Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 4365
Hei!

Lurer på om noen har noen ideer om hvor billig man kan gjøre det dersom man reiser fra Lillehammer/Oslo og ønsker å være så lenge ca 4-6000 kr hadde vart. Da snakker vi om reise, opphold, minst 5g weed hver dag(;P) og mat som er helt ok på resturanter/pizzeria/mcdonalds etc. Hvor billig kan man gjøre det? Hva får man for en slik sum? Hvor mange dager kan man vandre i byen, røyke og bo og spise relativt greit? Typen 2-3 stjerners hotel. To personer btw. Hadde vært kult å vite hvordan man skulle gjort det om man bare finner ut at: "Fuck it, vi stikker til amster nå"
Tror ikke du får råd til mer enn flybillett (tur / retur) og et par netter på hotell. Hvis du virkelig vil kose deg der nede så vil jeg anbefale å ta med minst 7-10k i lommepenger. Bare flybillettene koster ca. 4k tur / retur, og det er uten hotell.
Sitat av Kraft Vis innlegg
Hei!

Lurer på om noen har noen ideer om hvor billig man kan gjøre det dersom man reiser fra Lillehammer/Oslo og ønsker å være så lenge ca 4-6000 kr hadde vart. Da snakker vi om reise, opphold, minst 5g weed hver dag(;P) og mat som er helt ok på resturanter/pizzeria/mcdonalds etc. Hvor billig kan man gjøre det? Hva får man for en slik sum? Hvor mange dager kan man vandre i byen, røyke og bo og spise relativt greit? Typen 2-3 stjerners hotel. To personer btw. Hadde vært kult å vite hvordan man skulle gjort det om man bare finner ut at: "Fuck it, vi stikker til amster nå"
Vis hele sitatet...
Har allerede delvis planlagt min tur i november

jeg ender på 8500kr for 6dager.

1500mat
1500weed
1200 + 1600 i reise ( reise innenlands og reisa fra oslo - amsterdam og vice verca)
1500 bo
1000 i div ting og tang, alt fra grindere til horer.
resten i utgifter som kan plutselig dukke opp


da har jeg valgt SAS fra min hjemby til oslo(er kun SAS som flyver i her) og KLM fra oslo til amsterdam

og bor på The Flying Pig Hostel Downtown


Skal også på roadtrip til amsterdam i mars. har ikke kommet så langt med planlegginga, men regner med å ta med meg 6000kr. vet ikke hvor lenge det vil vare tho!

Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Tror ikke du får råd til mer enn flybillett (tur / retur) og et par netter på hotell. Hvis du virkelig vil kose deg der nede så vil jeg anbefale å ta med minst 7-10k i lommepenger. Bare flybillettene koster ca. 4k tur / retur, og det er uten hotell.
Vis hele sitatet...
Tro det eller ei, flyturer er faktisk ikke så dyre nå til dags! 1600 tur retur med KLM fra oslo - amsterdam!
Sist endret av imba; 25. juni 2010 kl. 22:42.
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Vi drar ihvertfall med Ryanair fra Moss til Eindhoven + tog til amsterdam. Betalte 350 kr for flybillettene. Tog til Amsterdam: ca 160 kr.

Norwegian tilbake - mellom 700-1000kr til Gardermoen.

Ta inn på hostel - billigere.

God tur!
Anbefaler White Tulips Hostel :-)
Sitat av imba Vis innlegg
Tro det eller ei, flyturer er faktisk ikke så dyre nå til dags! 1600 tur retur med KLM fra oslo - amsterdam!
Vis hele sitatet...
Her er det snakk om spontantur, ikke 6 måneders planlegging.
.... Jeg stakk til Amsterdam med 6k i cash for nesten en måned siden og er her enda. Det kommer helt Ann på hva du kjøper. Glem fastfood da brenner du pengene med engang. Er du smart får du kjøpt middag til 2-4 euro på albert Hein lokale supermarkedet. Vit hvor du kjøper weeden din, var akkurat på en underkjede av dampkring idag som er rett ved vaundelpark og har ca halv pris på samme vare og kanskje litt bedre siden de får første leveranse. Men det krever ekstremt selvdisiplin for å ikke brenne pengene har jeg finni ut. Vet egentlig ikke så mye mere tips, hostel til Max 25 euro natta med mindre du couchsurfer eller hoocker boplass hos lokalbefolkningen noe som egentlig er vannslkelig, ja så kan du gå innom vaskerine med indere som eiere, de har plenty av rom og vet av men reklamerer ikke for det. De starter høyt men prisn kan prutes. Det er vell det basice for å overleve

ja ps, det var helt spontant ingen planlegging, bodde hostel 2 første nettene så leid rom av en Amerikaner til nå
Sist endret av Sigurd4u; 26. juni 2010 kl. 01:40.
Sitat av futile Vis innlegg
Anbefaler White Tulips Hostel :-)
Vis hele sitatet...
http://www.flyingpig.nl/hostels/flyingpigdowntown.shtml

Tørr å påstå at Flying Pig er MYE bedre til det han skal få gjort av seg på turen!

