Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 563
liten disclaimer først: jeg gjør dette gjennom jobb, og har derfor ikke noe valg med tanke på hvilke programmer som benyttes. hadde jeg hatt det hadde jeg laget et langt bedre system, men dette er engang hva jeg har å jobbe med frem til oracle-"polakkene" får ferdig det nye systemet i juni.

Situasjonen er som følger: hver konsulent har et excel-ark hvor man hver dag noterer ned informasjon i et visst antall kolonner. excel-fila inneholder også en tabell som oppsummerer hvor mange notater det er av hver type, som så skal rapporteres videre til en person. det vi da ønsker er å automatisere denne rapporteringen, og raskeste løsning er da å få en knapp i excel som mailer rapport for aktuell uke til riktig person.

Jeg har sett litt rundt på nettet og funnet at dette kan gjøres via VBA, problemet her er at jeg ikke har den fjerneste anelse på hverken excel eller vba, så om noen kan forklare dette på en enkel måte hadde jeg blitt dypt takknemlig.