Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 13032
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tenkte det kunne være god underholdning med en tråd der folk kan fortelle gode historier om den gangen de var nære på å bli tatt med narkotika, men slapp unna.
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var vell 18 år og hadde vært å kjøpt noen gram hasj. Så skulle jeg og en kompis møte noen veninner i sentrum for å røyke. Når vi begynte å nærme oss kom det en mann gående mot oss og tok opp politi ID. De hadde fulgt etter oss en stund og visste hvor vi hadde vært de siste 15 minuttene. De spurte rett ut om vi skulle røyke "joints" osv..vi nekta for det og forklarte at vi bare skulle møte noen veninner. Heldigvis sjekka de ikke lommene mine, da hadde de funnet hasjen og en vekt.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sto bak et kjøpesenter kl 03:30 etter utestedet stengte å hadde akkurat dratt en stripe amfetamin med en kompis. Jeg var gira på mere siden det bare ble en liten stripe men kompisen min insisterte på vi måtte vente litt da det kjørte en Audi rundt på parkeringsplassen rett atmed. Jeg lo bare av han å tenkte han var paranoid. Vi tok en sigarett å 2 minutter etterpå kommer den sorte audien brasende mot oss, opp på fortauskanten med bilen å en uniformert politimann kom ut å sa vi måtte ta hendene ut av lomma å sporte hva vi drev med.. Jeg ble bare mer å mer påtent for hvert minutt som gikk men klarte på en eller annen måte å prate oss ut av det hele å sa vi bare sto å hadde en "alvorsprat". Merkelig nok så dro han etter 3-4 minutter
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg var på byen i en sørlandsby for en del år siden. Utestedet jeg var på hadde bare ett toalett, så det var lange køer for å gå på do. Når jeg drikker øl og først har begynt å pisse renner det rett gjennom, så jeg hadde ikke tid til å stå i kø. Gikk derfor ut og stilte meg opp på bryggekanten for å pisse i sjøen. Da jeg var ferdig snudde jeg meg og så rett inn i øynene på en politimann. Han vil gi meg bot for urinering på offentlig sted, men jeg klarer faktisk å prate meg ut av det og slipper boten. Etterpå kom jeg på at jeg hadde to gram hasj i lomma. Hadde nok vært en smule mer nervøs under samtalen med politimannen hvis jeg hadde husket på den hasjen mens jeg pratet med ham.
Var i en leilighet hvor vi lekeslåss. Da vi la oss på kvelden ble jeg vekket av politi som lyste meg i øynene med lommelykt. På bordet i stuen lå det mekkeutstyr, bong og speil med pulverrester. De stakk bare hodet inn da de så alle sov og i stuen, og deretter stakk de. Dagen etter kjørte vi hjem igjenn, og ble stoppet i rutinekontroll på veien. Flere i bilen var steine og da vi merkelig nok fikk kjøre videre tok han ene frem sin egen hekto av hanskerommet på bilen og sa "flaks de ikke fant denne".

Ellers bodde jeg en gang med noen idioter, hvor leiligheten ovenfor(hvor alle gikk opp og ned mellom der jeg bodde) ble brukt som et depo for både extasy og amfetamin. Flere av dem ble tatt i storaksjon og jeg var griseheldig som hadde flyttet ut. Politiet spanet lenge på huset der jeg bodde.

Alle gangene har jeg holdt på og bli tatt har når jeg har vært med mennesker uten evne til konsekvenstekning og når dopen ikke var min. Men jeg hadde jo urinen proppet med thc på den tiden. Nå røyker jeg ikke, men de siste årene jeg koste meg med en joint regelmessig var jeg i bevisshet om at et kun skulle være meg og dealeren som trengte å vite det. Til og med nære venner holdt jeg det skjult for, da jeg alltid har foretrukket å røyke alene.
Sist endret av pipestilk; 15. mars 2020 kl. 17:40.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hahaha, om vi kom unna eller securitas var veldig snille..

Står oppå et parkeringshus og tror ingen kameraer ser på. Hadde med colabong og mekk. Var vel ikke tørre bak øra enda. Så kommer vakta ut jeg kipper bongen under jakka, før vi engang har tent lighteren. Også skulle vi bare ta en røyk og endte opp med å prate piss med han en stund. Sikkert for å late som vi bare skulle gjøre det vi skulle gjøre, altså «ta en røyk» så sier den jævelen «hey, harru en vanlig sigg eller» husker stort sett ikke hva som ble sagt etterpå, men den jævla kommentaren der glemmer jeg aldri
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde henta et par gram hasj hos en kompis som var godt kjent for politiet. På vei hjem blir jeg stoppa av en enslig snut som prøver å være tøff, samtidig som han virket veldig nervøs. Nekter visitasjon på gata og blir motvillig med ned på stasjonen.

Har talent for å få av meg håndjern så gjør dette iløpet av turen til stasjonen. På veg ut av bilen viser jeg frem håndjern som henger fra en hånd, han ble litt sur men tok av håndjern og begynte å sjekke i bilen om jeg hadde gjemt unna noe i løpet av turen.

Hasjen lå løst i lomma, så jeg benytter meg av muligheten og pælmer hasjen bortover gulvet i garasjen. Den lager sånne ploppelyder som når man spinner stein på vannet men det fikk han visst ikke med seg.

Etter dette var det full visitasjon uten resultat, en beklagelse fra snuten og rett ut døra
Anonym bruker
"Opptatt Mus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg jobbet som lærer på videregående skole, og var skoletur til Praha med et par klasser. Vi kjørte buss fra Oslo tur/retur. På den tiden var jeg ganske innrøyka, så jeg tok med meg et par-tre gram hjemmefra for å ha til nattingser under turen. Det gikk fint det, men da dagen for hjemreise kom hadde jeg fortsatt et snaut gram igjen. Jeg klarer ikke å kaste hasj, så jeg overbeviste meg selv om at det ikke var så farlig å ta det med hjem igjen.
På grensa mellom Danmark og Sverige blir bussen stoppet i tollen. Tolleren kommer inn på bussen og begynner å spørre oss lærerne om hvor vi har vært osv. Han sier at de vil ransake hele bussen og gå gjennom all bagasjen mens jeg sitter der med en hasjklump i klokkelomma på buksa og hjertet i halsen. Etter å ha pratet litt mer med en av de andre lærerne ombestemmer tolleren seg og lar oss kjøre videre. Det tok et par timer før jeg hadde hvilepuls igjen.
Anonym bruker
"Sammen Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hadde 2 venner på besøk, plutselig banka det på døra og der sto 4-5 politi med hund og greier. De hadde fått melding av en nabo om at det lukta hasj i blokka. De skjekka alt mellom gulv å tak men fant ingenting, men lukt var det. av med alle klær og alt.
da de ikke fant noe etter en times tid så gikk de, men rett før de skulle gå så markerte hunden på lomma til han ene kompisen min, politidama sa det sikkert ikke var noe siden han sikkert hadde hatt noe der tidligere og hundene var ennå under trening. gledens dag når vi da gikk inn igjen, han tok opp en 5'er med grønt fra lomma å vi ledde å koste oss resten av dagen
Den gangen da jeg var rundt 18 og vi, etter et lystig lag, bestemte oss for å bryte oss inn på et nedlagt sykehus. Politiet rundet hjørnet i det vi var på vei inn, og heller enn å bare la være og sikkert bli enige om at det der var en dårlig idé, valgte vi heller å smette inn et åpent vindu. Og de etter. Vi hadde gjemt oss ganske bra der inne. Vi kunne se lyskjeglene streife. Det virker etterhvert som om det skulle gå greit. Helt til telefonen til kompisen ringte. Nice. Jeg ble lagt i jern og de sjekket ID'en min. Det var heldigvis ikke så nøye med den store bulen i lommeboka de dro opp kortet mitt fra :-P
Sist endret av domingo; 15. mars 2020 kl. 21:52. Grunn: typo
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Reiste til Oslo for å feire 20 årsdag. Det ble en bytur med endel linjer med cola. Når vi kom tilbake til leiligheten (2 etg) vi hadde leid så kom jeg på at jeg hadde en joint liggende. Jeg satt i vinduet å røyka jointen. Klokka var sikkert 02-03 en lørdags natt. Kompisen min var heftig juster på cola å satte musikken på tven på max volum. Helt jævli skurring, mange andre leiligheter i samme etasje. Plutselig banker det på døra å en fra securitas stikker hodet inn å spør om vi kan dempe lyden. Skjulte jointen bak ryggen å beklagde så mye. Han ønsket oss en fin kveld videre så dro han.

