Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2546
God dag

Vi har ICE internet som vellferdsnett ombord.
Dette virker fra tid til annen helt greit. Men mesteparten av tiden er hastigheten vi får på nettet helt forferdelig.

Fant frem på nett ei liste som skal hjelpe en å tolke de RSSI, RSRP, RSRQ og SINR og har sett litt på de verdiene jeg får fra ICE routeren.

På en typisk dag har vi:
RSRP -90 dBm (Signal styrke)
RSRQ -18 dB (Signal kvalitet)
RSSI -67 dBm (Signal styrke)
SINR -4 dB (overføringshastighet)

Etter det jeg kan finne på nett så er RSRP bra, RSRQ dårlig, RSSI bra og SINR er vell avhengig av alle de tre overnevnte.


Vi bruker en ekstern antenne som egentlig er laget for den gamle ICE routeren. så denne støtter ikke 4G særlig bra.
Vi har heller ingen ren Rx antenne. Vi bruker bare hovedantennen (Rx/Tx)

Er det noen her inne som har erfaring med dette?
Når styrken på signalene er såpass bra, så må det jo nesten være noe annet radioutstyr som dreper kvaliteten på ICE signalene?

Har prøvd å skru av radarne uten hel.

-BloodSpilla
Grunnen er nok at antennen som dere kommuniserer med er overbelastet. Alltid vært og vil alltid bli ett problem med ICE. Har dessverre hatt erfaring med dette pakket selv og kan ikke si jeg er imponert over dem. Det endte nesten i retten men dem trakk saken i siste liten.

Det er fullt av dårlige anmeldelser av ICE hvis du googler litt.

f.eks:
http://www.hegnar.no/Nyheter/Tech/20...ll-hos-Ice.net

Om natten er det nok god hastighet, men er nok ikke stort du kan gjøre enn å leve med det.. eller ikke.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Ice gjør seg best på sjøen, imo. Sjekk ut hvordan 4g dekningen er der hvor du er, så får du vurdere om en 4g-ruter kan være bedre.