Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 11347
Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
For meg virker den ekstreme venstresiden klart verst her. De SKAL ha rett, ellers er meningsmotstandere rasister/homofober eller whatever
Vis hele sitatet...
Høyresiden gjør det samme, det er bare navnene som er forskjellige. Alt annet enn reinspikka fascisme blir jo stempla som marxisme i den leieren...

Historisk sett har ikke Myoxo noe argument, for ytre venstre har like mye dritt på samvittigheten som det ytre høyre. Men i dagens trusselbilde har han helt rett. De siste 50 årene har nok YH og religiøse fanatikere dominert voldsbruken.
Sist endret av Myoxocephalus; 14. mars 2021 kl. 21:50. Grunn: quotefix
Sitat av Fulmen Vis innlegg
Historisk sett har ikke Myoxo noe argument, for ytre venstre har like mye dritt på samvittigheten som det ytre høyre. Men i dagens trusselbilde har han helt rett. De siste 50 årene har nok YH og religiøse fanatikere dominert voldsbruken.
Vis hele sitatet...
Men spørsmålet til ts var hvorfor venstresidens overtramp feies under teppet i media *nå*. Det er vel ikke veldig rart at det ikke står så mye om RAF i VG for tiden, det begynner å bli en liten mannsalder siden Ulrikke og Andreas tok kollevippen. Ikke var de norske heller. At Fjotolf og Manhaus har litt større nyhetsverdi trenger ikke nødvendigvis bero på en konspirasjon av venstreekstreme journalister.

Jeg lurer fortsatt veldig på hva MSM har holdt skjult for meg, ts. Ser frem til å bli opplyst
[quote]
Sitat av robhol Vis innlegg
Nei, det er sikkert ikke derfor. Hva du mener med radikal venstreside, hva du snakker om (konkret), og hva slags bevismateriale du har å understøtte dette med er fortsatt åpne spørsmål som du helst burde svare på.

(PS: folk er som regel interessert i kilder og materiale som ikke er videoer. De er fryktelig tidkrevende å se på.)
Vis hele sitatet...
Partier som vil og har nærmest tidvis åpnet grenser, (tatt inn for mange,på for kort tid, noe som videre har ført til unødvendige konsekvenser. Politikerne i Sverige og Tyskland feks.
Synes også det blir useriøst når personer snakker om lovgivning i forhold til hvilket substantiv de skal kalles.


Har noen påstått at å stemme på partiet Høyre gjør deg til rasist, eller er dette en ren stråmann fra din side?
Vis hele sitatet...
Bytt ut Høyre med FrP så skjønner du hva jeg mener.

Hvordan er dette radikalt forskjellig fra det du gjør akkurat nå?
Vis hele sitatet...
Jeg liker deler av begge sider. Poenget mitt er vel at det er helt greit å stå bak meninger som å ville åpne grenser og voldtekt av egen befolkning.

Hvem snakker du til? Med tanke på hvor opptatt du er av at folk ikke skal bli tillagt meninger de ikke har, innser du naturligvis at dette ikke gjelder hele "venstresiden" - i motsetning til hvordan retorikken din ser ut.
Vis hele sitatet...
Så klart ikke hele venstresiden, men det er nærmest normalisert å mene radikale ting ute til venstre. Ingen ser på politikerne i Sverige feks, det er ikke bare snakk om innvandring, men en enorm kostnad de har forårsaket for alle. Bruk av ressurser, dødsfall, voldtekter osv.
Kan ikke det kalles for gærne venstrevridde personer så vet ikke jeg. Det er helt greit å ville voldta sin egen befolkning bare man gjør det via "godhets" politikk slik at man kan gjemme seg. Er det det du mener?

Og at det skal være lovpålagt at hvis jeg vil bli kalt et annen substantiv enn han/hun og at forelesere på Universiteter liksom skal måtte huske det? Nedlegging av petroleum industrien? Vente til barnet ditt er 5 år før "hen" har bestemt seg for hvilket kjønn "hen" identifiserer seg med?