Når jeg snudde meg å så ut vindue hadde han parkert vaktbilen RETT under meg så hvordan han ikke så jeg satt å røkte aner jeg ikke..
I begynnelsen av tyveårene hadde jeg en kul kompis, kul men tilnærmet lam i hjernebarken og ekstremt impulsiv - ikke at jeg alltid var noe bedre selv.
På formiddagen av en strålende Juni-dag ringte han meg og begeistret ba meg komme ut fordi han hadde noe han ville vise meg.

Når jeg åpner døra står han i gårdsplassen i en splitter ny Mercedes av et slag - det var en varebil på grønne skilter han hadde fått gjennom jobben. Kult nok tenker jeg før han hoier ut av bilvinduet der han sitter i singlet og freshe shades at jeg må pelle meg inn i bilen med en gang fordi vi har masse sprell å ta oss av. Jeg lystret gladelig da været var episk og jeg klødde etter å komme meg ut.

Allerede på fem meters avstand av bilen kan jeg lukte den umiskjennelige lukten - når jeg setter meg i bilen lukker han opp hanskerommet hvor det ligger 20ish ferdig rullet joints, det ligger ytterligere en full pose med weed i bilen - vet ikke hvor mye men 100gram kanskje? Han har attpåtil steroider i bilen. "litt av en fyr" tenkte jeg og fliret.
Allerede før vi er ute av nabolaget er den første skurkerøyken påtent - vi kjører rundt, loker, hører på musikk og roper hemma ting ut av vinduet i mens vi ler høyt i den nye merca til kompis.

Etter hvert bestemmer vi oss for å dra til den lokale skateparken for å sitte der å fyre litt - ikke at vi skater selv, men det er jo en livlig og relativt bortgjemt plass.

Vi parkerer en god 30-40 meter unna skatebanen og blir bare sittende i bilen å prate, le og høre mer fete tracks ala 2011. Vi ender opp med å ikke fyre noe, mtp kidsa osv.
På skatebanen bortenfor ser alt relativt normalt ut - kids i litt forskjellige aldre som skater i sola og har det gøy - de bryr seg ikke en dritt om oss.

Plutselig legger jeg merke til en veldig spesiell figur midt på skatebanen - en godt voksen mann, ser ut som 50+år og i en rød frakk - han så prikk lik ut som Stephen Hawking i trynet og kledd som en gammel dame. Han var max 155 cm høy og måten han gikk på fikk meg kun til å anta at han var noe tilbakestående. Greit jeg var fjern, men han var forbanna rar.
Han tuslet forsiktig rundt på skatebanen med hendene i frakken og så ut som han var der for å passe på kidsa som skatet - en far, en bestefar eller en creepy onkel.
Samtidig kastet han dårlig kamuflerte mistenkelige blikk vår vei - Jeg antar der vi sitter to store, godt trente karer i singlet med edgy sveis og ler høyt var utrolig skumle for han - hva om vi skulle kidnappe sønnen hans som skatet og putte han bak i den skumle Mercedesen!?

Allerede her begynner intuisjonen min å skrike - fyren er faktisk dritekkel og det går mer og mer opp for meg at vi befinner oss innen 50 meter radius av en forbanna retard, men velger å ignorere det.
Plutselig går han sakte bak half-pipe'n i mens han kikker uavbrutt vår vei, og blir borte en liten stund. Kommer så tilbake og fortsetter med hva enn han gjorde og nå ignorerer oss fullstendig. Innerst inne visste jeg allerede hva som hadde skjedd.

Etter 5 minutter kommer den styggeste politibilen jeg har sett i hele mitt liv i full fart over en gangvei på andre siden av skatebanen vi befant oss på! De sklir på grusen i det de hogger bremsen for å stoppe på andre siden av hvor vi befinner oss. Ut stiger en mann og en dame. Pulsen min er rimelig høy nå - det STINKER weed i hele bilen - er sikker på at der kommer weedrøyk ut av ørene mine på dette tidspunktet.

De går rolig bort til creeperen som møter dem på halvveien i mens de titter bort på oss. Noen ord veksles, noen fingre rettes vår vei, en politimann nikker.
På dette tidspunktet sier vi ikke stort, bare forbanner oss over situasjonen og den forbanna brysomme og ekle broren til Gollum som har overgitt oss til myndighetene for å gå i singlet.

Oh-boy, her kommer Politi-Per og Politi-Pia med lange kjappe steg - ser ut som de klør i fingrene for å snakke med oss - sverger på at gledesdreper-Per smilte litt sleskt der han har en tommel i beltet og den andre armen svaier med gangen.
Ringeren i Notre-Dame står igjen på skatebanen med nesa i sky og ser utrolig stolt ut.
Hjertet har trommekonsert i halsen min nå.
Hyggelig å kjenne deg lam-i-hjernebarken-kompis og skål for en fortsatt hyggelig sommer.
Hadde allerede forsonet meg med utfallet av denne strålende Juni-dagen.
Når de er 3 meter unna oss stopper de ut av ingensteds sporenstreks og tar seg til proppene de har i øret.
Mannen tar så til radioen åpner grisemunnen sin for å si noe inn i radioen hvorpå de spinner 180 grader og løper alt de makter tilbake til bilen - pang, pang to bildører smeller, blålys på og den stygge politibilen forsvinner samme vei fortere enn da den kom!

Igjen stod den lille jævelgnomen i nissekostymet sitt og gapet der vi kikka på han med hvert vårt drapsblikk.
Vurderte i et helt minutt å gå ut å grisebanke han og smøre han så han gikk i ett med asfalten kids skatet på.
Men vi endte opp med å stikke.

Etter denne støkken var vi jævlig shaky og bestemte at det nå dessverre bare var en ting å gjøre.... Kjøre videre og røyke mer!
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En kamerat hadde vært hos dealer og ordna noe brunt. Han plukka meg opp på hjemveien. Midt i byen stopper politiet oss og kropsvisiterer oss. Husker jeg synes det var dødsflaut mtp at det var folk som gikk forbi og fikk med seg hva som skjedde.

Den ene politimannen finner en snusboks i lomma mi med oppklipte valium og sobril brett.

Jeg (ganske innspist på benzoer) klarer å overbevise han om at jeg er paranoid scitzofren og at jeg får pillene av legen. Sa til og med at jeg kunne vise de resept dersom de kjørte meg hjem, da jeg "hadde glemt den hjemme idag". Sa også at jeg sa jeg hadde pillene bortgjømt i en snusboks fordi jeg ikke ville fremstå som knarker.

