Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 743
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Ja dette er nok en ny data tråd, og ja jeg og lurer på om jeg burde bytte ut noen av delene til fordel for andre. Hittil har jeg tenk å gå for:


Prossesor: AMD Athlon 64 4000+ 2.4GHz Socket 939, 1MB, BOXED m/vifte
Ram: Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched Value Select 1024MB
Hovekort: EPoX EP-9NPA+ Ultra, nForce4 Ultra,ATX Socket-939,S-ATA,GbLAN,Firewire,PCI-Ex16
Skjermkort: XFX GeForce 6800 256MB DDR, PCI-Express, Tv-Out/Dual-DVI, Retail
Lydkort: Creative SB Audigy 4 PCI, 7.1,EAX4.0,Dolby Digital EX,Retail
PSU:Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, Type-R, Dual Fan, Silent, 20/24pin

Harddisker har jeg fra før, bare så det er sagt =)

Men all hjelp angående bytting av deler, anbefalinger osv. =
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg ville helt klart gått for en prosessor med dobbel kjerne. AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte kanskje?
Hvorfor x2? Får man utbytte av det nå? Jeg lurer veldig på hva jeg skal velge selv.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tias
Jeg ville helt klart gått for en prosessor med dobbel kjerne. AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB, BOXED m/vifte kanskje?
Vis hele sitatet...
Har det mye og si? Merker jeg stor forskjell på ytelse?
Hva skal du bruke den til da?
Om man skal game er det lite vits i å velge x2, men til en del andre ting: woho!

jeg angrer ikke på at jeg la i litt ekstra spenn og kjøpte meg amd64 x2 i alle fall
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Trådstarter
Skal vel bruke den til litt forskjellig
men det blir nok ikke mye photoshop og sånt. Mest spilling, musikk, down. osv.