Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1593
Hei,kjøpte meg ny tlf igår en sony ericsson k 700i, men plutselig så blinker skjermen helt lyst lys og så blir skjermen svart og vips så er den der igjen.
Noen som har opplevd det samme?
Hva kan det være?
Har ikke jeg krav på ny tlf, ikke å sende den til rep etter bare en dag, skal være noe med at hvis varen er under 6 mnd gammel så kan man forlange ny.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
sjekka batteriet?? Lade? vet at du etter tre reparasjoner har krav på nytt produkt.. (jobber med sånt..).. men da må evt telefonen din sendes inn til sony-ericsson for sjekk først.. Dette går på garantien, men kjipt å måtte sende den vekk såpass tidlig..
Just a thought..
-totto
Fortsetter det går du til butikken med en gang.

De sender den inn, og tar det lengre enn en uke har du krav på lånetelefon.

Ved fabrikkfeil kan man kreve ny mobil i allefall i 3 år, men de har lov til å prøve å reparere den først.

Skjer det samme en gang til, eller at mobilen totalt må repareres fler enn 3 ganger, har du krav på ny
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Bare spør: hvilken butikk er den kjøpt i??
Lånetelefon får du bare du spør, det har du rett på også. Men du må sende den inn.. KAN jo ha flaks, og du får en ny en på stedet, men tror ikke det er så sannsynelig. Anyways, legg den til lading over natta, og se om den er like ille i morra, da går du til butikken..
mvh
-totto
Trådstarter
jeg hadde tidligere problemer med expert,tlf til rep 3 mnd fikk den tilbake og skjermen var gått(det var ikke problemer med skjermen da jeg ga den fra meg)så ville de sende den tilbake,men jeg nektet og det ble sak.
Det som er er det at det er en krangel mellom forbrukerrådet og butikkene, hvis en mobil er under 6 mnd gammel kan man bare si at man vil ha ny,dette nektet expert på og saken gikk etter en lang tid forstod expert at de ikke kom noen vei og jeg fikk en unnskyldning og pengene som jeg gav for tlf min, derfor så er jeg svært bestemt når jeg skal opp der imorgen,vet hva som skjer hvis de ikke går med på det,saken går alltid kjøper til gode og siden loven ikke stavfestet og er oppe til behandling,så går saken igjen til min fordel.
Gjør ikke dette for å være stygg med expert,men det er irriterende å kjøpe en helt ny tlf og samme kveld du kommer hjem så er det noe galt med den,vil ikke sende den noen veier.
Gå til reklamasjon.
Sony Ericsson og Nokias policy ved DOA (Dead on Arrival):
En telefon som har blitt brukt mindre enn 30 minutter (ringt med altså), går under DOA og kunden får straks ny telefon - uten å sende den til reparasjon. Har du brukt den mer sendes den til sørvis.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
serox: tlf til rep i 3måneder??? Går det mer enn 3 uker eller noe, har du krav på ny... Hvilken expert var dette? (Jobber selv på Expert..) høres VELDIG slett ut. Men det er ikke butikkene som tar avgjørelsen om du skal få ny mobil eller ikke.. Det er Nokia eller SE som har ansvaret for å EVT sende deg en ny telefon..
-totto
Trådstarter
Expert grimstad var det som stod for dette, ble bløffet en god del også
Ble truet med en jurist siden jeg var innom å hørte etter tlf min 2 ganger i uken(dette fordi jeg ble lovet tlf 2-3 ganger i uken,så da kommer man jo inn å spør når dagen er der)
Kontaktet denne juristen som han truet meg med og det viser seg å være en kammerat av karen som ikke var jurist,men han hadde satt seg godt inn i reglene,så han ba vi reise en vis plass.
Karen stod å truet med at dette kom til å bli dyrt for meg og at de ikke kom til å trekke seg, som jeg sa:det gjør ikke jeg heller. Se hvem som vant. Ikke det at alle Expert butikkene er slik, handler stadig hos expert enda,men ikke der hvor jeg kjøpte tlf(ikke den nye) og der er jeg svært fornøyd.
Men det er jo dumt at en idiot som ham skal ødlegge for en kjede, men det vil vel alltid finnes dem som gjør det.
Jeg har bare hatt dårlige erfaringer med Expert. Ikke bare er de en av Norges dyreste elektronikkforretning, men de har også noe av den mest elendige servicen jeg har opplevd. Det eneste jeg en sjelden gang handler på expert er phonokabler e.l.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Opprinnelig postet av DarkStaar
Jeg har bare hatt dårlige erfaringer med Expert. Ikke bare er de en av Norges dyreste elektronikkforretning, men de har også noe av den mest elendige servicen jeg har opplevd. Det eneste jeg en sjelden gang handler på expert er phonokabler e.l.
Vis hele sitatet...
DET vil jeg gjerne at du utdyper. Gjerne bevis også.. Ihvertfall service messig, tror nok ikke du har vært i noe særlig mer enn EN butikk..
Anyhow: hvis du fikk så mye pes med karen på expert, grimstad så ta det opp med sjefen hans, evt send en klage til hovedkontoret.. det funker ikke å oppføre seg sånn. Funker mobilen bra nå eller?
-totto
Darkstaar: samme problemet her, expert er dritdyrt i forhold til andre slike butikker og servicen her suger.

