Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1802
Går det å å se feks tv1000 og disse kanalene med et tvkort på pcen? Har kabeltv fra UPC her jeg bor.

(Sorry hvis dette har vært oppe før, men fant ikke noe topic om det)
Definer hva du mener med tv-kort; mener du at du vil se kanaler du ikke har abonnement på? Isåfall, neppe, så lenge sourcen din er kabel.

Mener du bare å se ting på pc'en, evnt cappe og sånn, så burde vel et hvilket som helst kort med video inn funke.
Ok skal prøve å forklare litt hva jeg mener.

Hvis jeg setter inn et tvkort i pcen sånn at jeg kan se tv på pcen, finnes det da noen programmer jeg kan bruke for å kunne se kanler som man til vanelig må kjøpe en dekoder for?
Opprinnelig postet av Putas
Går det å å se feks tv1000 og disse kanalene med et tvkort på pcen? Har kabeltv fra UPC her jeg bor.

(Sorry hvis dette har vært oppe før, men fant ikke noe topic om det)
Vis hele sitatet...
Jeg tviler på at det går med Upc. Jeg har selv lyse internett og det eneste jeg gjør for å se tv1000 og canal+ er å endre litt på ip`en min.
Sist endret av gonz; 2. desember 2004 kl. 20:39.
Ok tenkte bare siden de får den dreambox (det den heter) til å få inn digital tv, kanskje det var noen programmer ute på nette som fungerte mer eller mindre på samme måte, bare la inn de kodene eller hva som skal til for å se kabeltv.

(Har aldri teste en DreamBox men det er sånn jeg tror den fungerer )
Hvis du hadde hatt en parabolantenne å koble til tvkortet ditt, hadde du hatt rett. Med kabel tror jeg det blir vanskelig.
Hadde vært interessant å se hva noen guruer kunne fått til med dette kortet: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302290&cks=SER

Hmm.... ok Men takk for alle svar
Nå er det faktisk en Dreambox på gang for kabel-tv.... Vet ikke spesikfikasjonene på denne, -men regner med at det skal være mulig å "hacke" denne scramblingen på denne, uten at jeg vet noe mer om dette.... Sjekk ut linken;

(Kabelversjonen 500C)

http://www.dreambox.no/news.php

Hadde før i tiden en egenkomponert /hjemmelaget "dekoder" for de-scrambling av disse signalene, men vet ikke om disse vil fungere lengre.....
Hvorvidt en slik løsning vil fungere, avhenger vel helt av krypteringen man har brukt, vil jeg tro...

dj_buttman: Du snakker om descrambling av analoge signaler, var mange som hadde slike.

Kode

http://homepages.pathfinder.gr/cablecrypt/
denne tror jeg vil funke, en kammerat av meg fikk ihvertfall bilde, men ikke fått til lyd enda
Det vil vel fortsatt komme helt ann på kodesystemet som er i bruk. Putas, hvilken kabelleverandør har du?
UPC
OK.. jeg fant ingen nyttig informasjon på upc.no ihvertfall, noen andre som har erfaring med å hacke upc's tjeneste, jump right in.

Nå har aldri jeg hatt kabel (fordi parabol er mye mer gøy :P), men om jeg forstår det rett så fungerer det slik at du rett og slett får en vanlig coax-kabel med normale tvsignaler inn i stua, ingen set-top boks i det hele tatt?
For vanelig tvkanaler (grunnpakken fra upc) så trengs ingen dekoder, men for å få digital tv eller få inn kanaler som tv1000 osv trengs det en dekoder. Og i det boretslaget jeg bor kan jeg ikke sette opp parabol
Akei. Kan du finne ut litt om den boksen da? Når vi vet krypteringssystemet om modllen på boksen, så kan vi sikkert lete info litt mer målrettet .. Undervurder ikke google, hehe..
UPCs analoge tvsendiger krypteres ikke! Det som skjer er at synk-signalet i palsendingen fjernes noe som forårsaker at bildet begynner å rulle. Brooktree 87[89](A)-serien av tvdecodere, som sitter i de fleste (ikke alle!) tv-kort for pc har en spesiell modus hvor den ikke blir forstyrret av det manglende synk-signalet. Det finnes programvare som kan benytte seg av denne spesielle modusen for så å gjenopprette (emulere) synk-signalet. For linux finnes blant annet cablecrypt (tror det finnes win32-port av dette), og cc2y4m (http://cube.dyndns.org/~rsnel/cc2y4m/).

Polariteten på signalet endres ved et tilfeldig intervall og det er dette dekoderboksen gjenoppretter.
Så på norsk betyr det at det går å se tv1000 på pcen med det proget ? ;p
Se der ja, der ser det ut som om vi fikk svar på spørsmålet vårt

Stor takk til Jallamann. Så ble både jeg og alle andre litt klokere i dag også.