Vi fikk dra videre, og det var det

Hadde en periode på 2-3 mnd jeg husker veldig lite av pga mye benzo, Menn detta har satt seg. Blir så jævlig glatt av sånna piller.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg var 18, hadde nettopp fått lappen og kjørte rundt ulike steder med 3 kompiser og fikk på x antall J's midt på natta. Så parkerte jeg i hjørnet av et kryss for å løpe inn hjemme og hente noe. Gutta ble stående i krysset med anlegget på full guffe i en gammel jeep Wrangler, så tiltrakk oss selvfølgelig oppmerksomheten til en forbipasserende UP-bil. Så kommer ut i gata igjen til synet av to bøffe konstabler på hver side av bilen, som sprer flombelysning inn bilvinduet med noen feite flashlights. Jeg husker at jeg ikke ble det minste redd, sikkert fordi jeg var så høy at jeg ikke skjønte stort, og gikk rolig bort og presenterte meg som eier av bilen.

Han ene var så åpenbart balle at han ble satt i håndjern på flekken. Vi andre ble lyst gjentatte ganger i øynene, mens han balle kompisen ble avhørt lengre unna. Jeg var den eneste som var over 18, og som sjåfør av bilen ville jo konsekvensene bli fatale for meg. Og oppi all rus klarte han som ble avhørt å tenke såpass klart at han innrømmet at de andre hadde røyka, men nekta for at jeg hadde det. Så en etter en blir gutta satt i cuffs og plassert i politibilen, og jeg står og ser på ransakingen av bilen. Underveis i ransakingen kommer jeg på at vi hadde med en glock løsskuddspistol som ligger i hanskerommet, og tilhørende kruttpatroner i lomma. Umerket klarer jeg å kaste patronene fra meg, og sier ifra om at det ligger en lekegunner i bilen. Uten patroner var det heldigvis ikke noe ulovlig med det.

Det ender med at gutta blir kjørt til stasjonen, og jeg får beskjed om at jeg er free to go. Husker han sa "Vi merker på hvor rolig du er at du ikke har gjort noe, så da kan du egentlig bare kjøre hjem". Det hele varer i ca 2 timer, og først etter en time ble jeg edru nok til å skjønne alvoret og hvilke konsekvenser jeg stod ovenfor. Takker gud og allah for at jeg kom meg unna, og har aldri kjørt ruspåvirket siden. Gutta fikk forøvrig den velkjente halvtårsutsettelsen på lappen og pissings i ett år, og er den dag i dag paranoide for å bli tatt igjen.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nesten tatt er vel litt å ta i siden politi ikke var involvert, men for en god stund siden skulle jeg på dass for å pisse på et utested i Oslo. Kom i prat med en kar som også tisset og før jeg viste ordet av det begynte vi å snakke om MDMA.
Han lurte så på om jeg var intr og sa jeg ikke trengte noe, men at han hadde en smaksprøve slik at jeg eventuelt kunne teste kvaliteten dersom jeg var interessert senere. Full som jeg var aksepterte jeg det og i sekundet han dropper den i hånden min åpner dørvakten døren og sier at vi må bli med ut. Kastet selvsagt fra meg driten, men full og nervøs som jeg var ble jeg med ut helt rolig og i det vi kom ut døren beinet jeg alt jeg maktet helt til jeg tryna. Reiste meg opp og fortsatte å løpe helt til jeg var et godt stykke unna. Merket jeg hadde jævla vondt, blødde fra flere steder og vondt i storetåa.

Dagen etter dro jeg på legevakten for sjekk og storetåa var knekt så den måtte gipses. I etterpåklokskapens navn ble vi mest sannsynlig bare kastet ut av utestedet og jeg må ha sett ut som en komplett idiot i det jeg beinet av gårde for å så tryne i enden av gaten for å reise meg opp og løpe videre.
Husker den tiden vi hadde funnet ut at aluminiumsfolie gjorde så alarmer på elektronikkvarer som spill og blant annet klær ikke fungerte, så vi bestemte oss for å dra til Sverige på stjeletokt. Vi kjøpte også flere brusbrett og andre digge ting, ba om kvittering, tok tingene inn i bilen, dro tilbake til annen butikk på senteret før vi la eksakt samme ting i handlevognen, viste kvittering ved kassen og sa at vi hadde kjøpt det et annet sted, før vi tok med oss ''gratis'' varer i bilen igjen.

Dette gjorde vi en gang i måneden i godt over et år og det er bare et mirakel at vi aldri ble tatt. Uansett, jeg var 16 år på denne tiden og det var kompisene mine også. Broren til ene kompisen min og kameraten hans var 19 år og sto for kjøring. Jeg husker vi hadde kommet oss ca 1-2 mil over grensen og inn til Norge da vi ser blålys bak oss og bilen kjører aggresivt bak oss. Vi svinger inn og sjåføren får beskjed om at vi alle skal pelle oss ut av bilen. Løpet er kjørt tenker vi, de har tatt oss på kamera.

Politimannen spør om hvor mye alkohol vi har i bilen siden den er helt senket. Vi svarer at i bagasjen er det bare brusbrett, energidrikke og capri-sonne. Politimannen ser dumt på oss og spør om vi virkelig tror på det selv, og for å bevise at det faktisk var sant så sier ene kompisen min at han bare kan sjekke selv. Kjempelurt, for der ligger det jo masse klær med alarmer på.

Politimannen åpner bagasjerommet og får et sjokk da han ser at vi faktisk ikke har alkohol, men kun de varene vi nevnte. Han begynner å sjekke bagasjerommet, før han spør hvorfor vi har handlet så mye drikkevarer. Vi svarer at vi skal ha LAN og han går faktisk med på det. Han går også kjapt gjennom klærne, men ser ikke alarmene på. Han sjekker også grunnleggende ting som førerkort, vognkort osv men alt er i orden. Det hele endte med at vi fikk dra videre, hjertebank og shaky til tusen.
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjørte fra politiet. Over 100 i 40 sone, skulle bare til helvete vekk. De fant meg senere på natten, og vi hadde en lengre verbal sparre-sesjon. Hadde piller i lommeboka, men var helt clean, glemte bare at de var der. Fikk gå uten noe annet enn at de skrev ned navnet mitt. No joke!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dagen etter dro jeg på legevakten for sjekk og storetåa var knekt så den måtte gipses. I etterpåklokskapens navn ble vi mest sannsynlig bare kastet ut av utestedet og jeg må ha sett ut som en komplett idiot i det jeg beinet av gårde for å så tryne i enden av gaten for å reise meg opp og løpe videre.
Vis hele sitatet...
Men hvorfor skulle han kaste dere ut? Dere var på do og tisset, plutselig kom han og ba dere om å komme dere ut. Jeg skjønner at du kanskje ikke vet/husket det, men det var kanskje oppførsel eller noe før du gikk på do?
▼ ... noen uker senere ... ▼
To historier fra min ungdom.

1. Gikk på en vgs i Oslo hvor snuten stadig var innom fordi det var mange som røyka der. En gang ble jeg tatt ut av klasserommet av rådgiver (eller hva det heter) og tatt med inn i et rom, der satt to politi. Jeg ble sjekka men hadde bare OCB papir, ikke noe annet. De mente jeg var rusa men jeg nekta (hadde røyka selvfølgelig).

Endte med at jeg ble tatt med til stasjonen, de tok urinprøve som seff var positiv, men jeg sa det var fordi jeg hadde røyka for noen uker siden. Etterhvert sa de at de skulle ringe faren min og be han komme. Han slang seg i en taxi og møtte opp en halvtime etter. Husker de snakka med han og meg i samme rom. De mente at jeg var rusa, fattern sa "hvis han hadde vært det så hadde jeg sett det!".

