Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 832
Jeg har zippet en powerpoint-presentasjon som nå er på 85,9 MB, og klarer ikke å sende den via hotmail.. Noen som vet hva problemet kan være?
Ja! Hotmail tillater bare filer på opptil 10 mb!
Bokka's Avatar
Trådstarter
50 2
Nei de har oppgradert til 5 GB?

Uans, hvordan får jeg sendt den?
Nei! Det er lagrinsplassen! 10 mb er sendings-kapasiteten du har! Hadde man kunne sendt 5 gb filer til hotmail, tror jeg mange fler hadde brukt tjenesten!

edit: Du kan sende den ved å laste den opp til en filserver, for så å sende linken til filen til mottaker!
Sist endret av hyys; 31. mai 2008 kl. 11:14.
Bokka's Avatar
Trådstarter
50 2
Hvordan får jeg sendt filen da?

Men jeg må sende presentasjonen zippet til en email!
http://www.freakforum.nu/forum/showt...atis+webserver

Ta en titt der! Registrer deg på en side! Bruk FTP eller annet til å laste opp filen til webserveren! Send deretter linken til filen til mottaker av fil!
Bokka's Avatar
Trådstarter
50 2
Det er ikke det jeg er ute etter.. Jeg må sende den per mail. Ingen løsninger?
Tror ingen mailklienter lar deg sende så store filer! Gmail har en maks størrelse på 20 mb! Du kan eventuelt dele opp filen med winrar og sende den i deler!

edit:
Eller du kan prøve denne: http://www.mailbigfile.com/

Har ikke prøvd den selv, så kan ikke garantere noe! opptil 100 mb gratis!
Sist endret av hyys; 31. mai 2008 kl. 11:25.
Hint hint RapidShare.com Hint hint
Tror du blander Plassen du kan bruke til å Lagre meldingene med de usle 10 MB som du kan sende.

EDIT: Litt sent ute ser jeg :P
Sist endret av vonS; 3. juni 2008 kl. 15:05.
Kan du ikke bare laste den opp et sted, som nevnt over, og sende linken på mail ?
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
www.filebeam.com last opp der. send link på mail.
Vet ikke om det er avhengig av hvilket program du bruker for å lage PowerPoint-presentasjonen, men en gang jeg lagde noe greier i OpenOffice Impress og lagret som PowerPoint, la jeg merke til at størrelsen økte noe sinnsykt bare man editerte filen litt. Jeg vil anta det samme gjelder PP, da det er et MS format og beleilig å skylde på dem

Da jeg skulle emaile den irriterte det meg ganske mye, så løsningen ble å lage en helt ny fil med samme innhold, og passe på å få det rett første gangen! (Ikke noe sletting av bilder eller tekst, kun legge til!)
Var dog ikke så store greiene, filen ble på rett under 1 MB. Men straks jeg editerte og så lagret, vips > 4 MB. Jeg kan bare undres på hva som ble lagret...

Extremt sjeldent jeg har bruk for å lage noe PP ting, så jeg vet ikke om forskjellen vil bli så stor på store filer. Du må nok som noen sier her dele den opp. Winrar kan f.eks. gjøre det.
▼ ... over en måned senere ... ▼
skydrive.live.com/

Logg inn med microsoft live id'en din.