Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2311
Musikk har vel de siste årene fått en enda større betydning for folk flest enn det den gjorde før, med tanke på den store tilgjengeligheten og mulighetene vi har i dag- i motsetning til før. Men hvor mye betyr egentlig musikken for deg?

Selv hører jeg på musikk så sant jeg sitter foran skjermen (noe jeg gjør en del timer i døgnet), i bilen og på jobb. Musikken er på 24/7. Kanskje slitsomt tenker mange, men for meg er det som terapi for hodet. Mye bedre enn stillhet. I tillegg elsker jeg å søke opp ny musikk innenfor mitt interessefelt. Jeg er vel ikke alene om å bruke mye tid på musikk...

Hvordan hadde du taklet en hverdag uten musikk? Og hva er ditt forhold til musikk?

PS: Hvis du har noe "goodfeeling" musikk eller hip-hop med bra flow, del gjerne her i tråden!
Musikk betyr mye for meg!

Det er lite som slår det å kjøre alene i bilen mens du hører på akkurat den musikken du liker best. Det er rett og slett en ubeskrivelig følelse!

Ellers er det deilig å høre på musikk nå man skal slappe av, og "koble ut" hjernen litt.

Jeg tror at en hverdag uten musikk ville vært ganske mye mer stressende, og det hadde det vært vanskelig å takle...
Musikk har veldig mye og si får meg.
Jeg hører på musikk når skjermen er oppe, det vil si 24/7 (for real)

Vist du vil ha noe chill så kan jeg anbefale:
Florence +the machine
Rihanna -unapologetic (noen sanger)
Black stone cherry
The Killers
Kings of leon
Three days grace
Foo fighters
Når jeg står opp om morgenen. Drar til skolen på den fullstappa trikken. Jobber med skolearbeid. Drar hjem fra skolen på den mindre fulle trikken. Sitter foran dataen. Er med venner. Trener. Kjører bil. Når jeg legger meg.

Musikk. Alltid.
Ærlig talt skjønner jeg ikke helt hvordan folk kan høre på musikk 24/7, da ser jeg for meg at musikken kun er der fordi den pleier å være der, ikke fordi man faktisk hører på musikk. Dette blir for med da nesten et missbruk av musikk. For meg betyr musikk utrolig mye, og når jeg hører på musikk, så er det ofte det eneste jeg gjør, for eksempel når jeg legger meg om kvelden ligger jeg i senga med lyset slukket, alle sanser skjerpet på musikken, det er da jeg nyter musikk fullt ut. Å kunne høre hver lille detalj, suge til seg alle følelser den skaper, for meg er det det musikk handler om.
Hører vel et par timer musikk om dagen. Er svært glad i positive auditive inntrykk. Fine lyder, altså.

Scarub - California Sunrise. Dagens musikktips fra meg.
Sitat av LasseAP Vis innlegg
Ærlig talt skjønner jeg ikke helt hvordan folk kan høre på musikk 24/7, da ser jeg for meg at musikken kun er der fordi den pleier å være der, ikke fordi man faktisk hører på musikk. Dette blir for med da nesten et missbruk av musikk. For meg betyr musikk utrolig mye, og når jeg hører på musikk, så er det ofte det eneste jeg gjør, for eksempel når jeg legger meg om kvelden ligger jeg i senga med lyset slukket, alle sanser skjerpet på musikken, det er da jeg nyter musikk fullt ut. Å kunne høre hver lille detalj, suge til seg alle følelser den skaper, for meg er det det musikk handler om.
Vis hele sitatet...
Jeg har musikk på øret, konstant.
Det fungerer som en forbedret bakgrunsstøy, istedenfor å høre på alle andre i klassen bable om unødvendig tull hører jeg på musikk. Samme som når jeg er ute, da er det istedenfor å høre vinden,regnet eller annet.
Men jeg gjør også som deg, noen ganger når jeg sitter på pc'en, setter jeg på favorittmusikken og blir i min egen verden mens jeg tenker mer over musikken enn når den bare er i bakgrunnen
Feil plass for tråden, men musikk betyr ikke så veldig mye for meg, hører på musikk, men ikke så forferdelig mye.
Tror jeg hører på musikk i visse settinger. I bil, når jeg sitter på internett, på jobb og når jeg tegner.
Er glad i stillhet også. Å gå tur med bikkja, eller når jeg leser, etc.
Når jeg snakker med folk, foretrekker jeg å ikke høre på musikk, da blir det bare unødvendig bakgrunnsstøy. Syns ikke noe om å være på fester der du må rope i øra på folk for at de skal høre deg...
Og av og til er det fint å lene seg tilbake, lukke øyna og virkelig leve seg inn i en sang, med tekst, rytme og det hele.

