Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4614
Hei. Sitter i Melhus og kjeder meg om dagen, og lurte på om det er noe interessant å utforske her i nærområdet? Kan være grotter, huler osv.
Har vært inne i Trondheim med et par kompiser, og da viste han ene oss en noen grotter/tuneller i bergveggen.. Er ikke godt kjent i byen, men det var litt opp for Ila på en måte, hulene ligger rett ved veien og er veldig lette å se.
Den ene hulen gikk litt oppover, slik at en kom ut igjen litt opp i bakken, og det var flere steder litt større rom hvor det var masse telys plassert rundt om. Sykt kult, og litt ekkelt, kan være et kult sted for å ta noen skumle bilder.. Noen som tror de har vært i de samme hulene, og som kan fortelle hvorfor de er der?
Har vært inne i mange av de hulene der! De er bygget av Tyskerne under 2VK. Du finner også skyttergraver og luftskyts posisjoner i samme området, men mye er revet/overgrodd nå. Vil anbefale hjelm hvis du har tenkt deg inni dem, fjellet er litt løst og det har rast en del.
Sist endret av nZaal; 6. november 2010 kl. 20:14.
Er selv i Melhus regionen, og det hadde vært kult og utforske div.
vet dessverre ikke om noen plasser i nærområdet
Var det jeg tenkte meg det kunne være.. sykt kult! Fikk lyst til å stikke dit igjen.. er ingen folk her som vet om noe mer interessant da? MÅ jo nesten være noe??
Sitat av coppspirit Vis innlegg
Er selv i Melhus regionen
Vis hele sitatet...

Samma her!
Tømmesdalen på Hovin i Melhus
Opptil flere har opplevd det samme på samme sted der, altså at bilen har stoppet, ikke noe liv i den og mobilen og bare noen sekunder senere så virker alt som det skal igjen...
Vis hele sitatet...
Funnet på nettet. Er vell mer snakk om ett fenomen, og ikke ett konkret sted å sjekke ut. Noen av dere fra området som kjenner mer til dette?
Hvor på nettet fant du dette? Med mindre du har en rimelig seriøs kilde til dette, høres det ut som tull igrunn..
Jeg er ikke noe godt kjent her, vet ikke hvor Tømmesdalen er hen engang..
Det skal være noen bunkere på Øysand, men vet ikke om disse er fylt igjen. De var åpne for noen år siden (ifølge min bror)

offtopic: :O er det så mange fra Melhus her på forumet som jeg ikke vet om :O Jeg bor også i Melhus.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Er lite kjent i nærområdet, siden jeg nettop har flyttet hit, så vet ikke hvor Øysand er.. Noen grotter eller lignende her?
Plassen du snakker om litt ovenfor Ila, er sannsynligvis vestoppfarten, der er det en stor hule som sivilforsvaret bygde på 60tallet for å huse de viktigste personene i byen i tilfelle atomkrig! Det var en stor sak i adressa om det for et års tid siden, finner sikkert artikkelen hvis man søker på adressa.no. Det er altså flere tusen kvadrat med tilfluktsrom, kontorer, boenheter og forskjellig, hvis jeg husker riktig.

Fant avisartikkel om bunkersen, den er ved Heimdal, ikke i Vestoppfarten.
http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle1406464.ece
Sist endret av MB300Diesel; 14. november 2010 kl. 20:53. Grunn: Husket litt feil...
Mener du at den filmen der er stedet jeg snakket om? I så fall er et veldig feil, for det jeg prater om er kun huler uten vegger, kun hull i fjellet, menneskeskapte, men uten betong eller noen form for innredning..
Om du derimot mener at det kan være at interesse for UE, så ja! Sykt stort da, nesten så stort at det ikke føles ut som en er under jorda