Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3899
Hei!

Jeg har solgt leiligheten min for det ble en del tvangssalg jeg betalte meg utav.
Jeg hadde ingen lån på leiligheten(andelsleilighet der borettslaget har lånet)
Jeg betalte ca 1/4 av leilighetens verdi for to år siden, så jeg sitter igjen med en god del kr når oppgjøret er i orden.

Det jeg trenger sårt er ett lån fram til oppgjøret som er om ca 2 mnd.
Problemet er at jeg har en god del betalingsanmerkninger.

Men når jeg har en kontrakt på at jeg får ett såpass oppgjør, må det vel være en eller annen måte å få til et lån. Jeg tenker forbrukslån 10.000 - 50.000,- og at alt blir gjort opp så fort oppgjøret fra leiligheten kommer.

Det må da være en mulighet? Bluestep kunne gi meg lån på minst 250.000,- men siden jeg har solgt den kan de jo ikke ta pant i den.

Noen som vet noe til en desperat kar?

Jeg prøvde banken min, de.ville så gjerne hjelpe men pga anmerkninger gikk det ikke.
Har ikke NAV noe som heter nødlån ? (Men det er kanskje bare til livsopphold?)
Jeg vet ikke hvor mye du trenger, men kanskje du kan få flere små lån / kreditter ?
Kanskje privat lån av noen ?
Private lån(familie/venner) vil nok være det smarteste mtp renter ol. Dog, kreditt må da være en mulighet? Om det kun er til livsoppholds, så burde vel det holde? Spesielt, om du vet du kan tilbakebetale om to mnd.
Familie venner går ikke, dessverre.

Kom med forslag om det er noen som vet noe.

Jeg har fast inntekt.

Og samboer uten betalingsanmerkninger, tror jeg. Hehe.
Sist endret av Naturgrønn; 27. januar 2017 kl. 09:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tja, kredittkort uten skyhøye renter med god tid på å betale? Siden du trenger "forbrukslån" på 10.000-50.000 antar jeg at det er til livets opphold, da er kanskje kredittkort en god midlertidig løsning. Vær dog varsom med å betale i tide for å unngå store gebyrer.
Hvis samboeren ikke har betalingsanmerkninger kan vel hun ta opp lån? Sjekk ut Bank Norwegian. Jeg måtte ty til et lite lån da jeg fikk noen uventede utgifter, blant annet til veterinær. Fikk svar med en gang og pengene kom på konto samme dag.
Som hest sier:
Bank Norwegian er smart, dog du må nok belage deg på en 10-14% rente.
Sjekk ut via Lendo hvor mye du er intresert i å låne for deretter å velge det som passer deg best.

Rart at banken ikke er intresert i å låne deg penger hvis du kan vise til fast jobb og at pengene kommer inn på konto om 60 dager.
Det er pga anmerkninger alle sier nei.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Det er pga anmerkninger alle sier nei.
Vis hele sitatet...
Dra til banken din og snakk med de. Ikke ikke fyll ut nettskjema, ikke sen depost - møt opp med lua i hånda, forklar situasjonen og be om hjelp! Banken er primært interessert i å få tilbake pengene sine, dersom du havner på gata får de ikke pengene sine. Å finne løsninger på kompliserte økonomiske situasjoner er rådgivernes jobb, og de kan mer om økonomi en deg, meg og alle oss andre her til sammen.

Når du er sylta ned i gjeld, så er mer lån det siste du trenger. Slik du ser din økonomiske situasjon er dette eneste løsningen, men hva om du får betalingsutsettelser på lånet, hjelp til å sette opp et stramt budsjett og avdragsfir periode? Hva da?

Når du søker på nettet får du kun standarsvar tilbake. Selvfølgelig, for da har man ikke noe annet å gå etter. Men en del av disse regle de har kan tøyes hvis de har gode grunner til det. Og dersom du fremstår som en edruelig sjel som har innsett at du err skrewed og bare ønsker å rydde opp i kaoset ditt med den faste inntekta di... så skal du se at banken kan tøye ganske mye.
Sist endret av Myoxocephalus; 27. januar 2017 kl. 12:16.
Få samboeren din til å ta lån^^ så kjører dere et privat gjeldsbrev som dere tinglyser. Hvor kriteriene er at du skal betale alt av renter/purringer og godtgjørelse for alternative fremtidige betalingsanmerkninger.
Sitat av bottknott Vis innlegg
Rart at banken ikke er intresert i å låne deg penger hvis du kan vise til fast jobb og at pengene kommer inn på konto om 60 dager.
Vis hele sitatet...
I bankens øyne er det nok også et dårlig tegn at noen som har fast jobb trenger 10-50k desperat og ikke kan vente 2 måneder.
Med flere betalingsanmerkninger er du en dårlig risiko for alle finans selskap. Få samboeren din til å ta opp ett kredittkort til deg.
Har du mye sølvtøy, gull, dyr klokke osv, kan du pantsette dette, og kjøpe det tilbake når du får penger. https://lanekontoret.no/