Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1702
Jeg vil si at freak som forum har vært ekstremt lærerikt for meg, og en enorm støttespiller i den tid jeg selv eksperimenterte med ulovlige substanser. Det både til skrekk og advarsel med gode råd fra erfarne freaks. Med tanke på kommende rusreform viser det seg at frekforum har vært langt i forkant av utiklingen. Det meste som ble diskutert her inne var ekstremt kontroversielt før i tiden.Nå i dag er enkelte av temaene noe folk våger å stå frem med i offentligheten.I og for seg burde forumet i all sin viktighet vært statstøttet.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden, men blant tidligere deltagere er mange av nickene fra eldre tider ikke lengre aktive. Jeg vet i hvertfall at noen av personene bak er døde. Andre vet jeg ikke, men de kan ha skiftet nick eller kurert seg for forumavhengighet.

Jeg aner ikke om det er en elendig ide, eller en god en. Om man eventuelt ripper opp i følelser hos enkelte, eller om det kan være svært samfunnsnyttig. Men fra de gamle avdøde heltene om de er mange nok, så tror jeg i impulsivitetens øyeblikk at en virituell freak kirkegård hadde tatt seg ut. Der de som har gått bort fikk sine minneord og egne virirutelle gravstener her inne.Med tanke på at freakforum er over 20 år gammelt begynner forumet og få sin museumsverdi. Ikke bare har det vært samfunsnyttig arbeid, men det er og en form for kulturskatt. Gjennom historien har alle tabu temaer blitt skvist ned i undergrunnen av datidens autoriteter. Som alt annet som har vært i forkant av utviklingen har det blomstret årevis inn i fremtiden.

Dette var bare ide nummer en jeg følte for å viderformidle til dere som drifter forumet.

Ide nummer 2 er muligens superteit.Men om freak skulle gå inn i en komersiell retning, så hadde vel kansje en sjekkeapp, eller kontaktannonse forum i forumet vært noe? Det hadde sikkert ikke apelert til det breie publikum som Tinder, men siden Tinder florerer av overfladiskheter må det vel finnes et publikum her inne. Alltså en sjekkearena for de som er single og fargerike med et langt mer åpent sinn en gjenomsnittet.

Jeg beklager om dette ble langt og usammenhengene. Jeg følte nå bare for i det minste og ha det litt morro med meg selv. Ikke blande meg inn i driften på freak. Men kansje blir det en interesann diskusjonstråd. Kansje sovner folk etter og ha lest 2 linjer. Ha en fortsatt god sommer folkens
Anonym bruker
"Tolerant Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er en søt tanke med virtuell kirkegård, jeg husker brukere fra 15+ år tilbake som har forsvunnet, men jeg har egentlig bare tenkt det er livets gang å ikke sitte på forumet hele livet.

Med dating hehehe næh det tror jeg ikke. Jeg skal ikke påstå at det bare er folk som bruker drugs her inne, men det er hvertfall minimalt med jenter i de andre forumdelene og at to rusmisbrukere finner hverandre er ikke akuratt sunt. Blir fort dratt lenger ned av det, introduserer hverandre for andre stoffer og plutselig har begge værre problemer. Det er allerede et sosialt hjørne på forumet og i mine øyne holder det for å få nye bekjentskaper.
Pipestilk
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er en søt tanke med virtuell kirkegård, jeg husker brukere fra 15+ år tilbake som har forsvunnet, men jeg har egentlig bare tenkt det er livets gang å ikke sitte på forumet hele livet.

Med dating hehehe næh det tror jeg ikke. Jeg skal ikke påstå at det bare er folk som bruker drugs her inne, men det er hvertfall minimalt med jenter i de andre forumdelene og at to rusmisbrukere finner hverandre er ikke akuratt sunt. Blir fort dratt lenger ned av det, introduserer hverandre for andre stoffer og plutselig har begge værre problemer. Det er allerede et sosialt hjørne på forumet og i mine øyne holder det for å få nye bekjentskaper.
Vis hele sitatet...

Ja, det er de gamle brukerne som bare forsvant. Noen vet man som nevnt er døde, andre kan man undre seg i en evighet på hvor ble av.