Etterhvert så ga de opp. Pappa fortalte meg senere at han nettopp hadde røyka seg en feit en selv før han dro i taxien Flere år senere fortalte jeg han at jeg faktisk var skækk den gangen


2. Kompis av meg hadde fått hjelp av NAV til å fikse leilighet, men det var en annen dude han ikke kjente som han måtte dele leilighet med. Det var tre av oss + han duden I leiligheten. Skulle ha liten innflytningsfest med weed og vodka.

Han duden og kompisen min begynte å slåss etterhvert og endte med at han gikk derfra. Han ringte tydeligvis til politiet for de ringte på døra en times tid etterpå. Det lukta weed i leiligheten, hadde røyka et par jointer der.

Det var masse snø ute så det vi gjorde var at vi åpna vinduet for å putte stæsjet der. Det var skråtak med en liten "grop", så det falt ikke nedover. Vi hadde også en ferdig joint og litt mekk som vi hadde putta oppå klesskapet.

Kompisene mine hviska til meg at vi bare skulle ligge inne på soverommet og holde helt kjeft. Tipper vi lå der i 10 minutter mens snuten sto utafor døra. De begynte å rope "vi vet du er der Ali!". Tilslutt gikk han ut og åpna døra. De var 3-4 snut, de prata med oss hver for oss.

Han jeg snakka med begynte å spørre meg om jeg hadde røyka, jeg svarte nei. Han sa jeg så påvirka ut i øynene, jeg svarte at jeg har øyeproblemer (sant, men jeg hadde røyka og). Han fortsatte å spørre om det samme flere ganger men jeg bare nekta. Han spurte meg om de andre hadde røyka, jeg sa at det visste jeg ikke

De sjekka lommene våre og et par steder i leiligheten men de fant ingenting

PS: Han heter ikke egentlig Ali
Sist endret av WouwseP; 12. april 2020 kl. 12:19. Grunn: Detalj jeg glemte
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av SajN Vis innlegg
Men hvorfor skulle han kaste dere ut? Dere var på do og tisset, plutselig kom han og ba dere om å komme dere ut. Jeg skjønner at du kanskje ikke vet/husket det, men det var kanskje oppførsel eller noe før du gikk på do?
Vis hele sitatet...
Var kanskje ikke klart nok over, men han så jo når han åpnet døren at det ble droppet noe i hånden min.
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde en dag igjen i fengslet og det kom inn en på cella med noe fyrings. Klarte faen ikke å si nei, så vi mekka opp å røyka. Tok 3-4 trekk før jeg så gikk ut å satt meg utenfor og tok meg en røyk. 1 minutt senere ser jeg 3 vakter springer opp til brakka der cella var og busta de 2 andre. De var også tomme for hurtigtester så fikk gledelig reise hjem dagen etter. Fyfaen så noja, men artig når man ser tilbake på det
Har 2 historier, førstegang var jeg 16 år å satt ute på terrassen å gjorde lekser da det plutselig kom 3 menn opp å sa de var fra politiet å at de skulle foreta rassia på rommet mitt siden de hadde fått nys i at jeg solgte litt AAS på den tiden, de leita høyt å lavt men fant ingenting, ganske ironisk da jeg midt på bordet på rommet hadde en transparent zma boks med et par hundre dianabol tabletter i, gang nr 2 var på en tirsdag hvor jeg var ute å henta mat på mc-en klokka i 12 tiden, ble så stoppa av politiet da det vistnokk var uvanlig at folk var ute å kjørte på denne tiden i en ukedag, jeg ble superstressa da jeg hadde røyka på lørdagen å dette merka selvfølgelig politiet så de ba meg pent bli med på stasjonen for å avlegge pisseprøve, den første prøven ga et noe utydelig utslag (ble enda mer stressa av det selvsagt) mens prøve nr 2 viste negativt
Sist endret av freebird; 13. april 2020 kl. 02:33.
Anonym bruker
"Redd Esel"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg hadde hjemmebrent på meg. Hadde nettopp kjøpt det. Spaserte rolig og pent hjemover igjen, da en mann falt om på veien. Jeg ringte ambulanse og sånt. Ambulansen kom, og kunne kjapt se at det handlet om en knivstikking. Jeg aner ikke, jeg kunne ikke se noe som helst selv, visste ikke at han var såpass skadet, jeg trodde at han bare hadde drukket for mye, eller fått et anfall, eller whatever. Politiet kom etterpå, jeg måtte avgi forklaring, at jeg nettopp hadde vært og hentet en flaske med sprit hos en kompis. Viste så dem flaska, som er av glass, og der det står "absolut vodka 40%"........

Tips: Alltid ta med en brukt spritflaske når du skal kjøpe hjemmebrent, og hell det oppi......
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bortkjemt pappagutt historie coming up! xD

Var en tid hvor jeg bodde utenfor Oslo og gadd ikke å finne nye dealere i byen jeg bodde i da. Bodde i et forferdlig sted som heter Drammen. Så jeg reiste innover med bil for å kjøpe. En gang på vei tilbake fra Oslo hadde de satt opp en barikade på E18. Noe de pleier å gjøre enkelte helger for å ta folk som kjører i rus. Jeg var edru, men hadde over 10 gram hasj i underbuksa. Jeg ruller ned vinduet og får en lommelykt rett i fleisen og blir bedt om å kjøre til siden.

Jeg kjører til siden og venter på at en betjent skal komme til meg, det var to biler bak meg igjen. Det kommer en politi dame til meg og jeg kjenner rettighetene mine ganske godt så jeg spør med en gang om hvorfor de stoppet meg. "Er bare en vanlig rutinesjekk" sier hun. Jeg svarte Ok og gir henne førerkort og vognkortet mitt som jeg hadde gjort klar på forhånd. "Hvor skal du?" og "Hvor har du vært?" spør hun. "Det trenger jeg ikke å svare på" svarer jeg tilbake. Så spurte hun klassikeren "Har du vert i kontakt med politiet før?" Og jeg svarer det samme. "Jeg bare spør jeg, vent litt" sa hun. Hun gikk tilbake til bilen sin med førerkortet mitt. Skulle sikkert sjekke info'en min på ipaden de har i bilen. Og kort tid etterpå kommer det en diger sur politi mann på roids som røsker opp døren min og begynner å lyse i bilen min og starter å ransake, mens jeg sitter i bilen! Og jeg roper "HEI HEI HEI!! HVA ER DET DU DIVER MED?". "Du har en mistenksom oppførsel sier han. "Er det mistenktsom at jeg kjenner til mine rettigheter nå plutselig! Det er forskjell på en enkel rutinesjekk og ransakelse! Jeg må bare informere deg om at min far er advokat!" Og med en gang de hørte ordet advokat ble de likbleke og begynte å stamme med ord. Hun politi dama hadde akuratt kommet tilbake til bilen min når jeg ropte MIN FAR ER ADVOKAT! H-Hvorfor er du så nervøs?" spurte hun og jeg svarte "Jeg har ingen forklaringslikt ovenfor politiet kun retten, jeg velger å ikke si noe mer før jeg har fått snakke med min far, han er som sagt min advokat" De ser på hverandre i forskrekkelse, snakker med en eller annen på radioen og forteller meg at jeg kan kjøre vidre. Noe jeg gjordet med glede.

