Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2463
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Har hatt en skremmende opplevelse. Fikk utskrevet stilnoct for hjelp med å sove i eksamensperioden (jeg har problemer med innsovning pga øresus).

Hadde tatt 3. Våknet fint i dag og gikk og hadde eksamen.
Når jeg blir hentet fra eksamen blir jeg fortalt en i husholdet at jeg hadde ravet rundt i huset, smørt syltetøy på gulvet og at de hadde vurdert å ringe legevakten for pumping. Jeg hadde sittet å sett rett inn i en tom pc-skjern og bare snøvlet og snakket usammnenhengende.

Jeg har ingen erkjennelse av dette. Har hatt en fin følelse i hele dag. Ble fortalt dette nå når jeg kom hjem. ble sjokkert når jeg hørte det!

jeg sjekker pakken og ser at over 160 mg er borte. Jeg har altså i bevisstløs tilstand slengt i meg mer av det. WTF

trenger hjelp til å sove, trenger en permanent løsning, tenker at stilnoct IKKE er det, for å si det sånn.

hadde også fått på en liten en, grunnen til at jeg kjørte på så hardt med innsovningsmilder 30 mg stilnoct var at jeg ville sovne tidlig og komme meg opp tidlig

skremmende opplevelse
Sist endret av meaculpaUIO; 13. mai 2014 kl. 14:58.
Her er det nok DU som har skylden i det hele ja. Du har fått medisinen og lege har foreskrevet at du skal ta EN tablett rett før sengetid.
Hadde du fulgt dette og ikke tatt tre tabletter hadde nok dette gått mye bedre!
Dette er en innsovningstablett og fungerer meget bra hvis du følger prosedyre.
Neste gang du skal bruke dette så tar du EN tablett ut av pakningen, legger resten LANGT unna senga, tar med deg den ene tabletten og svelger den 15 minutter før du vil sove. Altså: legg deg i senga og ro ned før du tar tabletten. Den virker etter 15-30 minutter, men kravet er at du selv PRØVER å sove. Hvis du ligger og venter på at den skal virke, ser på klokka og gjør andre sprell så virker den neppe..
Jeg har i en annen tråd her nevnt at jeg har (etter flere år med bruk av denne) dristet meg opp på TO tabletter, noe legen sa var unødvendig.. Og i følge pakningsvedlegget er nok dette ganske riktig, men det er nok en viss tilvenningsgrad også på disse etter årevis med bruk.
Sist endret av woff; 13. mai 2014 kl. 15:09.
Du spiste jo for mange til å begynne med og da er det lett og miste hodet og plutselig stappe i seg en håndfull. Det er individuelt selvfølgelig. Jeg skjønner at du ville være sikker på at du fikk sove men her gjorde du et klart feilgrep. 1 tablett er nok for en førstegangsbruker og mer enn det vil gjøre deg helt kanapas. Jeg har eksperimentert med Imovane(ganske likt virkestoff) og det kan være skumle greier.. Uansett, når man tar disse MÅ man slå av lyset og gå å legge seg, særlig om du ikke er vandt med dem. Dette fikk jeg streng beskjed av legen. Jeg tok 4-6 stykk engang uten toleranse og jeg hadde trynet overalt og nesten skadet meg.

Uansett nå har du lært. Du kan prøve 1 tablett eller knuse den i to. Er jo en liten sjanse for at du kan være oversensitiv for Hypnotikum/Stilnoct men jeg tror virkelig du bare overdoserte.

Er mange andre ting du kan få av legen som gjør deg rimelig trøtt som ikke kødder med bevisstheten din, men dessverre gir de fleste hangover om du ikke har gått på dem noen dager. Og det er jo ikke noe særlig for ditt behov om du tenker å kun bruke dem ved slike anledninger som eksamen osv.
Sist endret av ZionRoad; 13. mai 2014 kl. 23:10.
Det er meningen å ta Stilnocten(e) rett før man legger seg, altså man svelger de med drikke, kler av seg og legger seg.
De virker innen 15 min, og har så kort som 50 minutter halveringstid, så du må handle raskt om du skal sove.
Og før de virker er det meningen at du allerede ligger i sengen. Om du sitter fortsatt oppe når de kicker inn, så kan du banne på at du begynner å kødde rundt i kjøleskapet og i ditt tilfelle, sluke nesten hele pakken.

Jeg har en kompis som tok 20mg, og i påvente på at de skulle begynne å virke, så gikk han en 10 min tur til 7/11 for å kjøpe seg en pølse. Alt han husker var at han spiste pølsa, etter det så ble det svart. Han skal vistnok ha vandret til jernbanen og begynt å gå bortover jernskinnene. Han ble kjapt henta av ambulanse.

Gjør som jeg sa øverst, eller reduser dosen, jo mindre effektiv dose som får deg til å sove, desto bedre. Slike piller skaper toleranse kjapt, og jo høyere dose du blir vandt med, jo værre blir søvnproblematikken og abstinensene.
Stilnoct sitter i kroppen dagen etterpå. Det kan sammenlignes med valium. Det er bedøvende nok på hjernen og prestasjon til og begynne med, og for de aller fleste så holder en, eller bare en halv en, mer enn nok.

Folk sier de har kjapp halveringseffekt, men jeg merker de godt dagen derpå likevel. Selv effekten som hjelper deg i søvn er nok derimot mest effektiv som folk sier; innen en time etter du har tatt de.

Jeg ville anbefalt deg og prøve en halv en og se om det er nok. Og pass på at du ikke blit vant til å ta dem. De er ekstremt vanedannene for søvnbruk, og avvenning kan være et helvete.

Det som skjedde med deg er fullstendig normalt på høye doser.
Sist endret av torsken; 15. mai 2014 kl. 08:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
hadde også fått på en liten en
Vis hele sitatet...
Uforsvarlig medisinering + "en liten en" ? Høres ut som en genial plan.
Sitat av torsken Vis innlegg
Stilnoct sitter i kroppen dagen etterpå. Det kan sammenlignes med valium. Det er bedøvende nok på hjernen og prestasjon til og begynne med, og for de aller fleste så holder en, eller bare en halv en, mer enn nok.

Folk sier de har kjapp halveringseffekt, men jeg merker de godt dagen derpå likevel. Selv effekten som hjelper deg i søvn er nok derimot mest effektiv som folk sier; innen en time etter du har tatt de.

Jeg ville anbefalt deg og prøve en halv en og se om det er nok. Og pass på at du ikke blit vant til å ta dem. De er ekstremt vanedannene for søvnbruk, og avvenning kan være et helvete.

Det som skjedde med deg er fullstendig normalt på høye doser.
Vis hele sitatet...
Sikker på at du ikke har noe feil med levra? Her varer de i 2-3 timer max og kicker etter 15 min.
Du er ikke den eneste som har glemt å legge seg etter å ha tatt innsovningspiller. Se denne for eksempel (humor): http://ambien.blogspot.no/2010/12/am...ollection.html