Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 981
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Fra PF kake til minitub

Mentalmelt, håper du ser denne..

En venn av meg sitter med fire 100% koloniserte glass og ett på ca 65% som bare ble inokulert på 2 punkt og derfor er tregere.

Ett av de fire som er 100 er satt inn i fruktkammer for 2-3 dager siden og skal forbli der.

Det jeg lurer på er om han bør vurdere å lage en minitub av de 2-3 glassene for mer yield? Mange som spør min venn om sopp, og medisin er til for å deles, mener han.

Etter han har startet prosjektet har det omtrent oppstått en "køordning" av folk som trenger medisin, så det går utover flere enn min venn hvis han ikke får til maks effekt.

Er det noe vits? Vår venn har et medium lasagne size aluminiumsfoliebrett som har huller på bunnen. Perlitt, vermiculitt, og 2 ml sporeløsning igjen. Fruktingen vil nå skaffe han nye sporeprints, men han har mistanke om at pf tek kakene etter litt forskning på nett ikke vil gi nok sopp til hans formål.

Har lest om folk som har brukt så lite som 2 pf kaker til en minitub, og sittet igjen med en ounce, aka ca ~28ish gram tørket.

Er også usikker på hvor jeg kan skaffe "Coir", en kokosbrikke.

http://files.shroomery.org/files/10-004/468896083-2.jpg

Fant kokosmasse til lavpris hos en snill tyrker, men innser at det må være feil, COIRen på bildet over er en brun brikke, mens kokosmassen han har kjøpt er mer som denne:

http://www.sunnesaker.com/users/sunnesaker_mystore_no/images/72816_Sanabona_Kokosmasse_r__grov_Sanabona_500_g_1.jpg

Så det min venn trenger å vite:

1 ) COIR, where the fuck finner han dette i Norge?

2 ) er det vits å smule 2 kaker opp i en tub for bedre yields?

hvordan ser lagene ut fra siden

verm/coir
coir/sub

?

er det bare sånn i den foilen jeg snakka om?