Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1508
Ja jeg har sett filmen,men det var ikke der det startet.
Har i mange år pendlet til Oslo fra gudbrandsdalen for og jobbe,men er nå møkk lei..Penger har jeg bra med,har hus og bil,men føler alltid att det er noe som mangler.

En tanke som jeg har lekt med en stund nå er og si opp jobben,som jeg synes er
bedriten uansett,er der egentlig bare for pengene sin skyld,selge huset og bli gjeldsfri...til innformasjon så kjøpte jeg det i august og jeg er 27 år.
Problemet er att jeg ikke liker sammfunnet vi lever i,det er som ett fengsel,jeg føler meg ikke fri,sammtidig har jeg opparbeidet meg et alt for stort alkoholkonsum,kansje som følge av dette...

Når jeg har gjort dette er planen og flytte tilbake til gudbrandsdalen og bo på en hytte langt inni fjellet,uten noen som helst form for moderne teknologi,bare for og få renset meg selv...

Noen som har erfaring med dette??
Katy Perry <3
Snakker du om å selge huset, bilen og si opp jobben din, for så å flytte til ei hytte på fjellet? Er du sikker på at det er dette du vil 4 uker etter at du allerede har gjort det?
Det kan gå - og du finner sikkert noen backpackere og diverse einstøinger her som vil dele erfaringer - men du tror ikke denne beslutningen er litt spontan? Det er ikke mer enn noen måneder siden du kjøpte deg hus. Vil anbefale deg å gi det en god stund til vurdering, for når du faktisk har solgt unna alt og sagt opp jobben din, da står du fint i det hvis du angrer.

Mener ikke å virke frekk/nedlatende o.l, ser faktisk veldig opp til deg hvis du gjennomfører dette, men de tankene her er kjipe å få til ettertanke når alt er gjort!
Anbefaler deg heller å bytte jobb. Du sier du bare har den for pengene sin skyld.. Det er noe piss.. Du kan ikke leve slik! Om du ikke trives i jobben, så sier du opp. Alt for stor del av livet handler om hvordan du skaffer penger. Ikke bruk den tiden på noe du ikke trives med.
Og det å skaffe en jobb som ikke er så langt fra der du bor er også en god idé først og fremst.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Lei heller ut da vel, så får du en inntekt. Så når du da evt. kommer tilbake, så har du en grei sum som du kan betale lån med.
Gjør det. Jeg bodde alene i telt i to måneder i utlandet og har aldri følt meg så levende. Da jeg vendte tilbake til mitt normale liv ble jeg superdeprimert og la på meg masse. Jeg tror at enkelte mennesker rett og slett ikke er skapt for by-liv. Det er tydligvis ikke du. Jo før du flytter, jo heller. Ta med deg Doppler som lesestoff på veien, forresten.
fjellforum.net kan være ett bedre sted å poste denne tråden
Sitat av Timmy Turner Vis innlegg
Ta med deg Doppler som lesestoff på veien, forresten.
Vis hele sitatet...
Doppler anbefales virkelig.



Om du føler det rette valget for deg er å flytte langt ifra alt så gjør det. Du er fortsatt ung, og så lenge du ikke har klatret i karrierestigen innenfor yrket du har så har du ikke noe særlig å tape heller.
Har selv planer om å flytte til Afrika eller India et års tid for å jobbe frivillig der, mye av samme grunn som deg.
Gjør det mann! Jeg føler det samme, samfunnet vi lever i er et fengsel uten gitter.

Hvis ikke du gjør dette nå i nærmeste framtid, kommer du nok aldri til å gjøre det.

Lykke til, jeg håper du faktisk gjennomfører dette.
Drøy an til sommeren, dra til Svalbard og få tillatelse til å overvintre i enten en fangsthytte, eller en tømmerhytte du kan bygge selv av drivtømmer, på nordsiden av Svalbard. Vil du lengst mulig vekk fra sivilisasjonen og dagens samfunn så er dette noe for deg

Men hvilken erfaring har du med friluft fra før? har et inntrykk av de som blir så lei livet i dagens samfunn er folk som ikke har hatt noe kontakt med naturen før.. Mange går til psykolog og får "lykkepiller", mens noen få reiser vekk og langt ut i skog og hei.. Har liksom aldri hørt om friluftsfolk som gjør det samme..