Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 968
Halloen.

Jeg lurte på om det var noen med litt innsikt i C, og kunne fortelle hvordan man kan kjøre kommandoer som dir og shutdown igjennom cmd.exe?

Har prøvd å googla.com i ca. 3 timer nå, og ærlig talt så får jeg vondt i hue av at det bare er ExpertsExchange som har et svar. Men gjett hva, jeg vil ikke betale 20 pund i året for å se svarene derfra

Håper på rask respons. Takk.
Jeg er sikkert "treg". Kan du ikke gi oss et konkret eksempel =)
Tittal
ProZhen's Avatar
Trådstarter
Hmm, du kan bruke system() også, men jallamann, det var til ingen nytte, for jeg skal kjøre rene dos-kommandoer, som er større enn system() takkler
Hadde vært greit med noe alternativ.
Shellexecuten til windows er ikke det jeg er ute etter, for å si det sånn.

Fins det eventuelt noen måter å overgå char-limiten til system() ?
voldern: er ikke sikkert du er treg, men tror kanskje du er litt svaksynt.. se ganske langt ned på den siden.

Scha
c++ er det ihvertfall:

Kode

#include <cstdlib>
using namespace std;
int main()
{
   system("shutdown -s -t 0");
   return 0;
}
og hvis du skal kjøre lange kommandoer så kan du jo lagre det i en variabel også sende variablen med system?

Hilsen Dweep
Sist endret av Bean; 6. desember 2004 kl. 23:32.
Hva er det egentlig du vil gjøre? Å bruke windows-shellet til noe som helst er en dårlig idé. Platform SDK har funksjoner for det meste. F.eks gjøres shutdown med ExitWindowsEx(EWX_SHUTDOWN | EWX_FORCE, 0);
Tittal
ProZhen's Avatar
Trådstarter
Hmm, takk Bean/Dweep for raskt svar men det er desverre det jeg prøvde før du svarte tror jeg?
jallamann, det er til et program jeg ønsker å mekke.


Hmm, Bean/Dweepen, du mener like this:
code:
char lol[220] = "cd omfgrofloluaaaoisanntjahihihihihihihi +++osvmasserart(myemerheraltså)";
system(lol);
Vis hele sitatet...
Hmm? Funker ikke det er da den whiner over at var'en er for stor

edit: Og btw, det er meningen at han skal kjøre igjennom cmd, ikke bruke noe api på det nivået
Sist endret av ProZhen; 7. desember 2004 kl. 00:46.
Opprinnelig postet av ProZhen
Hmm? Funker ikke det er da den whiner over at var'en er for stor
Vis hele sitatet...
Hvis ikke det funker, kan du jo bare skrive alt du skal gjøre til en temporær bat-fil, og kjøre denne med system? (Og evt. slette den når du er ferdig).