Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1313
Har i det siste sett et par dokumentarer der temaet er spill og det rundt.og lurer på om noen har noen anbefalinger? . De dokumentarene jeg har sett :The King of Kong, Another Perfect World og Exil: Der Virkeligheten ikke teller.
Hva søker du etter i disse dokumentarene?

Hvis det bare er spill generelt kan jeg anbefale The Story of Computer Games
benzonerd
DfenZ's Avatar
Trådstarter
Akkurat hva er jeg ikke sikker på , men i The King of Kong så er det en som prøver å bli verdensmester i Donkey Kong og om det hardcore arcadegamer miljøet i usa og hvordan de reagerer når en fra utsiden plutselig kommer og tar verdensrekord.
Er du bare interessert i dokumentarer om spill, eller kan «speedrun» være noe for deg?

Til «speedrun» vil jeg anbefale TASvideos eller SpeedDemosArchive. TAS står for «Tool-assisted game movies» og vil være noe en kan finne i de fleste slike filmer, men noen har klart det utroligste selv på den kjente konsollen.

På konsoll: The Legend of Zelda: Ocarina of Time Speedrun by Pokey (1:16:54)

Men jeg skal ikke dra med mer av dette før jeg vet om det ligger innenfor ditt felt, jeg bare vet at det fenger meg like mye som disse dokumentarene gjør.
Jeg så litt av den The king of kong, noe som klarte å holde meg foran tv'en. Speedruns er jo noe helt annet enn en dokumentar, men når vi først er inne på det, vil dere se Speedruns som ikke er tool assissted, søk på Cornshaq på Youtube. De er også kommenterte, og det funker ganske bra.
benzonerd
DfenZ's Avatar
Trådstarter
@Waf:
Så akkurat The Story of computer games, og jeg likte den svært godt. Speedruns er dog ikke noe for meg, men takk for tipset.

Så lenge spill er en del av dokumentarens tema er det nok noe for meg
Rakkamakkafo
Marken's Avatar
'Alias: Slayer' gir et underholdende innblikk i det profesjonelle SC-miljøet, og anbefales med alle med interesse for spill.
This is relevant to my interests.
Ja, grav frem dokumentarene.
Men styr unna de med WoW-emoer som griner fordi de ikke får seg.
Få noe som dekker et bredt emne.
Sitat av Marken Vis innlegg
'Alias: Slayer' gir et underholdende innblikk i det profesjonelle SC-miljøet, og anbefales med alle med interesse for spill.
Vis hele sitatet...
Er ikke den rimelig gammel og forholdsvis utdatert i forhold til hvordan det miljøet eksploderte for noen år siden?
Neutral Good
Mith's Avatar
Tja, i 2001 var StarCraft rimelig stort i Korea så den er absolutt verdt en titt.
Det finnes også en del andre dokumentarer som pro-gamers i Korea, men jeg husker dessverre ikke navnet på noen av dem. Youtube vet sikkert hva jeg snakker om.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Discovery hadde en flott miniserie om spillenes utvikling. Husker ikke hva den heter, men det er jo bare å google litt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
"Hyungjoon becomes a progamer" anbefales. En dokumentar på 10 episoder som tar for seg en Sør-Koreansk boyband popstjerne som ønsker å bli en starcraft progamer.

http://www.youtube.com/watch?v=fgO86LH_fco