Når jeg var hjemme igjen fant jeg ut at de hadde glemt å gi meg førerkortet tilbake. Fikk det i posten uten noe brev eller noe sånt noen uker etterpå. Anbefaler ingen å reagere slik jeg gjordet, hadde jeg ikke hatt advokat kortet hadde jeg sefføleglig reagert anderledes og svart henne hvor jeg var på vei og slikt. De skulle bare vist hva jeg ruget på under ballene mine! :P
Om jeg nesten ble tatt kommer vell an på hvem som ser det, ingen politi innblanda, men kunne blitt det.

I mellomjula 2019 hadde jeg min første grow ferdig og en del avkapp/dårlig buds osv skulle jeg lage olje av. Bor i et boligfelt med hus rundt på alle sider i tillegg til at jeg bor i en 3 mannsbolig der vi har hver vår garage.
I garagen denne romjulen rundt klokka 3 skulle jeg koke opp olje. Da jeg nesten vart ferdig gikk det 2 relativt voksne forbi uten å glane eller si noe. Tenkte jaja, dette var nære på. Går inn å gamer litt mens olja koker opp og da jeg går ut igjen for å slå av og går ut av garagen kommer en litt yngre enn meg og sier "Jasse, det e hær det lukte sånn ja?
Svarte med at jeg brygga øl osv, skikkelig noia. Så sa han "det lukte jævlig potent iallfall, kjent det langt borti gata her".
Etterpå ble det full noia å dro med meg olje, og 430g grønt i skogen og venta bare på snuten. Da jeg tok oljen av koka dro jeg inn en bra mengde damp som sikkert ga meg enda mer noia..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Var på Danmarkstur med noen kompiser. Kompisen min bestemte seg for å kjøre tidlig på søndagen. Hadde vært ute kvelden i forveien og sovet i ca. 20 min. Hadde en halv joint som var ladet med mye brunt(ferdigrullet i christiania), og en femmer i lomma. Røyket opp jointen på en bensinstasjon før tollen. Kompisen min visste ikke at jeg hadde den på meg så han svingte bilen rett inn i tollstasjonen. Tolleren spurte alle hva vi jobbet med og hva vi hadde gjort. Når han kom til meg påpekte han at jeg var rød i øynene og spurte strengt om jeg hadde noe hasj på meg. Jeg sa at jeg hadde drukket i 48 timer i strekk og var trøtt. Tolleren stirret intenst på meg i 5 sekunder(føltes ut som en time) før han sa vi kunne kjøre videre. Siste gang jeg tok med noe over en grense.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde nettopp mistet lappen, men dum som jeg var så fortsatte jeg å kjøre. Skulle hente 3 plater i oslo. Og på vei hjem så møtte jeg på samme politimann som tok fra meg lappen for 2 uker siden. Bestemte meg for å prøve å stikke av og det gikk forsåvidt greit helt til jeg klarte å kjøre inn en blind vei. Så ble stuckd politi kom og tok meg, men sjekket ikke bilen. Da jeg sa at årsaken til at jeg stakk var fordi jeg ikke hadde lappen. 3,5 år uten lappen og 30 dagers jail, men ble heldigvis ikke tatt for hasjen. Selv om bilen ble taua bort og plassert hos (viking)
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tidlig i tjueåra hadde jeg en dårlig vane med å røyke joints på lange bilturer. Ble vel stoppa totalt fem ganger midt i en spliff uten problemer (rutinetrafikkontroller). Trikset var å ha den i venstrehånda rett ved vinduet åpent (på begge sider, for stankens del) og slippe den så fort jeg så antydning til onkel blå. Den ene gangen var jeg også komplett dritings, uten at det tydeligvis hadde noe å si.

Dyrka også cannabis i et studentkollektiv hvor vi hadde egen oppgang. Full blomst, samtlige dører var åpne, jays var tent, kunne kjenne lukta to etasjer ned. Det banka på, "Hei, det er fra Kripos" sier mannen og viser oss ID og et bilde av en østeuropeer med spørsmål om vi har sett han. Vi stotrer fram et "Nei", han blunker, gir tommel opp og svarer "Kos dere!" før han går. Fikk smånoia etterpå for å si det forsiktig.

En annen gang var vi to kompiser og ei venninne som skulle stjele pils. Jeg står med ei hånd i sekken når en ung Rema-ansatt plutselig kommer fykende rundt hjørnet. Venninna mi leverte så det holdt og begynte å legge ut om at hun var støttekontakt for meg og jeg repliserte med min beste organisk hjerneskade-lyd (ØØØØØØGH). Han ansatte ba oss bare gå, de sjekka ikke engang sekkene så vi dro med to sixpacks hver.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tidlig i tjueåra hadde jeg en dårlig vane med å røyke joints på lange bilturer. Ble vel stoppa totalt fem ganger midt i en spliff uten problemer (rutinetrafikkontroller). Trikset var å ha den i venstrehånda rett ved vinduet åpent (på begge sider, for stankens del) og slippe den så fort jeg så antydning til onkel blå. Den ene gangen var jeg også komplett dritings, uten at det tydeligvis hadde noe å si.

Dyrka også cannabis i et studentkollektiv hvor vi hadde egen oppgang. Full blomst, samtlige dører var åpne, jays var tent, kunne kjenne lukta to etasjer ned. Det banka på, "Hei, det er fra Kripos" sier mannen og viser oss ID og et bilde av en østeuropeer med spørsmål om vi har sett han. Vi stotrer fram et "Nei", han blunker, gir tommel opp og svarer "Kos dere!" før han går. Fikk smånoia etterpå for å si det forsiktig.

En annen gang var vi to kompiser og ei venninne som skulle stjele pils. Jeg står med ei hånd i sekken når en ung Rema-ansatt plutselig kommer fykende rundt hjørnet. Venninna mi leverte så det holdt og begynte å legge ut om at hun var støttekontakt for meg og jeg repliserte med min beste organisk hjerneskade-lyd (ØØØØØØGH). Han ansatte ba oss bare gå, de sjekka ikke engang sekkene så vi dro med to sixpacks hver.
Vis hele sitatet...
Siste der, hahahaha
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har mistet lappen, og kjører gjerne uten. Har gjort det i flere år. Er nå på program mot ruspåvirket kjøring. Gjør jeg noe kriminelt er det rett inn i fengsel. For 2 mnd kjørte jeg hjemmefra. Kjørte ned en bakke i nabolaget og rundt en sving. Der sto snuten og peivet meg inn. Blodet frøs til is! Jeg rullet ned vinduet, og ordet promillekontroll ble oppfattet. Blåste til 0, kjører aldri mer påvirket...Men, de bare vinka meg videre. De spurte ikke etter lappen! Lykke
1: Var i Køben med dama, og kjøpte masse typer hasj og weed i Fristaden, og røyka utenfor hotellet vi bodde på. Vi loka litt rundt i sentrum en dag, og jeg spurte folk hvor jeg evt. kunne skaffe noe knips, og jeg ble fortalt at det var lite av sånt i Køben, men at jeg kunne ha flaks om jeg dro til togstasjonen. Utenfor togstasjonen, var visst noe ala "plata" i Oslo, så jeg at det var 7-8 slitne gubber. Gikk for å menge meg med de, og spurte den ene etter den andre hva de hadde for noe, relativt diskré. Ble så jeg fulgte etter han ene karen bak et "skur", og han viste meg 4 xanax i blister. Kjøpte så disse av denne pillefjerne karen, og runda hjørnet på "skuret" og lata som ingenting. Prøvde å gå langsomt/relaxed bort fra "åstedet", i det jeg hører noen rope "HEI, DU! KOM HER!" mens han pekte på meg. Da var det en onkel Blå sivilt kledd som hadde fattet mistanke.
Jeg ropte til dama "*NAVN*, SPRING!", også sprang vi innpå togstasjonen med politiet 20-30 meter bak oss. Vi sprang ned ei trapp innpå stasjonen, som ledet til noen toaletter eller noe slikt, og første jeg gjorde var å kaste av meg capsen og genseren, i håp om å ikke bli gjenkjent i det jeg gikk opp igjen. Så ikke mer til politiet. Mildt sagt noia.

