Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4033
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Er farlig å ta MDMA for en 17 åring. Har ingen planer om å ta høye doser, bare en normal førstegangs dose.

Tenker mest på skaden på hjernen eller hjertet.



På forhånd takk for svar
God når det gjelder
Carmex's Avatar
I utgangspunktet ikke. Om du ikke har noen historikk med hjerteproblemer i familien.

Hold deg til en drop, ikke redoser. Drikk mye vann, vær med noen.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Carmex Vis innlegg
I utgangspunktet ikke. Om du ikke har noen historikk med hjerteproblemer i familien.

Hold deg til en drop, ikke redoser. Drikk mye vann, vær med noen.
Vis hele sitatet...

Vil tro speed litt farligere for hjertet enn MDMA, hvor lenge varer MDMA rusen egentlig?
Og det angående vann, så har jeg ihvertfall hørt at man skal drikke 1 glass vann i timen, fordi selvom man føler seg tørst, så holder kroppen kroppen på mye vann.
Har hørt om folk som har blitt dårlige av å drikke for mye vann under MDMA rusen.
Jeg vil si det er svært uheldig for en 17åring og ta MDMA, hjernen din er enda ikke ferdig utviklet og dermed sårbar, en bør egentlig vente med alle rusmidler (og kanskje spesielt psykedelica) til en er 22-23 år
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av sovtek Vis innlegg
psykedelica
Vis hele sitatet...
mdma er ikke psykedelika men en sentralstimulant
Sist endret av Mekkern; 22. april 2018 kl. 19:38.
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
mdma er ikke psykedelika men en sentralstimulant
Vis hele sitatet...
Mente å si psykoaktive stoffer, men var litt kjapp på avtrekkeren ja. Noe mer du er uenig i?
http://www.rusopplysningen.no/mdma

Rusopplysningen har mye god informasjon du kan sette deg inn i.

Vær fornuftig og forsvarlig. En viktig ting er å vite at det du tar faktisk er MDMA.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mdma er vel både psykedelia og sentralstrimulant?
håper du ikke har planer om å ta noe noen tilbyr deg på fest, uansett svaret du får her. kjøp deg et testkit, og sørg for at det du får er mdma. det viktigste er kanskje et marquis-kit, for å påvise at du har mdma, men i tillegg kan det i disse dager være lurt å teste for fentanyl.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av sovtek Vis innlegg
Mente å si psykoaktive stoffer, men var litt kjapp på avtrekkeren ja. Noe mer du er uenig i?
Vis hele sitatet...
nei ellers er jeg enig i alt det andre ingen sure miner
Det er faen meg sprøtt at de finner fentanyl i mdma nå. Har det vært noen funn i Norge?
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Mdma er vel strengt tatt en form for amfetamin..?
http://www.rusopplysningen.no/mdma/
Du lever bare en gang. Personlig synes jeg dette er alt for tidlig. Om alternativet er at du går på hardfylla....... Les deg godt opp, ikke ta noen piller (du kan ikke vite hva eller hvor mye det er i piller). Bruk testkit, og milligramsvekt ikke redoser, ikke ta det mer enn MAKS 4 ganger i året. Viktigst av alt: ha en pakke med freshmints, en flaske vann og noe elektronisk musikk.
Sitat av Carmex Vis innlegg
Mdma er vel strengt tatt en form for amfetamin..?
Vis hele sitatet...
Methamfetamin
Hadde gitt f jeg. Venta til du ble 20
Sitat av Carmex Vis innlegg
Mdma er vel strengt tatt en form for amfetamin..?
Vis hele sitatet...
Ja, der har du helt korrekt i da MDMA sitt kjemiske navn er 3,4-metylendioksymetamfetamin
Videre legger jeg til en annen tråd som omhandler akkurat det samme som denne, den er ganske fersk enda til og med, hvis det skulle hatt noe å si
https://freak.no/forum/showthread.php?t=302652
Sist endret av TheBean; 23. april 2018 kl. 17:07.
MDMA og en kombinasjon imellom Dex og levoamf har likhetstrekk, ja, men de kan ikke sies å ha de samme effektene på kroppen. Behandle de som to forskjellige drugs, fordi det er to forskjellige stoffer.