Ehm, nei, det finnes faktisk ting med venstresiden som også kan føre til enorm kaos, og det er ikke like mye lys på det, kontra den andre siden. Det mener jeg.

Sikkert. Det er sikkert ganske vanskelig å kjenne igjen denne tendensen hos seg selv også, vil jeg tippe. :bergenser
Vis hele sitatet...
Skål ja!
BRAND ∞ STRONG
[quote=Hopeful7;3679905]
Partier som vil og har nærmest tidvis åpnet grenser, (tatt inn for mange,på for kort tid, noe som videre har ført til unødvendige konsekvenser. Politikerne i Sverige og Tyskland feks.
Vis hele sitatet...
Det er ikke mengden innvandrere som har blitt det største problemet for Sverige.
Det er et mye større problem for de at de har latt veldig mange av forstedene bli rene gettoer.
Dette sammen med at kriminelle gjenger har fått vokse frem i større grad en i Norge.

Tyskland kjenner jeg ikke så mye til, men de har vel et ganske stort problem med illegal innvandring.
Og når man oppholder seg ulovlig i et land blir det jo så som så med integrering.
Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
Virker som dere elsker å få identifisert dere med en av sidene og sutre, hyle, si at andre er sånn og sånn..
Vis hele sitatet...
Sitat av robhol Vis innlegg
Hvordan er dette radikalt forskjellig fra det du gjør akkurat nå?
Vis hele sitatet...
Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
Jeg liker deler av begge sider. Poenget mitt er vel at det er helt greit å stå bak meninger som å ville åpne grenser og voldtekt av egen befolkning.
Vis hele sitatet...
Du gjør en helt imponerende innsats i å understreke dine motdebattanters poeng. Det over er en faktisk sammenhengende sitatrekke. Kan du sitere de som tar til orde for åpne grenser og voldtekt?

Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
Bytt ut Høyre med FrP så skjønner du hva jeg mener.
Vis hele sitatet...
Bortsett fra at du sa Høyre og ikke FrP da, men whatever. Kan du sitere de som som har hevdet at alle FrPere er rasister? Jeg fant ingenting sånt da jeg skumleste her, men mulig jeg hadde venstreekstremistbrillene på. Hvis du heller ikke finner noe sånt sitat å presentere - hvem er det som tillegger hvem meninger i denne diskusjonen?


Ehm, nei, det finnes faktisk ting med venstresiden som også kan føre til enorm kaos, og det er ikke like mye lys på det, kontra den andre siden. Det mener jeg.
Vis hele sitatet...
Jeg gleder meg SÅNN til å høre hva denne store venstreekstremisttrusselen er, som havner på samme hylle som ABB og Manhaus. Eller om vi skal utvide tidshorisonten litt; Holmliadrapet, Beheim Karlsen-drapet, Nor-moskeen, Blitzbombingene, Oktober-bombingen, diverse angrep mot asylmottak, innvandrerhjem og innvandrerbutikker... dette er ikke en uttømmende liste. Hva er det ytterste venstre har å stille opp med mot dette? Kom med det daaa! Dere er jo like ille som VG i å fortie dette.
Sist endret av *pi; 14. mars 2021 kl. 23:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
Partier som vil og har nærmest tidvis åpnet grenser, (tatt inn for mange,på for kort tid, noe som videre har ført til unødvendige konsekvenser. Politikerne i Sverige og Tyskland feks.
Synes også det blir useriøst når personer snakker om lovgivning i forhold til hvilket substantiv de skal kalles.
Vis hele sitatet...
Men hva har dette med saken å gjøre? For å ta nok en recap her: Trådstarter lurer på hvorfor høyresida får mest fokus, folk svarer at det muligens kan ha noe med alle terroranslagene og drapene de har utført. Hvorpå du og dine likesinnede vaser i vei om alt mulig annet enn sakens kjerne. Jeg etterlyste derfor eksempler på massedrap, terrorisme eller angrep på demokratiet begått av venstreradikale i vår del av verden i nyere tid. Jeg er åpen for det meste! Storming av parliamentsbygninger, bombeangrep mot politiet, drap på mindreårige meningsmotstandere, anslag mot uskyldige sivile... Siden venstresida tydeligvis er like ille, eller verre, enn de som forårsaker slikt faenskap på regelmessig grunnlag, så måtte man nesten kunne forvente ett jævla eksempel?
Hvor er disse eksemplene? Krangling om hvem som har åpnet grensene for hva, og hva det eventuelt medfører stiller nemlig ikke i samme liga.

Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
Bytt ut Høyre med FrP så skjønner du hva jeg mener.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke hva du mener, så vennligst utdyp. Har noen av dine meningsmotstandere kalt deg rasist fordi du stemmer på et politisk parti som egentlig var et annet..? Og hva har dette med drap og terroranslag å gjøre?

Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
Jeg liker deler av begge sider. Poenget mitt er vel at det er helt greit å stå bak meninger som å ville åpne grenser og voldtekt av egen befolkning.
Vis hele sitatet...
Det er ingen som ønsker mer voldtekt i egen eller andres befolkning. Eller, noen ønsker selvsagt det. Men uansett hvor nidkjært du leser partiprogrammet til Rødt, så kommer du ikke til å finne passasjer om økt voldtekt. Snarere tvert i mot! Så er det selvsagt de som hevder at t.d. Rødt sin politikk har som utilsiktet konsekvens at antallet voldtekter i befolkningen øker. Hvilket, om det så var sant, er en ganske søk ting å sammenligne med bevisste angrep på sivilbefolkningen. Her er du rett og slett grovt uredelig.

Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
Så klart ikke hele venstresiden, men det er nærmest normalisert å mene radikale ting ute til venstre.
Vis hele sitatet...
Mindre meninger, mer riflekuler!
Hele premisset til *pi, robhol, undertegnede og flere andre er at sære folk kan ha sære meninger og mene akkurat hva faen de vil så lenge de ikke lager hull i hodet på folk som har andre meninger. Hold deg til saken og slutt å danse rundt grøten. Mener du at meninger er like ille som handlinger? I så fall - hvordan? Eller mener du at venstresida har begått handlinger som rettferdiggjør sammenligningen? I så fall - hvilke handlinger, når og hvor? Eller ror du som en atomdrevet hjuldamper med superkritisk reaktor og forestående nedsmelting?

Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
Og at det skal være lovpålagt at hvis jeg vil bli kalt et annen substantiv enn han/hun og at forelesere på Universiteter liksom skal måtte huske det?
Vis hele sitatet...
Substantiv, faktisk. Du mener vel kanskje heller pronomen? Jeg vil uansett gjerne se lovforslaget - kan du fremlegge det?
Men igjen: Hva vil du minst oppleve: Bli pålagt å bruke teite pronomen på jobb på grunn av en teit skrulle i forelesningssalen, eller å bli skutt på jobb på grunn av en fanatisk nynazist som ikke liker fagfeltet ditt? Hvis dette ikke er sammenlignbare størrelser for deg, hvorfor forsøker du å spore av med dette pisset?

Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
Nedlegging av petroleum industrien?
Vis hele sitatet...
Hva har dette med massedrap og innføring av et fascistisk diktatur å gjøre?

Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
Vente til barnet ditt er 5 år før "hen" har bestemt seg for hvilket kjønn "hen" identifiserer seg med?
Vis hele sitatet...
Kilde for påstanden og en redegjørelse for hvorfor dette er verre enn massedrap og terrorisme ønskes.

