Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1222
Forsøker å finne oversikt over inntektsskatt/personskatt i hele Europa.
Aller helst en grafisk fremstilling, men om bare prosentsatsen er med så klarer jeg å lage egne grafer. Det har skjedd utrolig mange endringer de siste årene i skattetrykket innad i EU og det virker nesten umulig å finne oppdatert og troverdig informasjon om emnet når. Land som tidligere har hatt relativt lav beskatning har økt skattesatsene. Feks Spania. Men Spania har jo noen øygrupper som tidligere har hatt egne skatteregler, blant annet kanariholmene. Er de også berørt av skatteøkningen? Historisk sett har de hatt markant lavere beskatning enn fastlands Spania. Nå finner jeg ingen info på om de har fått samme skatt som på fastlandet.

Har funnet gode tall og oppdateringer på tall som ledighet, ungdomsledighet, utvandring og nødhjelp/sosialhjelp. Og tenkte jeg skulle sette opp en samlet grafisk oversikt over hele Europa sett i sammenheng med inntektsskatt, mva etc. Men siden jeg ikke klarer å finne en god oversikt håper jeg at kanskje noen har noe slikt? Eller har en god link?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Tja.. finner da skattesatser for de fleste land ved å bare google "taxes ireland" "taxes france" etc, rett til wikiartikkelen, som ser ut til å være relativt oppdatert og historisk.
Var litt upresis i første post. Det er de spanske øyene jeg sliter med. Finner ingen oppdatert oversikt over Spania og deres mange holmer. Vet at det tidligere har vært store forskjeller på skattesatsene mellom øyene og fastlandet men finner ingen god oversikt over øyene.

Finner heller ingen omtaler av skatteøkningene Spania har gjort senest i 2012 som viser til om disse gjelder i overalt eller bare på fastlandet.
Orker ikke begynne å lete frem, men det kan være du finner noe hos det spanske SSB eller hos OECDs statistikkbank
Nei trenger ferske tall, hjelper ikke med historiske data fra statistikkbanken eller spansk SSB.
Det har vært så mange endringer siden 2009 at historiske data vil være helt feil å bruke. Og på toppen av alt så endret Spania skatten sent i 2012 også. Derfor blir det veldig knotete å finne frem korrekte tall.
Sitat av TDSzevz Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja bortsett fra at det var renteoversikt. Jeg forsøker å finne frem skatt på inntekt.
Haha, snakker om kortslutning :-D