Hehehe...Ja, mulig den sjekkeside ideen var dårlig. Freak er jo oppdelt i forskjellige temaer som ikke bare angår "rusentusiaster". Det kunne og blitt noen interesanne mikser av kulturkrasjer dersom det var gjevnt fordelt på kjønnene her inne. Det ville vært som å blande en ST bernhardshund med en puddel
Jeg kan se for meg noen etiske utfordringer her. Man opererer under nick her inne, selv om mange kjenner hverandre. Er det sikkert at de ville ønsket å få omstendigheter rundt bortgangen sin diskutert på åpent forum? Vil de pårørende ønske det? Får man bekreftet på en ordentlig måte at vedkommende er død, eller blir det ryktebasert?
Sist endret av *pi; 25. juni 2020 kl. 16:42.
Pipestilk
Trådstarter
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg kan se for meg noen etiske utfordringer her. Man opererer under nick her inne, selv om mange kjenner hverandre. Er det sikkert at de ville ønsket å få omstendigheter rundt bortgangen sin diskutert på åpent forum? Vil de pårørende ønske det? Får man bekreftet på en ordentlig måte at vedkommende er død, eller blir det ryktebasert?
Vis hele sitatet...
Ja, der har du muligens noen poeng. Men det var ikke med tanke på en detaljert beskrivelse av omstendihetene rundt deres bortgang. Ellers er det ikke en hemmelighet hva flere av de som nå er døde, døde av.Til og med foreldre til enkelte av de døde har bidratt i enkelte tråder i etterkant.

Men det er vanskelig å kvalitetsikre en god del av eventuelle påstander der det bare er nickene som står igjenn. Og rykter vil skade. Samtidig er det trist om en del av de fantastisk velskrevne trådene blir glemt noen generasjoner frem i tid.
Sitat av *pi Vis innlegg
Jeg kan se for meg noen etiske utfordringer her. Man opererer under nick her inne, selv om mange kjenner hverandre. Er det sikkert at de ville ønsket å få omstendigheter rundt bortgangen sin diskutert på åpent forum? Vil de pårørende ønske det? Får man bekreftet på en ordentlig måte at vedkommende er død, eller blir det ryktebasert?
Vis hele sitatet...
Som du sier så opererer man jo under nick her så hva har det å si at et nick blir bekreftet død?
Videre så stemmer det også at flere her inne kjenner, eller kjente hverandre i den virkelige verden så om man velger å dele nicket til noen man vet er gått bort så må det jo være opptil enhver å tro hva de vil, de som vet, de vet.
I ett eller kanskje flere tilfeller så har jo pårørende vært her inne å bekreftet avdøde, videre er man fortsatt bak et nick så hva gjør det egentlig at man snakker om en bruker som er død?
Er det slik at når noen dør så er det ikke lov å snakke om de lenger?

Man trenger jo ikke diskutere omstendighetene rundt, trodde egentlig det var common sense og folkeskikk at man ikke gjør det selv irl. om man ikke vet helt sikkert hvordan avdøde gikk bort, og om man vet hvordan og det ligger en kjip grunn bak så snakker man likevel ikke for høyt om det av respekt for avdøde?

Om jeg dør imorgen så må dere gjerne grave i hvem hva hvor, hyll meg med en diger gravsten skjært ut fra en 100kg blokk av mdma og hevne meg med å kaste stinkende blomster på politiet.
Send meg videre til de evige jaktmarker hvor jeg kan danse inn evigheten sammen med Lucyinthesky.
Sist endret av Kjelldriver; 26. juni 2020 kl. 07:31.
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Som du sier så opererer man jo under nick her så hva har det å si at et nick blir bekreftet død?
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner ingen av dere i virkeligheten, men om jeg hadde gjort det så hadde jeg ikke postet noe her som jeg fikk vite i virkeligheten, tror jeg. Ikke sikkert det er viktig for alle, men jeg vil tro noen har lyst å ha kontroll på hva fra deres eget liv som skal være en del av nicket sin identitet.