edit: Aj, expert gikk konk for et par måneder sian
har k700i selv, og har ikke opplevd problemet du forteller om. du har nok fått en telefon som har vært på rep. før.. typisk det (!)
Opprinnelig postet av totto
DET vil jeg gjerne at du utdyper. Gjerne bevis også.. Ihvertfall service messig, tror nok ikke du har vært i noe særlig mer enn EN butikk..
Vis hele sitatet...
Jeg gikk ned på Expert en dag for å kjøpe et spill. De hadde ikke fått inn dette spillet ennå, men de sa at de allerede hadde bestillt spillet, og at det skulle komme dagen etterpå.

Greit nok! Men da jeg kommer neste dag kan ikke den samme ekspeditøren huske at jeg var der dagen før. Spillet hadde han visst glemt å bestille, men skulle bestille det med en gang. (Glemt å bestille? Han sa jo dagen i forveien at spillet allerede var bestillt). Vel, vel... tålmodig som jeg er var det helt ok for meg å vente noen dager til. Ekspeditøren sa at jeg skulle komme tilbake om 2 dager, fordi da burde spillet være der.

2 dager senere så tropper jeg opp på butikken. Men spillet er fremdeles ikke der, og nå er unnskyldningen den at de visstnok hadde glemt å føre det spillet på listen dems. Enda en gang gikk jeg tomhendt fra butikken.

Bestillte spillet på internett noen dager etterpå, og ga faen i Expert.

I tillegg brukte de 2 måneder på å levere meg tilbake minidiscen min som jeg hadde levert inn til reperasjon. Hvorfor? Jo, de kunne ikke finne den

Totto: Helt riktig! Har aldri handlet noe som helst på en annen Expert butikk enn den lokale her i Lillesand. Men har selvfølgelig vært innom en god del andre Expert for å kikke litt.

Meningen min om at Expert er en av, om ikke den dyreste kjeden i Norge, står jeg for. Servicen er sikkert bedre der du jobber totto, men jeg har KUN dårlige erfaringer med Expert her i byen.
Trådstarter
Opprinnelig postet av totto
DET vil jeg gjerne at du utdyper. Gjerne bevis også.. Ihvertfall service messig, tror nok ikke du har vært i noe særlig mer enn EN butikk..
Anyhow: hvis du fikk så mye pes med karen på expert, grimstad så ta det opp med sjefen hans, evt send en klage til hovedkontoret.. det funker ikke å oppføre seg sånn. Funker mobilen bra nå eller?
-totto
Vis hele sitatet...
Til totto: Det var sjefen som gjorde dette
Nå går dette offtopic, men: Har selv kjøpt ting på Expert i Asker (sentrum), dårlig service, og dyre priser. De er ikke behjelpelige med noe. Expert Bonus er noe bedre, men fortsatt samme greia med at de sier de har bestilt, men så har de ikke det osv.
øh... tilbake til saken?

jeg har en k700 også og den pleier å gjøre noe liknende... den pleier liksom å "reboote" ca hver 2. dag. Dette skjer på den måten du beskriver det, ved at skjermen blir hvit et øyeblikk... jeg ser ikke på det som noe problem siden den vanligvis gjør det når jeg ikke bruker den...

du kan jo alltids oppdatere firmawaren på den da dette også ordnef andre bugs. Du må ha datakabel for å få gjort dette, men du kan også gå dit du kjøpte den og forlange at de gjør det...