2: Dro på fest hos noen, på min egen bursdag. Valgte å feire litt ekstra, ved å innta knips av sorten Blå Supermann. Var knallbra greier. Uansett; var relativt fersk på knips, så jeg kjente meg skikkelig uggen på come-up. Og øya begynte å bli skikkelig tallerken-forma, så jeg fant ut at det var best å fortsette feiringa hjemme, i og med at dette var en streiting-fest.
Skyssen kom, og jeg satte meg inn. Vi fant ut at det var lurt å skaffe noe å røyke på, slik at jeg fikk sove etterhvert, så vi kontakta en fyr som kunne møte oss i sentrum (ca klokka 02:00, i en liten by). Vi møtte fyren, og snakka litt med han og vi fikk kjøpt litt nattings. Så kom det en bil og parkerte bak vår. En svart passat. Ut av passaten kom det to karer, som kunne fortelle sjåføren at de var fra politiet.

Shit, vi er fucked. Jeg var omkring peak i rusen, og var ordentlig fucked up, så vi ble raskt enige om at jeg skulle "fake" at jeg var dritings, og at jeg skulle late som jeg sov i baksetet. Satt meg litt på skeiva og hadde øynene lukket, mens politiet spurte både sjåfør og dealer diverse spørsmål. Dealer ble også ransaket. De fant ingenting på han, hverken penger eller hasj (skal sies at han er en stor kjenning av politiet, så han vet hvordan man lurer politiet om man blir bedt om å "tømme lommene"). Og de fant heller ingenting på sjåføren min. Så dealeren fikk penger, vi fikk hasj, og jeg satt og tura på knips i baksetet.

3: Jeg møtte den samme politi-kjenningen jeg skrev om i forrige avsnitt, omkring 500 meter unna stedet beskrevet i forrige avsnitt, i en skog. Denne skogen er et populært turområde i sentrum, og har sånn teller som teller hvor mange som har syklet der per dag osv.
Det var omkring 00:00 en hverdag (tirsdag, tror jeg det var) og vi hadde på forhånd blitt enige om at jeg kunne bytte en knips og x antall penger for 5g hasj.
Møtte karen, og han var særdeles pratsom som alltid, så vi ble stående i kanskje 10 min før vi gjorde bytte vi hadde avtalt. Han kunne også vise meg noe han nylig har fått kjøpt gjennom Wish, nemlig en plastikk "firkant" der du kunne trekke ut 4 kniver, fra sidene på denne dingsen.

Plutselig ser jeg et voldsomt lys imot oss, og det var 1000-meterlys fra en politibil, som lyste rett mot oss. Jeg sa bare "Snakkes da!" og syklet avgårde fort som faen, adrenalindrevet rett inni skauen der det ikke er markert sti/asfalt. 30 min senere fikk jeg snap av han om at han ble stoppet ja, og at politiet lurte på hvem "han som sykla inn i skauen" var. Han sa bare et fake-navn, og det var det.
Hadde vært i Oslo og tok tog til en by utenfor. Rakk ikke bussen jeg skulle ta fra stasjonen, så begynte å gå.

Jeg var utrolig trøtt og begynte gå med øyene igjen halveis i søvne. Plutselig blir jeg stoppet av politi.
De lurte på hva jeg holdt på med og jeg forklarte jeg var trøtt.

De lurte på om det var greit de ransaket meg og selvfølgelig kunne de det.
Fikk vite dette handler om at jeg hadde gått midt i veien og noen hadde ringt ut siden det kunne være farlig.

Den ene i politiet sjekket sekken, men den andre gikk gjennom lommene mine.
Vi snakker om helt vanlige ting. Studier, trening etc..
I sekken hadde jeg litt under 5 gram heroin liggende kanskje åpen pakket inn i gjennomsiktig plast, lader og en vannflaske eller noe annet husker ikke helt.

Av en eller annen grunn ble det ikke sett da den ene politi-dame lyste nedi der eller hun følte for å ikke lage problemer for meg.

Du spurte hvor jeg skulle og jeg fortalte det. De foreslo at du kunne kjøre meg som var helt gull. Jeg satt bak med politi damen og mens mannen kjørte.
Damen holdt på sekken hele tiden. Da vi kom til huset jeg skulle foreslo politimannen at de bare skulle sjekke sekken en gang til på nytt, men politidamen så " nei, du jeg har fått sjekka den ordentlig" Fikk så sekken og beskjed om at de bare skulle stå der til de så jeg hadde låst meg inn.
Det gjorde de, så gikk jeg inn og la meg for jeg var egentlig bøtte stein.
Sist endret av DrPerception; 29. april 2020 kl. 02:27.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var 18 år, hadde vært på besøk hos en kompis sent på natta for å ta noen jays. Var i et relativt rolig boligområde. Da jeg skulle kjøre hjem så jeg selvfølgelig politiet. Prøvde å unngå dem ved å kjøre en annen vei, men tok ikke lang tid før dem lå rett bak meg med blålys på. Var fortsatt litt fjern, så var sikker på at lappen skulle ryke. Sitter der i ca 15 min mens de sjekker alt av førerkort og vognkort, stiller også en del spørsmål hvor jeg har vært, hvor jeg bor, om det er min bil osv. Føles ut som en time. Plutselig sier dem at alt var i orden, og at jeg kunne kjøre hjem. Har aldri vært så lettet i hele mitt liv.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Lei Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var en sommer for 4 år siden jeg speeda og røyka en del. Ene dagen hadde jeg tatt en liner på jobb for første gang, og sølt litt i vasken. Jeg tørket det vekk, og fortsatte dagen min. Da jeg kom hjem begynner sjefen å ringe. Jeg var speeda og lei av jobb, så jeg svarte ikke siden jeg regnet med at han ville jeg skulle ta en gruppe. Så begynner mange av kollegaene mine å ringe meg, flere ganger. Jeg svarte han ene som også røyker, som sa at sjefen ringer rundt til alle fordi han må snakke med meg og at det er veldig viktig og akutt.

Jeg får jo helt noia, låser dørene, vasker alle overflater og legger meg i det eneste hjørnet i senga hvor det er null innsikt fra vinduene. Sjefen sin bil kommer utenfor flere ganger, og han ringer på, banker på, og prøver å åpne døra. Jeg har fortsatt helt panikk, fordi jeg var 17 år og tenke han sikkert hadde funnet pulver på doen. Utleirne begynner å se inn gjennom vinduene, og telefonen ringer i ett fra venner og kollegaer. Hørte sirener også, og da bestemte jeg meg for at jeg må rømme ifra bygda og ut i skogen for å bli kvitt rusen før de finner meg. Han sender meg meldinger på facebook som: "Jeg må snakke med deg med en gang", "Hva er det du gjør??", "går det bra?"osv.

Viste seg at jeg slettes ikke var i ferd med å bli tatt, men at en kollega syntes jeg oppførte meg merkelig på jobb og meldte det inn fordi hun trodde jeg skulle ta selvmord (pga den ekstreme personlighetsforandringen). Sirenene var tilfeldige, og jeg har aldri hatt så noia før som det jeg hadde den gangen (selv om når jeg tenker på det i ettertid, er det hele synspunktet mitt den kvelden ulogisk).

