Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3079
Hei

Jeg har lenge sett på dette "hagle" luftgeværet og jeg lurer på om det finnes noen lignende i 4,5 kaliber. Siden man må ha våpenlisens på 5,5 (.22).

"Hagla" er her: http://nettsport.no/art-8.asp?id=73&iPageID=3

På forhånd, takk for svar.
vist du er 16 så er det bare og bli med i en skyte klubb og så søke,
Serriøst, hvis du vurderer å skaffe deg et 4,5mm våpen så kjøp pistol. Noe annet blir altfor stort å drasse på/håndtere med tanke på hva du får igjen for det kontra en pistol. Jeg har en billig Gamo PX-107, den funker fett! Den tar gatelykter, vinduer, blikkplater etc.
Trådstarter
Sitat av Totskalle Vis innlegg
Serriøst, hvis du vurderer å skaffe deg et 4,5mm våpen så kjøp pistol. Noe annet blir altfor stort å drasse på/håndtere med tanke på hva du får igjen for det kontra en pistol. Jeg har en billig Gamo PX-107, den funker fett! Den tar gatelykter, vinduer, blikkplater etc.
Vis hele sitatet...
Er den kraftig? Kult, profilbildet ditt er Paulie fra The Sopranos. Hehe, jeg er selv stor fan av serien.
Sitat av Sawyer Vis innlegg
Er den kraftig? Kult, profilbildet ditt er Paulie fra The Sopranos. Hehe, jeg er selv stor fan av serien.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikek husker feil så var det 125m/s. Noe som er ganske bra til den prisen, og du får neppe tak i så mye bedre uansett. Paulie er kul han Og Sopranos er vel den beste serien som er lagd
Kjøp deg Hatsan 125 vist du skal kjøpe deg luftgæver!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Xzip Vis innlegg
Kjøp deg Hatsan 125 vist du skal kjøpe deg luftgæver!
Vis hele sitatet...
Du vet hva du snakker om skjønner jeg... NOT!

Det er vel en grunn til at de kalles HATsan eller? Som mange andre "uvitende" så ser du kun på hastighet (som forøvrig er oppskrytt).
Hva er vits med å ha et luftvåpen som går i xxx m/s, når man ikke treffer det man sikter på?

Nei, det finnes nok skikkelige luftvåpen også, så man ikke behøver å ty til oppskrytt plastikk-dritt fra Tyrkia og anna skjit.

Daystate, Weihrauch, BSA, Webley for å nevne noen få.

Søk deg heller frem til et eller annet forum på nettet, som omhandler luftvåpen, så får du kanskje litt mer "korrekt" info.
Sitat av Stignot Vis innlegg
vist du er 16 så er det bare og bli med i en skyte klubb og så søke,
Vis hele sitatet...
Jeg begynte da i skyteklubb når jeg var 14år. Mulig reglene er endret, jeg sluttet etter 2 år.
Vel, som du ser i tittelen er trådstarter sikkert ute etter ett våpen i low-end klassen, altså han vil ikke bruke så mye penger. Selv har jeg ett Weihrauch HW mod.100 4,5mm/.177 og min kjære Anschütz 9003 Premium S2 ALU med pro grip
Weihrauch'en koster 12-13.000,- mens Anschütz'en kjøpte jeg for rundt 23.000,- Dette er det du kan kalle GODE våpen!
Har selv skutt med Hatsan 125 bare på gøy, og etter min mening er Hatsan klart bedre en ett Gamo luftgæver!
Sist endret av Xzip; 18. juli 2010 kl. 21:14.
Dropp den "hagle" saken din, bare tull.
Kjøp heller ett GAMO luftgevær, koster ikke mange kronene og du slipper søknads-skjemaer osv..
Og ta ett med knekklading og fjær, så slipper du co2 patroner og drit.

Lykke til
Weihrauch HW57 er et godt våpen, og koster ikke mye.

Og betalte du 12-13 laken for en HW 100 så har du blitt loppa.

Til trådstarter, send meg en PM med hvor mye du hadde tenkt til å bruke på luftvåpen, så skal jeg finne "det beste alternativ" for deg.
Og du må fortelle hvilket bruk du hadde tenkt til å bruke luftvåpnet, da det er stor forskjell på de forskjellige revolvere, pistoler og geværer.
Sitat av Stignot Vis innlegg
vist du er 16 så er det bare og bli med i en skyte klubb og så søke,
Vis hele sitatet...
Hvis du snakker om for å skaffe lisens til å eie pistol (.22 eller større) så stemmer ikke dette.

Du må ha vært medlem i pistolklubb i over 6mnd (aktivt).
Du må ha fylt 21 år.
Du må gjennom sikkerhetskurs.
Sitat av Skytteren Vis innlegg
Betalte du 12-13 laken for en HW 100 så har du blitt loppa.
Vis hele sitatet...
Nei, vant det i en konkuranse, men når jeg kjøpte Anschütz'en hos Landrø spurte jeg hva HW 100 kostet, han sa den kostet 13.000 ny hos han!
Sitat av Xzip Vis innlegg
hos Landrø spurte jeg hva HW 100 kostet, han sa den kostet 13.000 ny hos han!
Vis hele sitatet...
Ja, og de er ikke akkurat kjent for å ha rimelige priser på ting. Skulle nesten tro de ikke ville selge sakene sine!
Importert i fra Tyskland, så havner den på ca. 7-8 laken, ferdig tollet og levert på døra di.

Sitat av PiGmeNt- Vis innlegg
for å skaffe lisens til å eie pistol (.22 eller større) så stemmer ikke dette.

Du må ha vært medlem i pistolklubb i over 6mnd (aktivt).
Du må ha fylt 21 år.
Du må gjennom sikkerhetskurs.
Vis hele sitatet...
Nei, for luftvåpen så gjelder ingen av disse punktene du nevner her, det er kun for skarpe våpen.
Og det gjelder for ALLE håndvåpen, uansett kaliber. Det er altså ikke fra .22 og oppover, men alle kaliber!
Sitat av Skytteren Vis innlegg
Nei, for luftvåpen så gjelder ingen av disse punktene du nevner her, det er kun for skarpe våpen.
Og det gjelder for ALLE håndvåpen, uansett kaliber. Det er altså ikke fra .22 og oppover, men alle kaliber!
Vis hele sitatet...
Mulig jeg misforsto posten jeg svarte på. Mitt svar gjaldt hvis han mente man kunne bli medlem i pistolklubb for å skyte med vanlige pistoler når man var 16.

Mener likevel jeg var rimelig klar. Luftvåpen < .22
Er forøvrig heller ingen vanlige pistolkalibere under .22, altså vil .22 og større i praksis inkludere alle håndvåpen
Sist endret av PiGmeNt-; 22. juli 2010 kl. 23:43.