Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1181
Etter å ha lest ulike innlegg om identitetsoppfatninger og personlighetskriser rundt bruk av rusmidler, ønsker jeg å legge til grunne for en diskusjon om dette, og hvordan omgivelsene og en avsporet tankegang gjerne kan skape slike problemer.

Det er sikkert nok av unge mennesker som samles utenfor samfunnets lys for å ruse seg. Unge mennesker som knytter kjennskap til usunne miljøer, og en generell usunn livsstil. Mennesker som ikke selv klarer å posisjonere seg selv og sin situasjon i tråd med virkeligheten, og mulighetene som faktisk foreligger. Dette kan føre til at ens oppfatning av rusmidler glir inn i oppfatningen av disse miljøene og mørke stedene. Et liv med åpent sinn, og bruk av rusmidler, er ikke nødvendigvis et dårlig liv, eller et liv som ikke kan passe inn etter normene i dagens samfunn.

Rusmidler kan som alle vet både brukes og misbrukes. Man bør ikke etter min mening, klassifisere seg selv, eller leve seg inn i rollen som en ”rusbruker”. Dette kan plutselig komme som en negativ bølge midt i trynet på en, hvis man for eksempel skulle hatt en dårlig dag med seg selv. Det er fullt mulig å leve et sunt liv, med gode venner, sunne venner, vel vitende om at man har en jobb å gå til, kombinert med en kontrollert rusbruk.

Så til det jeg faktisk ønsker å få opplyst, nemlig: I hvilke omgivelser ruser du deg? Er du fornøyd med din livssituasjon, og føler at du selv har en kontrollert rusbruk?

(Jeg vil gjerne ha svar fra både de som definerer seg som rusbrukere og rusmisbrukere)
Hei der!

Jeg ruser meg enten alene/med gode venner, og liker å kunne fyre opp en joint på kveldstid en gang i blant. Ta meg en blås og spasere rundt i gatene Er fornøyd med min livssituasjon som går med til studier, kjæreste og jobb. Føler jeg har et veldig kontrollert rusbruk, er ikke vanerøyker, og røyker kun når når jeg har fri og skal slappe av . Jeg ruser meg på marijuana, da jeg ikke er så særlig begeistret for alkohol. Vil kategorisere meg selv som kontrollert rusbruker!
Sist endret av Sapientia; 14. desember 2012 kl. 17:18.
På fest eller bare med en god venn hjemme. Det siste handler typisk om den fantastiske kombinasjonen kola og sex..

Eller så hender det jeg hiver innpå noe pepper om jeg skal gjøre noe kjedelig, sånn som å male. I sommer malte jeg huset mitt på speed og ble kjent med alle naboene i tillegg!

Ellers er jeg fornøyd, jobber, har flest nyktre venner, trener noen ganger i uka og alt det der.

Jeg har full kontroll, men jeg har måttet tryne og reise meg noen ganger på vei hit jeg er nå.
Sist endret av Susa; 14. desember 2012 kl. 17:24.
Eneste dårlige miljøet jeg ruser meg i, er på den lokale puben.
Jeg ruser meg omtrent utelukkende for festen sin skyld. Det er alltid festen som står i sentrum og rusmidler brukes av meg bare for å piffe opp det hele. Nå kan man spekulere i om jeg kanskje fester litt mye, men jeg sitter aldri hjemme alene eller med faste kompiser i en kjip stue og røyker tjall.
Unntaket er psykedelika, det blir jo i mange tilfelller noe totalt annet enn fest.

Jeg er absolutt fornøyd med min livssituasjon og jeg har full kontroll på mitt rusbruk.