Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1047
Bestillte 25g Phenibut Pulver. Kommer trolig i en aluminiumsdekka pose uten logo i et brev. Jeg er ganske sikker på at dette blir stoppa. Men det er jo ikke ulovlig. Hva tenker dere? Sjekker tollen absolutt alle pakker som kommer inn i landet? Lever vi virkelig i et så kontrollert land? Peace out
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg ble kontakta av snuten da det skjedde.
Pakker med pulver i må du regne med blir sjekket. Kjenner en person som har fått phenibut gjennom flere ganger, men man tar en høy risiko med norsk Toll.

Vil forresten tro at innførsel phenibut rammes av Legemiddelloven, så du kan få forespørsel om resept, også blir det destruert fordi du ikke har den. 25 gram er tross alt ganske lite.
Sist endret av Stray Wanderer; 25. oktober 2019 kl. 18:20.
Hva skjedde videre da? Anmeldt?
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde nylig to pakker med
500g phenibut hcl som ble stoppet. Tollvesenet hadde analysert disse å fått resultat på både phenibut og dnp, så vær obs. Jeg var i den saken tiltak for brudd på narkotikaloven, da legemidler som blir stoppa på tur over grensa ansees som narkotika (iflg. politiet).
Da er jeg kanskje fucked da. Utfører samfunnstraff nå. Et lovbrudd og jeg er i trøbbel, for en dust jeg er
Har bestilt fra nootropics depot flere ganger uten at set blir stoppet. Sist var rundt mars i år.

Har også bestilt fra andre shady folk på eBay, hvor det tydelig står «phenibut». Pleide å bestille 4 pakker, for da var jeg sikker på at i hvert fall noe kom frem ��

Sist jeg bestilte R-phenibut fikk jeg en kompis i Nederland til å sende det merket som magnesium-piller. Ble faktisk åpnet og sjekket, men videresendt ����
Dumt hvis jeg blir sikta for noe nå. Skulle gjort mer research.
Sitat av Fuxurious Vis innlegg
Dumt hvis jeg blir sikta for noe nå. Skulle gjort mer research.
Vis hele sitatet...
Du må ikke noie for mye nå, kanskje kommer den gjennom. Hvis ikke, så blir sendingen sannsynligvis destruert pga manglende resept og saken er over.

I verste fall kan Tollen anmelde deg til politiet, og det som skjer da er en telefon fra snuten etter ei stund. Da nekter man på å ha noe kjennskap til pakken. Snuten kan da true med å få innsyn (via politijurist) i bankkontoene dine for å finne frem transaksjonen, så derfor mener han/hun at det er best for deg om du tilstår. Har du kjøpt med bitcoin eller lignende, så er du helt trygg, betalte du med kortet, er du heller ikke nødvendigvis "fortapt". Bare fortsett å nekt og ønsk dem lykke til med etterforskningen og en fortsatt fin dag.

Det som med stor sannsynlighet skjer videre er en henlagt sak pga manglende bevis/ressurser. Hvis du mot alt formodning blir tatt, så har du i hvertfall gjort alt du kunne for å unngå det, og straffen for 25 gram phenibut kan ikke være store greier.
Takk for betryggelsen!

Sitat av Stray_Wanderer Vis innlegg
Du må ikke noie for mye nå, kanskje kommer den gjennom. Hvis ikke, så blir sendingen sannsynligvis destruert pga manglende resept og saken er over.

I verste fall kan Tollen anmelde deg til politiet, og det som skjer da er en telefon fra snuten etter ei stund. Da nekter man på å ha noe kjennskap til pakken. Snuten kan da true med å få innsyn (via politijurist) i bankkontoene dine for å finne frem transaksjonen, så derfor mener han/hun at det er best for deg om du tilstår. Har du kjøpt med bitcoin eller lignende, så er du helt trygg, betalte du med kortet, er du heller ikke nødvendigvis "fortapt". Bare fortsett å nekt og ønsk dem lykke til med etterforskningen og en fortsatt fin dag.

Det som med stor sannsynlighet skjer videre er en henlagt sak pga manglende bevis/ressurser. Hvis du mot alt formodning blir tatt, så har du i hvertfall gjort alt du kunne for å unngå det, og straffen for 25 gram phenibut kan ikke være store greier.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Veggen; 26. oktober 2019 kl. 00:14. Grunn: Fjernet duplikat