Vet du hva jeg hadde gjort hvis de som satt med makta begynte å legge seg opp i hvordan jeg skulle titulere mindreårige familiemedlemmer? Jeg hadde ledd av de. Gjort narr av de. Og arbeidet mot galskapen med demokratiske virkemidler: Stemt på noen andre, forsøkt å påvirke folk, argumentert for mitt syn i debatter og generelt arbeidet for en endring i en mindre sprø retning. Vet du hva jeg ikke hadde gjort? Drept noen. Og vet du hva mine pronomenskåte meningsmotstandere hadde gjort? Argumentert mot meg, forsøkt å imøtegå kritikken min og kanskje fremstilt meg som en konservativ tosk. Vet du hva de ikke hadde gjort? That's right, de hadde ikke fuckings drept meg med øks på åpen gate for meningene mine. Begynner det å demre?

Sitat av Hopeful7 Vis innlegg
Ehm, nei, det finnes faktisk ting med venstresiden som også kan føre til enorm kaos, og det er ikke like mye lys på det, kontra den andre siden. Det mener jeg.

Skål ja!
Vis hele sitatet...
Hva er det med venstresiden som kan medføre like mye elendighet i landet som t.d. Utøya? Uansett hvor mye jeg strekker fantasien og godtar vrengebildene du serverer om pronomen, immigrasjon og miljøvern, så er du fortsatt et par størrelsesordner unna et voldelig terrorregime.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Det er ikke mengden innvandrere som har blitt det største problemet for Sverige.
Det er et mye større problem for de at de har latt veldig mange av forstedene bli rene gettoer.
Dette sammen med at kriminelle gjenger har fått vokse frem i større grad en i Norge.

Tyskland kjenner jeg ikke så mye til, men de har vel et ganske stort problem med illegal innvandring.
Og når man oppholder seg ulovlig i et land blir det jo så som så med integrering.
Vis hele sitatet...
Neinenei, ikke bit på! Ser du ikke hva han driver med? Han sprer feilinformasjon om innvandring og grovt overdrevne karakteristikker - dermed kan denne debatten spore av til enda en diskusjon om innvandring i steden, og der kan han faktisk score ett og annet legitimt poeng. Ikke at alle innvandrere er voldteksmenn og den skiten der selvsagt; det er bare agnet. Men så setter vi oss fast i et hull der saken plutselig er mer uklar - er det kulturen til de som kommer som er problemet, eller er det måten de blir møtt på i samfunnet, eller en blanding? Hva er egentlig problemene, hvordan er omfanget, hvilke kilder kan vi stole på - du vet, den vanlige flamefesten vi har hatt tusen ganger før. Men akkurat som en tryllekunstner gjør store armbevegelser med staven for å trekke oppmerksomheten mot høyrehanda mens den venstre umerkelig sniker kaninen ut av hatten fra undersida, så forsøker den håpefulle sjuer'n å trekke oppmerksomheten vekk fra dette ekle spørsmålet om hva venstresida egentlig har utført av drap og terror og slikt. Han vil ikke forholde seg til det og det er jævlig opplagt hvorfor. Men det skal han enten få lov til å innrømme åpent, eller så skal han få forsøke å forsvare sin posisjon. Ikke helle bensin på bålet og se at dette tilfeldigvis forsvinner i kampens hete og blir glemt.
Sist endret av Myoxocephalus; 22. august 2021 kl. 00:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
o shit waddup
Finner det ganske merkelig at folk fortsatt påstår mediene er så innmari venstrevridde. For å ta trans"debatten" som blomstret opp igjen for en stund siden, så var det minst en uke med folk som skulle forsvare ytringsfrihet og passe på barna som havnet på trykk igjen og igjen med sine tanker og meninger, uten at en eneste transperson og uten at hva saken i denne omgang faktisk handlet om ble diskutert. Senest i går havnet det i Bergens Tidene en kronikk som refererer til en annen kronikk om hva en transperson har sagt. Om man følger lenkesporet viser det seg at, mystisk nok, ingen har sagt det de konservative påstår.