Hostelet er laget for de som røyker. De har "munchy food" som de beskriver det selv og har røykevennlige rom og er mye billigere enn White Tulips!
Du får en fet tur med 4-6000 er stort sett billig med restplasser fra gardemoen og rygge, og i amster er det ikke vanskelig og finne et billig sted og bo, er bare og gå rundt og høre de forskjellige stedene, er vel et par coffee shops som har apartment for rent en trapp opp også :P
Sitat av M72 Vis innlegg
Vi drar ihvertfall med Ryanair fra Moss til Eindhoven + tog til amsterdam. Betalte 350 kr for flybillettene. Tog til Amsterdam: ca 160 kr.

Norwegian tilbake - mellom 700-1000kr til Gardermoen.

Ta inn på hostel - billigere.

God tur!
Vis hele sitatet...
Vouch! Jeg har nettopp kjøpt billetter hjem for 5euro. Det er skam billig. Fra Eindhoven her er det lett å ta toget til Amsterdam, og ikke dyrt. Du finner okeye hostels og hotel/motel i Amsterdam, eller bed and breakfest. Akkurat det med soveplass er fint å ordne på forhånd, men skal ikke være noe problem. Kan finne billige plasser til 25euro natta. Lykke til
Spontantur på tirsdag her. 3500,- For 4 netter på Hostel + Fly v. KLM/Norwegian Tur-Retur (Dette er da fra Molde)
Amster er en kul by, kan ikke si annet. Når det kommer til dop er kvaliteten lik om ikke bedre her oppe på berget. Vi er ikke akkurat tilbakestående når det kommer til kvalitet her oppe eller. Når en tenker på at en får rundt 10 000 kr i bot for å ha sex her i landet, kan en ha en FET langhelg i amster for de pengene. Det er mest derfor jeg reiser, tar ikke sjangs på en så solid bot for noe menneskene har gjort siden dag 1. Merklig land vi bor i

Max
Jeg hadde spontantur til Amsterdam sist jeg var der. Fant ut på onsdagskvelden at vi skulle dra, fly fra trondheim på torsdagen ca midt på dagen. Full pupp i Amsterdam til søndagen og hjem til Trondheim igjen.

Totalt med rubb og stubb (ALT fra flyet tok av i Trondheim, til vi var tilbake i Trondheim) brukte jeg 27.000,- og kompisen min brukte 25.000,-
Brukte vel litt over 2000 når jeg var der i 4 dager i vinter. Da bodde jeg på Flyingpig (12 euro natta på et 15 mannsrom), men tok toget fra Køben, så du må nok pluss på fly reisen.
http://www.couchsurfing.org/ anbefales. Der kan du finne likesinnede som trives med aa ha reisende paa gjesterommet eller sofaen som en hyggelig gest og ogsaa for aa bli kjent med nye folk. Det er helt gratis og jeg har enda ikke moett noen som har brukt det og ikke hatt en positiv opplevelse.
Det er selvsagt billig med hostels o.l, men skal man holde det paa et lavbudsjett er det utrolig hvor fort pengene flyr. Man har ogsaa fordelen av at man kan disponere et normalt kjoekken og lage seg nudler o.l billige alternativer man kan kjoepe paa supermarkedet. Det kan man spare mye penger paa.
Vi drar nå i slutten av Juli.
Vi kjører ned og bor hos familien til en kompis. DA snakker du billig
Bensin tur/retur, delt på 5 og mat/weed er de eneste utgiftene.
Regner med at jeg ikke trenger mer enn 3-4k!
Sitat av Max_Minus Vis innlegg
Amster er en kul by, kan ikke si annet. Når det kommer til dop er kvaliteten lik om ikke bedre her oppe på berget. Vi er ikke akkurat tilbakestående når det kommer til kvalitet her oppe eller.