Telefonen er dessuten også litt krangelte på gamle sim-kort
Har sikker litt med når dere har kjøpt den, jeg har nettopp kjøpt min, og har ikke hatt det problemet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg kjøpte min for noen få dager siden, og disse dagene har jeg også merket dette noen få ganger.
Men det irriterte meg ikke noe spess mye, siden det bare skjedde noen få ganger.
Så du er ikke den eneste :P
Problemet med k700i (og de andre SE med joystick) er joysticken. Den feiler. Broren min sin (t630) og min k700i sin joystick har blitt ødelagt (går ikke ann å rettningsnavigere den). Jeg fikk ny telefon, broren min sin er fortsatt til service. Ellers er det den beste telefonen jeg har hatt.

Dette med skjermen, det er ikke fordi dere har satt inn strømsparende lys eller noe sånt?
krev ny!

Akkurat som min far, han er den beste til og få byttet tingen, eller få pengene tilbake..
tro meg!
Mi søster kjøpte for lenge siden en Noia 3510i på rimi. Tilbudspakke.
De gikk til helvette, 1 etter 1!
tror hun hadde 5-6 stk.
de gikk til helvette hele tiden.
Min far, forbanna som faen ettervert. Irreterende da.. mobilen fucker seg nesten hele tiden.
Jaja, hun fikk alle pengene tilbake etter verdt da.
+ at hun fikk med et kontant kort på 150,-spenn hver gang hun byttet, så den var hun forøyd med.

Men du har nok krav på ny faenskap.
hvis ikke, gi den til min far, han skaffer ny
Min k500i gjør akkurat det samme.
Jeg tror det er en skjermsparer for å spare strøm
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
devotio: har akkurat samme problem... Var de villig til å reparere den? Min joystick funker
ikke/veldig dårlig til å navigere med, og er et mareritt å sende meldinger med. Dette er en telefon som er roughly 6 mndr gammel.
Sist endret av Wiggles; 22. april 2005 kl. 08:55. Grunn: leifs
Wiggles: Nå fikk jeg min i UK, men du kan regne med å få ny. Hørte rykter om at de bare bytter dem ut dersom du viser kvitteringen. Broren min fikk igjen sin i dag, han fikk byttet ut joysticken.
Sitat av jallamann
Sony Ericsson og Nokias policy ved DOA (Dead on Arrival):
En telefon som har blitt brukt mindre enn 30 minutter (ringt med altså), går under DOA og kunden får straks ny telefon - uten å sende den til reparasjon. Har du brukt den mer sendes den til sørvis.
Vis hele sitatet...

dette er bare bullshit, nokia sin doa policy er bare noen minutter, 3 eller 5, husker ikke helt. Ericsson sin er litt høyere, men ikke 30min.

Men Ericsson er veldg medgjørlig hvis forhandleren gidder å ringe, som regel ordner dem doa.
Har akkurat samme "problem" på min k700i.

Har forresten et annet problem på den, visst noen ringer og jeg ikke rekker den, men så kommer det opp xx ubesvarte anrop. Så skal jeg se på skjermen men det er så utydelig at jeg ikke kan lese det. Trykker jeg av tastelås så kan jeg lett se hvor mange ubesvarte anrop. Merkelige greier...

Har også hatt problemer at telefonen slår seg av og på igjen, bare jeg trykker litt rundt i menyene. Snodig!!
Sitat av serox
men plutselig så blinker skjermen helt lyst lys og så blir skjermen svart og vips så er den der igjen.
Vis hele sitatet...
Min k700i var også slik de første par ukene. Den flasher hvis det er dårlig batteri, det jeg gjorde som fikset feilen var og oppdatere software. Det kan også være at det er noe galt med "lys-instillingene" til telefonen.

Gå på innstillinger > display > lys og sjekk hva den står på... Det kan hende det bare er den....

Lykke til

PS
Kjøpte min telefon nesten med en gang den kom ut, så derfor kan det være at du har den siste softwaren uansett.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av DezQuetoz
Min k700i var også slik de første par ukene. Den flasher hvis det er dårlig batteri, det jeg gjorde som fikset feilen var og oppdatere software. Det kan også være at det er noe galt med "lys-instillingene" til telefonen.

Gå på innstillinger > display > lys og sjekk hva den står på... Det kan hende det bare er den....

Lykke til

PS
Kjøpte min telefon nesten med en gang den kom ut, så derfor kan det være at du har den siste softwaren uansett.
Vis hele sitatet...
To dager etter jeg skrev dette, tror du f**n ikke telefonen begynte med det der igjen!! (**=ae).