Jeg er dels enig i at hele høyre-venstre-greia er splitt og hersk. Jeg er redd de etablerte på venstresiden i Norge trår skikkelig i gjørma nå rundt rusdebatten, de er langt fra perfekte. Men i det store og hele er jeg en tilhenger av å høre på hvordan folk opplever sin virkelighet og tro på de når de snakker om problemer de møter. Jeg mener at vi ikke kan stole på milliardselskaper i kampen for å berge miljøet, iallefall gjøre det vi kan. Jeg mener at folk burde ha et økonomisk og sosialt sikkerhetsnett som er mulig å navigere selv om man ikke er advokat. Det gjør meg tydeligvis til en radical leftist.

Det kan virke som om at det å kalle mediene for venstrevridde har fungert, og at de nå er nesten sykelig opptatt av å høre begge sider. Selv om den ene siden er en lege og den andre siden antivax. Selv om den ene siden er en klimaforsker og den andre er en fyr med stor bil som liker brom brom tut og kjøre fort. Her må alle høres og alle få like mye plass på debatten. Selv om den ene er politiker og den andre er fra nettavisen resett.no.

For å være litt mindre konspiratorisk tror jeg medienes vinkling også har en annen forklaring. De har gått fra å selge aviser til å selge klikk, og nå er det letteste for de å enkelt formulere en overskrift som gjør både den ene og den andre sint. Dermed deles den på sosiale medier, og spres raskt. Ragebait gir penger i kassa, og selv for uavhengige - ukommersielle - nrk så kan det virke som om klikk er den målestokken som er viktigst. Derfor føler både høyresiden og venstresiden at de er under angrep, fordi det skaper engasjement. Og engasjement er den eneste valuta mediehusene bryr seg om.
Sist endret av ulldott; 15. mars 2021 kl. 08:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg tror nok mediene mer er "konservative" i den forstand at de er mer opptatt av å beholde maktstrukturene som de er i dag. Altså ikke konservative som på høyresiden. Men de liker å være en del av "klubben" og menge seg med de som har makten. Og da må man ikke lage for mye bråk.

Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
I tillegg til at hvis de innehar litt konservative meninger om klima eller transperson, så kan du automatisk bli stemplet som en klimafornekter eller transfob fra venstre siden.
Vis hele sitatet...
Det kommer litt an på hva du legger i dette, men hvis man benekter vitenskapelige fakta i klimasaken så er man jo nettopp det som omtales som "klimanekter".

Og hvis man har negative holdninger mot transkjønnede så er det ganske sannsynlig at man er transfob. Hva skjedde med "lev og la leve"? Hvis noen føler seg som noe annet enn andre trodde de var, hva så? La dem være det de ønsker å være.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Jeg etterlyste derfor eksempler på massedrap, terrorisme eller angrep på demokratiet begått av venstreradikale i vår del av verden i nyere tid.
Vis hele sitatet...
Vår del av verden. Du mener vesten?
Hva med foreksempel Seattle i USA der venstreradikale okkuperte mer enn et helt kvartal av byen. Borgermesteren og ledelsen kalte det en "sommerfestival" mens folk ble truet ut av sine hjem og forretninger og lovløsheten herjet, og folk døde.

Hva med Portland i staten Oregon? Der venstreradikale okkuperte og brente i månedsvis, mens påtalemyndighetene i byen nektet å tiltale de som politiet arresterte, selv med solide bevis.
Sist endret av Arex_x; 20. mars 2021 kl. 19:54.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Vår del av verden. Du mener vesten?
Hva med foreksempel Seattle i USA der venstreradikale okkuperte mer enn et helt kvartal av byen. Borgermesteren og ledelsen kalte det en "sommerfestival" mens folk ble truet ut av sine hjem og forretninger og lovløsheten herjet, og folk døde.