Max
Vis hele sitatet...
Du kan ikke helt ærlig mene og si at gjennomsnittsdopet her til lands er like bra som gjennomsnittsdopet i amster? Ganske stor forskjell mener nå jeg. Gate-kola er mye bedre, gate knips er mye bedre, Weeden og IKKE MINST hasjen er mye bedre. I tillegg til dette er det mye bedre utvalg, priser og tilgjengelighet. Brukte ikke mange timer i amsterdam før ei "flaske" med 50 doser LSD, ymse sopp, stimulanter, coke og knips var i boks. Alt av ganske så bra kvalitet.
Sitat av Pyr0-GonTz Vis innlegg
Du kan ikke helt ærlig mene og si at gjennomsnittsdopet her til lands er like bra som gjennomsnittsdopet i amster? Ganske stor forskjell mener nå jeg. Gate-kola er mye bedre, gate knips er mye bedre, Weeden og IKKE MINST hasjen er mye bedre. I tillegg til dette er det mye bedre utvalg, priser og tilgjengelighet. Brukte ikke mange timer i amsterdam før ei "flaske" med 50 doser LSD, ymse sopp, stimulanter, coke og knips var i boks. Alt av ganske så bra kvalitet.
Vis hele sitatet...
Er det virkelig så enkelt å anskaffe seg diverse rusmiddler i Amsterdam? Jeg tenker på kokain, ecstacy og sopp osv..
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Er det virkelig så enkelt å anskaffe seg diverse rusmiddler i Amsterdam? Jeg tenker på kokain, ecstacy og sopp osv..
Vis hele sitatet...
Ja, det er virkelig så enkelt.
Når jeg var nede for noen år siden så ble jeg hele tiden tilbudt slike stoffer av gateselgere.
På det mest hyppige fikk jeg tre forespørsler om å handle stoff på 5 minutter.
Disse gateselgerne som reklamerer stoffet sitt, har de stoff av bra kvailtet kontra norsk?
Stjeler denne tråden litt.
Noen som vet ca hvordan kvaliteten på gate ghb er i amsterdam? eventuelt tilgjengeligheten på dette droget?
Se an de dere kjøper av. De beste partydrogene får du ikke tak i på gata. Stikk på typiske trippe/rave clubs og snakk og vær omgjengelig. Har kisen som vil selge deg greiene tallerken pupiller og dritbra form, er varene hans mest sannsynelig tilsvarende De beste greiene kom ikke til meg, det lønner seg å prate med de rette folka og være omgjengelig for å si det sånn Gidder ikke komme med konkrete tips, siden jeg ikke vil fucke opp folk sin business, men prøv selv!
o shit waddup
Med en interrailbill. til 1400 kommer du deg frem og tilbake, samt du kan loke litt rundt på veien. Den til 1400 er over 10 dager med 5 reisedager, om du planlegger _litt_ bruker du maks 2 dager hver vei fra Oslo.

(Det er undomsbillett, så om du er over 26 må du bla opp med 2150)
Sist endret av ulldott; 27. juni 2010 kl. 05:02.
Sitat av Max_Minus Vis innlegg
Amster er en kul by, kan ikke si annet. Når det kommer til dop er kvaliteten lik om ikke bedre her oppe på berget. Vi er ikke akkurat tilbakestående når det kommer til kvalitet her oppe eller.
Vis hele sitatet...

Dette liker jeg å kalle Bullshit. Du sier dopen er minst like god her på bjerget? Kanskje i små, interne kretser, men slik er det ikke for "ola nordmenn" flest. Her i landet snakker vi fortjeneste, hvordan få mer fortjeneste og bøffing, utblanding til de grader. Hundeskit som standard hasj i hele landet. (igjen vet jeg det er amsterhasj her i små interne kretser. Men her er det snakk om både kvalitet tilgang og pris.

Jeg ble kjent med og hooket opp med ei deilig guidejente fra amster en gang for mange år siden. Aldri har jeg sniffet bedre kokain, untatt da jeg var i peru/bolivia/spania.

Fersk hasj hver dag, eller Rå pot for dem som foretrekker det, som selges og kan nytes helt restriksjonsfritt.

Ikke sammenlikne stoff en kompis tar med seg i hulrommene sine, med generell norsk kvalitet/tilgang og ikke minst pris. 20Euro pr g God cola i amster.
kjøper man fra gatedealere kan man angre seg uansett hvilket land man besøker.

Sitat av MadPetter Vis innlegg
Stjeler denne tråden litt.
Noen som vet ca hvordan kvaliteten på gate ghb er i amsterdam? eventuelt tilgjengeligheten på dette droget?
Vis hele sitatet...
Man kjøper Aldri noe på gata i Amsterdam.
Kanskje hvis du har ett ønske om bli dårlig,syk,dø...
Bli kjent med ei deilig ei der, så finner du det du leter etter
Sist endret av KulaKanon; 27. juni 2010 kl. 10:39.
Slenger inn ett lite spørsmål her;

Hva er den normale prisen på 1g weed der nede? Hvor mye penger må man regne med å ta med til weed om man vil fylle en ukestur?
Curiositas
eXtazeh's Avatar
Kommer helt an på toleranse, og hvor mye du røyker til vanlig =).

Prisene varierer fra 60kr til 400-500kr grammet. Kvaliteten varierer da selvfølgelig fra billig og ok, til dyr og veldig god.

Fra 10 til 15 euro er vel de vanligste prisene der nede (80-120ish kr.)
Sitat av eXtazeh Vis innlegg
Kommer helt an på toleranse, og hvor mye du røyker til vanlig =).

Prisene varierer fra 60kr til 400-500kr grammet. Kvaliteten varierer da selvfølgelig fra billig og ok, til dyr og veldig god.

Fra 10 til 15 euro er vel de vanligste prisene der nede (80-120ish kr.)
Vis hele sitatet...
Hmm, ok. Må vel påregnes 1-2k da
Curiositas
eXtazeh's Avatar
Jeg drar på tirsdag, og alt i alt tar jeg med meg rundt 7-8k. Forhåpentligvis har jeg et par tusen igjen når jeg skal hjem but you never know!

EDIT: Dette er da også til mat, sightseeing, sykler osvosv.
Sist endret av eXtazeh; 27. juni 2010 kl. 18:52. Grunn: La til info.
leidseplein hotel er amsterdams beste hotell, lett! norwegian er billig og bra