Ikke like spennende som historiene over, men hadde minst like noia og fant ikke roen på mange timer etter det.
En gang for noen år til bake når jeg gikk i 10ende klasse ingen viste jeg drev med rus osv kom jeg helt speedet på skolen på en mandag hadde vert våken hele helgen så satt jeg i timen å tygde me kjeften, så et par timer etterpå kom læreren å ville snakke med meg hun spurte om jeg hadde tatt noe jeg sa neida hun sa ok så et par timer etter på sa hun politiet var på vei og jeg måtte ta urinprøve så måtte jeg si jeg hadde tatt speed pga pupillene så fant de mye på prøven hasj mdma amfetamin og kodien og rivotril så måtte jeg på prøver vær uke i 6mnd osv
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var en sommer for 4 år siden jeg speeda og røyka en del. Ene dagen hadde jeg tatt en liner på jobb for første gang, og sølt litt i vasken. Jeg tørket det vekk, og fortsatte dagen min. Da jeg kom hjem begynner sjefen å ringe. Jeg var speeda og lei av jobb, så jeg svarte ikke siden jeg regnet med at han ville jeg skulle ta en gruppe. Så begynner mange av kollegaene mine å ringe meg, flere ganger. Jeg svarte han ene som også røyker, som sa at sjefen ringer rundt til alle fordi han må snakke med meg og at det er veldig viktig og akutt.

Jeg får jo helt noia, låser dørene, vasker alle overflater og legger meg i det eneste hjørnet i senga hvor det er null innsikt fra vinduene. Sjefen sin bil kommer utenfor flere ganger, og han ringer på, banker på, og prøver å åpne døra. Jeg har fortsatt helt panikk, fordi jeg var 17 år og tenke han sikkert hadde funnet pulver på doen. Utleirne begynner å se inn gjennom vinduene, og telefonen ringer i ett fra venner og kollegaer. Hørte sirener også, og da bestemte jeg meg for at jeg må rømme ifra bygda og ut i skogen for å bli kvitt rusen før de finner meg. Han sender meg meldinger på facebook som: "Jeg må snakke med deg med en gang", "Hva er det du gjør??", "går det bra?"osv.

Viste seg at jeg slettes ikke var i ferd med å bli tatt, men at en kollega syntes jeg oppførte meg merkelig på jobb og meldte det inn fordi hun trodde jeg skulle ta selvmord (pga den ekstreme personlighetsforandringen). Sirenene var tilfeldige, og jeg har aldri hatt så noia før som det jeg hadde den gangen (selv om når jeg tenker på det i ettertid, er det hele synspunktet mitt den kvelden ulogisk).

Ikke like spennende som historiene over, men hadde minst like noia og fant ikke roen på mange timer etter det.
Vis hele sitatet...
Hvordan gikk det? Innrømte du å ha vært ruset? Forklarte du bort det med å ikke ha besvart sjefen din?

En historie fra meg selv:

Jeg kom rusa da jeg skulle gjennomføre samfunnstraff, jeg var ruset på imovane eller stilnoct, husker ikke. Jeg snakket om at jeg så luftslott og mye bullshit. Det var en dame fra kriminalomsorgen jeg jobbet med.

Senere på dagen fikk jeg beskjed om å pisse. Lett, imovane og stilnoct vises ikke på slike hurtigtester. Så fikk jeg vite at min psykiske helse ikke var bra nok til at jeg kunne jobbe på stedet lenger, det var mange andre rusmisbrukere tilstede, de mente at jeg må ha vært gal i hodet. Fikk så en annen arbeidsplass som var mye mer chill. Lett.
Sist endret av Stingray; 13. juli 2020 kl. 11:07.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
har ingen dramatiske historier selv, men hadde en nabo som fikk jevnlig besøk av purken og jeg har jo skikkelig tunellsyn så har tent meg et jays rett ved politi et par ganger. meste som har skjedd var at jeg fikk et blikk av de som bare ropte ‘ja vi lukter deg!’ tror selv jeg seiler egentlig på ren flaks når det kommer til sånt!
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Landet på en flyplass med x-antall gram cannabis og brettvis av rohypnol i kofferten. Når jeg skulle gå mot utgangen sto det en snut der med bikkje, som han kommandert til å snuse på folk. Tok opp kofferten og låste meg innpå dass i en halvtimes tid.. Var heldigvis borte når jeg kom ut igjen.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ene gangen var det jeg og en kompis som kjørte lokale kjente dealern frem og tilbake for han skulle hente opplegg, vi handlet noe knall grønning og noe billig bruning av lav kvalitet. Fyrte en grammer joint med bruningen når vi kjørte, og slapp han av ved leiligheten hans. Dealern passa meg halvfyrte jointen og en boks med nesten oppdrukket øl når han stakk, for en type tenkte jeg. Rett etter vi slipper han av, merker vi en mistenkelig svart volvo som kjører i ræva vår med sota vinduer. Noia slår inn, jeg køyer jayen oppi skvetten med øl og holder ølboksen casually. Tar opp foten rolig og legger toeren med grønt forsiktig i sokken.

Kompisen min kjører inn til en parkeringsplass, og ja visst blålysa kom på bak. Kompisen min måtte blåse, jeg satt bare der og håpte at det ikke stinket hasj i hele bilen. Akkuratt når kompisen min hadde fått tilbake at prøven var OK, er det en liten bil som kommer sladdende inn bak og loker. Our guardian angel. Politimannen springer bort til den bilen, en annen politimann kommer bort og sier vi kan kjøre.
Morsom tråd! Har et par historier, men en jeg husker spesielt godt;
Jeg jobbet som dørselger, og hadde fått et område nært hjemme. Samme dag ga jeg penger til en kamerat som skulle hente en hekker med brunt. Mens jeg var på jobb møtte jeg han og noen andre venner for å røyke. Selvfølgelig hadde noen forbipasserende ringt politiet. Jeg gikk tilbake på jobb, mens de gikk tilbake til bilen sin. Kameraten min beholdt hekkeren til jeg var ferdig på jobb.

3-4 timer senere har jeg titalls ubesvarte anrop, så jeg tar en pause fra jobb for å møte kameraten min igjen.

Politiet hadde stoppet dem. Tatt lappen fra han som kjørte, men hekkeren hadde han klart å beholde, siden han la de i bokseren (og det er kun utlendinger som må strippe for politiet her jeg bor).

Etter dette ble vi mer forsiktig, et under at de ikke fant det.
Anonym bruker
"Løpende Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skulle på ferie til Spania i 2003. Gikk igjennom tollen på Gardermoen med et par tre knips i veska. (Er jente).
Oppdaget det ikke før langt uti ferie uka, når jeg sjekka pille etuiet mitt. Sjokk og glede ��
Husker en gang jeg ble stoppet av en politimaja nederst i Brugata med en ganske liten boks med typ 11-12 halvgrammere dop, flere kvartinger.
En del tusen kroner med andre ord! Og en del mer enn forelegg hvis man tenker på strafferamme, spesielt mtp området jeg var i, eventuelle kontanter jeg hadde på meg + tidligere dom for salg i akkurat samme område + et par andre narkorelaterte dommer.

Det var tidlig i Coronatiden så de skravlet med vinduet på gløtt med munnbind og de raskeste politisolbrillene jeg noensinne har sett! Jeg ga legitimasjon gjennom gløtten i vinduet og de sjekket meg opp.
Var skråsikker på å bli ransaket mens jeg oppga personalia da jeg har et noe tilsmusset rulleblad.

