsfase.. der ser du en liten pollensekk der gren møter stamme..

Hvor lang tid det tar beror vel litt på hvilken strain. de fleste tar vel ca 50dager beroene på når du velger og sette den til blomstring.. 24/7 med lys fram til planten er ca 30-40cm høy, deretter 12t totalt mørke for at den skal produsere thc.. når dine buds er brune kan de "høstes"..

Bladene inneholder en stor mengde klorofyll.. legg bladene i vann, bytt vann et par ggr for og få bort klorofyllet.. deretter kan de røykes hvis så ønskes..