Hva med Portland i staten Oregon? Der venstreradikale okkuperte og brente i månedsvis, mens påtalemyndighetene i byen nektet å tiltale de som politiet arresterte, selv med solide bevis.
Vis hele sitatet...
Så det mest relevante du fann var altså i USA, det var demonstrasjoner - som rett nok til dels utarta - som kom som reaksjon på årtier med meir eller mindre systematisk rasisme og sosial ulikskap... der det var folk som døydde, meir eller mindre aktlaust?

Sånn i motsetning til overlagte massedrap?
Det er også litt avslørende for eget politisk ståsted når man kaller anti-fascister for "venstreradikale".
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Så det mest relevante du fann var altså i USA, det var demonstrasjoner - som rett nok til dels utarta - som kom som reaksjon på årtier med meir eller mindre systematisk rasisme og sosial ulikskap... der det var folk som døydde, meir eller mindre aktlaust?

Sånn i motsetning til overlagte massedrap?
Vis hele sitatet...
Det jeg synes er en av de mest interesante tingene med hendelsene i Seattle og i Portland er venstresidens klare måte å tolke egne rekkers overtredelser på en helt annen måte enn "høyresidens".
Men det betyr ingen ting for deg fordi det fantes noen før, og de var værre?
Jeg forstår ikke.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Premisset i tråden er: "hvorfor er høyresiden i fokus". Samme hvor innbitt man er på å rable om demonstrasjoner som gikk for langt, er det ikke det samme som planlagte massemord med fullt overlegg. Mer alvorlige hendelser = mer "fokus". Hvordan er det vanskelig å forstå?
Trådstsrter påpekte at det er en forskjell på hvordan man ser på høyresiden vs venstresiden.
Mitt poeng som et eksempel, var at venstrevridde lokale myndigheter i Seattle og i Portland Or unnlater å tiltale krimminelle venstreradikale selv om politiet har solide bevis på alvorliger krimminelle handlinger de har begått. Wheelers tiltalemyndighet i Portland unnlater å tiltale venstreradikale i fleng. Ganske bekymringsfullt for folk i området. Ikke likhet for loven.
Så, du ser at jeg "rabler" ikke om demonstrasjoner som gikk for langt. Jeg peker på et helt konkret tilfelle der venstresiden ser en annen vei og unnskylder sine egne.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Det jeg synes er en av de mest interesante tingene med hendelsene i Seattle og i Portland er venstresidens klare måte å tolke egne rekkers overtredelser på en helt annen måte enn "høyresidens".
Men det betyr ingen ting for deg fordi det fantes noen før, og de var værre?
Jeg forstår ikke.
Vis hele sitatet...
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Trådstsrter påpekte at det er en forskjell på hvordan man ser på høyresiden vs venstresiden.
.
.
.
Vis hele sitatet...
Ja vi skjønner at du har veldig lyst å snakke om det som skjedde i Seattle og Portland, kanskje du burde lage en egen tråd for det? Men når dette er eksemplene du kommer med som et motsvar på massemord, terror, etc fra høyresiden, så ser det jo veldig ut som om du har akkurat det problemet du påpeker at venstresiden har. Det er jo åpenbart hvorfor høyresiden er mer i fokus. I dag så står jo de for mye mer av den politiske volden og terror enn venstresiden. At høyresiden er i fokus betyr ikke at man overser venstresiden på grunn av man er mer "enig" med dem politisk, eller at man ignorerer at de har gjort ting før. Er jo begrenset hvor mye fokus og spalteplass man kan dedikere til noe som i dag ikke er et særlig problem.
Dette er en av de trådene der man lurer på om ts bare ikke tør å innrømme at h*n tok feil.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
venstresidens klare måte å tolke egne rekkers overtredelser på en helt annen måte enn "høyresidens"
Vis hele sitatet...
Det var jo rette ræva som feis.

Hva med denne hvor man prøver å bortforklare rasistiske massedrap med "hadde en dårlig dag". Eller en viss president som snakket om "begge sider" når kun en av sidene begikk drap.