Det har ''metamfetamin'' i navnet, men det har strengt tatt ganske lite å si. De er kjemisk rett ''relativt'' like, men små forandringer i struktur kan skape stor forskjell i effekt på kroppen.

Til topic, så synes jeg du bør vente. Du står antakeligvis i mye større risiko for å oppleve veldig kjipe ettervirkninger.
Sist endret av Relevant; 23. april 2018 kl. 17:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hvor lenge varer MDMA rusen egentlig?
Vis hele sitatet...
MDMA sin rus er på 3-6 (noen sier også 3-5) timer, så har du comenownen som varer 1-2 timer. Det jeg liker å gjøre da er å ta 300 mg i første drop og når jeg kjenner virkningen så kaster jeg nedpå redosen, som er halvparten av den originale. Noen ganger blir det enda litt påfyll også, lite sniff før alt er borte, eller et minidropp. Anbefaler selvsagt ikke å bruke same stil som min kjære og jeg gjør. Hvis du ikke har planer om å redose, og det er skikkelig MDMA, så har du antagelig nok med 125 mg. Rusen sin varighet kan variere fra person til person. Men jeg ville nok tenkt at du hadde følt deg ganske så behgalgig i 6 timer. Hvertfall hvis dere tar noen trekk i mot slutten. Ville innstillt meg for at rullen kunne vart alt fra 3-6 uten redose, 4-8 med.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Mdma er vel både psykedelia og sentralstrimulant?
Vis hele sitatet...
http://http://www.drug-alcohol.com/wp-content/uploads/2013/02/7-drug-categories.jpg Som bildet viser så er MDMA helt klart også psykedelisk. Så, ja

Hm ble usikker på om akkurat den bildelinken fungerte, så her er backup;
https://www.google.no/search?q=drug+...c0LYhSCggQ1KM:
Sist endret av TheBean; 23. april 2018 kl. 19:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vent ett par år.
Har sett venner brent seg pga altfor tidigt rusbruk.

Hjernen din trenger å utvikles. Jeg ventet til jeg var 23-24, tross att mitt intresse for rus begynte som 16-17 åring.

Les. Laer deg om substanserna. Samla på deg kunskap. Sen erfaring.
Sitat av travaxa Vis innlegg
Vent ett par år.
Har sett venner brent seg pga altfor tidigt rusbruk.

Hjernen din trenger å utvikles. Jeg ventet til jeg var 23-24, tross att mitt intresse for rus begynte som 16-17 åring.

Les. Laer deg om substanserna. Samla på deg kunskap. Sen erfaring.
Vis hele sitatet...
Jeg ville definitivt ventet til midten av 20-årene selv, da jeg også har sett flere som har gått på en kraftig smell da de var tenåringer.

Om du tar én MDMA-tur vil nok ikke skaden være tilstede, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke kjenner til noen som kun har prøvd det én gang, for å så legge det på hylla. I hvert fall ikke i starten.

Jeg vil også påstå at man får "mer" ut av den type rus når man er litt eldre og forstår seg litt bedre på mennesker og verden generelt, så å vente er absolutt min anbefaling

Men selv i voksen alder kan man også få noen heftige nedturer etter flere gangers bruk, men mange er da i det minste blitt litt mer fornuftige slik at de klarer å redusere eller kutte ut bruken.
Sitat av sovtek Vis innlegg
Mente å si psykoaktive stoffer, men var litt kjapp på avtrekkeren ja. Noe mer du er uenig i?
Vis hele sitatet...
Så 17-åringer bør ikke spise sjokolade eller drikke te?
Sitat av TheBean Vis innlegg
Det jeg liker å gjøre da er å ta 300 mg i første drop og når jeg kjenner virkningen så kaster jeg nedpå redosen, som er halvparten av den originale
Vis hele sitatet...
Nesten fem ganger anbefalt maksdose?
Kan jeg anbefale deg å ta en pause????
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Bare for å motsi galskapen her: anbefalt dosering er din egen vekt + 50. Så for en vanlig person på 80kg er anbefalt dosering 130mg for hele økten, les mer på rollsafe.org

