Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2439
Har nå sett meg lei på gråværet og booket en reise til Korfu med en venninne i siste liten.

Avreise på Fredag fjortende, har jo tittet litt rundt på flickr og sett meg ut en del strandperler, problemet er bare at jeg har jo ikke peiling på hvor på øya disse befinner seg.

Denne perlen har jeg veldig lyst til å besøke: http://www.flickr.com/photos/meloses/5441369/

Vi skal til en liten by ved navn Gouvia - en mil utenfor Korfu by, jeg har prøvd å lese meg litt opp om stedet, men finner ikke annen info enn at det er noen barer, noen diskoteker og mange bra spisesteder. Er stedet et godt utgangspunkt for å reise rundt på scooter? Hvordan er prisene på scooter utleie? Min venninne er litt rusten på scooter kjøringen sin sier hun, jeg er lite interessert i å ha henne bakpå, er det et stort problem med gærne grekere som kjører rally på øya?

Jeg drar ikke til Hellas for å rave, men noen pils blir det jo. Hvordan er utelivet på Korfu?

Jeg er veldig glad i å dykke, og mulighetene er jo der. Er dykking på Korfu noe særlig, eller er det bare OK? Jeg har jo hatt mine opplevelser og jeg er klar over det skal litt til for å toppe det, men er det likvel verdt å droppe noen kroner på leie av dykkeutstyr etc?

Ving arrangerer en del utflykter, vi blir nok iallefall med til Albania, er det noen andre "turist" ting jeg må få med meg der nede?

Mange spørsmål, om noen har vært der nede blir jeg happy med tips og triks fra deres reise til denne ferieøya. Happy taning
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg har vært på Sidari i korfu ( Turistinformasjon ), dog drev jeg mest med snorkling og båtkjøring når jeg ikke slappet av med en pils.
Til og med med snorkel og svømmebriller får du sett ganske mye.

Vi (min far, bror og jeg) dro med et Britisk reisebyrå, det var ingen skandinaviske byråer som drev rundt i dette området. Stranda midt i sidari er litt.. luguber, type kloakk rett ut i elva og elva rett ut i havet, men du skal ikke langt rundt hjørnet før du finner plasser som på bildet ditt. Øya er også preget av masse fine sandsteinformasjoner som er fine å spasere å se på om kvelden.
Jeg har bodd i Moraitika 2 uker i året i fire år nå, og har KJEMPEerfaring med å legge ut på scooter/ATVtur. Det er virkelig masse å se på øya, spesielt vestsiden og hele den sørlige delen. Anbefaler deg også å ta en tur til Ropa Valley, sist jeg var der hadde vi 47 grader lufttemperatur

Personlig synes jeg Corfu Town er litt kjedelig, det blir på en måte litt som hjemme.. Jeg anbefaler deg allikevel å ta en tur med scooter, for å se trafikkbildet der inne >.<

I og med at øya er såpass liten som den er, spiller det egentlig ingen rolle hvor du er og hvor du skal. Når jeg er på anbefalingsstreak kan jeg med det samme anbefale strendene Marathias, Paramonas (når det er mye vind), og Halikounas.

Scooter koster som regel 15EUR/dag for én dag, 12EUR per dag med utvidet leie, og ca. 10EUR/dag hvis du leier for for eksempel ei uke av gangen..

Giassou!
Høres bra ut gutter, ville du anbefale meg å ikke dra dit isåfall grunnet kloakksøl Dodecha? Bildene fra siden du linker til minner meg veldig om strendene jeg har sett meg ut på flicker, og de ser jo jævlig fristende ut.

Hvordan er det med ATV leie? Kan jeg kjøre det med klasse B? Pris?
Jævlig typisk at jeg ikke har fått summa meg til å ta oppkjøringa på klasse A enda..

Takk for tips, keep 'em coming