Jeg står med hendene i jakkelomma og tar diskré ut boksen med dop, mens jeg tar av sekken og sier at de gjerne må sjekke den, samtidig som jeg slipper boksen ned mot foten og sparker den lett og nesten ubevegelig inn under politibilen. Jeg ville nødig bli tatt med den type rusmidler i mengder noen snev høyere enn en brukerdose. Ingen hører eller merker noe

De ender med å be meg forlate området asap! Ingen formell 24 timers bortvisning, men om de så meg igjen snakket vi ransaking og mulig tauing.

I det de rygger bakover for å snu kjører de over plastboksen og ødelegger den + knuser mye av dopet som var fine steiner

De kjører bort og jeg plukker pent opp det som ligger igjen og stikker hjem mens jeg takker høyere makter for flaksen + barnefotballen jeg spilte for det lekre lille sparket inn under politibilen. Tenkte jeg hadde brukt opp dagens flaks.

Gidder ikke sånt ork lenger, har leilighet og fast inntekt, og det er digg å ikke la sjelen og medfølelsen min sakte råtne vekk rundt Gunerius.
Sist endret av krystallkongen; 14. juli 2020 kl. 06:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Syk Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Var på vei hjem fra jobb for en 10 år siden og tok meg noen trekk i bilen ca 500 meter fra leiligheten hvor jeg bodde slik at ikke naboene skulle lukte det.
Like utenfor i rundkjøringen sto politiet og hadde kontroll sammen med statens vegvesen. Det må ha stinka skikkelig cannabis i bilen siden jeg hadde røyket for ca 10 sekunder siden og var på vei til å lukke vinduet når jeg så dem.

De kontrollerte førerkort og ønsket meg en fin dag videre.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hadde akuratt handla 10g grønt som jeg hadde i innerlommen på jakka (lukta endel), tusla hjem til blokka jeg bodde i gikk inn hoveddøra å sto å ventet på heisen. Ca 30 sek etterpå hører jeg banking på døren bak meg å der står det jaggu 3 uniformerte karer som ville inn, fikk jo automatisk dritnoia men måtte jo bare gå tilbake å åpne opp for de. Omsider så slapp jeg de inn å snudde meg for å gå til heisen å gjett hvem som skulle bli med i heisen, en sånn liten trang en.... jeg gikk av i 3 etasje ble ønsket en fin kveld videre for de skulle visst sjekke ut noe festbråk et par etasjer over. blei sånn passe letta når jeg kom hjem å fikk låst døren hehe
Var 15-16 år med vannet og røyka med noen kompiser når politiet plutselig kom. Vi hadde tydeligvis ikke lov å være der, og noen hadde ringt og fortalt at vi røykte hasj. Politiet ba oss stille oss opp på en rekke, og sa de skulle gå gjennom lommene våres. Mens de gikk gjennom lommene til en av kompisene mine spurte jeg politifolka om jeg kunne stikke i buskene for å pisse. Det sa de ja til. Når jeg kom frem til buskene snudde jeg lommene og hev 5 gram med weed og mekkeutstyr ut i buskene.

Stilte meg fint tilbake i rekken og de fant ingenting. Plukket alt opp igjen dagen etter
Skulle hente hasj hos en selger. Hadde gjort det og var på vei ut igjen, satt meg i bilen og starta den. Skulle kjøre ut. Holder igjen for en bil med en mørkhudet sjåfør. Denne bilen hadde en sivilbil bak seg som slo på sirena når jeg kjørte ut.

Mannen foran meg Ble stoppa, jeg kjørte bak de. Synd for han :/
Sitat av Jerna Vis innlegg
Holder igjen for en bil med en mørkhudet sjåfør
Vis hele sitatet...
Veldig relevant med hudfarge.
I tillegg vil jeg vel heller ikke klassifisere at noen andre helt tilfeldige blir stoppet som å nesten bli tatt...

Når du stikker av, eller greier å destruere bevis, DA begynner vi å snakke. Men det finnes så mange lignende tråder og jeg gidder ikke sitte og gjenta samme historie 4 ganger i året fordi noen vil lage freaks eneste tråd om den gang folk nesten blei tatt eller var mest mulig tura.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I fjor sommer så satt jeg i ghettoen i byen, var fortsatt 17 og nylig introdusert til det tyngre miljøet. Halv ett på natta så sitter vi utenfor på en benk og politiet parkerer rett på andre siden av gjerdet. De går ut mens vi sitter med joint, men de gikk bare videre nedover gata
Var i leiligheten til en bekjent som akkurat hadde kjøpt seg ett par plater. Leiligheten er stappfull av folk som sitter å røyker til den store gullmedalje. Jeg er den eneste som ikke røyker da jeg for en stund siden hadde lagt daglig bruk av cannabis på hylla og trengte en pause fra det, men jeg hadde akkurat kjøpt meg en halvliter GHB som jeg satt å sippa på. Plutselig hører jeg kompis lager ett hælvette i gangen og det virker som han står å krangler med noen. Naturligvis så går jeg å tar meg en titt, og der står kompis å prøver å holde døra igjen for snuten som blokkerer døra med foten sin i dørkarmen.

Jeg spurter inn i stua igjen og tar halvliteren med GHB å kaster den ut vinduet fra fjerde etasje. Jeg var til min forskrekkelse for treg for dem fem snutejævlene som sto på døra hadde fått revet den opp og spurta etter meg. Det går kaldt nedover ryggen på meg da jeg hører: "Hei! Hva var det du kasta ut vinduet der! Jeg så du kasta noe ut vinduet!" Jeg prøver selvfølgelig å dra en spansk en og sier jeg ikke rakk å kaste noe ut, men får som svar at om jeg ikke går ut å henter det jeg kasta ut vinduet så blir jeg anmeldt for hindring av politi arbeid eller noe piss.

Blir fulgt ut av en usedvanlig hyggelig politidame som spør hva det er jeg har kastet ut vinduet. Jeg sier at det kun var en 0.3g med hasj som ikke var innpakket. Det var mørkt ute og vi ble stående i gresset i sikkert 30min med den ubrukelige magliten hennes før hun forstår at vi aldri kommer til å finne den. Jeg er drit stressa for bare ett par meter bak oss ligger halvliteren som har rulla fra gresset og over på den asfalterte parkeringsplassen. Jeg prøver å holde fokuset vekk fra flasken ved å peke på vær minste grus bit jeg kunne finne i gresset for å si: "Fant den! nei, var vist bare en stein det også..."

Videre nede i grisebingen også kjent som politistasjonen, står vi sikkert 10stk på rekke for å bli urintestet fordi alle har nektet for å ha røyket noe som helst til tross for at røyken lå så tykt inne i leligheten at man så vidt kunne se fra den ene siden av stuen til den andre siden, pluss faktumet at dem hadde funnet 200gram liggende i en skuff. Mens alle andre står med geipen i bakken og ser ut som dem har solgt smør uten å få betalt så står jeg å flørter med den hyggelige politidamen for jeg er satan så svingstang fra siste korken som ble inntatt 30sekunder før rassiaen. Flaks for meg så slår ikke GHB ut på urinprøvene dems og jeg kommer meg derifra med skrekken.

Etter langt om lenge så får jeg snublet meg hele vegen fra bingen og tilbake til leiligheten som ligger nesten på hver sin side av byen. Til min store overraskelse så står nå flasken med GHB oppreist på asfalten midt på parkeringsplassen fortsatt full. Det ser mistenkelig ut som en felle og jeg blir stående å kikke meg rundt før jeg plukker opp flasken, tar en kork til og fortsetter fornøyd der jeg slapp