Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 7216
Er det nulig og eventuelt hvordan uten og måtte registrere?
Kjøp et simkort fra et land som ikke krever registrering

Eller finn en passe nedsnødd uteligger, asylsøker, junkie e.l. du kan registrere det på
Du kan jo registrere men med hemmelig nummer. Da er det skjult for nummeropplysning.
R.i.p 23.04.2021
Får kjøpt ferdig registrerte anonyme simkort på et marked. Nevner ikke link og svarer ikke på eventuell pm om link.
Trådstarter
50 1
Men man om man har noens adresse og personnummer man bruker til og registrere vill di da få varsel eller noe?

Litt vanskelig og finne ferdig registrerte sim kort om man ikke vet hvor man skal lete, finner ikke.
Nei de får ikke noe varsel, ikke før du evt. gjør noe kriminelt og politiet kontakter "sim-kort-registrar" for en spørsmålsrunde eller avhør.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nei de får ikke noe varsel, ikke før du evt. gjør noe kriminelt og politiet kontakter "sim-kort-registrar" for en spørsmålsrunde eller avhør.
Vis hele sitatet...
Hvorfor svarer du på noe du ikke vet noe om? Både telenor, mycall, telia osv sender et brev til folkeregistrert adresse når du registrerer et kontantkort, velkommen til "operatør", ditt nye nummer er 44444444 osv for å varsle at et sim kort er åpnet i dems navn. Dette ble gjort av dem fleste operatørene i begynnelsen av 2020.
Sist endret av FreeWorldSim; 20. mai 2020 kl. 23:57.
Tulling. Du trenger jo ikke ta av fordi om jeg tok feil? De har ikke sendt ut noe tidligere når det ble registrert simkort av "kontantkort" typen. At reglene eller rutinene for det er endret var jeg ikke klar over. Svarte jo ikke i forsøk på å lure trådstarter, jeg svarte for å hjelpe.

Er operatørene pålagt å sende ut slik informasjon?
Aldri fått noe annet enn digital kommunikasjon på mitt kontantkort.
Ikke jeg heller. Ikke på kontantkort. Det har vært typ "velkomstmelding" når personnr er registrert - og den meldingen kom jo til det nye kontantkortet. Ikke fått noe som helst i posten.
Sist endret av _abc_; 21. mai 2020 kl. 00:26.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Ikke jeg heller. Ikke på kontantkort. Det har vært typ "velkomstmelding" når personnr er registrert - og den meldingen kom jo til det nye kontantkortet. Ikke fått noe som helst i posten.
Vis hele sitatet...

Aldri fått noe i posten, registrerte ett kontakt kort rett etter jul
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Nei de får ikke noe varsel, ikke før du evt. gjør noe kriminelt og politiet kontakter "sim-kort-registrar" for en spørsmålsrunde eller avhør.
Vis hele sitatet...
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Tulling. Du trenger jo ikke ta av fordi om jeg tok feil? De har ikke sendt ut noe tidligere når det ble registrert simkort av "kontantkort" typen. At reglene eller rutinene for det er endret var jeg ikke klar over. Svarte jo ikke i forsøk på å lure trådstarter, jeg svarte for å hjelpe.

Er operatørene pålagt å sende ut slik informasjon?
Vis hele sitatet...
Du som er en tulling, du gir et råd som er feil og i værstefall vil gjøre at vedkommende får straff? Dersom du ikke er sikker i svaret ditt så ikke skriv noe som helst.

Operatørene er ikke pålagt, men dem begynte med dette i 2020 etter stor økning i id tyveri på kontantkort.
Sist endret av FreeWorldSim; 21. mai 2020 kl. 00:31.
Du er tullingen som skriver på den måten. Tror du folk sitter på factsjekker alt de skriver på in real time på et forum?
Du har jo ikke engang skrevet hvem av operatørene som har begynt med dette, om det er en eller om det er alle. Om noen ikke gjør det. Så ifølge deg selv så burde jo heller ikke du svart i tråden. Tulling.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Du er tullingen som skriver på den måten. Tror du folk sitter på factsjekker alt de skriver på in real time på et forum?
Du har jo ikke engang skrevet hvem av operatørene som har begynt med dette, om det er en eller om det er alle. Om noen ikke gjør det. Så ifølge deg selv så burde jo heller ikke du svart i tråden. Tulling.
Vis hele sitatet...

Åpne øyene dine så ser du at jeg skrev operatørene i første post. Per dags dato sender alle operatører brev. Det vil ikke si at alle får brevet, da mange ikke er registrert med rett adresse i folkeregisteret, brev bortkommer i posten osv.

Men å svare på den måten du gjorde som om du var sikker når du faen ikke har kunnskap om dette er totalt idioti. Den posten din kunne alle klart seg uten da den ikke ga noe som helst nyttig informasjon, heller motsatt.
Sist endret av FreeWorldSim; 21. mai 2020 kl. 00:43.
Sitat av FreeWorldSim Vis innlegg
Åpne øyene dine så ser du at jeg skrev operatørene i første post. Per dags dato sender alle operatører brev. Det vil ikke si at alle får brevet, da mange ikke er registrert med rett adresse i folkeregisteret, brev bortkommer i posten osv.

Men å svare på den måten du gjorde som om du var sikker når du faen ikke har kunnskap om dette er totalt idioti. Den posten din kunne alle klart seg uten da den ikke ga noe som helst nyttig informasjon, heller motsatt.
Vis hele sitatet...
Posten til _abc_ var ikke unyttig da den ledet til at utdatert informasjon ble rettet på, så nå vet alle at fra og med 2020 så er rutiner endret på.

Du kunne dog latt være å være agro i svaret ditt hvor du påpekte at han tok feil. Det er ikke som at det var årevis siden denne endring har skjedd, bare noen måneder så det må være å forvente at ikke alle har fått med seg dette.
Sitat av Herr potet Vis innlegg
Posten til _abc_ var ikke unyttig da den ledet til at utdatert informasjon ble rettet på, så nå vet alle at fra og med 2020 så er rutiner endret på.

Du kunne dog latt være å være agro i svaret ditt hvor du påpekte at han tok feil. Det er ikke som at det var årevis siden denne endring har skjedd, bare noen måneder så det må være å forvente at ikke alle har fått med seg dette.
Vis hele sitatet...
Helt riktig. Legger meg flat på det.
Det kan kanskje være verdt å nevne at selv om et nummer ikke er registrert på deg, så vil det være relativt enkelt for rett instans å finne ut hvem som bruker det over litt tid. Om det som forsøkes skjult er interessant nok, selvsagt.

Som for eksempel ved å se at dette nummeret og et annet alltid kontakter samme master (ergo befinner seg på samme-ish sted). Også må en jo ha en telefon som ikke kan spores tilbake til deg og listen blir fort lang over forhåndsregler for god opsec (som burde være på plass i en hver situasjon jeg kan komme på hvor "usporbart nummer" er nødvendig).