Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 812
Får ikke opp noe når jeg søker og lurer på om andre har erfaring med gem? https://www.apotek1.no/produkter/gem...10x10g-162295p

Det hjelper all slags nedturer for meg men kan ikke huske å ha sett det nevnt noen gang her inne. Er det noen fare å drikke det før eller under diverse rusmidler? Eller etter for den saks skyld, selv om min erfaring personlig er positiv.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Hver pose (á 10 g) inneholder: Natriumklorid 0,39 g, kaliumklorid 0,50 g, natriumsitrat 0,98 g, glukose 8,13 g.

Det er ingenting magisk med det. Føremålet er å gjenopprette elektrolyttbalansen ved dehydrering. Om du drikk alkohol vil du verte dehydrert, og eg ser for meg at det kan hjelpe til å gjenopprette væskebalansen.

Ein frisk person vil ikkje ta skade av dei dosane som er i ein liter. Om du drikk det regelmessig bør du gjerne tenkje på totalt saltinntak og slikt, men til sjeldan bruk framstår det som uproblematisk.

Du kan sikkert lage din eigen miks til ca. 0.5% av prisen. Rør ut eitt gram salt, halvanna gram kaliumklorid og tredve gram druesukker i ein liter vatn. Alle ingrediensane er billege og lett tilgjengelege. T.d. får du KCl på ebay for ein hundrings per kg...
Det er sånt jeg serverer barna når de har omgangssyken.

Kan sikkert hjelpe ved fyllesyke også, men tviler på at det har noen god effekt på selve hangoveren.