Så ja, musikk er viktig! På mange måter.
Sitat av LasseAP Vis innlegg
Ærlig talt skjønner jeg ikke helt hvordan folk kan høre på musikk 24/7, da ser jeg for meg at musikken kun er der fordi den pleier å være der, ikke fordi man faktisk hører på musikk. Dette blir for med da nesten et missbruk av musikk. For meg betyr musikk utrolig mye, og når jeg hører på musikk, så er det ofte det eneste jeg gjør, for eksempel når jeg legger meg om kvelden ligger jeg i senga med lyset slukket, alle sanser skjerpet på musikken, det er da jeg nyter musikk fullt ut. Å kunne høre hver lille detalj, suge til seg alle følelser den skaper, for meg er det det musikk handler om.
Vis hele sitatet...
Kjenner meg igjen her. Har aldri skjønt greia med at folk hører på musikk samtidig som de jogger, arbeider, eller har eksamen etc. Jeg for min del kunne aldri hørt på musikk som jeg virkelig liker samtidig som jeg trener eller anstrenger meg på andre måter... Når jeg hører på min favorittmusikk så har jeg oppmerksomheten min rettet mot akkurat den
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Jeg for min del kunne aldri hørt på musikk som jeg virkelig liker samtidig som jeg trener eller anstrenger meg på andre måter...
Vis hele sitatet...
Der er vi helt forskjellige. Musikk innenfor trening får meg til å gi ekstra. Får et ekstra driv til å klare f.eks det siste løftet i benkpress. Det er derfor det er typisk at folk hører låter med bass i på treningssentre. Gir motivasjon til å gi det lille ekstra
Betyr veldig mye når man skal jobbe. Spesielt når man skal lage ting med kreativitet i seg, da er musikk en naturlig del! Jeg fikk nesten hakeslepp for en stund siden da vi ikke fikk lov til musikk i en formgivningsprøve, men heldighvis forsto læreren oss!
Sist endret av Little Pixie; 6. desember 2012 kl. 22:16.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Betyr veldig mye for meg, og hører på det heletiden nesten. Selv er jeg litt mer interessert i musikk, bakgrunnshistorie osv, og har satt meg spesielt godt inn i rap. Har som oftest musikk spillende i bakgrunnen hele tiden, men jeg nyter den virkelig når jeg feks går alene til forskjellige steder, skolen, byn osv
Sitat av snowdog Vis innlegg
Betyr veldig mye for meg, og hører på det heletiden nesten. Selv er jeg litt mer interessert i musikk, bakgrunnshistorie osv, og har satt meg spesielt godt inn i rap. Har som oftest musikk spillende i bakgrunnen hele tiden, men jeg nyter den virkelig når jeg feks går alene til forskjellige steder, skolen, byn osv
Vis hele sitatet...
Her kjenner meg igjen. Rap har jo mye mer innhold enn de fleste pop-hitter som kan synge "baby baby" i 3 minutter f.eks.. En Eminem sang har gjerne 6-700 ord og 20 forskjellige budskap, sammenlignet med da Justin Biebers "Baby" på rundt 400, der han sitter igjen med 200 ord hvis man kutter ut "baby baby refrenget"..
En kompis sa en gang at den største endringen i livet hans når han fikk barn, var at musikk ikke betyr ALT lenger. Jeg har ikke barn enda og jeg kan med hånden på hjertet si at musikk betyr alt for meg.
Jeg har stort sett alltid på musikk hvis ikke jeg er sammen med noen. Noe jeg derimot har blitt dårligere til med åra er å faktisk lytte til musikk, at ikke musikk kommer i bakgrunnen men heller at du skrur av lys og legger deg til rette for å kun høre på f.eks en ny cd.
På tide å kjøpe seg cd-spiller igjen så jeg kan gå tilbake til cd-samlingen, spotify har gjort musikk til fast-food hvor jeg sjeldent hører på et fullt album lenger og det kommer ofte i bakgrunnen for noe annet.
Sist endret av Cheese; 7. desember 2012 kl. 09:53.
Terminal Arbeider
Radium93's Avatar
Musikk for meg er alt. Hører på musikk på jobb, hjemme og på vei hjem fra jobb. Alltid når jeg reiser har jeg på musikk. Når jeg skal konsentrere meg må jeg ha musikk få å stenge meg ute fra verden så jeg ikke mister konsentrasjonen.

