Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4010
I aar er administrator-brukeren en domenebruker så den ligger ikke på lokalen, så hvordan skal jeg finne admin pw? Det funker ikke med den CDen som man bare kjoerer og faar alle brukerene m/pw paa pcen, og cmd fungerer ikke, og vis jeg lager en cmd, saa funker ingen kommandoer:S Hva skal jeg ta meg til om jeg vil ha admin pw?

Takk
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ingen lokale brukere ? Høres merkelig ut.

Da må de jo isåfall være alle disablet etter innmelding i domenet, men de burde like fullt eksistere.
Bokka's Avatar
Trådstarter
50 2
Sitat av AtXbYeA
Ingen lokale brukere ? Høres merkelig ut.

Da må de jo isåfall være alle disablet etter innmelding i domenet, men de burde like fullt eksistere.
Vis hele sitatet...
Ja det maa jo vaere noen flere "sjulte" brukere. Men har du noen peiling paa hvordan jeg kan finne dem?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
ERD commander burde fikse biffen.
bare et lite tips til det her.. jeg har gjort slike greier før og det er ikke særlig lurt med tanke på konsekvener, de setter deg ned i oppførsel om de finner det ut. er ikke mange som ansetter folk med nedsatt oppførsel..nå gikk det heldigvis bra for meg, men hvis du blir tatt er det ikke mye som skal til før noe ganske kjipt skjer som følger deg livet ut.

btw. lokale kontoer skal det aldri være på et skolenettverk, det burde alltid gå via ldap, NIS eller active directory.
Lokalbrukeren fungerer ofte i sikkermodus.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av exceed
bare et lite tips til det her.. jeg har gjort slike greier før og det er ikke særlig lurt med tanke på konsekvener, de setter deg ned i oppførsel om de finner det ut. er ikke mange som ansetter folk med nedsatt oppførsel..nå gikk det heldigvis bra for meg, men hvis du blir tatt er det ikke mye som skal til før noe ganske kjipt skjer som følger deg livet ut.

btw. lokale kontoer skal det aldri være på et skolenettverk, det burde alltid gå via ldap, NIS eller active directory.
Vis hele sitatet...
Lokale kontoer må alltid eksistere for tjenster som skal kjøres, f.eks windows update.
for å kunne endre noe i heletatt så skal du måtte authentisere deg mot en katalogtjeneste på nettverket og ingen informasjon ligger lokalt annet enn det som faktisk er for den maskinen du er på ...så hvis du logger inn med lokalbrukeren administrator så vil du kun endre på lokale instillinger for den maskinen og ikke noe annet ..du kan feks. slette alt på maskinen, men det vil ikke har noe innvirkning på noe annet enn den maskinen.. men har sett at det er folk som kjører dårlige løsninger ..noen har montert opp nettverksdisker med kritisk informasjon uten at jeg vet hvorfor de har gjort det.. men du får ikke gjort endringer uten videre for andre brukere ell.

Sitat av AtXbYeA
Lokale kontoer må alltid eksistere for tjenster som skal kjøres, f.eks windows update.
Vis hele sitatet...
Sant det. Alle maskiner har lokale brukere, men som jeg skrev i forrige innlegg så må du i hele tatt være pålogget som en bruker på nettverket via katalogtjenesten for å kunne gjøre noen endringer for andre brukere. du kan logge inn som administrator i sikkermodus, men da vil du ikke kunne endre noe annet enn data for lokale brukere på maskinen og ikke noe av dataen på nettverket (brukere oll).
Sist endret av exceed; 24. august 2008 kl. 19:05.
Du trenger ikke endre data på nettverket.

Legg til domenebrukeren i den lokale gruppen Administratorer.

Er i hvertfall det jeg og mange venner har gjort. (Vi hadde passordet til lokal admin)
bare spørr di it folkene på skolen om du kan få admin funka fint for meg
Du har lokale brukere, de er bare deaktivert.
Kjør i sikkerhetsmodus så kan du logge inn på de.

Om du har fjernet BIOS passord og kan boote på cd, så anbefaler jeg Peter Nordal til å endre, resette, whatsoever, admin og andre bruker passord.
Sist endret av Mcmak; 24. august 2008 kl. 19:41.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Du kan og bli administrator på den PCen du vil!
Start->Kontroll Panel->Brukarkontoar->brukarkontoar->legg til/fjern administrator brukar...
Husker ikkje heile no.. det var litt forskjellig frå min PC til skole PCen. Men det er enkelt!
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Du kan og bli administrator på den PCen du vil!
Start->Kontroll Panel->Brukarkontoar->brukarkontoar->legg til/fjern administrator brukar...
Husker ikkje heile no.. det var litt forskjellig frå min PC til skole PCen. Men det er enkelt!
Vis hele sitatet...
Idiot. Du må ha administratortilgang for å legge til brukere. Du må virkelig trolle nå.
Eg hadde faktisk ikkje administrator tilgang når eg gjort dette så er ikkje heilt idiot.
Å skaffe eit administrator passord er alltids enkelt!
Last ned Cain, last så ned passord hasjane på ein minne penn og crack med rainbow!
Eg gjor dette på administrator PC mens han som var ansvarlig for alt med PC sat ved siden av meg.
Er litt god i å skjule kva eg lastar ned.
Uansett har ikkje dokke ein felles bruker eller noe på skulenettet? Dei har ofte litt "administrator" tilgang her og der!
Sist endret av Fyllingz; 9. mars 2009 kl. 15:07.
Sitat av Fyllingz Vis innlegg
Eg hadde faktisk ikkje administrator tilgang når eg gjort dette så er ikkje heilt idiot.
Å skaffe eit administrator passord er alltids enkelt!
Last ned Cain, last så ned passord hasjane på ein minne penn og crack med rainbow!
Eg gjor dette på administrator PC mens han som var ansvarlig for alt med PC sat ved siden av meg.
Er litt god i å skjule kva eg lastar ned.
Uansett har ikkje dokke ein felles bruker eller noe på skulenettet? Dei har ofte litt "administrator" tilgang her og der!
Vis hele sitatet...
Jeg lurer veldig på hvordan du klarte å oprette en administrator bruker, eller endre noen fra begrenset til admin, i windows.

OT: Jeg vil ha litt av din passord hasj.
Når jeg skriver inn cmd komandoer som foreksempel "net user /add mac11 blablabla", får jeg "system feil 5, ingen tilgang" wtf?
noen?
Sist endret av Xzip; 12. mars 2009 kl. 23:17.
Akkurat samme her også, systemansvarlig har vel blokka det.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det er ikke blokket, dere er bare ikke admin.
Nettopp, blokkert for alle andre enn admin