300mg er på grensen til galskap og vil føre med seg senskader.
Sitat av Redhot Vis innlegg
Nesten fem ganger anbefalt maksdose?
Kan jeg anbefale deg å ta en pause????
Vis hele sitatet...
Tar pauser på 3 mnd, tar jeg mindre så får jeg bortimot null funk, kunne like godt drukket alkohol og blitt i bedre form. Anbefalte også vedkommende å ikke gjøre det samme som jeg gjør, er fullt klar over at det er vell over gjennomsnittet og på grensen til farlig. Men vi er alle forskejllige, folk røyker 0.2 g og blir fjernere enn fjernest, jeg trenger 1 g for å oppnå samme effekt, og samme er det med nesten alt av rusmidler for både kjæresten og meg. Første gang jeg oppnådde den fantastiske og magiske emma følsen fikk jeg herlig funk av 125 mg ca. Dette funka noen ganger, også kjørte vi på altfor ofte, og plutselig måtte jeg opp i 200 mg for å kjenne den varme følsen. Videre tok vi lange pauser, så tenkte at "ja nå, med denne pausen her, da bør jeg få den magiske herlige klembare følsen av 180 mg", satt der mest å måpte og det var som om jeg ikke skulle ha inntatt noe i det hele tatt. Forsøkte dette noen ganger til, men det var virkelig for lite bare. Men nå har jeg funnet den perfekte dosen for meg, som er 300 mg - eller litt i underkant. Om det har kommet av et voldsomt startfase bruk er godt mulig, men det forandrer dessverre ikke realiteten. Den er rett og slett at jeg må litt opp i dosering for å få funk. Det eneste som er kjipt med det er at det blir dyrere, men jeg har endelig fått tilbake den vakre, kosete og pur fantastiske følsen igjen, og det er helt supert Får heller ikke noe mer bivirkningene av høyere doseringer, slik som mange får. Men kjeven går ikke i nærheten av like mye som den gjorde de første gangene. Igjen, anbefaler på ingen måte at noen andre skal ta mer enn den anbefalte dosen, det tror jeg en fort kan få uønskede effekter av hvis man ikke er rette personen for det.
Det er med rus som med det meste som er farlig: Det går bra for de fleste.

Har du det bra ellers i livet? Er rusen en flukt eller bare nytelse? Er du forberedt på å ta et rusmiddel som føles helt harmløst men allikevel vente lenge med å ta det neste gang fordi du vet at det er det riktige?

Det optimale er om du venter noen år. Som andre skriver er ikke hjernen din ferdig utviklet og ikke nødvendigvis klar for rusmidler.

Hvis du venter i 3 år spanderer jeg første turen. PM meg (om tre år).
Jeg vil råde deg til å ta en grundig runde med deg selv før du eventuelt tar en beslutning. Hva er intensjonen din med å innta MDMA? Hva forespeiler du deg at du skal få ut av turen? Opplysthet? Nærmere forhold til deg selv eller eventuelt venner? Uansett så er det bedre å gi det er par år - hjernen er tross alt ikke ferdig før man er 25 år. Du har enda mange år å utforske rusmidler på, så jeg vil nok en gang råde deg til å vente.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
den prefrontale cortexen som er ansvarlig for planlegging, selvkontroll, kognitiv funksjon, personlighet og sosial atferd mm. er ikke ferdig utviklet hos menn før i 22-25års alderen. Selvom mdma er mildt sagt amazing, ville jeg ikke anbefalt det.. take it from a guy who took X at the age of 16 and fucked up
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke forsket nokk på mdma, og hjernen din er ikke ferdig utvilklet. Jeg personlig har fått lavt serotonin nivå i hjernen ( sjekket hos lege) så jeg føler mye mindre glede enn en normal person. Sist jeg tok mdma var for 1.5 år siden.

Nå sliter jeg med angst, og depresjon, jeg tok mdma 2 ganger i mnd ca, over en periode på 1 år. Tok stor skade av det. Råder deg til å vente, kommer nokk mye mer forskning på det etterhvert.