Musikk er på nesten 24/7. Kan lett tømme batteriet på tlf bare å høre på musikk. Får nesten ikke forklart med ord hva musikk betyr for meg. Spesielt hardstyle. Har hørt på det i fem år nå og det har hjulpet meg igjennom livet på mange måter. Ikke noe er å sette på hardstyle når du har kommet hjem fra jobb og skal slappe av. Best feeling in the world
Sitat av Cheese Vis innlegg
En kompis sa en gang at den største endringen i livet hans når han fikk barn, var at musikk ikke betyr ALT lenger. Jeg har ikke barn enda og jeg kan med hånden på hjertet si at musikk betyr alt for meg.
Jeg har stort sett alltid på musikk hvis ikke jeg er sammen med noen. Noe jeg derimot har blitt dårligere til med åra er å faktisk lytte til musikk, at ikke musikk kommer i bakgrunnen men heller at du skrur av lys og legger deg til rette for å kun høre på f.eks en ny cd.
På tide å kjøpe seg cd-spiller igjen så jeg kan gå tilbake til cd-samlingen, spotify har gjort musikk til fast-food hvor jeg sjeldent hører på et fullt album lenger og det kommer ofte i bakgrunnen for noe annet.
Vis hele sitatet...

Ja, altså, det er klart at vi er rasjonelle vesen som forstår at familie, barn og lignende betyr mer enn interesser og hobbyer. Angående det du sier med utviklingen og forandringene rundt det å høre på musikk, har jeg et litt annet syn på det. Selv legger jeg gjerne ned tid til å lese om artistene jeg hører på, budskapet i sangene, tekstene og lignende. Sitter ofte å bare loker rundt på nettet samtidig som jeg klarer å nyte musikken.
Hører på diverse musik etter stemning. Nå rundt juletider blir det en del julemusikk mens om sommeren kan jeg sitte med nesten hva som helst. Hører på musikk Mest når jeg er alene som menst jeg gjør lekser, pugger,sitter på buss/i bilen osv. Musikken har betyd mye for meg hele livet, Når jeg var midre og satt bak i bilen med viftene på full kulde, AcDc menst vi kjørte på en landevei i Danmark eller når jeg er deppa og bare seter på RedHotChilliPepper Under The bridge på repeat. Good feling låter for meg er Under the Bridge, Born to be bad og div slikt.
Forlater ikke huset uten musikk på øret, kommer heller forsent.
Musikk er livet mitt..
Musikk er min rus! Det er så utrolig deilig å dempe lysa, sette seg ned i sofaen midt i rommet, med høyttalerene perfekt innstilit, og sette på pink floyd: The wall. Da slapper jeg virkelig av.

Ellers så står musiken stort sett på når jeg sitter foran pcen. Men hører ikke så mye på musikk når jeg er ute å går egentlig. Da liker jeg å høre på lydene fra byen og omgivelsene mine.

Dagens sang fra meg: Ryan Adams- Desire (spotify) (YouTube)
Tja, med tanke på at jeg utdanner meg innenfor musikk og har planer om å bli musikkterapeut så vil jeg påstå at det betyr en hel del.

På fritiden/skoletid så spiller jeg en en del samt komponerer musikk noe som er en av de største gledene i livet mitt