Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 896
Et tysk PC blad mener Microsoft har brukt en piratkopiert version av SoundForge(Google oversettelse) for å redigere Wav filer i Windows Media Player. Du kan sjekke det selv ved å redigere en av WAV filene i %WINDIR%\Help\Tours\WindowsMediaPlayer\Audio\Wav\ i notepad. helt nederst vil du finne ordene SoundForge og Deepz0ne. Deepz0ne er visst en cracker fra en gruppe ved navn radium.

http://slashdot.org/article.pl?sid=04/11/13/0036243
Hah, Microsoft er sikkert like ille som de "tyvene" de beskylder for alskens dritt og lort selv.
Haha, så jævlig bra.
lynzh's Avatar
Trådstarter
Jeg trakk også på smilebåndet når jeg leste dette, Får bare håpe Sony saksøker dritten ut av microsoft og ikke ender opp som Stac Electronic.
Nå skal det sies at Microsoft høyst sannsynlig har lisens på Soundforge. En mulighet er at en lat ansatt ikke orket å gå igjennom byråkratiet for å få utlevert en lisens før en deadline. Det er ikke uvanlig at bedrifter foretrekker å bruke warez-utgaver av programvare, fordi det er så mye bry med dongels o.l. Jeg har sett tilfeller hvor en bråte lisenser på dyr programvare står i en hylle - nedstøvet, innpakket i plast. Jeg regner ikke med at dette er tilfellet hos Microsoft, men det forekommer.
lynzh's Avatar
Trådstarter
Joda, men siden microsoft er nazister når det gjelder krigen mot piratkopiert software må de straffes som en helhet.
Tror heller den personen bare får sparken.
Jeg skulle likt og hørt hva Bill hadde sagt hvis han hadde uttalt seg om saken..
Gå til:
CWINDOWS\Help\Tours\WindowsMediaPlayer\Audio\Wav

Åpne en fil i NotePad, marker filen, høyreklikk velg Notepad

Og se på siste linje

Deepz0ne ISFT Sound Forge 4.5

Deepz0ne er navnet på ei releasegruppe/person
Opprinnelig postet av nudo
Gå til:
CWINDOWS\Help\Tours\WindowsMediaPlayer\Audio\Wav

Åpne en fil i NotePad, marker filen, høyreklikk velg Notepad

Og se på siste linje

Deepz0ne ISFT Sound Forge 4.5

Deepz0ne er navnet på ei releasegruppe/person
Vis hele sitatet...
Deepz0ne er en person som er medlem av gruppa Radium.
Opprinnelig postet av Lynzh
Joda, men siden microsoft er nazister når det gjelder krigen mot piratkopiert software må de straffes som en helhet.
Vis hele sitatet...
Så du mener altså at hvis en ansatt i NSB, sniker på trikken til Oslo Sporveier, skal NSB straffes som en helhet? Dette er helt klart en feil gjort av en enkeltperson, og ikke en gjennomført holdning til Microsoft. Det kommer aldri til holde i retten!

En annen ting er hvordan du forsøker å trekke en parallell imellom nazismen og Microsofts holdning til piratkopiering. Microsoft lager et av verdens beste operativsystemer. Slikt er ikke gratis. Ja, det finnes gratis alternativer. Linux er basert på dugnad og er derfor i utgangspunktet gratis. Jeg våger likevel å påstå, med i hvert fall 90 % sikkerhet, at du sitter i Windows nå. Du har frivillig valgt å bruke produktet deres, på samme måte som man frivillig sniker på t-banen.

Jeg påstår ikke at jeg har rent rulleblad selv, men jeg blir provosert av holdningene mange har, hvor det er helt greit å stjele fra andre, men straks det blir tatt initiativ til å stoppe tyveriene hyles det ut. Det handler litt om respekt for andres eiendom. Prissettingen på programvare er en annen sak. En vanlig privatperson har gjerne ikke råd til å kjøpe dyre programvarelisenser, og her har IT-bransjen en utfordring. Microsoft har klart dette rimelig bra ved å gi ut en Home-utgave av XP som ikke koster hele månedslønna. Jeg ville hatt problemer med å jobbe for en arbeidsgiver som gjennomført tjente penger på stjålet programvare.

Til slutt vil jeg oppfordre de som er imot Microsofts forsøk på å stoppe piratkopiering til å enten _kjøpe_ produktet de har stjålet, eller å bytte til et operativsystem som er gratis.

-
usj. Jeg har en programmeringsdeadline rett rundt hjørnet og er rimelig stressa. Fikk ut litt aggresjon ved å skrive denne posten.
ITavisen.no skrev nettopp om denne saken også..
ITavisen

utrolig festlig dette her
lynzh's Avatar
Trådstarter
Jallamann: Eksempelet du kommer med er jo helt absurd, han som sniker på oslo sporveier sin trikk, har jo ingenting med NSB å gjøre siden NSB ikke tjener eller taper penger på at han gjør det. Men når Microsoft, som er veldig strenge på at man skal ha lisenser på programvare man skal bruke kommersielt, så må de for pokker klare å holde det selv ivertfall. Er du ikke enig?

Do as we say, not as we do. eh?
hehe Håper de blir saksøkt
Opprinnelig postet av Fukaniso
ITavisen.no skrev nettopp om denne saken også..
ITavisen

utrolig festlig dette her
Vis hele sitatet...
ITavisen er tidlig ute, haha...
som vanlig. De henger jo bare tre dager etter